op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:28

Ik ben spastisch aan mijn rechterkant waardoor mijn been niet goed aanklemt en meestal wat bij bungelt. Ik heb ook niet echt druk op de beugels. Ik rij nu op een veelzijdigheids zadel. Maar ben nu op zoek naar een ander zadel. En dachf misschien hebben jullie ervaring met verschillende zadels. En hebben jullie aanpassingen op het zadel?

Kala

Berichten: 749
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Arnhem

Re: op wat voor zadelen rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:29

Had je hier niet al een topic over aangemaakt?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 12:30

Ik heb een topic gemaakt over veelzijdigheidszadel of dressuur. Maar als dit niet mag.mag deze er wel af

kaetifeng
Berichten: 168
Geregistreerd: 22-10-08

Re: op wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:54

Ik heb een gewoon ijslanderzadel, maar euh, ander vraagje...
Hoe stap jij af? Ik heb nl daar problemen mee, mijn been (rechter) over de kont krijgen...

Lau

Berichten: 16677
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: op wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:57

Ik denk dat ze meer de vraag heeft, wie met een beperking zoals spasme heeft wat voor zadel zij gebruiken en wat zij aangepast hebben.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 13:39

Ja precies. Dat is mijn vraag en de ander is meer over het verschil tussen veelzijdigheidszadel en dressuur. Ik kan juist makkelijk afstappen maar niet opstappen. Ik heb de beugels al wat kort waardoor ik daardoor op mijn linkerbeen kan steunen om op te staan. Ik zorg dat marijke haar hoofd en nek in een rechte lijn houd dan kan ik een beetje voorover leunen op de nek van marijke zodat ik mijn eene been achteruit kan gooien en er over heen zwaai. Gaat wel langzaam maar lukt wel

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 11:26

Zijn er nog meer mensen die aanpassingen hebben aan hun zadel?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:15

Op de gehandicaptenmanege waar ik vrijwillger ben rijden eeb deel van de ruiters met een soort geldekje. Deze wordt zowel voor nieuwe ruiters die moeteb leren zitten als voor ruiters met een lichamelijke handicap gebruikt. Je hebt er geen beugels bij en het is niet echt een zadel, maar er is heel goed mee te rijden.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:02

Heb je hulp bij het opstappen? Dan is het een idee om met veiligheidsbeugels met elastieken te gaan rijden. Dan kan je je rechterbeugel aan de singel vastmaken ( niet echt strak, met zo'n 10 cm. speling) met een sporenriempje. Als je je beugel vaak verliest met rijden kan je je voet ook nog met een "postbode-elastiek" vastmaken aan de beugel. Mocht je eraf vallen gaat het postbode-elastiek stuk en schiet het elastiek van de beugel los. Veel ruiters van de maneges waar ik geholpen heb reden op een Wintec-zadel ( ruw kunststof) zodat ze wat vaster zaten.
Het lastige bij een dressuurzadel is dat die vaak een wat hogere achterboom hebben waardoor je misschien nog lastiger opstapt. Ook worden je benen wat meer naar achteren "gedwongen", wat ook niet altijd een voordeel is.
Is er geen manege in jouw buurt waar mensen met een handicap rijden, zodat je daar eens kan kijken en informeren?

yakari123

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:52

en al iets gevonden?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-14 20:54

Ik heb een zadel gevonden bij divoza. Maar het schiet niet echt op. Hij lag de eerste keer bijna goed moest een bredere bom in moest wat opgevuld dat was 4 weken geleden. 2 weken geleden nog een keer gepast en toen lag hij echt bijna goed moest nog een beetje opgevuld worden. Maar hij is nog niet klaar omdat de zadelmaker van divoza zdoor overwachts iets weg is en ze weten ook niet wanneer hij terug komt.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:13

Oei, dat is wel heel vervelend zeg! Welk zadel heb je nu bij Divoza gevonden dat bij jou en je paard past? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Heel irritant dat zo'n zadelmaker ineens verdwenen is, hopelijk is dat probleem snel opgelost!

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 10:16

Het is een thorowgood zadel geworden. Met verplaatsbare knie wrongen. Zo kan ik het zadel beetje aanpassen naar mijzelf. Ik baal er ook giga van! Zo n groot bedrijf en 1 zadelmaker?

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:08

Heeft dat zadel een geruwde zitting of is het glad? Wel handig inderdaad dat je de kniewrongen kunt verplaatsen, Wintec heeft dat ook. Echt vreemd hoor, ik snap het niet helemaal want vorige week zijn ze nog bij ons op stal geweest om zadels te passen en toen is daarover niets gezegd voor zover ik weet. Ik denk uit mijn hoofd zo dat het bij ons om twee zadels gaat, wel duurt het een tijdje voordat ze klaar zijn, maar ik heb niet begrepen dat dat langer was dan anders. Ik zou ze als ik jou was, morgen toch nog eens bellen of het echt niet sneller kan.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:19

Het is een kunststof zadel. Die is sowieso wat stroef. Ik heb ze dinsdag gebeld en vrijdag. Kreeg hetzelfde antwoord. Er is niemand bij de zadelmakerij. De mensen van divoza kunnen ze wel passen maar niet passend maken.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:12

Jammer hoor, als je dan eenmaal een zadel hebt gekocht wil je het natuurlijk ook kunnen gebruiken. Nou ja, het is niet anders, het komt wel goed. Nog maar even geduld hebben dus!

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 20:47

Ja inderedaad maar het is dubbel zo jammer omdat ik eigenlijk niet in de winter rij dus er maar een paar maand van geniet en dan is het weer voorbij. Dus nu mis ik al een maand

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:28

Dat maakt het zeker dubbel jammer. Als je dat van te voren had geweten had je vast een andere zadelmaker laten komen. Er zijn vast meer bedrijven die in Thorowgood handelen en dan was je waarschijnlijk sneller klaar geweest. Is het in de winter te koud voor je om te rijden of heb je dan geen goede ruimte om te rijden?

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 06:59

Ik heb geen goeie ruimte om te rijden. Ik kan dan wel 1 keer in de week lessen in de manege en ik kan er tussendoor ook wel rijden maar het is ongeveer 20 minuten rijden en er moet altijd iemand mee om mij er op te zetten.

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:11

Ik dacht aan custom. Die heeft er ook voor pararuiters gemaakt

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:33

Ja hoor, typisch Divoza. Kun je maanden wachten op reparaties aan je tuig of aan je deken. Kun je de koop niet ongedaan maken en elders een Thorowgood kopen?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:41

vencedor schreef:
Ik dacht aan custom. Die heeft er ook voor pararuiters gemaakt

Ook mijn eerste ingeving :)

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:32

DonCamillo schreef:
Ja hoor, typisch Divoza. Kun je maanden wachten op reparaties aan je tuig of aan je deken. Kun je de koop niet ongedaan maken en elders een Thorowgood kopen?

Ik zat er al aan te denken om dat te doen. Maar kan mij haast niet voorstellen dat het nog heel lang gaat duren. Ik wacht al 4 weken. Ik zal vanavond kijken of ik iets kan vinden. Ik bel ze sowieso morgen nog een keer. Ik hoop dat ze zo een beetje flauw van mij worden.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 15:34

Goldie schreef:
vencedor schreef:
Ik dacht aan custom. Die heeft er ook voor pararuiters gemaakt

Ook mijn eerste ingeving :)


Klinkt goed. Maar ik wil geen te duur zadel. Ik rij eigenlijk alleen van april tot als ik geluk heb november. En ik rij geen wedstrijden. Alleen thuis en 1 keer in de 2 weken priveles

MerrickLover
Berichten: 426
Geregistreerd: 12-02-12

Re: op wat voor 'aangepast' zadel rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:49

Ach... Ik heb 27 april een rijbroek besteld bij divoza en die is er nog niet, heb gebeld en half augustus hebben ze hem pas weer... Maarja wacht wel ff maar zeker irritant als je niks anders hebt, ik heb nog andere broeken. Hij zou volgens divoza.nl 13 mei bij mij aankomen beetje jammer