Vakantie meervoudig gehandicapten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naamloos1994
Berichten: 402
Geregistreerd: 01-09-07

Vakantie meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 19:24

Hoi!
Mijn zus is meervoudig gehandicapt. Zij kan niet lopen praten en snapt eigenlijk niets. Toch is het niet zielig, ze weet het zelf niet en is altijd vrolijk! Ze kan van veel dingen genieten, zoals zwemmen (als iemand haar vasthoud) en wat af en toe gebeurd; rijden op paarden in een huifbed. Ze ligt dan met een soort dekens op de rug, ze voelt dan die bewegingen van de paarden en vind dat geweldig!
In de zomer gaat ze altijd mee op vakantie naar het buitenland maar voor mijn ouders wordt dat nu te zwaar. Omdat we toch met haar op vakantie willen, gewoon in Nederland, dacht ik aan een soort paardrij vakantie. Ergens waar zij op zo'n huifbed kan, wij (mijn ouders en ik, alleen ik ervaren ) ook een keer kunnen rijden en verder gewoon kunnen wandelen, uit eten gaan enz. Ongeveer een weekje ofzo. Weet iemand een manege of organisatie waar dit mogelijk is? Het hoeft niet alleen maar een hele week paardrijden te zijn hooe!

Siggislief

Berichten: 14020
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vakantie meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:54

Ik zal eventjes voor je kijken in de blauwe gids, want die hebben verschillende vakantie's staan buitenland en in Nederland zelf.
En zag zelf daar ook iets met huifbedden hebben.

Manege zonder Drempels.
Meer weten of Info? Dan kan ik het altijd per PB sturen.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Vakantie meervoudig gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 09:31

en zoeken op zorgboerderijen die dat hebben? ik weet er 1 in zeewolde bijvoorbeeld. maar weet niet of die ook aan weekendjes weg doen. maar wie weet kun je daar in de buurt met vakantie en vragen of je bij hun een dagje mag rijden?

Gompie58

Berichten: 440
Geregistreerd: 17-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 12:59

Ook zou je even kunnen Googlen........... :o

Vakantie voor meervoudig gehandicapten, opzoeken.............. ;)
Ook kan je het misschien vragen aan de organisatie waar ze al vaker heeft gereden op zo'n ponybed.......... :o

Succes!!! :D