hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11275
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:01

Dat is fijn om te horen:)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 17:26

Gefeliciteerd Vuurneon. Klinkt allemaal heel herkenbaar. Ik had in het begin ook een bedje beneden staan zodat ik de hele dag niet naar boven zou hoeven.
geniet ervan.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 18:23

RoosTinker schreef:
Oh wat heerlijk vuurneon !
Fijn dat je bevalling zo vlot gegaan is!



Alleen het persen ging vlot haha , begon donderdagavond met voorweeen die om de 10 minuten kwamen,vrijdag was al de geplande opname ziekenhuis (1 hele cm ontsluiting :+ dus ballon geplaatst), zaterdag ballon eruit 3 cm, weeën bleven, maar tot aan eind van de middag geen cm ontsluiting erbij en toen braken ze de vliezen en sloten ze pomp aan en was het in 10 uur gebeurd. Geen feestelijke bevalling al met al, vond het mooi dat hij geboren is en dat alles zo goed is gegaan met hem maar ik vond het erg heftig omdat de ruggenprik niet goed was gezet en dus te laag verdoofde (want een dover gevoel vanaf halverwege je dijbeen hebben tot aan je voeten, daar zit nou net niet de baringspijn :+ ) en die urenlange weenstormen met weinig pauze tussen de stormen als cadeau van het infuus heel heftig.

Wat nou adrenaline na de bevalling en wakker blijven :') ik sliep al op de verloskamer haha


Kvulden, bed in de woonkamer moest hier eigenlijk ook maar ik vond die stap te groot :o dus ik ben boven gebleven. Nu nog uit de rolstoel, maar dat duurt nog wel even.

Kan niet wachten om gewoon weer te lopen :D

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 21:25

Ja ik bleef eerst ook boven, maar na een tijdje beneden. Ik zorgde dat ik daar alles had zodat ik de trap niet op hoefde. Mijn bevallingen waren ook allemaal storm maar zonder alle toeters en bellen en allemaal heel snel bij de jongens. Binnen 1,5 uur. Maar wel zonder pauze. En mijn meisje besloot er iets langer over te doen 4 uur. Daar had ik minder last van mijn bekken.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:47

Ik ben gister weer eens door mn enkel geklapt en vroeg me af wat jullie doen om dat snel te laten genezen. Ik heb dit een paar keer per jaar, dan kan ik een paar weken gewoon moeilijk lopen omdat die enkel steeds blijft opzwellen en pijn doen. Uiteraard koel ik na zo'n actie.
Ik heb ook verschillende enkelbanden geprobeerd, want als ik last heb klap ik er alleen maar nog sneller doorheen, waardoor het zichzelf in stand houd natuurlijk. Een beetje extra steun kan ik op zulke momenten wel gebruiken, hebben jullie daar tips voor?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:58

Wat vervelend weer. Als ik het zo lees doe je alles wat je kunt doen. De steun vooral niet te vroeg weghalen en daarna goed trainen om sterk te maken. Proberen zo gewoon mogelijk te lopen zodra dat kan, anders overbelast je de andere voet.

Sterkte en succes.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:58

Steun verband oid er omheen en zo min mogelijk belasten is wat ik meestal doe :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:13

Heeft de fysio geen tip voor goede bandage?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:34

Ik ga volgende week even met mn fysio overleggen. Daar kom ik vooral voor mijn rug dus enkels gewoon nooit over gehad.

AlwaysH

Berichten: 11275
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: hypermobiliteitsyndroom en paardrijden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:51

Vanavond voor de jaarlijkse kerstshow moet ik een spagaat doen, hopen dat het deze keer wel goed gaat, had de vorige keer mijn bovenbeen spieren verrekt door te weinig opwarming... Dat trekt mijn HMS lichaam nietx)