Vreselijke manegekinderen :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:28

Ik zou juist trots zijn ! Leuk toch dat jou zusje zo lief is tegen alle paarden, ik zou het niet erg vinden hobbel maar een paar rondjes weg. Trots dat ik zou zijn : kijk mijn paard is toch mooi he !
Verwaand strontnest..
Poeh, ik zou toch uit mijn slof vliegen, als je 13 bent weet je goed genoeg dat je zulke dingen niet moet zeggen.

suvan

Berichten: 861
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Zuiden van het land

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 23:01

tja, kinderen nemen nou eenmaal geen blad voor de mond, zo is het gewoon.
Niet leuk soms, mijn kids flappen er ook wel eens wat uit waar m oren van gaan flapperen en ik spreek ze er ook op aan, maar vergeet niet dat je het over KINDEREN hebt.. (ik denk zelf dat je ook niet veel ouder bent dan....15/16?)

Meid negeer het gewoon, je zusje heeft er toch niks van gemerkt, die is gelukkig met Cookie.
En daar gaat het om. Bloos

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 21:58

@ ponyfee: ik ben 21 Lachen zo jong heeft iemand mij nog nooit geschat. Vind het best wel schattig. Pling Haha!

@ iedereen: Er is weer een serieuze tijd voorbijgegaan en de rust is teruggekeerd op de manege. (Nouje, hoop ik toch... Haha! )
Ik heb dat kind nog een paar keer gezien, elke keer ze mij voorbijkwam vriendelijk gelachen en hallo gezegd. Kind was er helemaal van ondersteboven. Hahaha. Zus heeft intussen zelfs twee pony's waar ze helemaal ondersteboven van is. Rika is in veel opzichten het compleet tegengestelde van Cook (zijnde snel en wakker). Wel goed aangezien ze dan niet teleurgesteld is als ze is een keer niet met Cook kan rijden...
Zoals ik al gezegd heb hier heb ik het al meer kunnen relativeren, door een paar reacties van bokkers die echt geholpen hebben, waarvoor dank jullie!!!!
Nu het wat langer licht is kan ik buiten de piste ook een paar foto's maken van zus met de pony's en die zal ik nog wel eens posten. Knipoog
Ik ben alleen maar blij dat ze van heel die heisa nooit iets gemerkt heeft. We hebben dat ooit eens meegemaakt (en toen was het een volwassen man die haar een kwetsende opmerking maakte...) en dat wil ik haar echt niet meer aandoen...

(nogmaals) bedankt iedereen!!!
Groetjes

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 00:01

Ik heb niet het hele topic (enkel de eerste 2,5 pagina Tong uitsteken) doorgelezen, maar ik wou toch even het volgende kwijt.

Erg jammer dat dat verwaande nestje het geluk van jou zusje niet kan begrijpen. Ik kan me voorstellen dat dat meisje zich niet in de plaats van jou en je zusje kan stellen, en dus niet begrijpt wat zo'n opmerking met jou doet. Daarmee bedoel ik dat zo'n opmerking voor jou veel persoonlijker is en harder aankomt dan voor jan met de pet (ook al zal die ongetwijfeld ook niet lachen met zo'n reactie Tong uitsteken). Maar hoe dan ook mag een 13-jarige wel bewust zijn van wat ze eruit flapt.

Ik heb zelf een hele poos lesgegeven aan kinderen zoals jou zusje, maar evengoed aan mensen met een fysiek 'gebrek'. Een aantal van deze kinderen konden na een tijd ook in de gewone lessen inpikken (hoefden dus niet meer perse priveles te krijgen). Ik heb zelden of nooit meegemaakt dat er opmerkingen kwamen van mensen die al een tijdje op onze manege reden, maar wel hier en daar eentje van mensen die ik nog nooit eerder had gezien (ik vermoed dat dit te maken heeft dat een kind dat niet even snel met alles weg is, een heel normaal beeld is op onze manege). Ik kook nog steeds over van woede als ik een opmerking hoor over een van 'mijn' kindjes. Meestal ga ik er vanuit dat het onwetendheid is, en probeer ik rustig aan die mensen uit te leggen wat er aan de hand is, en dan begrijpen ze het ook wel. Zo is er een jongen die er heel normaal uitziet, maar constant praat tegen zichzelf en tegen het paard als hij aan het rijden is. Ik kan me wel voorstellen dat je je vragen stelt als het de eerste keer is dat je hem ziet rijden.

Ik weet hoe gelukkig het kinderen maakt als ze kunnen paardrijden, laat dus die ene rotte appel het plezier van jou en je zusje alsjeblieft niet afnemen.

silfie35

Berichten: 2025
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Lunteren

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:12

Irritant zulke kinderen die denken dat ze alles zijn!! had het pas ook... ik fietste langs een cafe met mn handbike en roept er zo'n man: he lamme ga s lopen... daar kan ik wel zo chagerijnig van worden he!! ik voel me dan ook gekwetst. Ik logeerde eerder elke vakantie bij mensen die ik heel goed kende en die zeiden ook wel eens lamme ofzo maar dat was meer een beetje voor de gein... hij deed het echt voor zn vrienden ofzo... het was niet echt een jonge jongen meer... vond het echt zo gemeen!!!

HorseQueen
Berichten: 14
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:29

Ach, zo zielig is dat, dat er zulke kinderen bestaan!
Jij weet toch beter, dus die vervelende kinderen kunnen wat krijgen.

Ik word er echt boos van als ik dit lees!!

Nou veel succes op de manege.

groetjes!

LittleAmigo

Berichten: 67
Geregistreerd: 25-04-08
Woonplaats: Wolvega

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:15

jeeeezusssss!
wat dom dat ze dat zegt.
Terwijl ze vast niet véél beter kan zijn.


lief dat je zo voor je zus/zusje opkomt hóór,! Bloos

xx' Vriendjes zijn?

xloveingrid
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 08:55

vreselijk, op onze manege hebben ze een gehandicapte les en daar doet iedereenheel aardig tegen ze enz, ik vind het niet kunnen

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:32

Echt dom!
wat maakt het nou uit dat een kind perongeluk iets zegt tegen het verkeerde Paard/pony?
dat is tog geen belediging. Het is gewoon een vergising. daar kan ik dus echt niet tegen.

Mopske08

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:45

Als ik dit verhaal lees, gaan men haren recht omhoog staan... Ben er niet goed van. Het kan iedereen overkomen een paard verkeerd te noemen. Ze zijn beide zwart weet je wel... Vind het een degoutante opmerking van dat kind... Vind het wel enorm lief dat je zo opkomt voor je zusje. Heb ik veel respect voor! Volgende keer gewoon meegaan. Als da kind nog iets zegt, is deftig mee klappen en goed op haar plaats zetten. Dat ze inziet wat er gaande is.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:44

Mopske08 schreef:
Als ik dit verhaal lees, gaan men haren recht omhoog staan... Ben er niet goed van. Het kan iedereen overkomen een paard verkeerd te noemen. Ze zijn beide zwart weet je wel... Vind het een degoutante opmerking van dat kind... Vind het wel enorm lief dat je zo opkomt voor je zusje. Heb ik veel respect voor! Volgende keer gewoon meegaan. Als da kind nog iets zegt, is deftig mee klappen en goed op haar plaats zetten. Dat ze inziet wat er gaande is.


Jaa presies! en soms weet ik ook niet welk paard ik moet hebben als hij of zij het uur ervoor moet omdat er veel bruine paarden hier op stal staan Bloos . En je zit tog grootendeels op het paard ? dus kan je de voorkant van het hoofd ook niet elk minuut bestuderen zodat je weet hoe die eruit ziet. Boos!
waarschijnlyk zou ik ook naar het verkeerde paard zijn gelopen! Nerd

Mopske08

Berichten: 426
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:46

Mezelf kennende, ik zou het ook kunnen voorhebben hoor. zeker met manegepaarden... die zie je niet zo vaak eh, en da wisselt af en toe eens...

Wendyoost

Berichten: 243
Geregistreerd: 30-04-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:24

wat een stom kind! Boos! ik kan het me voorstellen dat je zo boos bent mijn zusje is ook gehandicapt en ze rijdt ook pony. ze doet het echt heel goed. maar ff terug naar jouw verhaal....... als kinderen mijn zusje sofia zien of als sofia zoiets zou doen dan zouden ze het even zeggen dat het niet helemaal klopt en haar even uitleggen maar sommige kinderen die moeten ff een opmerking maken om ff op te vallen. ik vind het heel sneu wat er gebeurt en ik hoop dat er een gezellige zweer terugkomt. sterkte.

Love_Shakira

Berichten: 34
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:49

ik denk dat ze gewoon stoer probeerde te doen.
maar wel dom.

_Elisha_
Berichten: 52
Geregistreerd: 02-05-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:36

sommige kindere denke dat ze alles zijn. Ik denk dat je er gewoon moet probere het te negere.
Ik vind het juist super knap als kindere met sommige omstandigheden nog zo doorzetten om te kunne ryden.

ikke0
Berichten: 28
Geregistreerd: 02-05-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:47

Ik zat hier echt met mijn mond open (bijna dan).
Ik ben zelf ook nog maar 14, maar kan me niet voorstellen dat ik zoiets zou durven zeggen? Ach gut

Ik heb trouwens zelf wel eens iemand een mep verkocht omdat zij ook echt vreselijk deed tegen mijn zusje (lang verhaal).
Maar dat doe ik nooit meer, ik heb mijn lesje wel geleerd. Tong uitsteken

marie08
Berichten: 37
Geregistreerd: 07-03-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:11

ergens aan het begin zei iemand iets over 1% van de eigenpony kinderen vervelend is. nou mijn ervaring is toch dat dat wel over de helft gaat, onwijs arrogant en voelen zichzelf veel beter dan ieder ander persoon op stal.

paardensport is echt iets wat je veel goed kan doen. denk dat het voor je zusje heel erg goed is en vind het goed van jou dat je haar verdedigd dat kan ze immers zelf niet. verder zal ik als ik jou was die rot kinderen negeren en met de nek aankijken, houden ze vanzelf op met rot opmerkingen maken over jou en of je zusje want dan ben je niet meer leuk om over te roddelen.

succes en veel plezier met het plezier van je zusje

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:42

Ze zijn idd arrogant en vreselijk verwend. Hier worden de ruiters met beperking regelmatig uitgelachen of nagedaan. De ruiters hebben het zelf niet door, maar ik kan er echt niet tegen als ik zie dat ze belachelijk worden gedaan. Het gaat hier om kids van 12 tot ongeveer 18 jaar oud. In hun ogen hoor je er niet bij als je geen eigen paard hebt en al helemaal niet als je een beperking hebt. Bah!!!

pizza

Berichten: 24
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:07

Die manegetrutjes zijn allemaal dezelfde..
Ik zou mij niet inhouden..
Als ze zoiets zegt geef je haar maar eens goed de wind van voren..

tienus1

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-05-08
Woonplaats: Sprang-capelle gemeente Waalwijk

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:00

van dit verhaal gaat mijn bloed echt koken, je zou zo`n kind het liefst iets aan willen doen.
Ik zou naar de ouders van dit kind stappen en dit vertellen en hopen hehehe dat ze heel wat straf krijgt!!!

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:21

tsja dat is ook niet zoon optie... maar je kunt je toch ook opgeven bij die mevrouw en dan nog een jaar bij de manege laten rijden. dan kun je je zusje ook voorbereiden op dat ze afscheid moet nemen van de manegepony..

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:43

ik zou me ook niet kunnen inhouden (ik ben 15) maar heb een broertje van 13 en geloof me ze weten echt wel wat ze zeggen.. maar goed het is nu eenmaal gebeurd, je zusje heeft niets gemerkt.
ik denk dat dat kind bang wordt van een grote mond, denk dat een uitleg beter helpt: van mijn zusje heeft er lol in en alle zwarte pony's (cookie kleur) vind ze op cookie lijken, inclusief jouw pony, ze geeft er veel om en dacht echt dat het cookie was, alleen heeft mijn zusje niet door dat het niet zo was.. of wat je erbij kan zeggen: trek het je niet aan,, mijn zusje bedoelde het niet om jou (w pony) te beledigen Lachen denk dat zoiets meer indruk maakt dan boos worden

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:38

Hè bah, wat een rotopmerking.
Daar kan ik dus echt niet tegen, jeetje, een beetje respect voor elkaar, hoe moeilijk is het..?:s

iMandy

Berichten: 662
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:11

Soms heb je van die kinderen, helaas.

raquel_Macho
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-05-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:47

ik snap niet waarom mense ze zo kunnen vooroordelen..
je zusje is harstikke lief en houd er van om paard te rijden mensen moeten gewoon hun mond houden en niet gelijk hun oordeel geven!