Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Manege voor kinderen met een beperking

 
Profiel   

Ik wilde ook Lis Hartel in Doorn zeggen. Zit op het terrein van Bartimeus, dus qua mensen die er rijden is het heel veelzijdig! (En je zit in een fantastisch mooie omgeving)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 08:01 



 
Profiel   

'De Stal' in Laren, dit is hun website http://Www.natuurlijkbegeleiden.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-16 20:32 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of je inmiddels al iets hebt gevonden??
Ik zit in mijn laatste jaar SPH en ik ken via via ook nog een aantal plekken (Zorgboederijen en andere werkplaatsen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-16 13:42 



 
Profiel   

Ik heb zelf stage gelopen op de Prinses Máxima Manege in Den Dolder (ik doe zelf ook SPH). Er hangt een super gezellige sfeer. Het is daar wel belangrijk dat je je eigen leerproces kunt sturen en je dagen een beetje in kunt richten zodat je ook aan de eisen van school kunt voldoen, ik moest het wel een beetje 'HBO' maken zeg maar. De stage daar komt neer op heel veel meelopen met lessen, maar als je daar je eigen draai in kunt vinden en alsnog bijvoorbeeld kunt observeren is het erg leerzaam. Je leert ook echt kennis maken met verschillende vormen van paardrijden. Je maakt kennis met het huifbed en hoe mensen met bijvoorbeeld maar één hand paardrijden.

Ik zelf heb enorm veel geleerd over paardengedrag en hoe paarden reageren op verschillende ruiters, maar ook wat paarden juist met die ruiters doen. Ik weet nu ook zeker dat ik daar m'n werk in wil zoeken :)

Inmiddels loop ik stage bij De Stal in Eemnes. Ook super leuk. Iets minder paardgericht, maar je gaat er wel mee aan het werk. Er zijn bijvoorbeeld voltigeclubs en paardenclubs op een aantal dagen. De begeleiding daar is heel erg gericht op natuurlijke activiteiten en dier en natuur wordt altijd als medium gebruikt. Daar richten ze zich echt meer op de behandeling. Veel rapporteren, overdrachten doen, observaties schrijven etc. Daar hangt trouwens ook een super gezellige sfeer. Als je het interessant vindt kun je me altijd een pb sturen!

Verder zijn Liz Hartel en Horsewise ook super tof.

Succes met zoeken! Ik hoop dat je wat leuks vindt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-16 14:47 



 
Profiel   

Prinses Maximamanege in Den Dolder
Stichting Ariane de Ranitz in Groenekan

Beiden regio Utrecht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 13:32 



 
Profiel   

Harvey1 schreef
In Amsterdam zit ook een, ben daar de naam even van kwijt

VPG Prins Willem Alexander Manege

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 13:36 



 
Profiel   

Manege zonder drempels in Bennekom, zij leiden hun paarden op met Parelli, dus daarin zou je ook veel kunnen leren. Weet niet of ze stagaires aannemen en kunnen begeleiden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 13:43 



 
Profiel   

Biobos in Arnhem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 13:46 



 
Profiel   

Zoek je nog steeds iets?

Geen midden Nederland, wel goed aan te reizen: Madurodam Manege in Den Haag. Zij nemen vaak stagiairs aan. Op dit moment staan ze er zelfs om te springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 11:59 



 
Profiel   

Ik zie dat deze manege al vaker genoemd is, maar ook ik kan manege Lis Hartel te Doorn enorm aanbevelen als stageadres. Toentertijd stonden zij erg open voor stagaires dus wellicht dat je via hen aan een leerzaam stageadres kunt komen. Misschien is het dan zelfs mogelijk dit te combineren met een stage bij Bartimeus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-16 20:45 



 
Profiel   

http://www.buitenomcoaching.com/de-coach.html is misschien ook wel leuk leer je heel veel ook over gedrag van dier en mens

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-18 23:50 



 
Profiel   

Manege Hoefijzer is misschien wel leuk? Ik weet zelf niet hoe het daar is enz. maar het klonk wel als een leuke manege!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:04 



 
Profiel   

Ik weet niet waar je precies woont, maar ik raad je manege creayenburg aan. Dit is ook een manege voor mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking soms ook een meervoudige of andere beperkingen( denk aan autisme of blind of doof zijn of epilepsie). Er zijn 10 paarden die echt goed worden uitgezocht op hun karakter en hun mogelijkheden of ze wel of niet passen in de les. De manege zit gevestigd in Nootdorp en is goed met openbaar vervoer te bereiken. Mocht je nog vragen hebben dan mag je altijd een privé bericht sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:20 



 
Profiel   

Huifbedrijden in Barneveld misschien? Ook niet echt een manege maar misschien wel iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:22 



 
Profiel   

Domino_2006 schreef
Maxima manege in Den Dolder ( vlak bij Utrecht, goed te bereiken met ov. )


Deze wilde ik idd ook noemen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:29 



 
Profiel   

Ik gok dat ts na twee jaar wel wat maneges heeft gevonden :+
Ik tem

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:50 



 
Profiel   

kitlover schreef
Ik gok dat ts na twee jaar wel wat maneges heeft gevonden :+
Ik tem


Zou het afstuderen wel makkelijker maken :Y)
Helemaal niet naar gekeken, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:53 



 
Profiel   

deksel schreef
Manege zonder Drempels, in Bennekom. Midden in het land dus, hele mooie paddock paradise en hele leuke, gezellige manege :).
https://www.manege-zonder-drempels.nl/
edit: of ze stages aanbieden weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ze vooral op vrijwilligers draaien..



Dat ze aardig en gezellig waren dacht ik ook...Tot ik daar in 2011 al mijn paardenspullen heen bracht na verkoop van mijn laatste pony ( halsters, boomloos zadel en toebehoren, dus de dure dekjes, hoofdstellen, dekens en ga maar ff door )....ik moest alles zelf uitladen en er werd een plek gewezen waar ik het neer kon leggen, dat was het, geen bedankje niks. Denk je ook eens iemand blij te maken...sindsdien geen hoge pet meer op van ze..

Die in Den Dolder hoor ik veel goeie verhalen over :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 17:55 



 
Profiel   

Ook niet geizen sorry!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 18:14 



 
Profiel   

Ik heb veel goede verhalen gehoord over een kleine manege: Manege Roessingh in enschede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 14:26 



 
Profiel   

Manege t leijerweerd in enter.

Echt een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 14:51 



 
Profiel   

Saaams schreef
Ik zou ook zeggen Maxima Manege in Den Dolder. Heb hier mijn pony vandaan.


Wij ook, top manege met heel veel mogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 15:21 



 
Profiel   

Ts stelde de vraag in 2016, ik denk dat haar stage periode nu wel is afgelopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 15:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 73 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen