Vreselijke manegekinderen :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vlindie
Berichten: 436
Geregistreerd: 06-12-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 15:46

Joh, wat een vervelend gedoe! Maar hey, ze zijn het niet waard zulke 'blaagen'.
Lekker je eigen ding doen samen met je zusje. Het waait vanzelf een keer over.
Leuk is het niet, en zeker wel verdrietigmakend. Toch zou ik je adviseren om er
mijlenver boven te staan.

Het enige wat je zou kunnen overwegen is om (indien aanwezig) de ouders
'in te lichten' over wat hun dochter zoal roept. Je mag dan ook best toelichten
hoe het bij je zusje zit. Weet je, aan de buitenzijde is ws. niet eens te zien hoe
je zusje denkt, doet en (uit)-spreekt. Natuurlijk is het geen verplichting om
uitleg (lees; verantwoording) te geven, maar het verstrekt vaak wel duidelijkheid.
En dáár zit 'm, denk ik, de kneep.....

Zet 'm op! En vergeet vanavond (het is immers wéér vrijdag Haha! ) vooral niet
te genieten!!

Groetjes,
Vlindie

inib
Berichten: 358
Geregistreerd: 22-11-04
Woonplaats: Ruurlo

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:43

Geef het niet op en probeer eens rustig met die grieten te praten, dat zal heel erg moeilijk zijn, ik weet het.
Ik heb ook zoiets meegemaakt maar ik stond als instructrice in de bak, ik geef twee gehandicapte kinderen les, een met het syndroom van Down dat dus duidelijk zichtbaar is en een meisje waar niets aan te zien is.
Ze hebben allebei ontzettend veel plezier in het rijden maar dat ene meisje kreeg ook de nodige opmerkingen naar haar hoofd, ik heb al de kinderen die er op dat moment waren na de les bij elkaar geroepen en heel duidelijk uitgelegd wat er met ze aan de hand was. Er werd door de kinderen (tussen 7 en 13 jaar) ontzettend veel vragen gesteld over hoe en wat en het resultaat was dat de beide meisjes vorig jaar zelfs mee konden doen aan het ponykamp en door iedereen erbij betrokken werden. Ik zou een poging doen om met ze te praten en anders schakel je de instructie in, het is hun taak om te zorgen dat iedereen met respect met elkaar omgaat.
Heel veel succes ermee en zorg dat je zusje plezier in het rijden houd, als ik zie hoe mijn twee meisjes ervan genieten is het elke week weer een feest om die glunderende gezichtjes te zien.

Sammyy

Berichten: 4616
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:52

Alasse schreef:
Dank je. Ik denk wel dat ik een beetje overdreven heb... Kinderen blijven tenslotte kinderen.
Maarja, als het over zus gaat ben ik een beetje blind soms. Bloos


Dat denk ik niet dat je overdreven hebt, echt niet.
Ik heb zelf ook een gehandicapt zusje, en weet hoe je je voelt.
Zoals jij het nu beschrijft, is het ook niet normaal zoals ze over
je zusje doen. Dat gehandicapte kind, kom op, ze is net als een
ander. Laat je niet te veel op fokken door die verwaande poedersuiker
die alles de kont ingestopt krijgen... Ze weten niet wat telt int
leven Knipoog

Verder vind ik het wel helemaal geweldig, dat je zusje kan en mag
paardrijden. Mijn zusje is helemaal gek van paarden, terwijl ze
de rest van de dieren allemaal dood en dood eng vind Haha!
Maar ze mag niet rijden van me ouders Boos!
Terwijl het zooo goed voor dr zou zijn. Met mijn vroegere paard
liep ze zo weg hhahaha, een paard van 1.80, met een meisje die
zo onder zijn buik weg kon lopen.

Dus ken het gevoel dat je heel trots bent, leuk dat je samen een
hobbie kunt doen Knipoog

arabahnarak
Berichten: 17
Geregistreerd: 31-01-08

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 14:17

Wat fijn Alasse dat jij zo erg voor je zusje opkomt. En dat je geniet van haar plezier als ze paardrijdt!

Maar als al wat oudere mevrouw, wil ik je graag wat wijze raad meegeven. Hoe erg het ook is, je kan de wereld niet veranderen. Je kan alleen maar aan jezelf werken. En daarmee bedoel ik dat jij moet leren omgaan met je eigen boosheid, verdriet en frustraties en ze niet hoeft uit te werken (HOE HARD DAT 13J MEISJE DIT OOK VERDIENT) op iemand anders.
Leer een manier vinden, waardoor de brutale commentaar van anderen je niet meer raakt. Steek geen energie in die vervelende mensen, maar steek energie in jezelf, om daarmee te leren omgaan. Want of het nu in een manège is of op de bus of op het werk of eender waar, je komt altijd zo van die mensen tegen die ergerlijke en kwetsende dingen zeggen.
Je "pakt" hen het meest terug door hen niet te laten voelen of merken dat het je raakt. Integendeel, ze vinden het juist vreselijk als ze door hun opmerkingen geen aandacht krijgen, want dat is eigenlijk de enige reden waarom ze dit doen, aandacht! NEGEREN is dus de boodschap en met de glimlach verder doen waar je mee bezig bent. Het is haar probleem, niet het jouwe. Jij geniet van het paardrijden en je lieve zusje geniet van het paardrijden: laat niemand anders dat verpesten voor jullie.

En als je het echt eens een keer niet kan laten (want daar zijn we allemaal mensen voor), dan is het nog altijd best om je emoties niet te tonen, maar dan blijf je heel rustig en zegt vriendelijk: "Ben ik blij dat dit mijn zusje is en dat ik geen zus heb zoals jij, want dan zou ik echt door de grond gaan van schaamte!" Knipoog
En verder niet meer antwoorden en vooral niet en nooit met zo iemand in discussie gaan!!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:22

Echt tof dat je met je zusje meegaat Cool
Ik zou ook super boos zijn geworden ... Nors opkijken
maar vind het echt tof dat je met je zusje mee gaat!!!!!

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 02:29

Arabahnarak .... jij geeft het antwoord wat op mijn lippen lag Ja

Dit soort mensen kom je maar al te vaak tegen in het leven en de kunst is om ze of te negeren...of ze een opmerking geven die ze in hun zak kunnen steken,zonder iemand te beledigen of uit te schelden.
Dit vraagt om enorm veel zelfbeheersing maar als ik het goed gelezen heb is de TS zo'n enorme fan van haar zus dat ze dat wel moet kunnen leren Knipoog
Laat die meiden lekker opwaaien Alasse...kijk naar je zus en geniet als je haar ziet glunderen op "haar" Cookie.Ik zou mega trots zijn als zo iemand als je zusje mijn paard zou verwarren met haar grote favoriet Bloos .Een groter compliment is er bijna niet te geven hoor...alleen sommige mensen zijn nu eenmaal niet gezegend met het snappen en genieten van dit soort complimenten die alleen hele speciale mensen kunnen geven.
Dat is hun verlies Knipoog

Ik vind niets fijner dan iemand te zien genieten op een paard...of ze nu een beperking hebben of niet of omdat ze voor het eerst op een pony mogen.
Ik laat stiekum ook wel eens kindjes even stappen op mijn pony als ik zie dat de oogjes bijna uit de kassen stuiteren van plezier.Helemaal hangen om die hals en flink veel kusjes en knuffels geven...vind mijn poownie ook fijn en zet bij kwetsbare lading ook geen stap verkeerd Knipoog

Blijf genieten met je zus en vooral van je zus en laat de commentaren langs je heen gaan.Er zijn belangrijkere zaken in de wereld...en als je je weer neidig of verdrietig voelt worden na zo'n opmerking...kijk dan maar eens naar die stoere zwarte met een glimmende parel op zijn ruggetje Knipoog

(Krijgen we nog een foto te zien van jouw fantastische zus op haar stoere zwarte ros?? Bloos Haha! )

Groetjes,Tinky

Alasse

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: België

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 17:47

U vraagt wij draaien... Haha!
Van Cookie heb ik nog geen foto's, maar dit is haar voorganger (ook een zwarte, zie je het patroon? Knipoog ) Mi-Black. Op dit paard was ze helemaal verzot en er is zelfs sprake geweest van deze duts voor haar te kopen maar voor het zover was was het diertje al aan iemand anders verkocht. Ze is er weken van onder de indruk geweest en ze wou zelfs helemaal niet meer rijden, maar toen kwam Cookie. (godzijdank Pling )

Meet Mi-Black
[img=http://img205.imageshack.us/img205/5900/manege0104005km8.jpg]


[img=http://img292.imageshack.us/img292/5619/cassandra2705006vh8.jpg]


[img=http://img205.imageshack.us/img205/8606/manegemiblack004or8.jpg]

De foto's zijn vrij donker maar het geeft toch al een beeld. Als jullie graag willen neem ik vrijdag eens foto's van het nieuwe koppel. Clown
Als ze zo rijdt als ze deze week deed kan er niemand nog iets op zeggen (van de manege dus) ze reed haar beter vooruit dan ooit en zelfs d'r neus kwam even naar beneden. Ik stond te springen langs de kant zo foer was ik, waarmee ze dan weer nog harder moest lachen...

Groetjes Al (die nog naglimt van trots)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:50

Ze doen het niet...

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:51


Cherellee_
Berichten: 1094
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:56

Lijkt me echt geweldig om een zus als jij te hebben! Haha!
Hoe moeilijk het ook is.. negeren lijkt me het best, maar dat zal ongetwijfeld al eerder gezegd zijn.
Hoop dat je zusje nog heel lang heel veel plezier houdt in het paardrijden. De rest van die meiden kunnen door de stront zakken Haha!

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:59

Maanling schreef:
EDIT: geweldige foto's!
(en we willen meer, meer meer!)

Ik heb hier weinig aan toe te voegen....behalve...meer...meer...meer Haha!

Rijan_

Berichten: 1429
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 18:23

we willen inderdat meer Haha! foto's Haha!

Tass

Berichten: 2273
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Sint-Willebrord

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:23

Echt stom dat sommige kinderen zo doen Verward
Leuke foto's Haha!

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 22:32

misschien heeft dat kind ervan geleerd dat ze een uitval van jou gekregen heeft. ze moet ook leren dat je niet alles zomaar kunt zeggen. gewoon lekker met je zusje naar de manege gaan en schijt hebben aan die rot kinderen daar.

smurffie

Berichten: 11134
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:41

volgende keer gewoon nog veel harder uitvallen Knipoog ook manege eigenaar inlichten, het is namelijk zo , dat ondanks dat hun dan misschien wel die geweldige pony hebben, ze helemaal niks beter zijn dan jou zusje en ook het recht niet hebben over deze situatie deze mening te geven.

Ikzelf ben 14, en een jaar geleden was ik wijs genoeg om te weten dat die opmerkingen mensen kwetsen Ja! al denken ze het. dat hou je niet tegen. maar dit kunnen ze niet maken Knipoog

al waren ze jonger, dan nog! vanaf een jaar of 9/10 is je leeftijd geen excuus meer hoor Knipoog dan kan dit niet door de beugel in mijn ogen!

ik zou zoiezo met namen naar de manegeeigenaar toestappen. misschien kan hij ze er eens op aanspreken Ja dat maakt namleijk ook veel indruk op ze Knipoog

Limitje

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-01-08
Woonplaats: geleen

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 23:43

echt leuk die foto's. ik vind het trouwens juist heel goed dat ze in een gewone manege les mee doet. waarom niet.en het stimuleert miss juist meer door de voorbeelden om haar heen. echt super. en als nog iemand zo'n ...opmerking maakt dan geef je ze er maar van mij langs!!!xxx

Vlindie
Berichten: 436
Geregistreerd: 06-12-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:03

Onwijs leuke, lieve foto's.......

Dit is jouw zusje, weest zuinig en trots op d'r!
Jullie ding samen, de paarden, het paardrijden, dáár komt niemand tussen!

Veel, heel veel plezier saampjes!

X,
Vlindie

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 10:11

eerlijk gezegd vind ik het raar dat ze ind e gewone lessen meerijdt. waarom niet in gehandicapte lessen? sluit beter op haar aan toch?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:11

Waarom?

SuusJj_tommy
Berichten: 60
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Den haag

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:21

Verschrikkelijk dat 1 kind het kan verpesten!
Zo'n verwend nest dat alles maar krijgt,
Zoals ik het lees, is jou zusje helemaal weg van paardjes,
en wordt ze daar ook echt blij van!
Hopelijk houdt dat kind voortaan lekker haar mond,
en kan je zusje lekker rijden op 'cookie'!

& ik vind het juist wel goed dat ze in de 'gewone' les meerijdt.
Dan voelt ze zich tenminste niet anders dan andere!

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:40

ha meis,

ja dat doet zeer, ik ken het maar al te goed.

mijn zus, inmiddels 40 heeft een spierziekte en kan inmiddels niks meer, ook niet praten bv, haar buurvrouw verweet mij laatst dat ze in de weg stond met haar rolstoel en dat ze nooit wat zei. en nee dit was geen kind, maar een ouwe tuinheks van tegen de 80.

ik was ook zo pissig, ik kon er wel wat doen Boos!

geniet van je zusje, t is een prachtige meid, en laat die kinderen leuteren, of leg ze een keer goed uit wat er aan de hand is, bij sommige mensen werkt dat gelukkig wel

sas

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:49

Nouja Sassefras! Wat heb je gezegd tegen die buurvrouw??

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:51

Maanling schreef:
Waarom?

die zijn er niet voor niets;)

daarbij zitten daar meer mensen zoals zij. meer mensen met hadicaps en beperkingen. dan sluit de les toch sowieso beter bij haar aan?

edit: het neemt natuurlijk niet weg dat dat kind haar mond tegen je zusje moet houden!.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:52

Lijkt me alleen van toepassing als haar zusje in de les niet goed kan meekomen, en daar is toch geen sprake van?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Vreselijke manegekinderen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 12:54

ik kan ook in een gewone les. kan gewoon rijden en mijn verstand is nog gewoon goed ook. toch vind ik het nog prettig ook om in een gehandicapteles te rijden...