[HK] Aangepast Paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:26

pfff... vandaag naar t ziekenhuis geweest voor de definitieve uitslag van de mri, en wat ze er aan gaan doen... ik had via de telefoon al een snelle korte uitleg gekregen de dag dat de mri was gemaakt, want iig de meniscus was gescheurd...

vandaag dus meer uitleg en gekeken samen naar de mri. alles is me aangewezen...

achterste kruisbanden gescheurd. helemaal door.
meniscus gescheurd, maar niet helemaal door, dus kan mss uit zichzelf genezen.
veel vocht achter de knieschijf. is te verklaren door besachadigingen er achter.
irritatie achter knieschijf.

dat is het in t kort. ze gaan er niks aan doen. hopen dat t met de tijd minder pijnlijk wordt, en meer valt er niet aan te doen. hij zegt dat ik het toch niet echt nodig heb omdat ik toch niet lopen kan... de pijn is niet zeker dat ie weg gaat na een operatie, en er zitten dan meer risico`s aan dan voordelen...

dat ist int kort... blegh!

hij heeft me ook nog een keer onderzocht. keihard trekken en duwen om te zien hoe `los` mijn knie zat door die verscheurde kruisband. demn, ik heb mijn tranen laten lopen toen ik bij em weg was. kzit nu weer met een hele dikke knie. net zo dik als dat ie was na t ongeluk. bah, terug bij af???

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:02

*schopje omhoog om het topic weer actief te krijgen*

hoe is het met jullie, en jullie paarden?

als jullie tijd hebben moet je even in de roze link in mijn onderschrift kijken. onderin de oeningspost staat een linkje waar je mij en indi kunt zien. we zijn op tv geweest Lachen

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:19

hier is alles goed hoor.
ik zit vreselijk in dubio, of ik nu wel of niet weer een eigen paardje zal nemen.
ooooh ik twijfel zo.

ik heb je gezien op tv, ik had nog nooit van je ziekte gehoord.
heb bewondering voor je hoor Knipoog

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:30

waarom wel, en waarom niet?
en wat zouden de voordelen en nadelen zijn t.o.v. verzorgpaard of leasepaard?

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:50

ikenindi schreef:
waarom wel, en waarom niet?
en wat zouden de voordelen en nadelen zijn t.o.v. verzorgpaard of leasepaard?

tja, ik ben niet voor niets een weegschaal, een eeuwige twijfelaar
voordelen; het is helemaal je eigen paard, niemand anders rijd erop, en ik heb het paard uitgezocht omdat het bij me past.
Ik kan rijden wanneer ik wil, en hoe vaak en hoe lang ik ook maar wil. Ik kan met het paard doen wat ik wil (uh, geen gekke dingen hoor, maar gewoon grondwerk, of longeren of gewoon lekker tutten)
nadelen: de tijd die erin gaat zitten. de zorgen die je hebt, als ie ziek word of kreupel. de kosten natuurlijk. enne, vind ik wel het geschikte paard? doe ik geen miskoop?

ik rijd nu zelf 2 keer per week. een keer les op de manege, en een keer prive les in westernrijden.
mijn dochter rijd ook twee keer, een keer gewoon les op de manege, en een keer springles op dezelfde manege.
dat zijn dus al 4 lessen in en week.
met een eigen paard/pony, kunnen we dan samen doen.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:28

ga waarschijnlijk zaterdag kijken naar een paardje
IEKS !!
spannend

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:17

k ben benieuwd Lachen willen natuurlijk wel foto zien Lachen

heb ondertussen mischien super goed nieuws te horen gekregen.
de spier en gewrichtspijnen zijn mischien gedeeltelijk op te lossen met medicijnen. heb ze nu gehad en nu is het kijken of het beter word, verder blijk ik enorme scheefgroei te hebben in mijn rug, waar die pijn ook vandaan kan komen. we zijn nu op een wat alternatieve weg. maja als ik er nu na jaaaaren vanaf kan komen ...

hoop echt dat het nu beter gaat, me paard is in september een maand weggeweest op training. t is een exmanegepaard wat echt enorm veel moeite heeft met aan de teugel lopen, maar moet nu i.v.m. anders slecht beengebruik. dus dit extra getraind en bij haar loopt ze nu super, en dan ga ik er op zitten dat beest trekt me meteen weer naar voren Huilen van het lachen en blijft hangen op m'n armen. m'n instructrice (die m ook heeft getraind) zegt dat zodra ze gaat hangen ik een korte ophouding moet maken, of als ze naar beneden trek ik een keer een blok moet zijn met m'n handen, maar dat lukt me gewoon niet, ik heb niet de spierkracht om even dat moment te pakken.
baal er echt elke keer van als ik van t paard af kom.
denk er soms zelfs aan om dees maar te verkopen en een gevoeliger paardje te kopen, maarja me hart ligt bij deze. (ik geef mezelf dan weer de schuld dat ze t niet doet Clown )

jammer genoeg is buitenrijseizoen over,
wil straks nog wel lekker naar buiten, dan maar zorgen dat we lekker zijn aangekleed.

hiphopje ik hoop dat jij een leuk paardje vind dat helemaal 100% bij je past Lachen

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:35

ladypaard, dat zou inderdaad geweldig zijn als de pijn een stuk zou verminderen, ik ga het hopen voor je. wanneer zou je iets moeten merken?
Ja, ik hoop ook dat dit paardje bij ons past. ik las dat er ook gehandicapten op rijden, dus krijg er steeds meer zin in om het paardje in levende lijve te zien. ik zag de foto en was verkocht! en dat terwijl ik eigenlijk nooit naar dat ras heb omgekeken, maar deze heeft mijn hart gestolen. nu maar hopen dat ie in werkelijkheid ook zo lief en leuk en braaf is.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:09

jeetje, dat zou fijn zijn zeg ladypaard! ik ga voor je duimen dat het helpt!
en voor hiphopje ga ik duimen dat de droom uitkomt! zou wel heerlijk zijn he Lachen

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:40

Ik kom hier zomaar binnenvallen en ook nog eens met een niet zo'n leuk bericht, maar wil het toch even 'ergens' kwijt.
Eén van onze huifbedpony's is onlangs overleden.
Ze was ongeneeslijk ziek en is op 23 jarige leeftijd ingeslapen op de kliniek.
Ze is van het begin af aan bij onze stichting geweest (die nu 9 jaar bestaat) en heeft niet alleen veel kinderen op de rug (huifbed) gehad, maar ook de laatste twee nieuwe pony's 'beleerd' voor het nieuwe huifbed.
Op dit moment zitten we zonder reservepony (we hebben 2 huifbedden en nu maar 4 pony's, dus er mag er geen een meer uitvallen).
Je staat er nooit bij stil dat ook deze pony's wat kan overkomen ... en als het gebeurd merk je pas dat je zo'n pony niet zomaar even 'van de straat plukt' ....
We zijn nu hard bezig met alvast 1 pony op te leiden. Als zij het goed doet, dan volgt een tweede, zodat ieder huifbed een reservepony gaat krijgen.
Leuk werk, maar het kost wel veel tijd en geduld.

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:11

das altijd zo sneu Isapaardje, maar toch best oud geworden (als ik zie hoe oud sommigen hier zijn dat ze weg moeten) Clown
ik hoop dat t lukt om op kort termijn een reserve te krijgen. want nu pas merk je wat je mist.

wat een k*tdag gister, hoge luchtvochtigheid, dus alles deed zeer, en dan komt er een puber vragen waarom ik na het lesgeven niet m'n eigen paard ging rijden (ze vond dat wel heel zwak) want ik was wat eerder klaar (een half uurtje). dan leg je rustig uit dat ik dat dan niet trek met m'n armen en knieen. zeggen ze: schijt die armen en knieen, en dat ik me wel heel erg aanstel Misselijk wat een schijtkinderen. soms is het makkelijker iets te hebben dat gewoon aan de buitenkant zichtbaar is. (we hebben het wel even over een meisje van 15 en 18 Sigaar hoe bedoel je pubers)

maar effe wat anders: hiphopje hoe wat t paard? Haha! Haha! Haha! Haha!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:23

ja idd, vroeg me dat ook al af!

wel irritant hoor ladypaard, maar als het wel zichtbaar is dat je wat mankeerd is t ook niet altijd makkelijk hoor. dan krijg je rare blikken waarom je je paard niet weg doet enzo...

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:50

het paard was geweldig lief, leuk, braaf, en reed heerlijk.
ik was echt meteen verkocht.
dochterlief vond 'm ook geweldig
we hebben eerst in de buitenbak gereden, en toen een klein stukje het bos in, hij was echt superbraaf.
echt een geweldig beest.
onderweg en thuis hebben we het er nog over gehad.
want uiteindelijk is het paardje toch het meeste voor dochterlief bedoelt, die moet er van gaan leren. ik hobbel gewoon voor de fun. en omdat ze eigenlik toch meer een paard zoek waar ze wat meer de dressuurkant uit kan, hebben we toch nee gezegd.
het was een fjord, maar wel een HELE LEUKE LIEVE FJORD, waar ze best wel leuk op kan rijden. Maar we zijn bang dat ze dan over een jaartje of twee meer wil dan een L proefje rijden en laten we eerlijk zijn, met een fjord wat dat wat lastiger. En omdan dat leuke paardje weer te moeten verkopen vinden we ook niet leuk, want zo zijn wij niet. Eenmaal in huis, blijft hier ook in huis. IK vond het heel erg moeilijk om nee te zeggen, maar ik denk dat we hier wel goed aan gedaan hebben.
We zoeken gewoon verder, het heeft ook geen haast.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:13

jammer, maar klinkt wel alsof je er goed over na hebt gedacht Lachen

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:43

ikenindi schreef:
jammer, maar klinkt wel alsof je er goed over na hebt gedacht Lachen

man, ik heb er gewoon wakker van gelegen, of ik niet te snel nee had gezegd gister.
vanochtend nog eens goed met dochterlief over gehad, of ze het zeker wist.
En ja, ze wist het zeker, ze wil meer in de toekomst. Ik ben nu dan weer heel blij dat ze zo eerlijk is, en zich niet door enthousiasme heeft laten voeren en dan toch die pony te nemen. Van mij mocht ze, ik had 'm zo mee naar huis willen nemen, hij was echt geweldig! Als ik een huis had met eigen weiland had ik 'm zo meegenomen, al was het dan maar voor mezelf, hij was echt geweldig.
Ik heb een beetje een dubbel gevoel, aan de ene kant weet ik dat de beslissing juist is, maar aan de andere kant ben ik bang niet meer zo'n leuke pony tegen te komen.................

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:56

dat klinkt heel moeilijk, maar zeker goed over nagedacht,
een ander perfect paardje komt er vanzelf Lachen

(we hebben nu eindelijk voor de manege ook de perfecte pony gevonden, zo eentje waar ze echt wat op kunnen leren, dat ze niet 20 keiharde schoppen hoeven te geven met t been voordat ie uberhaupt denkt aan vooruit gaan, maar schrikt ook nergens van Haha! ben helemaal verliefdop die pony, )
dus het komt vanzelf.. Haha! t duurt alleen een beetje lang (mischien)

X_Lientje

Berichten: 62
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Woudenberg

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:41

Handig dan je zow droompaardje hebt gevonden Haha!
Veel plezier er mee!!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:48

gelukkig zijn er meerdere droompaardjes Lachen

X_Lientje

Berichten: 62
Geregistreerd: 19-09-08
Woonplaats: Woudenberg

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:52

Ja gelukkig wel Haha!

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 23:48

weetje, dat ik nog steeds twijfel over mijn beslissing???
ik voelde me zo lekker op dat paardje, en dochterlief ook.
ik weet dat ze al met andere kopers bezig is en waarschijnlijk zal ie daar heen gaan, maar ik ben in staat om haar op te bellen en te vragen of we niet bedenktijd krijgen.
het was echt een paard waar ik haar met het volste vertrouwen mee aan de gang durf te laten gaan. En dan maakt er iemand in haar omgeving de opmerking dat je met een fjord niet ver zal komen en dan gaat madam twijfelen.
terwijl ze, toen ze erop zat, er zo mee weg reed. normaal is ze erg afwachtend maar op dit paardje zat ze gewoon te glunderen.
ik durf de eigenaresse ook niet meer op te bellen, ze heeft er zelf veel moeite om hem te verkopen dus dat wil ik haar niet aandoen.
ik was zelfs mijn hulpstukjes voor aan de beugels vergeten, en die had ik bij dit paardje helemaal niet nodig, hij zat zooooo relaxed.
zelfs met mijn slechte rechterbeen reageerde hij direkt en ging meteen in een galopje

misschien, als de koop met de nieuwe kijkers niet doorgaat, dat ik toch????????????????????
oh, ik ben zo vreselijk erg, hij was ecth zo leuk, hij was eigenlijk alles wat ik zocht.
zucht

wat moet ik nou?

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 00:06

Als ik jou was zou ik ervoor gaan! Zoveel brave pony's en paarden zijn er niet, die dan ook nog eens jou aan moeten spreken. Met een fjord of haflinger of wat dan ook kan je ook hogerop komen in de dressuur als je dat wil, een superdeluxe pony is geen garantie dat dat wel lukt. Misschien wordt je dochter daarop juist wel heel bang, omdat die vaak veel voorwaartser zijn en sneller kunnen schrikken, wendbaarder zijn in hun schrikbewegingen enzo.
Als ook zij hierop vol vertrouwen zat, zou ik zeggen: Bellen en hopen dat die anderen hem niet willen. Ik wens je veel succes ermee!

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:30

ik heb zojuist een uitgebreid mailtje gestuurd.
Mijn dochter is helemaal geentype voor een luxere type paard, daar is ze veel te onzeker voor.
pffffffffffff afwachten nu
als ie verkocht is heb ik dikke vette pech, en mijn lesje wel geleerd dat ik niet te snel moet beslissen
en als ie 'm niet meer aan ons wil verkopen snap ik dat ook.
ik had gewoon bedenktijd moeten vragen

zucht
stomme ik

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:33

ach, komt wel goed. je weet nu iig zeker dat je er voor wil gaan!

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:03

ik duim mee!,
komt hopelijk wel goed,

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Re: [HK] Aangepast Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:20

Ben erg benieuwd of het je nog lukt, ik akn me slecht voorstellen als hij nog niet verkocht is, dat je hem ineens niet meer mag kopen. Maar het is dus inderdaad de vraag of hij nog te koop is...