Vreselijke manegekinderen :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 16:48

Eerst even meegeven dat ik niets verkeerd bedoel met de titel van het topic! Ik vond gewoon niets beters en ik wil toch wel even mijn verhaal kwijt... Het is intussen al een week geleden maar als ik eraan terugdenk kook en bibber ik nog...

Mijn zusje rijdt op een manege, meestal op dezelfde pony Cookie. Een lieve bolle zwarte merrie waar ze ondanks haar omstandigheden redelijk goed mee kan rijden. Mijn zusje is namelijk mentaal een beetje, tjah hoe zal ik het zeggen, ik vind dat woord zo vreselijk... Noujah jullie begrijpen waarschijnlijk al wel wat ik bedoel. Er zijn niet veel paarden op deze manege waarmee ze echt kan rijden maar met deze lieverd klikt het echt. Ik ben elke keer superfier als ik ze bezig zie. Door haar problemen heeft ze het al eens moeilijk om de comando's van de lesgeefster te begrijpen. Wat er ook niet aan helpt is dat op haar manege er om de twee weken iemand anders lesgeeft waar je dan de hele uitleg moet tegen doen...
Dit even om de situatie te schetsen, (ik ben een beetje langdradig soms, vergeef me) vorige vrijdag reed ze dus ook weer op Cookie, we moesten niet meer zadelen want de pony liep al mee in de les ervoor. Toevallig reden er 2 zwarte pony's mee in die les, de ene was helemaal zwart (Cookie dus) en een eigenaarspony met een witte bles. Mijn zusje was helemaal enthousiast en riep meteen "He kijk, daar is Cookie". Ze riep wel naar de verkeerde pony, die met de bles dus, maar het was goed bedoeld...
Ok, je kan nu wel zeggen bles of geen bles dat is nu toch wel zeer duidelijk... maar voor haar is het zo simpel niet. Probeer jij eens op het eerste zicht je vingerafdrukken van je twee wijsvingers uiteen te houden en je zal zien wat ik bedoel...

Alles goed en wel ik neem Cookie over van de vorige ruiter, help mijn zus erop en weg was ze. Met een grote grijns op haar gezicht uiteraard, je kan je niet indenken hoe gelukkig ze wordt van paardrijden... Ik bleef aan de poort van de bak staan, wat ik altijd doe om te kijken hoe ze het doet (en om af en toe wat bevelen te sissen Clown ). Hoor ik achter mij de eiganaar van die andere zwarte pony gillen, echt expres hard genoeg dat iedereen in de gang het hoorde. (Hier komt de clu van mijn verhaal jaja we zijn er, let op het kind was volgens mij niet ouder dan 12, 13 jaar)
"Kijk dat kind op Cookie doen joh! Oh my God!" Een ander kind dat erbij stond mompelde iets. "Dat kan me niet schelen dat ze gehandicapt is. Dat gehandicapte jong moet mijn pony niet beledigen door er Cookie tegen te zeggen. Wat een ..."

Kijk daar kook ik nu van, kinderen blijven kinderen maar is een beetje respect teveel gevraagd? Mijn zus houdt van elk paard en zal nooit iets beledigends zeggen. Zelfs de meest valse knol van de manege is geweldig voor haar. Ik ben naar het kind toegestapt en ik heb, ok een beetje cru waarschijnlijk, gevraagd of ze een probleem had met mijn zusje. Kind keek lelijk op d'r neus en zei hooghartig "Met u zusje niet maar ze moet mijn pony niet beledigen, want daar kan ik niet tegen." Ik heb haar daarop in de ogen gekeken en gezegd "Als je over dingen spreekt waar je niets van kent zou je beter zwijgen en de volgende keer dat je zoiets zegt over mijn zus kan je een slag op je ... krijgen."
En dat meen ik, je mag over mij zeggen wat je wilt maar niemand komt aan mijn zus en zeker geen omhooggevallen kind dat niet eens weet waarover ze praat. Neen, ik meen het niet, echt slaan zou ik niet doen, toch niet aan een kind, maar toch...

Nu is het vandaag weer vrijdag en straks gaan we weer naar de manege, ik wil absoluut niet mee. Ben bang dat als dat kind mij (of mijn zus) weer ziet ze hatelijke opmerkingen gaat maken over haar en ik weet niet of ik me dan kan inhouden. Ik weet beter dan te slaan wees gerust maar mijn keel kan ik wel eens openzetten tegen dat kind, maar dat gaat natuurlijk niet in goede aarde vallen... Ik vind het echt vreselijk dat één kind zo de sfeer kan verpesten. Gelukkig snapt mijn zusje niet goed wat er aan de hand was en dacht ze dat het over iets anders ging dat ik zo kwaad was. Het is toch een schatje soms. Knipoog

Goed, ik ga het hierbij laten, ik heb al genoeg van je tijd verspeeld.
Bedankt voor het 'luisteren'!!!!

Kusjes,
Alasse
Laatst bijgewerkt door Alasse op 11-01-08 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Biggy

Berichten: 1
Geregistreerd: 03-03-04

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:56

Kylie is super en ik snap ni dat er zo'n rotkinderen zijn ... ze vindt idd echt alle beestjes geweldig en ze zou ze nooit (en al zeker ni expres) pijn doen. ik weet ni of ik mij zo goe zou kunne inhouden in u plaats ... veel sterkte straks ma khoop voor u da ze der ni is ... xx

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:43

Dank je. Ik denk wel dat ik een beetje overdreven heb... Kinderen blijven tenslotte kinderen.
Maarja, als het over zus gaat ben ik een beetje blind soms. Bloos

Sodeletuut

Berichten: 21308
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:50

Wat stom, ik heb er ook zo'n hekel aan, van die omhooggevallen trutjes die dan eigen paarden hebben op de manege (niet allemaal hoor!), ik rijd dus op de manege zonder mijn eigen paard, en ik moest naar de stallen, stonden er een paar van die meisjes met eigen paarden daar, ze gingen dus gewoon écht niet aan de kant, ze keken ons aan en kletsten gewoon verder. daar heb ik gewoon zo'n hekel aan, ik snap heel goed dat je boos werd, ik had precies hetzelfde gedaan!

Louise95
Berichten: 176
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:59

Soms zijn kinderen met eigen pony's zo verwaand.. Natuurlijk niet l*llig bedoeld. 99% van de kinderen met een eigen pony zijn hardstikke tof, maar die 1% van die kinderen zijn zo ongelooflijk verwaand, met een hardstikke liefe brave pony waar ze dan mee zitten op te scheppen dat ze zo goed kunnen rijden. Bah, wat heb ik daar een hekel aan (en ik heb medelijde de pony).

Lynn_Nikita

Berichten: 25491
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:02

tjonge, dat kind is 13, laat zeggen wat ze wil
niks vanaan trekken
op maneges lopen vaak genoeg kinderen rond, die wat stoer proberen te doen.

Flowerpull

Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-04-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:08

Jeetje wat een trut zeg Nagelbijten / Gniffelen
Je zusje meende het sowieso goed, hoezo is dat nou weer beledigend. Echt, ik begrijp heel goed dat je je niet in kon houden. Maar je zusje heeft er zo'n lol, ga gewoon vanmiddga lekker erheen, en kijk dat mens gewoon niet aan, denk alleen aan de lol die je zusje er aan heeft!

shan

Berichten: 4591
Geregistreerd: 28-10-04

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:10

Het is hardstikke goed dat je het zo voor je zusje opneemt hoor.
Verder zou ik gewoon lekker weer meegaan met haar, want ze heeft zo te horen je hulp wel nodig.

En dat meisje laat je lekker links liggen!
Het heeft trouwens niets met manegekinderen te maken joh. Je hebt overal aardige en niet-aardige kinderen (en volwassenen trouwens ook)

il0nkii
Berichten: 199
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Nijkerk

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:11

Vreselijk, een kind van 13 kan best nadenken over wat ze zegt!
Ik was ook verschrikkelijk boos geworden, ik denk ook dat ik wel weer mee was geweest naar de manege dat kind zou me niets schelen maar als ze nog een opmerking gemaakt had had ik haar nog even goed duidelijk gemaakt hoe het zit en dat ze het niet kan maken om zoiets te zeggen!
En gelukkig begreep je zusje het niet want dat zou nog erger zijn!

Lothorien

Berichten: 85
Geregistreerd: 30-09-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:10

ik zou gewoon gezellig naar de manege gaan, het feit dat dat meisje dit zegt over je zusje, zegt meer over haar dan over je zusje

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:28

Bedankt iedereen,
ik was echt al bang dat ik spoken zag. Ok, een kind is een kind maar op 13 jaar kan je toch al even nadenken wat je zegt niet?
Mijn zusje is vrijdag niet gaan paardrijden. Mijn moeder, die heel de scene live meegemaakt had, had zelf niet zoveel zin om te gaan. Volgens mij ook hierdoor, maar dat wilde ze niet toegeven. Zij is nog gevoeliger op zulke opmerkingen dan ik, verschil is dat ik er kwaad van word en zij alleen maar verdrietig. Zus kwaad omdat ze 'haar' Cookie niet kon zien, maar dat is intussen alweer vergeven en vergeten.
Nog even for the record, ik heb NIETS tegen manegekinderen of kinderen met een eigen pony he! Ik ben zelf tenslotte ook manegekind geweest. Het was gewoon wel even slikken dat het cliché, verwend nest met pony, bevestigd werd... Dit gewoon maar voor de zekerheid...

Nogmaals bedankt jongens!!!

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:35

hihi nee hoor je ziet echt geen spoken hoor. Ik was net zo boos geworden. Wat goed van je dat je mee gaat met je zusje naar de manege.

Kleinester

Berichten: 708
Geregistreerd: 07-01-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:10

echt wat een stomme meiden!! wel goed hoor dat je met je zusjes meegaat

TKTG
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:13

Nouja zeg, wat zijn er toch domme mensen in de wereld.. Sorry hoor!
Allemaal heel leuk dat ze 13 is kan ze toch nog wel begrijpen dat het nergens op slaat om zo'n opmerking te maken.
En okee misschien snapte ze dat dus niet, dan snapt ze het nu!
Ik vind dat je goed gehandeld hebt!

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:24

ik heb ook een ontzettende hekel aan die over het paard getilde kinderen, helaas lopen die op onze manege er ook genoeg rond.
ik heb dan wel een eigen paard, maar ik zou haar nooit gebruiken om "macht" te krijgen (mensen die denken dat ze heel wat zijn),
maar ik zie vaak genoeg van die huppeltutjes rondlopen bij ons.
gister ook een meisje, heeft een hoge dunk van zichzelf, jaar of 11 is ze geloof ik. ze rijdt toevallig bij mijn zusje in de les, en had gister een wedstrijd (fnrs). ze is ontzettend brutaal, grote mond tegen iedereen ook tegen haar ouders. ze zegt dat ze ontzettend goed kan rijden Bloos want ze rijdt al 4 jaar (zo vertelde ze het), dan vindt ik knap dat zij na 4 jaar ervaring nog steeds niet weet hoe ze op het goede been moet lichtrijden Nagelbijten / Gniffelen (ze heeft geen enkel moment op het goede been gezeten)

maar ik vind dat je goed heb gehandeld Knipoog ik zou het ook zo voor mijn zusje hebben gedaan

maj0

Berichten: 6600
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:25

Wat leuk dat je zusje zo gek is op die pony Haha!

Ik zou dat meisje gewoon negeren, (hoe moeilijk het ook is)
Geniet van het zich van je zus die gewoon het geweldig na haar zin heeft op "haar" pony

Er blijven altijd van die mensen/kinderen die zulke dingen zeggen (jammer genoeg)
Wij hebben hier in de straat een huis met moeilijk opvoetbare kinderen (die soms wel eens brutaal kunnen zijn hoor) Maar daar kunnen hun niets aan doen en jah,, Je hebt er meestal geen last van maar sommige mensen hebben gelijk al een vooroordeel

Revillis
Berichten: 97
Geregistreerd: 01-08-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:32

Dat meisje zal hierdoor banger zijn voor jou dan jij voor haar (opmerkingen) hoor! Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou hetzelfde hebben gedaan.

Riddikulus

Berichten: 1449
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:41

Hier hetzelfde verhaal: ik heb ook een apart zusje Lachen

We rijden niet op dezelfde stal, maar in het dagelijks leven kom ik dit ook tegen. Ik negeer zo'n som gezwets meestal, maar als het me echt te gortig wordt dan spreek ik mensen op hun gedrag aan. Vaak schrikken ze als ze merken dat "dat rare kind" bij mij hoort en dan zwijgen ze al als vanzelf.

Ik denk dat het heel belangrijk is (mischien een beetje laat) om je zus te steunen en dus WEL mee te gaan naar de stal. Laat maar merken dat jij er geen problemen mee hebt en dat iedereen die er wel moeite mee heeft naar jou toe moet komen. Daarvoor ben je immers familie

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:54

Misschien dat je het nu een beetje beter kunt relativeren, want ik kan me heel goed voorstellen dat je het voor je zusje op neemt en er veel moeite mee hebt. Voor mij geldt ook: zeg niets over mijn kind of mijn dieren; dan ben ik plotseling een leeuwin Haha! , maar het meisje op de pony heeft denk ik niet in de gaten, wat ze hiermee aan richt. Misschien dat je haar de volgende keer even kunt aanspreken, hier is natuurlijk wat moed voor nodig, maar als jij hier emotioneel op in gaat, wordt het alleen maar erger. Je zult het moeten zien als een vorm van opvoeden van kortzichtige Knipoog mensen.
Leg uit dat het voor jouw zusje geweldig is om te rijden en dat ze gek is op Cookie, alle zwarte pony's zijn voor haar Cookie én super, je kunt nog een complimentje maken over haar pony, hiermee kweek je goodwill en bereik je veel meer. Zo kom je in een gesprek terecht waarin jij je zegje kunt doen over je zusje en haar liefde voor het rijden!

In ieder geval veel plezier met het rijden van je zusje!
Fijn dat je haar steunt en dat zij hier zo van kan genieten!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:59

Kinderen van 13 (en oudere tieners ook) denken vaak erg zwart/wit, maar als ze beledigende, kwetsende opmerkingen maken mogen ze daar gerust op aangesproken worden, hoor. Ja
Doe het dan wel op een evenwichtige, rustige manier. Als je emoties de boventoon laat voeren, komt het meestal verkeerd over. Knipoog
Ik ben een stuk ouder dan jij bent, maar als zo'n kind iets zegt over mijn dieren of mijn dochter, dan ben ik ook niet zo vriendelijk meer, hoor. Vork

Leuk trouwens dat je zusje zo'n plezier heeft gevonden in het omgaan met paarden. Lachen

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:10

Ik weet het, ik ben een beetje te heetgeblakerd als het om zo'n dingen gaat... Bloos
De moment zelf denk ik dan soms ook wel 'Wat sta je je hier nu weer de koken, hou op.' Maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker op de moment zelf...

Ik ben gewoon zo blij dat ze eindelijk een hobby heeft gevonden waar ze echt 100% gelukkig mee is. Vaak als ze vroeger een sport koos werd ze geconfronteerd met de feiten dat ze het niet meteen snapte en dat zorgde dan ook vaak voor frustraties... Paardrijden doet ze nu intussen al iets meer dan een jaar en dingen als middendraf enzo is ook nog chinees voor haar maar van de moment ze op dat paard zit kan dat haar allemaal niet meer schelen. Het is zo fijn om haar te zien openbloeien en daardoor nog moeilijker als er k*topmerkingen gemaakt worden...

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:34

En juist tussen die paardenmeisjes zitten echte kleine nesten Ja . Dat zie ik ook bij ons op de stalling. Men, wat een krengen zijn sommigen. Rolleyes
Als die ooit onaardig tegen mijn dochter zijn, dan kan ik ook heetgebakerd uit de hoek komen, hoor. Reken maar van yes. Vork

lisje90

Berichten: 549
Geregistreerd: 18-10-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:44

Ik weet niet hoe ernstig de "handicap" van je zus is maar als ze dingen niet snel begrijpt is priveles misschien een goede oplossing?
mijn broertje heeft het ook, sinds kort rijd ie zonder longeerlijn, en wanneer die pony er dan vandoor gaat met hem erop krijgt ie gewoon de slappe lach..

en ach van dat meisje niet te veel aantrekken, ik ken het probleem maar denk inmiddels laat ze maar ze weten nou eenmaal niet beter. Ook zijn de meeste kinderen van rond de 12 wat zo van gedrag vind ik (nu moet niet elke twaalfjarige zich aangesproken voelen), het gaat wel weer over en anders, zolang jullie maar lol hebben toch Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:00

Wat stom zeg!
Is er dan geen speciale manege in de buurt? Op onze manege hebben ze bijv. vaste begeleiders, altijd dezelfde instructeur die ook een speciale diploma heeft, en al jaren in het vak zit.
En: Omdat paardrijden voor mensen met een handicap centraal staat op onze manege, is iedereen er aan gewend. Iedereen heeft het altijd geweldig naar z'n zin, en de intstructrice besteed ook veel tijd aan gewoon een beetje aandacht, gezellig kletsen enzo.

Zou zo'n manege niet iets voor je zijn? Ik wil je zusje echt niet in een hoekje zetten, kwa rijden gaat het mischien ook prima op een normale manege, maar als je toch graag wat meer begrip wilt...

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:31

Hier in de buurt is een vrouw en die geeft les aan kinderen als mijn zus, zij heeft echter een wachtlijst van iets minder dan een jaar dus das was ook niet ideaal. Clown Deze vrouw werkt enkel met haar eigen paarden daarmee de lange wachttijd...

Ik was aan het denken van haar zelf een beetje les te geven wanneer de koop van mijn paard volledig rond is, het is toch alleen maar hobbelen dat ze wil en geen wedstrijden ofzo dus dat kan ik nog wel... Maar aangezien mijn paard in Antwerpen (dicht bij mijn vriend) staat en wij in Leuven wonen, en mijn moeder het niet ziet zitten om elke week een uur in de auto te zitten is dit ook geen optie...
Komt nog eens bij dat ze volledig weg is van deze pony en deze dus niet zo snel zal afgeven... Haha! Tot er een andere zwarte pony komt waarmee ze leuk kan rijden. Clown Hihi.