Wie rijd er hier met een beperking?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:24

Ik heb zó verschrikkelijk de pest in! Mag ik hier even klagen?
Na 4 nek hernia's (2006-2009) dacht ik alle ellende wel gehad te hebben. Alles weer op de rit, rij weer lekker paard, heb een baan sinds februari, speel weer lekker mee met de fanfare. Kortom: alles ging weer de goede kant op. Vorige week is het echter in mijn rug geschoten. Fysio dacht aan een spierverrekking maar niets helpt (warm houden, beweging). Wat ik altijd heb begrepen, is dat bij een rughernia sprake is van uitstraling. Maar dat hoeft dus niet. Online kon ik een pijnformulier invullen met als conclusie: zeer waarschijnlijk een hernia. Gaat die hele ellende dan nu weer van voor af aan beginnen???????

ievie

Berichten: 2236
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:08

Ahw, wat zou dat ontzettend balen zijn zeg! Een dikke virtuele knuffel voor jou!

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 17:16

Mijn hernia geeft wel uitstralingspijn in mn rechterbeen, maar geen uitvalsverschijnselen...
De meeste pijn zit bij mij ook in mn rug...

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:02

Pijn zit echt midden van de rug. Maar ik merkte vanmiddag met lopen dat mijn linkervoet begint te tintelen. Het zijn uitstekende bergschoenen die ik nu 2 weken dagelijks draag. Echt pijn in een been heb ik niet, het zit echt laag in de rug. Ik hoop héél stiekem dat het toch een wervel is die niet goed staat en dat de fysio die morgen "even" goed zet. Ook niet fijn maar alles beter dan weer onder het mes ;(. Medicatie is natuurlijk bij mij ook weer geen optie. Ja, morfine maar dan kan ik ook niet werken... Hoewel ik voor mijn werk niet per se met de auto op pad hoef: ik heb bij mijn teamcoach een karretje afgedwongen om de post te bezorgen. Dus ik kan optioneel mijn hele wijk met het karretje lopen. En eerlijk gezegd wil ik ook helemaal niet weer aan de morfine. Ik heb er al 2x van mogen afkicken en dat was echt een hel. En ik vind de pijn op dit moment (!) ook niet zo ondraaglijk dat ik er morfine voor wil hebben.
Als het spieren waren geweest, had warm houden en zo verlichting moeten brengen. Maar dat helpt dus echt helemaal niet. Fysio zei vorige week nog dat het met 3 dagen over moest zijn. Helaas na 7 dagen geen verschil :n

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:47

Voorlopig gerust gesteld. Kom net bij de HA vandaan: spieren zijn volledig geblokkeerd, geen tekenen van een hernia. Pfff..... Advies qua medicatie: Panadol. Fijn, kan ik niet tegen. Nog wat meer opties, nee, kan ik ook niet tegen. Eventueel een BuTrans pleister? Alsjeblieft niet! Wat een drama de vorige keer die pleister 8)7. Dus fysio, beweging en "op karakter" moet het minder worden. Kan weliswaar tot 6 weken duren maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik geloof dat het al wat beter wordt nu ik weet dat er geen tekenen van een hernia zijn. Hoezo psychisch :=. Misschien vrijdag met paardrijden dat het ook nog wat verder verbeterd. Zo eerst naar de fysio, kijken wat hij verder kan doen.

ievie

Berichten: 2236
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:05

Oh wat fijn dat het in ieder geval geen hernia is. En acht, alleen maar fijn toch dat het beter lijkt te gaan nu bekend is dat het geen hernia is ;-)

lammie2701
Berichten: 3027
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:18

patpen schreef:
Voorlopig gerust gesteld. Kom net bij de HA vandaan: spieren zijn volledig geblokkeerd, geen tekenen van een hernia. Pfff..... Advies qua medicatie: Panadol. Fijn, kan ik niet tegen. Nog wat meer opties, nee, kan ik ook niet tegen. Eventueel een BuTrans pleister? Alsjeblieft niet! Wat een drama de vorige keer die pleister 8)7. Dus fysio, beweging en "op karakter" moet het minder worden. Kan weliswaar tot 6 weken duren maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik geloof dat het al wat beter wordt nu ik weet dat er geen tekenen van een hernia zijn. Hoezo psychisch :=. Misschien vrijdag met paardrijden dat het ook nog wat verder verbeterd. Zo eerst naar de fysio, kijken wat hij verder kan doen.

oh wat fijn zeg dat het geen hernia is!!! wel balen dat je zo gevoelig bent voor de pijnstillers...maar fijn dat het al iets beter gaat...

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:27

Vanmorgen bij de fysio: zit het hier soms? Oh, wat was het goed dat hij achter me zat zeg!!! Precies de pijnlijke plek te pakken. AU!!! Maar hij heeft het goed los kunnen werken _/-\o_
Daarna mijn postronde helemaal gelopen (3,5 uur wandelen) achter mijn karretje voor wat steun. Nu gesloopt maar redelijk pijnvrij. Met fysio nog overlegd of ik eventueel wat extra Diazepam in zou nemen maar hij vond het ná de behandeling redelijk soepel dus niet verstandig/nodig. Stom dat ik dat vorige week niet bedacht heb om wat extra spierontspanners in te nemen :o.......

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:28

patpen schreef:
Voorlopig gerust gesteld. Kom net bij de HA vandaan: spieren zijn volledig geblokkeerd, geen tekenen van een hernia. Pfff..... Advies qua medicatie: Panadol. Fijn, kan ik niet tegen. Nog wat meer opties, nee, kan ik ook niet tegen. Eventueel een BuTrans pleister? Alsjeblieft niet! Wat een drama de vorige keer die pleister 8)7. Dus fysio, beweging en "op karakter" moet het minder worden. Kan weliswaar tot 6 weken duren maar dat maakt me niet zo veel uit. Ik geloof dat het al wat beter wordt nu ik weet dat er geen tekenen van een hernia zijn. Hoezo psychisch :=. Misschien vrijdag met paardrijden dat het ook nog wat verder verbeterd. Zo eerst naar de fysio, kijken wat hij verder kan doen.


Zoek een fysio die ook prikt (accupunctuur). Dan ben je er sneller vanaf.

adesso
Berichten: 291
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:33

amai toch zoveel mensen met een beperking die rijde!!

ik vind dat geweldig ik zelf doe de opleiding jeugd en gehandicaptenzorg en zou graag gaan werken met paarden en personen met een beperking

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:01

Mijn fysio doet aan Dry Needling (één van de weinige hier in de omgeving die goed opgeleid zijn!). Dat heeft hij regelmatig bij de nek toegepast en werkt fantastisch :j. Was op dit moment voor de rug niet nodig, heb het vanmorgen nog overlegd. Werkt sneller dan acupunctuur en behandeling zelf is ook heel kort. Acupunctuur heb ik wel een aantal keren geprobeerd maar ook daar reageer ik heel heftig op.

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:03

Ik heb nog een vraag. Wat kun je verwachten bij de keuring? Wat voor testen moet je daar doen? En hoe lang duurt het?

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:34

dry needling? komt dar geen stroom bij kijken?
ik ga over weken weer naar de pijnkliniek. niet veel gereden helaas. mijn lieve paardje heeft ook pijn. we zijn lotgenoten :o

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 09:16

Wat houdt zo'n voorlopige startpas in?

CleovG

Berichten: 3807
Geregistreerd: 11-12-05

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:06

En wat voor soort oefeningen hebben ze bij een kracht en coördinatie beperking aan een been?

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:27

bertine37 schreef:
dry needling? komt dar geen stroom bij kijken?
ik ga over weken weer naar de pijnkliniek. niet veel gereden helaas. mijn lieve paardje heeft ook pijn. we zijn lotgenoten :o

Nee, geen stroom. Het is relatief nieuw hier in Nederland deze behandeling. Met een heel klein naaldje (zal wel hetzelfde soort naaldje zijn als bij acupunctuur) wordt er in de knoop van een spier geprikt. Even "wiebelen" en dan gaat de naald er meteen weer uit. Je merkt direct verschil! Als het goed gedaan wordt, kan de zenuw bij die spier warm worden en het kan gaan tintelen. Dat is alleen maar een goed teken en is heel snel weer over. Nog niet heel veel fysiotherapeuten passen deze behandeling toe. Wat ik heb begrepen zijn er 3 opleidingen en 1 daarvan is niet zo goed (laat ik het netjes zeggen). Fysio's opgeleid in Amsterdam voor Dry Needling zijn de beste.
http://www.dryneedling.nl/pages/documen ... ienten.php

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26418
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:15

patpen schreef:
bertine37 schreef:
dry needling? komt dar geen stroom bij kijken?
ik ga over weken weer naar de pijnkliniek. niet veel gereden helaas. mijn lieve paardje heeft ook pijn. we zijn lotgenoten :o

Nee, geen stroom. Het is relatief nieuw hier in Nederland deze behandeling. Met een heel klein naaldje (zal wel hetzelfde soort naaldje zijn als bij acupunctuur) wordt er in de knoop van een spier geprikt. Even "wiebelen" en dan gaat de naald er meteen weer uit. Je merkt direct verschil! Als het goed gedaan wordt, kan de zenuw bij die spier warm worden en het kan gaan tintelen. Dat is alleen maar een goed teken en is heel snel weer over. Nog niet heel veel fysiotherapeuten passen deze behandeling toe. Wat ik heb begrepen zijn er 3 opleidingen en 1 daarvan is niet zo goed (laat ik het netjes zeggen). Fysio's opgeleid in Amsterdam voor Dry Needling zijn de beste.
http://www.dryneedling.nl/pages/documen ... ienten.php


Dan is het bij mij wellicht ook dryneedling geweest (noem ik het accupunctuur). Ik had een SI gewricht blessure, waardoor uitstralingspijn in mijn been. Ik kon niet eens meer autorijden. Bleek dat mijn hamstring enorm verkrampt was. Er werd idd in de knoop van de spier geprikt en ik voelde de spier ahw lostrillen. Met direct resultaat. Behandeling is nog wel een keer herhaald inclusief een tijdje manuele therapie. Het is overgegaan, maar het blijft toch een "zwakke" plek.

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:16

Ik ben nu officieel niet geselecteerd helaas!! volgend jaar misschien nieuwe kans!!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie rijd er hier met een beperking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:55

eerst maar eens zien of we wel weer uitgenodigd worden he haha.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:09

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

patpen

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:41

Vermoeden is nu toch een hernia ;(. Kom net bij de huisarts vandaan. Uitvalsverschijnselen, krachtverlies, zak door mijn rechterbeen heen, tintelingen. Lig nu op bed (is nog het meest comfortabel) en heb voor 10 dagen morfine voorgeschreven gekregen. Wel een minimale dosering van 2x per dag 5 mg samen met 's morgens 10 mg Diazepam en 's middags 5 mg Diazepam. Geen paardrijden, geen uitstapjes... Komt er nou nooit een eind aan????????