afvallen voor mijn paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:25

Ik zou gaan handbiken - het is (volgens mij) onzin dat je daar alleen spierballen van krijgt en niets verbrand - sport is sport (handbiken is ook erg goed voor de buikspieren!)
En je bent niet afhankelijk van vaste tijden/team - al kan je dat er natuurlijk altijd bij doen.
Rolstoel rugby/murderball is volgens mij alleen voor quads - maar basketball of tennis zou je ook kunnen proberen.
Gewoon kijken wat in de buurt is en wat je leuk vindt.
Ik zou niet met een dieet beginnen, gewoon gezond eten en meer bewegen.

Alyssa93
Berichten: 4
Geregistreerd: 27-08-08

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:04

Niet al teveel tussendoortjes. En als je dat wel neemt neem dan wat cornflakes of yoghurt. Of neem een sultana ! Zolang je maar niet chips of andere snacks die heel veel vet en suiker bevatten, als tussendoortje neemt. Want daar val je natuurlijk niet van af ! Denk ook aan je avondeten. Neem iets gezonds, zoals groente & Sla ofz. Natuurlijk mag je wel wat vlees of aardappels enz nemen, maar neem er dan ook altijd eventjes wat groente bij ! Is altijd goed voor je gezondheid en je wordt er niet dik van ! En qua sport kan je altijd een bal bijvoorbeeld overgooien. Klinkt misschien kinderachtig, maar dat houdt je wel in goede conditie en is goed voor je spieren ! Suc6 !

Marjolein84
Berichten: 81
Geregistreerd: 19-06-07

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:55

Ik zit zelf ook deels in een rolstoel en omdat ik zelf geen zin heb om naar een sportschool te gaan (aanstarende blikken, constant vragen moeten beantwoorden) Heb ik bij de Neckermann zo'n Abrocket aangeschaft. Zo kan je in huis gewoon een sporten. Je rug en je nek worden ondersteunt en er zit zo'n dvd bij met allerlei trainingprogramma's en o.a pilates. Ik kan zelf niet alle oefeningen doen maar door te doen wat ik wel kan, kan ik m'n gewicht aardig op peil houden. Daarnaast heb ik zo'n step apparaat aangeschaft die ik gewoon kan gebruiken terwijl ik op de bank zit, dat helpt ook aardig, zeker om de doorbloeding in m'n benen op gang te houden. Ik zet hem gewoon op de minste weerstand en ga dan aan de gang, soms met behulp van m'n handen om mijn benen in beweging te kunnen houden. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

rainbowtrash
Berichten: 125
Geregistreerd: 05-09-08
Woonplaats: Haarlem

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:45

liezzie schreef:
Een goed dieet, neem sonja bakker, helpt je met evenwichtige voeding, en dat helpt je je energie juist te gebruiken. En misschien is er fitniss voor mensen in een rolstoel? Weet ik niet hoor.


Sonja bakker is een erg slecht dieet.
Je kan beter gewoon wat minder snoepen en vet eten.
Voldoende groente en fruit eten, en heel veel water drinken.

Misschien zit er een sportschool in de buurt die kan helpen?
Al kan ik me voorstellen dat je je daar niet zo op je gemak voelt,
Want ik voel me daar ook al ongemakkelijk.

c_masmeijer
Berichten: 46
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Purmerend

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:23

ik kan je zo 1,2,3 geen sport geven maar wat ik je wel kan adviseren is een dieet uitzoeken?
ik volg zelf momenteel Weight Watchers, misschien dat dit ook iets voor jou is?

nou succes.

groetjes,
Chantal

X_Lientje

Berichten: 62
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Woudenberg

Re: afvallen voor mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:54

Je kan het best op dieet gaan Haha!