duo zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felientje
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-12-08

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:30

Dat is Super leuk met zijn tweeen op een paard, Dat zadel ziet er niet egt fijn uit

Na Voor het Paard natuurlijk
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 28-12-08 02:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:39

ik vind het wel een heel goed idee maja in dat filmpje zie je ook oefeningen waarvan ik zou zeggen moet dat echt met 2 mensen erop??

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:01

Het zadel ziet er super uit. En de vos in het filmpje lijkt er totaal geen moeite mee te hebben. Ik zou zeggen lekker doen maar gebruik een paard zoals de vos die het allemaal wel prima vind. Denk dat er veel mensen mee geholpen kunnen worden al is het maar voor de beginselen aan te leren.

maar 2500 euro dat zou toch goedkoper moeten kunnen lijkt me?

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:19

laura1986 schreef:
De enige optie voor het paard lijkt me een klein en licht kind achterop. Of dat veilig is weet ik niet? Hiervoor zou ik geen speciaal zadel aanschaffen maar zo´n zitje voor achter het zadel zoals ze dat bij spaanse zadels hebben.


en dat is het probleem juist , ik heb ook op een gehandicapten manege gewerkt .
de kinderen waarbij je achterop moet zitten kunnen niet veel , laat staan zitten ... dat meisje dat je in het filmpje voorop zag kan gewoon zitten .
kinderen die in zo zadel komen kunnen dat niet .
je hebt dus een `slap `kind tegen je aan hangen , die jij dus in evenwicht moet houden en geloof me dat is zwaar hoor Knipoog ook als is het kind maar 40 kilo .
een kind achterop zou geen optie zijn dus , die liggen er snel samen af Knipoog

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:00

wel leuk bed8... maar wat vind het paard ervan..

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: duo zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 03:59

Ik denk dat we het erover eens zijn dat dit soort zadel enkel nut heeft bij lichte personen (kinderen), die met moeite zelfstandig kunnen zitten.
Met deze kinderen ga je niet snel in galop door de bak racen, en ondertussen een paar sprongetjes meenemen lijkt me. Met hen ga je voornamelijk stappen met wat draf ertussen, misschien occasioneel een galopje.
Als je onder die omstandigheden dit zadel gebruikt (dus voornamelijk stap), lijkt het me niet zo'n probleem voor een groot paard...