Paardrijden wordt moeilijk...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:00

hallo alle lezers,

ik heb een lieve pony Reggie het is een shetlander. Ik heb astma maar ben echt dol op paarden en pony's. Ik kan wel rijden alleen wordt erg benauwd en krijg zere ogen. Ik moet ook van tevoren mijn medicijnen in nemen. Anders komt het niet goed. Ik begin al iets over ijn allergie hen tekomen maar het is nog niet helemaal goed. Heeft iemand hier nog ergens astma of paardenallergie. Als iemand dat heeft. Wat doe jij dan als je gaat pardrijden?

groetjes:
Manouk

Annettu_

Berichten: 2293
Geregistreerd: 15-08-07

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:02

Ik heb zelf ook astma en rijd paard en heb een allergie voor stof en dierenharen. Gewoon niet aan je gezicht komen of je afvegen na het rijden je handen wassen en je gezicht.

Aline_17

Berichten: 1360
Geregistreerd: 17-12-06
Woonplaats: Annen

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:01

Ik ben allergisch voor paarden, maar ik heb geen astma. Ik heb er last van als ze gaan verharen verder niet echt. En in de buitenlucht al helemaal niet Lachen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:02

Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 05-12-08 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:04

Klopt inderdaad. Curly's (paarden met een krullende vacht die voornamelijk in de VS gefokt worden, maar op beperkte schaal ook in NL) zijn "hypoallergeen" waardoor de allergie geen kans meer krijgt.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:09

Stond ook ergens in een paardeblad ofzo, een man had een range (?) maar was allergisch voor paarden en toen kwam een Curly hengst (ruin?) op z'n pad, en daar was hij niet allergisch voor.

_Liez

Berichten: 2332
Geregistreerd: 11-06-06

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:33

Undercover dat heb ik ook gelezen.

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 20:33

nemen jullie ook je medicijnen van tevoren in bijv: ogdruppels of pomp. Dat doe ik wel anders komt het niet goed

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:00

Om allergische reacties te voorkomen zou ik een antihistaminica innemen. Dus Xyzal of Zyrtec o.i.d. Waar je wel mee moet oppassen is dat je reactievermogen kan verminderen en je kan er wat moe van worden. Lachen

Ik ben zelf ook allergisch voor dieren, stof en alles en heb astma maar rijd zelf af en toe paard. Wel in een buitenbak, ik kom niet in de stal, heb handschoentjes aan, en in de zomer
een zonnebril op hebben vind ik persoonlijk ook een aanrader.
Maar het blijft vervelend, ik ben sowieso 2 dagen verkouden en snotterig en veel last van jeuk (ook nog eczeem, heb alle goede genen geërfd Vork).

Succes ermee!

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:29

Plien91 schreef:
Om allergische reacties te voorkomen zou ik een antihistaminica innemen. Dus Xyzal of Zyrtec o.i.d. Waar je wel mee moet oppassen is dat je reactievermogen kan verminderen en je kan er wat moe van worden. Lachen

Ik ben zelf ook allergisch voor dieren, stof en alles en heb astma maar rijd zelf af en toe paard. Wel in een buitenbak, ik kom niet in de stal, heb handschoentjes aan, en in de zomer
een zonnebril op hebben vind ik persoonlijk ook een aanrader.
Maar het blijft vervelend, ik ben sowieso 2 dagen verkouden en snotterig en veel last van jeuk (ook nog eczeem, heb alle goede genen geërfd Vork).

Succes ermee!


ik sta ook niet in de stal hoor alleen de spullen pakken mar verdr vindt ikhet fijner in de buitenlucht!
bedankt voor de tip

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:30

Aline_17 schreef:
Ik ben allergisch voor paarden, maar ik heb geen astma. Ik heb er last van als ze gaan verharen verder niet echt. En in de buitenlucht al helemaal niet Lachen


nee in de buitenlucht heb ik er ook geen lst van mar in de stallen wel want daar zweven al die haren rond en dat gaat dan naar mijn ogen en dan krijg ik zere ogen en wordt benauwd

Anniiekk
Berichten: 541
Geregistreerd: 15-03-08
Woonplaats: Friesland

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:41

Acer1 schreef:
Ik heb zelf ook astma en rijd paard en heb een allergie voor stof en dierenharen. Gewoon niet aan je gezicht komen of je afvegen na het rijden je handen wassen en je gezicht.


Hier hetzelfde. En dan ook nog last van hooikoorts in het voorjaar.

Ik zorg er voor dat ik niet al te lang in een (stoffige) stal blijf staan want dan wordt het alleen maar erger. Buiten opzadelen is misschien een optie. Ik rijd meestal in de buitenbak, dat helpt ook wel. Verder idd niet aan je gezicht komen of afvegen.
Ik slik ook pillen voor de allergie, weet zo niet hoe ze heten. In de zomer, wanneer het erg warm is, heb ik al snel last van astma. Dan moet je het gewoon wat rustiger aan doen en niet te veel willen doen. Probeer niet gefrustreerd te raken als het even niet lukt, volgende keer beter. Lachen

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:16

Ook ik had er erge last van en heb NAET therapie gehad en nergens meer last van.

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:22

Anniiekk schreef:
Acer1 schreef:
Ik heb zelf ook astma en rijd paard en heb een allergie voor stof en dierenharen. Gewoon niet aan je gezicht komen of je afvegen na het rijden je handen wassen en je gezicht.


Hier hetzelfde. En dan ook nog last van hooikoorts in het voorjaar.

Ik zorg er voor dat ik niet al te lang in een (stoffige) stal blijf staan want dan wordt het alleen maar erger. Buiten opzadelen is misschien een optie. Ik rijd meestal in de buitenbak, dat helpt ook wel. Verder idd niet aan je gezicht komen of afvegen.
Ik slik ook pillen voor de allergie, weet zo niet hoe ze heten. In de zomer, wanneer het erg warm is, heb ik al snel last van astma. Dan moet je het gewoon wat rustiger aan doen en niet te veel willen doen. Probeer niet gefrustreerd te raken als het even niet lukt, volgende keer beter. Lachen


ikkke heb ook hooikoorts .
Maaar ik ben een keer ergens naar toegegaan dan moest je aan zon apparaatje en dat hjielp zeker ik hoefde die zomer geen pillen voor hooikoorts of wat dan ook in te nemen. En had ook nergens last van!!!!

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 19:23

kohtje schreef:
Ook ik had er erge last van en heb NAET therapie gehad en nergens meer last van.


ik heb ook een soort terapie gehad en bij mij hielp het ook!!!

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:24

reggie98 schreef:
Anniie
[quote="Acer1 schreef:
Ik heb zelf ook astma en rijd paard en heb een allergie voor stof en dierenharen. Gewoon niet aan je gezicht komen of je afvegen na het rijden je handen wassen en je gezicht.


Hier hetzelfde. En dan ook nog last van hooikoorts in het voorjaar.

Ik zorg er voor dat ik niet al te lang in een (stoffige) stal blijf staan want dan wordt het alleen maar erger. Buiten opzadelen is misschien een optie. Ik rijd meestal in de buitenbak, dat helpt ook wel. Verder idd niet aan je gezicht komen of afvegen.
Ik slik ook pillen voor de allergie, weet zo niet hoe ze heten. In de zomer, wanneer het erg warm is, heb ik al snel last van astma. Dan moet je het gewoon wat rustiger aan doen en niet te veel willen doen. Probeer niet gefrustreerd te raken als het even niet lukt, volgende keer beter. Lachen


ikkke heb ook hooikoorts .
Maaar ik ben een keer ergens naar toegegaan dan moest je aan zon apparaatje en dat hjielp zeker ik hoefde die zomer geen pillen voor hooikoorts of wat dan ook in te nemen. En had ook nergens last van!!!![/quote]
Erg duidelijk omschreven Clown
Bedoel je bioresonantietherapie? Heb ik ook gehad, maar zodra je ermee stopt komt het weer terug.

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 09:09

je ziet ook wel heel veel hebben er zon therapie gebruikt teggen het helpen van hooikoorts allleeen hielp het bij jullie oook?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78531
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:58

Vervelend zeg, dat je er zoveel last van hebt dat je haast niet meer kan paardrijden. Ach gut

Is dit een vorm waar je wel overheen kan groeien?

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:03

MW --> AP

Wat vervelend dat je vanwege je allergie niet zo goed kunt genieten van het paardrijden. Ik hoop ook dat het een vorm is waar je overheen groeit; het komt weleens voor dat wanneer je ouder wordt, je allergie ook overgaat.

Ik zou dan ook vooral in de buitenlucht paardrijden en handschoentjes dragen. Poetsen, kun je dat wel zelf? Of doet iemand anders dat voor je?

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 18:46

Neonlight schreef:
Vervelend zeg, dat je er zoveel last van hebt dat je haast niet meer kan paardrijden. Ach gut

Is dit een vorm waar je wel overheen kan groeien?


ja het zou wel kunnen als ik mijn medicijnen niet in ga nemen wat dan gaan mijn longen er aan wennen. En gaat het vanzalf steeds beter maar als ik mijn medicijnen niet in neeem kan het met paardrijden wel goed gaan alleen wordt ik daarna heel erg beniauwd en dat ik is erg vervelend!

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 18:49

Zwartwitje schreef:
MW --> AP

Wat vervelend dat je vanwege je allergie niet zo goed kunt genieten van het paardrijden. Ik hoop ook dat het een vorm is waar je overheen groeit; het komt weleens voor dat wanneer je ouder wordt, je allergie ook overgaat.

Ik zou dan ook vooral in de buitenlucht paardrijden en handschoentjes dragen. Poetsen, kun je dat wel zelf? Of doet iemand anders dat voor je?



ik kan wel poetsen maar ik doe het niet graag zelf!
ik heb een vriendinnetje en die is ook erg goed met paarden en zit er zelf ook op(scoobydoe)
en zij helpt mij soms ook waardoor ik deze woensdag weer heb gereden en ik werd niet eens benauwd!

ukoldaatje

Berichten: 1517
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Bruinisse,schouwenduiveland

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:27

Ik heb al jaren echt behoorlijk astma en ben voor ALLE dieren allergisch.

Heb 4 jaar lang een desensibilisatiekuur gehad (dwz 4 jaar lang 2 keer per week ingespoten worden met de stof waar je het meest allergisch voor ben, moet na het prikken een halfuur in de wachtkamer blijven ivm heftige reacties).

Ik heb als kindzijnde in de Klokkenberg (astma allergie centrum) in Breda gezeten, daar hebben ze vanalles uitgezocht en uitgeprobeert.

Ik mocht van mijn arts daar niet meer met dieren in aanraking komen. Mijn moederheeft toen gezegd als je haar dat ontzegt dan word ze ziek van verdriet.

Ik ben begonnen met desensibiliseren, maar na 4 jaar spuiten zaten mijn waarden nog op 1054, terwijl die normaalgesproken onder de 100 moesten zijn.

Ben daar dus maar een ieniemienie beetje bij geholpen. Ik heb er in deze periode heel veel last van , maar ik puf gewoon wat meer en druppel mijn ogen vaak..

Poetsen doe ik altijd buiten, ik mest zelf uit, strooi zelf op..

Ik wilde paarden, ik wil niet dat iemand anders mijn klusje op moet knappen omdat ik een paard wil en ik toevallig astma en een hele berg allergieen heb..Ik heb ze namelijk aan huis staan.

Ik weet niet beter dan dat ik astma aanvallen heb, met grote regelmaat en dat ik altijd last heb van allergieen. Moet zeggen, met med is het vrij goed vol te houden hoor..

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:40

reggie98 schreef:
ik kan wel poetsen maar ik doe het niet graag zelf!
ik heb een vriendinnetje en die is ook erg goed met paarden en zit er zelf ook op(scoobydoe)
en zij helpt mij soms ook waardoor ik deze woensdag weer heb gereden en ik werd niet eens benauwd!

Oh, dat is super zeg! OK dan!
Lief van je vriendin dat ze je helpt met poetsen. Kan me goed vorstellen dat je dat niet graag zelf doet, met al die rondvliegende haren. Je hebt er zeker nog meer last van na de winter, als de pony's hun wintervacht verliezen?

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:21

Zwartwitje schreef:
reggie98 schreef:
ik kan wel poetsen maar ik doe het niet graag zelf!
ik heb een vriendinnetje en die is ook erg goed met paarden en zit er zelf ook op(scoobydoe)
en zij helpt mij soms ook waardoor ik deze woensdag weer heb gereden en ik werd niet eens benauwd!

Oh, dat is super zeg! OK dan!
Lief van je vriendin dat ze je helpt met poetsen. Kan me goed vorstellen dat je dat niet graag zelf doet, met al die rondvliegende haren. Je hebt er zeker nog meer last van na de winter, als de pony's hun wintervacht verliezen?


ja dan heb ik er ook erg last van! ja ze is ook erg aardig maar ze kan het goed met mijn pon's vinden en hun met haar! Ik heb al wel weer gereden en ik ben gelukkig niet weer benauwd geworden~!

reggie98
Berichten: 89
Geregistreerd: 29-08-08

Re: Paardrijden wordt moeilijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:25

ukoldaatje schreef:
Ik heb al jaren echt behoorlijk astma en ben voor ALLE dieren allergisch.

Heb 4 jaar lang een desensibilisatiekuur gehad (dwz 4 jaar lang 2 keer per week ingespoten worden met de stof waar je het meest allergisch voor ben, moet na het prikken een halfuur in de wachtkamer blijven ivm heftige reacties).

Ik heb als kindzijnde in de Klokkenberg (astma allergie centrum) in Breda gezeten, daar hebben ze vanalles uitgezocht en uitgeprobeert.

Ik mocht van mijn arts daar niet meer met dieren in aanraking komen. Mijn moederheeft toen gezegd als je haar dat ontzegt dan word ze ziek van verdriet.

Ik ben begonnen met desensibiliseren, maar na 4 jaar spuiten zaten mijn waarden nog op 1054, terwijl die normaalgesproken onder de 100 moesten zijn.

Ben daar dus maar een ieniemienie beetje bij geholpen. Ik heb er in deze periode heel veel last van , maar ik puf gewoon wat meer en druppel mijn ogen vaak..

Poetsen doe ik altijd buiten, ik mest zelf uit, strooi zelf op..

Ik wilde paarden, ik wil niet dat iemand anders mijn klusje op moet knappen omdat ik een paard wil en ik toevallig astma en een hele berg allergieen heb..Ik heb ze namelijk aan huis staan.

Ik weet niet beter dan dat ik astma aanvallen heb, met grote regelmaat en dat ik altijd last heb van allergieen. Moet zeggen, met med is het vrij goed vol te houden hoor..


erg vervelend hoor!
her kan bij mijn ook wel alleen ik krijg erge aanvallen voor als ik in bed lig!
ik ga piepen en krijg zere ogen. Het kan ook wel. Je kunt ook als je meer bij de paarden bent kunnen je longen er ook aan gewend raken en da n ga je er niet zo snel meer piepen! alleen daar merk ik nog niks van.....