Paardrijden met knieprobleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Paardrijden met knieprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:59

Hallo

Ik heb al een tijd niet kunnen paardrijden door een probleem aan mijn knie die zonder enige reden opzwol nu heb ik al een tijd geen zwelling meer gehad kan alleen nog geen trap lopen maar zou ik al kunnen paardrijden want ik verlang echt naar dat :o

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Paardrijden met knieprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:05

Hier ook knie problemen , kan ook niet traplopen en rennen bijv. Paardrijden gaat goed , kijk hoe het gaat en als het pijn doet stoppen .
Tip : stap in met je voeten uit de beugels !!! Helpt om lekker soepel te worden

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:06

dat moet je zelf proberen. ik heb ook knie problemen en kon eerder op het paard zitten dan lopen zonder krukken. ik kon dan niet echt been geven maar rond rijden zonder dat been ging wel.
zorg wel dat je met je andere been opstapt

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:08

Hier ook, rijd inmiddels ruim een jaar met een gescheurde meniscus en verkeerd gegroeide oude kniebreuk(geen idee vanaf wanneer).

Wat ik vooral doe is beugels zo lang mogelijk en regelmatig zonder zadel rijden. Nu heb ik een pony die vrij horizontaal loopt dus hoef ik geen klappen op te vangen in mijn knie..

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:10

Dank jullie wel wat rot om te horen allemaal ik haat mijn knie echt -:(- :) ik dacht dat ook al om met het andere been op te stappen en maar even niet in draf denk ik zou ik kunnen galoperen ?

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:11

Ik heb ook tijden gereden met een ingescheurde kruisband (ben sinds 2 maanden gestopt op manege en nu verder met verzorgpaard, rij haar niet). Ging wel goed, hoewel knie erna wel pijn kon doen. Merk dat opstappen met krukje enorm scheelt :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Paardrijden met knieprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:12

Ik zal wel vragen om een krukje dat is denk ik zeker handig :)

sammy_rockey

Berichten: 171
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:12

Ik heb inmiddels alweer 5jaar een (chronische) knie blessure. Traplopen gaat moeilijk en sporten (ook paardrijden waarmee meer werd bedoelt dan rond stappen) kon ik wel vergeten volgens mijn behandelend arts. Hardlopen gaat nog steeds niet, contstant krachtverlies...
Ik weigerde het rijden op te geven. Ik merkte wel dat lichtrijden het meeste problemen gaf: ik heb twee jaar zonder zadel gereden (balans is hierdoor ook wel veel verbeterd:) ) en daarna gewoon weer opbouwen..

Elk knieprobleem is natuurlijk weer anders.. ik had beschadigd kraakbeen

bfsunshine

Berichten: 2673
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:13

love_animals schreef:
Dank jullie wel wat rot om te horen allemaal ik haat mijn knie echt -:(- :) ik dacht dat ook al om met het andere been op te stappen en maar even niet in draf denk ik zou ik kunnen galoperen ?

Met een krukje zou opstappen denk ik sowieso makkelijker gaan. Dan hoef je er gebogen nog maar minimaal druk op te geven.

Wat je aan kan qua rijden zou ik gewoon proberen. Ontspannen en benen lang laten voor de minste druk. :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:14

sammy_rockey schreef:
Ik heb inmiddels alweer 5jaar een (chronische) knie blessure. Traplopen gaat moeilijk en sporten (ook paardrijden waarmee meer werd bedoelt dan rond stappen) kon ik wel vergeten volgens mijn behandelend arts. Hardlopen gaat nog steeds niet, contstant krachtverlies...
Ik weigerde het rijden op te geven. Ik merkte wel dat lichtrijden het meeste problemen gaf: ik heb twee jaar zonder zadel gereden (balans is hierdoor ook wel veel verbeterd:) ) en daarna gewoon weer opbouwen..

Elk knieprobleem is natuurlijk weer anders.. ik had beschadigd kraakbeen


Wat erg om te horen en ik heb denk ik niet zoon heel groot probleem ze kunnen bij mijn niets vinden in het ziekenhuis en met spuiten al dat vocht eruit gehaald echt super akelig

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:14

bfsunshine schreef:
love_animals schreef:
Dank jullie wel wat rot om te horen allemaal ik haat mijn knie echt -:(- :) ik dacht dat ook al om met het andere been op te stappen en maar even niet in draf denk ik zou ik kunnen galoperen ?

Met een krukje zou opstappen denk ik sowieso makkelijker gaan. Dan hoef je er gebogen nog maar minimaal druk op te geven.

Wat je aan kan qua rijden zou ik gewoon proberen. Ontspannen en benen lang laten voor de minste druk. :)


Dat advies zal ik zeker opnemen dankje

_Kelley

Berichten: 216
Geregistreerd: 05-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:18

Vriendin van me heeft ook knie problemen, kan soms niet eens zelfstandig de trap op. Paardrijden gaat haar wel goed af! Het is denk ik bij iedereen anders, ligt er ook aan wat het precies is enzo, gewoon een kwestie van proberen, en zeker niet forceren!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:22

ook ik heb knieproblemen. Ik stap op met een krukje en het meest pijnlijke moment is om mijn rechtervoet in de beugel te krijgen. Aan de andere kant opstappen heeft geen nut, want ik heb hetzelfde probleem links :+

Ik maak mijn beugels zo lang mogelijk en dan gaat het wel, de ene keer beter dan de andere, maar goed, ik rij nog paard!

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:24

ik kan eigenlijk bijna geen een sport uitvoeren, of met hulpmiddelen. behalve paardrijden dan kan ik nu wel gewoon. moeten ze alleen niet te hoog zijn om op te stappen.

balen dat ze niet kunnen vinden wat er is. hoop dat je gewoon kunt paardrijden

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:25

Morrie schreef:
ook ik heb knieproblemen. Ik stap op met een krukje en het meest pijnlijke moment is om mijn rechtervoet in de beugel te krijgen. Aan de andere kant opstappen heeft geen nut, want ik heb hetzelfde probleem links :+

Ik maak mijn beugels zo lang mogelijk en dan gaat het wel, de ene keer beter dan de andere, maar goed, ik rij nog paard!



Wat rot zeg gelukig kan je nog steed lol uit paardrijden halen :D

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:26

nicky_rilana schreef:
ik kan eigenlijk bijna geen een sport uitvoeren, of met hulpmiddelen. behalve paardrijden dan kan ik nu wel gewoon. moeten ze alleen niet te hoog zijn om op te stappen.

balen dat ze niet kunnen vinden wat er is. hoop dat je gewoon kunt paardrijden


Dank je wel en hopelijk " keep my fingers crossed" :=

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:28

love_animals schreef:
Wat rot zeg gelukig kan je nog steed lol uit paardrijden halen :D

ouderdom komt met gebreken...... beide knieën zijn "stuk" gegaan door mijn paardenhobby...... en als ik naar dokters zou luisteren, kan ik mijn paard en stal weg verkopen

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:29

Hier helaas ook knieproblemen. Door mijn scheve benen raken mijn beide knieschijven mijn pezen aan bij iedere buiging. Ondanks mijn aangepaste zooltjes heb ik ook nog veel pijn bij dingen zoals traplopen.
Qua paardrijden heb ik het intensief rijden al een tijdje geleden opgegeven. Het begin van de les ging altijd nog erg goed, maar aan het einde van de les kon ik door de pijn in mijn knieën nauwelijks het paard af komen. Nu ben ik dus lekker een recreatie ruiter geworden, want ik had het er niet meer voor over om iedere keer zoveel pijn te hebben na het rijden.

Als ik gewoon lekker op mijn eigen gemak rijd en naar mijn lichaam luister, heb ik nergens last van. Op die manier vind ik paardrijden veel leuker en kan ik gewoon lekker draven, galopperen, springen, wat dan ook!

Luister in ieder geval goed naar je eigen lichaam. Jij weet wanneer het pijn doet en wat je kan en niet. In ieder geval heel erg veel succes verder!

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:30

Morrie schreef:
love_animals schreef:
Wat rot zeg gelukig kan je nog steed lol uit paardrijden halen :D

ouderdom komt met gebreken...... beide knieën zijn "stuk" gegaan door mijn paardenhobby...... en als ik naar dokters zou luisteren, kan ik mijn paard en stal weg verkopen


Wat erg om te horen waardoor zijn uw knieen stuk gegaan?

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:32

Ashley5 schreef:
Hier helaas ook knieproblemen. Door mijn scheve benen raken mijn beide knieschijven mijn pezen aan bij iedere buiging. Ondanks mijn aangepaste zooltjes heb ik ook nog veel pijn bij dingen zoals traplopen.
Qua paardrijden heb ik het intensief rijden al een tijdje geleden opgegeven. Het begin van de les ging altijd nog erg goed, maar aan het einde van de les kon ik door de pijn in mijn knieën nauwelijks het paard af komen. Nu ben ik dus lekker een recreatie ruiter geworden, want ik had het er niet meer voor over om iedere keer zoveel pijn te hebben na het rijden.

Als ik gewoon lekker op mijn eigen gemak rijd en naar mijn lichaam luister, heb ik nergens last van. Op die manier vind ik paardrijden veel leuker en kan ik gewoon lekker draven, galopperen, springen, wat dan ook!

Luister in ieder geval goed naar je eigen lichaam. Jij weet wanneer het pijn doet en wat je kan en niet. In ieder geval heel erg veel succes verder!



Dankje wel jij ook nog succes en hopelijk is jouw probleem ook snel opgelost en kan je veder leven zonder pijn :)

Ashley5

Berichten: 1610
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:33

love_animals schreef:
Dankje wel jij ook nog succes en hopelijk is jouw probleem ook snel opgelost en kan je veder leven zonder pijn :)

Dat gaat bij mij helaas niet meer gebeuren. Maar sinds ik met zooltjes loop, heb ik absoluut minder pijn! Op een gegeven moment leer je ermee leven en weet je wat je grenzen zijn. En zeker als je niet al te eigenwijs bent, ga je ook niet al te vaak over die grenzen heen! :Y)

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:37

Hier nog meer knieproblemen :+
Ook ik rijd met zo lang mogelijke beugels. Springen zit er (voorlopig iig) helaas niet meer in.. Ik rijd af en toe voor de lol nog wel eens zonder zadel, maar dat moet ik toch echt met flink veel pijn achteraf bekopen. Met zadel rijdt voor mij dus fijner.

Doe wat goed voelt en probeer om niet door je pijn heen te rijden :)

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardrijden met knieprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:39

tip, beugel van je knie 2gaatjes langer, lijkt stom, maar werkt echt

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:41

Ashley5 schreef:
love_animals schreef:
Dankje wel jij ook nog succes en hopelijk is jouw probleem ook snel opgelost en kan je veder leven zonder pijn :)

Dat gaat bij mij helaas niet meer gebeuren. Maar sinds ik met zooltjes loop, heb ik absoluut minder pijn! Op een gegeven moment leer je ermee leven en weet je wat je grenzen zijn. En zeker als je niet al te eigenwijs bent, ga je ook niet al te vaak over die grenzen heen! :Y)


Gelukkig heb je zooltjes dan om dagelijkse dingen draagbaar te maken en kan je nog een beetje paardrijden :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:41

uggy schreef:
tip, beugel van je knie 2gaatjes langer, lijkt stom, maar werkt echt


dank je wel voor de tip ga het zeker uitproberen :D