Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

nadeel aangepast paardrijden..

 
Profiel   

Denk de wedstrijdambities gewoon wat te hoog gegrepen zijn en dat die wellicht een eigenaar afschrikken,, maar voor een verzorgpony en dan misschien gewoon gezellig bij iemand thuis, lijkt mij je niks in de weg te staan!
Als je dan een vriendelijke en eerlijke meid bent, zullen de eigenaren je graag wat extra begeleiding geven!

Mocht je hier in de buurt wonen ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 10:28 



 
Profiel   

myk_en_shant schreef
Het is misschien niet wat je wil horen, maar eigenaren willen liever geen manegeruiters, helemaal niet die ook nog een extra rugzak mee nemen. Je moet het dan net treffen dat iemand de tijd en energie in iemand wil steken. Daarnaast moet paard en pony er ook geschikt voor zijn en voor 95 % zijn ze dit dus niet. Om geschikte paarden te vinden voor aangepast paardrijden is al heel moeilijk, dus laat staan om een verzorgpaard te vinden die hiervoor geschikt is.

Ik ben in bezit van lespaarden, waar ik lessen mee geef. Dit zijn lespaarden, maar het zijn absoluut geen manegepaarden en een manegeruiter zal er zonder goede begeleiding er niet mee weg kunnen rijden. Dit betekend niet dat ze niet braaf zijn, maar op de correcte manier gereden worden. En om te voorkomen dat het manegepaarden worden, moeten ze ook correct gereden worden. Helaas is het gebleken dat over het algemeen manegeruiters te weinig ervaring hebben om dit te kunnen, vandaar dat ik zelf ook ruiters zoek met meer ervaring.

Dan gaat het mij niet om de persoon zelf, maar over het kunnen.


Toch is dat niet altijd waar, zelf had ik bij mijn haflinger in het verleden ook een meisje als verzorgster met down en geloof het of niet het dier en zij hadden echt een klik en hadden veel lol.
Op de haflinger club deed zij altijd een bixi proef en had daar veel plezier aan!ook al was zij rond de 18!

Hier komt af en toe een jongen met zwaar autisme, hij verzorgt ook de ponys shet en konik en juist de konik is een ontzettende klier die een leider nodig heeft. toch weet ze wie hij is en past ze zich aan die 2 hebben een eigen manier van rijden en communiceren samen op hun eigen manier . maar wat genieten die 2 samen.Ik als eigenaar kan er heel erg veel van genieten...waar die pony voor de meeste manage/verzorg pennys niet goed genoeg is omdat ze niet dressuur matig is door beleerd en ook echt alleen goed reageert op de juiste hulpen doet ze het bij hem wel en de jongen in kwestie wordt er erg kalm van en het geeft hem echt zelfvertrouwen.
Maar een wedstrijd is voor hem te veel prikkels, mocht dat wel kunnen op de aangepaste manage zou ik daar dan wel overnadenken om er mee in te stemmen. want niemand wilt anders zijn, dat overkomt je en is geen keuze.
Maar zou jij er mee om kunnen gaan de druk, de extra nieuwe indrukken en veel prikkels.
negative dingen op je protocol terwijl je zelf dacht dat het goed ging, niet (kunnen) winnen omdat de ander beter is etc

misschien is wedstrijden nu nog te hoog , maar ik denk wel dat je het zeker niet moet vergeten en juist hard moet werken om je doel te halen. Maar begin bij het begin en heb geduld.
dat moet je ook aan je omgeving ouders en begeleiding vertellen wat je ambities zijn, dan kunnen zij jou wel die kant op gaan begeleiden.of naar een oplossing helen zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 10:51 



 
Profiel   

Lekker opzoek naar een verzorgpony en even je ambities op zij zetten zou ik zeggen, want dat is waar het echt begint.Leer eerst alles over paarden, laat iedereen weten wat je doel is en er komt vanzelf iets op je pad! Als je maar lang genoeg in de paardenwereld bent denk ik. Zoek dus niet meteen perse een goed rijpaard maar begin anders lekker bij een kleine knuffelpony, leer je heel veel van, ook in combinatie met je autisme lijkt me. Er komt vanzelf wel een manier waarop je een wedstrijd kan rijden! :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-16 14:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen