Paardrijden met dubbele hernia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:15

Gelukkig al snel voor je.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:30

dag iedereen, ik ga ook meelezen helaas...
Maandag naar de huisarts geweest, omdat ik sinds kort uitstralende pijn had in mijn rechterbeen bij het vooroverbuigen.
Ik had al jaren last van af en toe last in mijn rechterbeen, hij voelde gezwollen aan terwijl dit niet was, en soms rusteloos. En last van mijn heupen (ik dacht steeds het komt van mijn zadel af, want in zadels met een bepaalde zitting heb ik geen last).
Maar nu was het dus zodanig dat ik dacht, ik ga bij de osteo langs gaan. Maar met de uitstralende pijn vond ik dat ik eerst advies moest gaan inwinnen bij de HA.
Ze deed een aantal testen, en voelde het zo doorstralen naar mijn kleine teen.
Ze zei geen twijfel mogelijk, zenuwpijn, dus een hernia.
De pijn valt bij mij eerlijk gezegt wel mee. Eerder last dan pijn. Dus ik heb altijd gewoon doorgereden, maar soms is rechts meezitten in galop erg lastig.
Nu heb ik dus ontstekingsremmers en pijnstillers gekregen. En een doorverwijzing voor de scanner. Die mag ik zelf opbellen als ik vind dat het nodig is. Aangezien mijn klachten nu nog dragelijk zijn, wacht ik af wat de onstekingsremmers zullen doen. Een afspraak bij de osteopaat staat ook al vast.
Ik lees mee, voor wat ik kan verwachten, en om tips te lezen hoe jullie ermee omgaan.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:46

Dat is fijn voor je BloemBloem! ben je straks hopelijk van de pijn verlost.

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 05:14

Yes! Vandaag is de dag! Eindelijk.... heb zoveel pijn gehad afgelopen dagen en ivm narcose mocht ik niks zwaarders dan Tramadol, wat een hel.

Hoe gaat het met jou Chocoprins?

alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:40

Succes vandaag bloembloem!!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:53

Heel veel succes BloemBloem.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:11

BloemBloem hoe is het gegaan? hoe is het nu met je.
Ik denk dat je nog niet kan antwoorden,maar wie weet.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:53

Veel succes en beterschap BloemBloem! :(:)
Met mij gaat het redelijk. De klachten zijn nogal wisselend. Osteo zei dat ik goed vast zat. Voel nu nog niet veel verschil, volgende week terug.
Uitstralende pijn is weg na de onstekingsremmers. Dus was duidelijk een onsteking die op de zenuw drukte. Wel voel ik steeds meer een drukkende pijn rechts onder, net boven mijn bips. Soms als ik zit, soms als ik buk of als ik wandel. Kan er nog geen staat op maken, wanneer nu wel en wanneer niet.
Rijden was de laatste 2 keer niet zo prettig. Typisch net wanneer ik loop te verkondigen dat het beter gaat met rijden. Maar paard was die keren ook niet erg lief, en heb een paar keer een bok als reactie gekregen. Dat kan er natuurlijk ook mee te maken hebben.. :')

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:53

gohya schreef:
BloemBloem hoe is het gegaan? hoe is het nu met je.
Ik denk dat je nog niet kan antwoorden,maar wie weet.


Ik ben heel suf nog van de narcose, echt ik ben zo niks meer gewend haha.

Maar ik heb geen beenpijn meer!!!! Ze hebben me alleen al platsgepoten voordat ik de ok op ging, mocht geen medicatie meer maar had zoveel pijn.

Waar ik het meeste last van heb is mijn keel, ze hebben met het in of uithalen van de tube wat geraakt wat nu heel erg aan het irriteren is.

Wat een verademing die Bergman Kliniek, echt nooit geen normaal ziekenhuis meer voor mij :n

Grappig weetje, mijn chirirug is de man van Chazia Mourali, alleen was ik dus gisteren de zwakste schakel :+

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:29

Ow wat fijn om te horen dat je pijn weg is! wat een opluchting voor je.
Hopen dat je geen napijn meer gaat krijgen en dat je keel ook snel beter is.
Dat je last hebt van je keel nadat je een Tube hebt gehad,is normaal hoor,ze hoeven niets geraakt te hebben hoor.Of zeiden ze dat ze wat geraakt hadden?
Wat leuk,de man van Chazia Mourali.Ik wist niet dat hij een chirurg was.

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:29

Het kan altijd die napijn maar dat komt dan van de zenuw af zei hij. Mijn keel is beschadigd en mn slikkertje of hoe je dat ook mag noemen :+ echt dat is het enige wat echt zeer doet. Perenijsjes helpen wel wat gelukkig!

Ja grappig he, ik wist het ook niet hahahhaha. Tot we op de terugweg waren. Ons dochtertje moest plassen dus zijn we gestopt bij een benzinepomp. Ik was ook even meegegaan naar binnen en tijdens het afrekenen vertelde mijn dochter dat ik geopereerd was aan een hernia hahahhaa. Die man zei oooo dat is vast door dr. Schröder gedaan en dat klopte hahahhaha, hij vertelde ons dat hij de man van was. Na wat google werk van mij klopte het inderdaad hahahhaha. Komisch toch!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:34

Best komisch ja.
Kan je wel redelijk lopen nu? en mag je al gelijk naar huis dan?

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:43

Ik kan prima lopen. Wel wat stijf en spierpijn maar dat is te doen. Ben gisteren geopereerd vanmorgen om half 10 kreeg ik groen licht om naar huis te gaan :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:47

Zo dat gaat lekker snel dan met jou.

Had je in het ziekenhuis dan langer moeten blijven,dan in de Bergman kliniek?

Als ik dit zo hoor,ben ik stukken minder bang om me te laten opereren aan de Stenose en Hernia in mijn nek.

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:59

Nee hoor. ZH was dagopname. Bergman is echt top! Serieus! Nooit geen normaal ziekenhuis meer :n

alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:09

Super dat het zo is gegaan!!!
Nu rustig aan revalideren.

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:13

Ik vind het wel nog wat eng. Bij ieder pijntje in mn been denk ik oooneeeeee.....

Alja

Berichten: 25641
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:35

oh dat had ik in het begin ook!
je krijgt vanzelf wel meer vertrouwen in je lichaam..

op de tweede dag van mijn revalidatie ben ik van de trap gedonderd de laatste paar treden, dat was ook niet bevoorderlijk voor mijn deken :+

veel sterkte bloembloem en fijn dat je zo tevreden bent!

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:08

Oke dus ook in ziekenhuis dagopname.Hier is dat helaas niet zo,hier moet je minimaal een dag en nacht blijven en als ik me laat opereren in Utrecht of Zeist moet ik iets van een week blijven.En dát zie ik echt niet zitten.

alcootje
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:16

Ik ben vier keer aan m'n rug geopereerd en het was ook de bedoeling dat het een dag en een nacht opname werd. Alleen kom ik nogal beroerd uit de narcose dat het allemaal langer heeft geduurd.
De meeste ziekenhuizen hanteren minimaal een de en een nacht opname. Zodra je een paar trappen kunt lopen mag je naar huis

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:22

Trappen heb ik niet moeten lopen, woon in een appartement :D

Enige waar ik echt last van heb is mn keel. Echt heel mijn huig is opgezet en heb een soort van wondje er naast.

Zit nu heerlijk aan een rood wijntje want ik vond dat ik dit wel verdiend had. Straks nog wat pcm nemen en dan pitten. Heerlijk ook dat die tramadol niet meer hoeft. Daar raak je verslaafd aan man hahahha!

Wel vind ik het heel raar dat ik nu lang in 1 houding kan zitten. Zou er bijna onrustog van worden. Voor de operatie veranderde ik iedere 3 seconde van positie.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:29

Maar het is niet mijn rug maar mijn nek waar ik aan geopereerd moet worden.Misschien dat de opname daarom langer is? er zit ook niet alleen een hernia maar ook een stenose.

Geniet er lekker van BloemBloem!

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:30

Na een operatie meteen lang staan, zitten en lopen? Bizar! Ik moest flink veel liggen met een revalidatieschema lopen en zitten opbouwen, waarbij ik de eerste twee weken niet mocht zitten. Alcohol lijkt mij ook niet heel bevorderlijk direct na de narcose (plus in combinatie met zware pijnstillers).

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:37

Spekkie ik heb nu geen zware pijnstillers meer. Alleen nog pcm. Na gisteren ( het platspuiten ed ) kan ik wel een half glaasje hebben hoor. Bovendien zuivert rode wijn je bloed :D

BloemBloem

Berichten: 16604
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Paardrijden met dubbele hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:38

Bovendien moet ik liggen, staan, zitten en lopen zoveel mogelijk afwisselen en de 1e 6 weken mak aan doen. Enige wat ik mag tillen is een tandenborstel een stuk wc papier :+