Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:12

Citaat:
Maar ff over dat adres. Wist ze ook jouw naam en telefoonnr niet? Je kan adressen wel degelijk terugvinden op internet als je een aantal gegevens al hebt. Dat hoef je er niet eens zelf op te zetten.


nope, ze weet mijn achternaam niet (zeker niet mijn meisjesnaam want ik was net gescheiden), ik heb alleen een mobiel nummer en dat staat zeker weten niet online.

Verder staan die fietsen niet aan de straatkant maar in een soort hofje waar het autootje van google niet kan komen, en ze benoemde echt de fietsen die er stonden.

En ja, vlak bij huis, maar als ik een rondje maak van 5 minuten kom ik al in 4 verschillende woonwijken/huizen terecht. Dus dan zou de omschrijving van de plaats al heel anders zijn...

Plus dat de kat ook regelmatig aan de andere kant van het dorp zat hoor, die keek niet zo nauw met "vlak bij huis", hij had een enorm groot territorium.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:34

Vreemd dat mensen die zo goed- en bijgelovig zijn als de pest, hun verhalen altijd beginnen met "ik ben eigenlijk heel erg sceptisch, maar...".

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:44

Trouwens, als ik een zogenaamde reader was deed ik het precies op dezelfde manier.
Je laat een klantje een enthousiast verhaal vertellen op Bokt,
je doet wat terughoudendend over het verslag (alleen via PB),
en lap, je hebt weer 50 nieuwe klanten bij.

Veel goedkoper dan adverteren met Google Adwords.
En tussen haakjes, als je zo'n Google advertentie voor een reading zag, zou je er dan in geloven ?
Neen ?
En toch is het net hetzelfde.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 19:27

BigBen schreef:
Trouwens, als ik een zogenaamde reader was deed ik het precies op dezelfde manier.
Je laat een klantje een enthousiast verhaal vertellen op Bokt,
je doet wat terughoudendend over het verslag (alleen via PB),
en lap, je hebt weer 50 nieuwe klanten bij.

Veel goedkoper dan adverteren met Google Adwords.
En tussen haakjes, als je zo'n Google advertentie voor een reading zag, zou je er dan in geloven ?
Neen ?
En toch is het net hetzelfde.


Ga jij mij hier een beetje beschuldigen?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:33

Jammer dat dit topic zo'n nare wending krijgt. Prima dat je er niet in gelooft maar open dan je eigen topic erover i.p.v. hier de sfeer zo te verzieken.

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:37

piezze schreef:
De meeste paarden worden ontvoerd in hun ogen. Namelijk met een paar maanden worden ze meestal ineens bij hun moeder weggeplukt en verhuizen ze naar een andere stal, weide. Dus ik kan me voorstellen dat je paard dat rondvertelt. Het is vermoedelijk de meest traumatische ervaring die paarden in hun vroege jeugd meemaken. Vaak komen ze dan op een soort kostschool terecht en vetvolgens in een werkkamp.


Dat was bij deze absoluut niet het geval, en betrof een recente gebeurtenis. Maar prima he, ik verplicht niemand iets te geloven. Weet alleen wat ik zelf heb meegemaakt

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:04

manubres schreef:
BigBen schreef:
Trouwens, als ik een zogenaamde reader was deed ik het precies op dezelfde manier.
Je laat een klantje een enthousiast verhaal vertellen op Bokt,
je doet wat terughoudendend over het verslag (alleen via PB),
en lap, je hebt weer 50 nieuwe klanten bij.

Veel goedkoper dan adverteren met Google Adwords.
En tussen haakjes, als je zo'n Google advertentie voor een reading zag, zou je er dan in geloven ?
Neen ?
En toch is het net hetzelfde.


Ga jij mij hier een beetje beschuldigen?


Ik beschuldig helemaal niemand.
Ik zeg alleen, als ik een reader was op zoek naar klanten,
deed ik het precies op deze manier.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:07

Amandavd schreef:
Jammer dat dit topic zo'n nare wending krijgt. Prima dat je er niet in gelooft maar open dan je eigen topic erover i.p.v. hier de sfeer zo te verzieken.

Sfeer verzieken ?
Voor zover ik weet is Bokt een discussieforum.
Als jij niet met andere meningen omkunt, zoek dan een ander forum.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:46

Ik heb ook bij Symone een reading laten doen enige tijd terug, omdat ik nieuwsgierig was. Ik heb zelfs meerdere paarden laten doen + hond. Geldverspilling? Nee vind ik niet, omdat ik benieuwd was naar wat zo iemand dan te vertellen heeft, waar diegene mee komt. Was het lariekoek geweest, tja jammer. Dan was ik daar ook achter gekomen. Ik had het nog nooit eerder gedaan. Ik vond het geen standaard riedeltje, gezien ieder dier anders op papier eruit is gekomen.

Ik vind het nogal wat om te zeggen dat het allemaal maar onzin is en achterhaald. Hoe kan je dat zeggen als je zelf geen ervaring heb met deze persoon? Puur omdat er mensen zijn die het allemaal bij elkaar verzinnen zijn betekend toch niet dat alles maar niet zou kunnen of bestaan? Omdat er simpelweg geen hard bewijs is dat er meer zou zijn tussen "hemel en aarde"?

Hoe kwam ik er dan bij? Symone was op mijn vorige stal geweest voor readings. Overigens ook hele verschillende verhalen. Ik heb er wel delen van meegekregen. 1 iemand was zeer sceptisch, maar ja je kan er over oordelen als je het meemaakt niet? Het enige wat zij zei was haar naam en die van haar paard. Ze wist dingen te vertellen die die vrouw "verscholen" hield, en nee dat was niet af te lezen aan haar houding. Dus ik was benieuwd, wat zal zij mij te vertellen hebben?

Nou dit, hieronder verschillende paarden. Ik heb het gedaan puur uit nieuwsgierigheid. Hier voor de nieuwsgierigen onder de meelezers en reagerende mensen. Geef vooral je mening, maar houd het wel netjes graag. :) Ik plaats het voor degene die zouden willen weten wat er dan "precies" uit komt. Niet om een punt te maken.

Ik vond het wel grappig om te doen, de manier van plaatsing karakter dier kwam goed over met hoe ik ze meemaak.

Bij mijn eerste mails heb ik van alle paarden een foto gestuurd, gezien dat nodig is op afstand, een naam, een leeftijd en geslacht. Eventueel vragen indien je die had. Op alle foto's stonden de paarden zonder deken, geen van allen stonden helemaal 100 % op de foto.

Succes met lezen :Y) Paardennamen zijn veranderd in ABC.

Wat ik had gegeven:
- Wat vind A van alle veranderingen? (Lichamelijk, verhuizing vanuit portugal, andere mensen)
- Kan hij het allemaal bijbenen?
- Ik hoor graag wat hij voor wensen zou hebben. Rondom stalling,training, toenadering.
- Hij is erg gevoelig zo rond de oren, hoe komt dit?
- Wat wil hij aan mij kwijt/vertellen?
- Wil hij met de mensen van zijn verleden in contact blijven?
- Wat zou voor hem beter kunnen of minder?
- Wat vind hij van B, C en mij?
- Waar heeft hij hulp bij nodig? Van mij of buitenaf?
- Er is een vermoeden dat hij een maagzweer te pakken heeft?



Inleiding bij de mail terug:

Hieronder volgt het verslag van mijn contact met…
Ik krijg tijdens dit intuïtief communiceren informatie door van het dier in beeld, woorden en gevoel, emotie. Soms een flits, een woord, een ingeving.
Soms is het moeilijk te duiden of iets vroeger was of nu.
Het is aan de eigenaar om het verslag en de woorden juist te interpreteren, ook omdat die de achtergrond en omstandigheden weet.
Tussen de regels door kun je er ook veel uithalen, is de ervaring. En soms vallen tijden later de puzzelstukjes op hun plek en wordt iets alsnog duidelijk.
Weet dat het voor het dier al helpt als hij zich kan uitten. Ontladen en gehoord worden doet hem goed.
Telepathie is geweldig, maar kan niet gebruikt worden om te dwingen of dieren tegen hun instinct in te laten gaan. Wel kan er uitleg gegeven worden door mij, maar het is aan het dier wat het daarmee doet.
Het is zeker geen 100% score met deze manier van waarnemen, maar zie het als aanvullende informatie die je zelf kunt plaatsen.
De informatie kan onvolledig zijn omdat het een gesprek van een uurtje is. Ook tijdens een gesprek met een persoon kun je niet álles bespreken, maar ik ga er van uit dat het belangrijkste voor het dier gezegd is, zo nodig ik ze in elk geval uit.
Nb: Ik ben alleen de doorgever. Uiteindelijk is de eigenaar zelf verantwoordelijk voor wat hij/zij met de informatie doet.


Ik maak contact met A.
Hij is er op een rustige manier, welwillend en beleefd.
Iets op zichzelf, en dit heeft hij aangeleerd. Van nature is het een heel zachtaardig en gevoelig paard met een grote wil om te werken, vanuit de genen lijkt het. (dus dieper dan alleen karakter.)
Hij heeft altijd een slag om de arm met mensen, is er soms een beetje huiverig voor zelfs, wordt er wat zenuwachtig van wat zich uit in energie voorwaarts die er uit moet.
Dit is gekomen door zijn omgang met mensen vanuit zijn jeugd.
Hij vindt het hier in Nederland leuker dan in Portugal.
De lucht hier vindt hij fijn, hij houd zelfs wel van iets kouder weer ondanks dat hij een dun velletje heeft. Ik krijg het gevoel dat hij meestal een dikke deken om heeft, dat je er al goed op let. En daardoor heeft hij het niet koud en kan hij genieten van de frisse lucht, wind, zoals hij zelf zegt.
Hij voelt zich enorm goed verzorg door jou, en geniet er met volle teugen van. Hij vindt het prima zo ook met z’n allen.

Hij krijgt genoeg aandacht en is best gelukkig. Hij is benieuwd wat er allemaal nog komt, wat hij gaat beleven in zijn leven; hij heeft zin in al je plannen en wil graag meedoen.
Hij kan het bijbenen, is het antwoord op je vraag.

Hij voelt wat bedeesder aan als andere hengsten wiens energie ik gevoeld heb, ik denk dat hij niet dekt, waarschijnlijk.
En anders is het een gentleman.
Hij heeft wel het beetje extra van een hengst/ de energie, maar niet het mannetje of wat baldadig zijn.
A voelt zachtaardig en gevoelig aan in energie.

En slim, heel slim.
Ik krijg het gevoel van hem dat juist zijn slimheid soms voor miscommunicatie zorgt, hij pakt een soort ‘tussenhulp’ op, dus het stukje voor het echte commando of hulp.
Dus als mens/trainer moet je echt goed opletten dat dit ook hetzelfde is, het stukje er voor.
Anders leert hij zichzelf verkeerde dingen aan en wordt de mens er eerder ongeduldig van. Dolar wil het heel graag goed doen, maar echt uit werklust, niet eens echt om te pleasen, dat voelt weer anders aan.
Vrijheids dressuur zou hij geweldig vinden, net iets voor hem om op hele kleine commando’s nieuwe dingetjes te leren die zijn nieuwsgierigheid wekken en bevredigen.

A heeft ook een soort grinnik/ lach in zich, als ik hem voel. Wel een paard met ook humor.

A wil graag gezien worden als een slimme partner, en op een gegeven moment zou je ook wat initiatief bij hem kunnen laten als het veilig is, ook in de omgang.
Een beetje uit zijn tent lokken is wel goed voor hem, de nieuwsgierigheid prikkelen en dat hij merkt dat hij uit zijn keurslijf mag. Dit lijkt er wel in gefokt want ik voel het vaak bij Spaanse of Portugese paarden.
Ik merk ook telkens weer dat de moeder zo’n grote invloed heeft op het karakter.
Ook al wordt ze tijdens het veulen opvoeden helemaal met rust gelaten, het is net of er iets in de genen zit over de omgang door de mensen daar met de paarden.
Terwijl de paarden supergevoelig zijn lijken de mensen dat niet, in de omgang met hen.
Daardoor zijn ze eerder op hun hoede, ze vergeten niets en het zat al in de blauwdruk, lijkt het voor mij.
Zo ook bij A.

Hij zegt nog eens hoe leuk hij het hier vind, en dat hij al veel meer vrijheid heeft dan vroeger. Ook meer sociale contacten, en alleen het kijken vindt hij al leuk hieraan.
Hij is een paard dat al snel tevreden is. Ook met jou en de andere paarden, het voelt als een kleine community.

A moet dealen met aangeleerde en eerdere ervaringen.
Hij moest echt even flink wennen want het was een hele overgang.
Maar hij kan het aan, zegt hij zelf met een knipoog.
Onder de gevoelige laag die snel voor stress zorgt zit ook een vrolijke jongen die graag de aandacht wil van ‘zijn’ mens/en.
Dit is nog in ontwikkeling, hij is aan het ‘ontdooien’/ groeien/ ontwikkelen.

Hij kijkt sommige dingen met verbazing aan. Solarium oid laat hij zien en ook de dekens telkens wisselen en aanpassen aan de temperatuur vind hij grappig.
Hij laat het zich lekker aanleunen.
Ook het vervoer is anders dan hij gewend was in Portugal of überhaupt gewend was.

Hij lijkt van een grotere stoeterij te komen, en in grotere vrachtwagens vervoerd te zijn.
De trailer vindt hij maar gek, hij gaat liever in een grote wagen, laat hij merken.
(voor de zekerheid leg ik hem uit dat de trailer heel betrouwbaar is en hem van A naar B brengt en altijd ook weer terug. Behalve als jullie écht gaan verhuizen, maar dat merkt hij wel aan jou. Het is een paard wat feilloos de energie oppakt en weet dat er iets staat te gebeuren.)

Hij vindt gras het allerlekkerst, omdat het zo sappig aanvoelt voor hem. Hij geniet er met volle teugen van.

Er lijkt wel een nette ruiter op gereden te hebben, zo laat hij merken. Of misschien ben jij dat; met fijne motoriek en weet goed wat hij/zij doet, ervaren in paarden trainen en stille zit, iets stijf in het bekkengebied maar verder slank en soepel.
Eerder is hij wel in een houding gezet en daar moest ie blijven, meer een houding dan lichaamsgebruik. Het voelt als opkrullen en op de voorhand lopen, terwijl hij wel wat kunstjes deed met benen optillen.
Hij heeft het niet als naar ervaren omdat hij niet beter wist. Maar goed voor zijn lichaam was het niet.

Als ik hem zelf vraag naar Portugal zegt hij; de norm daar is gewoon anders, maar alles went. Pas nu weet ik hoe het anders kan. Dus met mij hoeft niemand medelijden te hebben; toen ik daar was wist ik niet anders en deed ik het ermee hoe het was.
Ik geniet er van om hier te zijn en ik wil ook niet meer terug. (dat komt goed uit want dat hoeft ook niet, je blijft bij Celine, zeg ik daarop.)
Hij vind het niet erg als de mensen soms komen kijken, maar je moet hem dan wel uitleggen dat hij echt bij jou blijft, anders kan hij er onzeker van worden door zijn gevoeligheid.

Ik geef je woorden door;
Man wat is er veel veranderd he.. Ik zou graag tegen hem willen zeggen: blijf ademhalen, neem je rust.        
“ Het komt wel goed schatje”. Wij zijn er nog niet, maar wij komen er wel.
Ik heb nog erg veel moeite om met je om te gaan kwa werk. Ik hoop niet dat dat te veel stoort.

A is heel subtiel hierover, hij heeft wel geduld inwendig. Hij probeert je te snappen en probeert goed mee te doen. Maar inderdaad bezorgd het hem soms hoofdbrekens. Soms is een paard wat minder slim is ook wel makkelijk.;-)
Maar hij neemt niemand iets kwalijk, hij weet je intentie en dat je alles zo goed mogelijk voor hem probeert te doen.


Lichaamscheck, geen diagnose maar een doorgeven van wat hij zelf wil doorgeven op dit moment.

Blinde darm regio voelt gevoelig en gezwollen aan. (vaak suikers/granen in voer of stress)
Rechts achter onderbeen voorzijde gevoelig. In het midden en iets binnenzijde. Later kruipt de gevoeligheid ook lager, naar de binnenzijde koot richting hoef.
Linksgebogen, zo voelt het; linkerkant strak en vaster in de spieren en rechterkant lichaam losser, slapper.
Maaggebied steekt en voelt pijnlijk aan. (zou idd kunnen wijzen op een maagzweer, maar dit is geen diagnose.)
Het is net of hij eerder wat vast/ verkort is gereden in de spieren en dat het nu opnieuw moet oprekken.
Bovenop de schedel richting voorhoofd gevoelig.
Cto gebied gevoelig/ onderste halswervels breed gebied, ook in weefsels daar wat vast en gevoelig.
Zijn rug ‘trekt’ iets, maar dat voelt meer als spieren, lijkt het.
Rug rechts achteraan, lendenen gevoelig.

Oren; het lijkt of daar een soort van praam op gezet is en dat iets beschadigd heeft plus geestelijke associatie daaraan.
Het trekt aan de rechterkant meer, naar de hals toe vanaf het oorgebied.

Een osteopaat als behandelaar lijkt het beste te passen vanwege zijn gevoeligheid.

Het zadel drukt iets tegen de schouderbladen aan, laat hij merken. Het is een ander model dan hij gewend was en het lijkt groter/ meer druk te verdelen, maar ook anders en moeilijker voor hem daardoor. (misschien korte rug/ weinig ruimte dan oid?)

Hij heeft vroeger regelmatig weinig te eten gehad/ lange pozen zonder eten/ tussen voerbeurten in en muizenhapjes, volgens hem.

De vraag of hij hulp nodig heeft; healing wil hij wel, osteopaat is prima, maar verder komt er niets. Wat niet wil zeggen dat er niets nodig is, meer dat ik het moet doen met wat er binnenkomt aan info.

Hij krijgt uitgebreid healing met zijn toestemming.
A heeft ook nog een paar schildjes om zich heen, opgebouwd ter bescherming eerder in zijn leven.
Hier wordt met healing op gewerkt; oude blokkades en belemmeringen mogen losgelaten worden zodat er ruimte is voor hemzelf, voor ontplooiing en vrij leven.
Ook op alle punten van de lichaamscheck wordt gewerkt.
Er wordt opgeschoond mbt zijn verleden, tussen hem en de mens alle verbindingen schoon en optimaal.
Deze energie stimuleert het zelfgenezend vermogen op alle niveaus.

A geniet ervan en het komt razendsnel aan bij hem als hij het eenmaal toelaat en ontspant.
Mooi om te doen, hij is een grootse ziel met veel kracht, kan ik nu voelen.
Een bijzonder paard, wat in zich heeft/ diep van binnen/ om zelf ook een healer te zijn.
Waarschijnlijk als hij iemand vertrouwd en er een stevige vertrouwensband is, dan kan hij goed helpen met energie.
Hij heeft veel kracht op zielsniveau, heel mooi om te voelen.


Om te vergelijken met deze

Gegeven informatie:
Van B hoor ik graag of hij nare ervaringen heeft gehad waar ik rekening mee moet houden, waar ik hem mee zou kunnen helpen. Heeft hij buiten mij (om) hulp nodig? (wat voor hulp?) Hoe kan ik hem helpen om te gaan met spanningen? 
Wat vind B van alle veranderingen?
Waarmee kan ik hem helpen?
Ik hoor graag wat hij zou willen vertellen/ kwijt zou willen (Voer/stalling/maakt niet uit wat)
Kan hij een beetje opschieten met C/ A.
Eventuele wensen.. (reizen/training/stalling/wedstrijden)

Mail terug:
Ik maak contact met B, zoals ik hem ook voor het gemak zal noemen.
Hij staat al op me te wachten, maar is wat op zijn hoede.
Niet dat hij het niet echt vertrouwde; het zit in zijn systeem om dit te doen.
Het gaat instinctief en aangeleerd.
Door eerdere ervaringen is hij iets afgesloten en wacht hij af, kijkt de kat uit de boom voor hij zijn ziel en zaligheid bloot legt.
Dit maak ik erg vaak mee dus ik weet hoe ik er mee om moet gaan om toch goed contact te krijgen. Ik geef hem eerst alle rust en ruimte, en zorg dat mijn energie kalm en echt ontspannen is.
Dit paard neemt de kleinste verhoging in hartslag al waar en reageert daar inwendig op met spanning.

Er is te ruw met hem omgegaan voor hoe hij is.
Er is niet goed ingeschat/ gezien door de mensen die met hem zijn gaan trainen en rijden.
Hij is erg gevoelig en sensibel; pikt snel dingetjes op bij de mens; emoties, spanning, hormoonveranderingen, stemmingen.
En hij weet niet waarom dit is, het kan komen door heel iets anders in ons leven. Maar hij heeft er maar mee te dealen, dit is moeilijk voor hem.
Vandaar de afgesloten staat, zo laat hij merken. Dat is veiliger en beter.

Ik voel ook een enorme eenzaamheid in hem zitten. Deze behandeling helpt hem enorm hiermee.
Er wordt oude lading losgelaten en zo komt er ruimte voor meer opening en ontwikkeling in zijn leven.
Maar alles op zijn tijd. Het is niet in 1 keer gekomen dus moet ook langzaam opgelost worden, en dit heeft tijd nodig.
In de weken en maanden na de healing zal er nog steeds losgelaten worden.
Zijn systeem regelt dit zelf, het is het zelfherstellend vermogen wat elk lichaam heeft.

B wil eerst zijn verdriet kwijt, dus ik begin met de healing.
Dit duurt even en ik blijf ondertussen rustig en in vertrouwen bij hem, dat ondersteunt hem terwijl hij kwetsbaar is.

Hij vraagt zich af waarom mensen zoveel willen en moeten met de paarden.
Waarom ze zich niet meer naar de paarden kunnen voegen; samenzijn in het moment en met verbonden ziel. In rust, geen moeten.
Het woord moeten kennen paarden niet, zegt hij.

Hij wil doorgeven dat het voor mensen een ondergang is dat ze vergeten zijn hoe belangrijk dit zielscontact is.
Dat de paarden op de aarde zijn om hen hierbij te helpen.
Maar dat hij zich ongehoord voelt.
Vanaf het begin is hij niet op deze manier gezien en gevoeld, en dat kwetst deze gevoelige man die een enorm grote en wijze ziel is. Met heel veel in zijn mars.
Dit soort paarden helpen mensen de weg wijzen.
De mensen hebben het vaak niet in de gaten, maar het zijn healers, en wijzer dan de mens.
Zij hebben contact met het universum, met het alwetende.
Zoals je merkt zijn B’s woorden diep en wijs, hij wil het eerst niet hebben over voer en kleine dingen, hij wil dit zeggen.
En op die manier zijn frustratie en verdriet erover kwijt raken.
Hij zal zich opgelucht voelen hierna, alleen al omdat hij gehoord is, en door de ontlading van de healing.

B: Mensen zijn rare wezens die te veel willen, duwen, drukken, fanatiek zijn en hun ware zelf vergeten.
Dat is niet hoe het bedoeld is; wij willen de mens redden van hun ondergang en juist zorgen dat ze verbonden blijven met hun hart en ziel, met zichzelf en daardoor met elkaar.
Zonder open hart heb je geen leven.
En zoveel mensen leven op die manier.
Ze zijn een schim van zichzelf, zitten verstopt onder uiterlijkheden en materiële dingen.
Maar dat is niet waar het leven om gaat.
Het gaat om contact van ziel tot ziel.
Ik ben daar goed in. Stem op mij af en je wordt meegenomen naar jezelf.

(symone; door meditatie en in het moment/ in het nu zijn, kun je dit ervaren. B neemt je heel makkelijk mee; hij maakt een connectie en je kunt het laten gebeuren. Je zal je even heel ver weg kunnen voelen, een tijdloos gebeuren, waarin er meer gebeurt dan je denkt; hij laat jou jezelf healen.)

Er zitten dus meerdere lagen in B.
En eerst was het contact met zijn onderbewuste, zijn ziel aan de beurt.
Dat kan woorden naar voren brengen waar hij in het dagelijks leven niets mee kan, maar hij is blij dat hij dit kan uiten en aan jou door kan geven.
Maar eigenlijk is het voor alle mensen bedoeld, niet alleen voor jou. Het is een boodschap van de paarden voor de mensheid.

De healing werkt ondertussen door en hij ontlaad dingen van vroeger. de eenzaamheid komt naar voren.
Reële eenzaamheid heeft hij zeker gekend; alleen in een stal gestaan met weinig aandacht en geen contact met andere paarden.
Hij heeft dat contact maken dus ook niet goed geleerd, werd een beetje onhandig op sociaal gebied.
Bij dit paard krijg je direct terug hoe je hem behandeld; als je zelf gevoelig en open bent durft hij dat ook meer, maar bij te veel druk, een spoortje van agressiviteit of woede, kruipt hij mentaal in zijn schulp.
Dit is veroorzaakt door de mens, van oorsprong was hij een trots, blijmoedig en gevoelig paard, uitgerust voor zijn taak hier op aarde.
En daar wringt de schoen voor hem, op emotioneel en mentaal gebied.
Hij is hier door aangetast in hoe hij is, is zijn pure zelf niet meer.
Die zit wel ergens onderin nog natuurlijk, maar een onbeschreven blad zal het nooit meer worden; paarden vergeten niets, en dat is in het wild juist hun redding. (moerasgebied/ giftige planten enz.)

B voelt van binnen nog heel Oer aan. erg mooi om te voelen.

Ik ga naar je vragen zodat die aan bod komen; wat B betreft heeft hij het alleen over diepere dingen, hij wil graag doen waarvoor hij hier is, dit is zijn taak, zegt hij nog eens.

Je doet hem geen groter plezier dan zelf gevoeliger nog worden met hem, en hij helpt je daarmee. hiermee bedoelt hij vooral het echt bij elkaar zijn, in het moment, en dat je hem leest en hoort bij wat jullie doen.
Dat er ook af en toe niets hoeft maar dat jullie bij elkaar zijn.
Verwacht geen idyllische taferelen dan; paarden gaan gewoon door met eten enz, kijk maar naar een wilde kudde.
Maar die zijn zó verbonden met elkaar; er lopen allemaal lijntjes tussen de paarden en iedereen reageert op elkaar.
Dit wil B ook met mensen.
Hij wil ons dit laten ervaren en leren.
Wat dat betreft zou hij goed op zijn plek zijn als coach paard bij een zeer gevoelige en goed lezende coach die hem beperkt inzet voor mensen die zich hierin meer willen ontwikkelen.
Dus zeker geen depressieve mensen en dat soort cliënten! Dat is een onnodige belasting voor de paarden, zegt B.
Dit gaat over mensen die al aan zichzelf gewerkt hebben, spiritueel ontwikkeld zijn en zich verder willen verdiepen; daar is hij voor.

Symone: Het is een bijzonder wijs paard, met veel kwaliteit.
Hij kan als geen ander de mens aanvoelen en ingang krijgen tot diepere lagen, merk ik tijdens het consult.
Hij is blij dat er ruimte is voor zijn verhaal.
Hij zegt nogmaals het helemaal niet over kleine dingen te willen hebben.
Hij leeft zijn leven en dat is oke. Alles gebeurt met een reden en het is allemaal goed, zegt hij.

Ik probeer toch nog eens een vraag te stellen van jou:
(Van B hoor ik graag of hij nare ervaringen heeft gehad waar ik rekening mee moet houden, waar ik hem mee zou kunnen helpen. Heeft hij buiten mij (om) hulp nodig? (wat voor hulp?) Hoe kan ik hem helpen om te gaan met spanningen? )

B; het antwoord kan ze hierboven vinden; hoe meer verbinding, hoe fijner.
En ik moest het gewoon even kwijt, ontladen, dus ik ben dankbaar voor deze mogelijkheid en de energie behandeling.

Cranio sacraal, osteopathie, dat soort interventies zijn net wat voor hem. Hij is erg gevoelig, is ook het type da top een etherische olie of bach bloesem heel goed reageert. Of op homeopathie.

B:
Als ik behandeld wordt wil ik dat het met gevoel gebeurt.
Iemand die teveel zijn ego laat spreken heb ik liever niet; dan kan ik me niet goed openen en heeft de behandeling ook geen nut.
(vooral mannen hebben eerder nog een spoortje ego erin, maar sommige vrouwen ook. Hoe rustiger, stiller, minder hoog van de toren, hoe beter, is een goede graadmeter.)

Je vraag: Wat vind B van alle veranderingen?
B; ik laat het over me heen komen. Ik heb het al zover overleefd allemaal, ik kijk nergens meer van op.
Ik probeer er mee te dealen.
Maar elke verandering is voor mij veel. Het heeft impact.
Ik ben wel erg blij met licht, lucht en vrijheid moet ik je zeggen. Ik voel me geliefd en goed verzorgd, dat geeft me een goed gevoel. Ik heb het goed getroffen, vind ik zelf. Vroeger was het minder fijn.

Vraag: Waarmee kan ik hem helpen?
B; ik ben er ook om mensen te helpen.
Als dat wordt ingezien ben ik gezien, en dat doet me goed.
Helpen impliceert medelijden, en dat wil ik niet.
Ik ben krachtig van binnen en help mezelf en anderen, vanuit mijn ziel.

Ik vraag; zijn er praktische dingen die je wens?
B; ik houd echt van eten, ik wil graag de zekerheid hebben van eten.
Vooral gras vind ik een genot; dat heb ik niet altijd gehad.
Mijn systeem heeft het lang moeten doen met erg weinig, en is nog steeds wat in de war daarvan. Het is ook geen onbeschreven blad, mijn spijsvertering. Daar zit ook ballast op. (op gewerkt met healing.)

Vraag:Kan hij een beetje opschieten met C / A.
B; ik ben een groep niet gewend.
Maar ik voel me fijn met vaste paarden om me heen.
Ik weet dat we bij elkaar horen door Celine die ons verbind.
Dat geeft een veilig gevoel, dat we bij elkaar blijven.
Je weet nooit wat mensen nu weer verzinnen; ineens is dan alles anders.
Als we dan maar wel bij elkaar zijn dan stelt dat gerust.
We zijn alledrie stressgevoelig, sensibel.

Ik geef hem je woorden door, wat je hem wilde zeggen. Hij luistert met open hart hiernaar. Hij wist dit al van je, merk ik; hij leest je goed.

Lichaamscheck, geen diagnose maar een doorgeven van wat het paard op dit moment voelt en wil doorgeven.
(nb; elk mens en dier is scheef/ daardoor compensatiebelasting/ niemand is zonder ongemak.)

Hij voelt veel groter dan hij in werkelijkheid is. (je hebt een grootse ziel bij je; mooi!)
Is erg gevoelig en een kleine onbalans voelt voor hem al heel groot.
Zijn hals lijkt vanaf de boeg wat naar links te trekken.
Achter het linkerschouderblad, echt in het lichaam de diepte in, richting schoft zit een grote verstorende plek. Deze gevoeligheid trekt naar de hals aan de linkerkant.
Blinde darm gevoelig. (vaak door suikers en of door stress.)
Rechts voor onderbeen gevoelig.
Tussen de ogen zit een druk.
Achterhand voelt ver weg,net goed verbonden met de rest van zijn lichaam. (kan op fysiek of energetisch niveau zijn, dat is voor mij niet te zeggen.)
Hij geeft me het gevoel van lange achterbenen, hoge achterbenen.
Hij valt snel op beide schouders in beweging, kan dit bijna niet anders door zijn lichaam. (dus met rijden en vrij bewegen)

Met healing wordt gewerkt op alle plekken die hij me liet voelen. soms helpt dat al heel veel; het lichaam kan veel zelf herstellen als het de tijd krijgt.

Ook op loslaten wordt uitgebreid gewerkt.
Oude spanningen en stress verwijderd, rust, vertrouwen en goed energie erin.
Alle meredianen, chakra’s en aura optimaal.
De energie werkt, zeker bij hem, nog lang door.
Ik bedank hem en we nemen afscheid.

bedankt voor het vertrouwen.
Ik hoop dat je op jou manier toch wat uit het verslag kunt halen, is het niet nu dan wel later wellicht.
Het is aan het paard wat hij kwijt wil, en B is blij dat hij kon vertellen.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:52

@BigBen ik vind ook zeker niet dat je de sfeer gezelliger maakt in dit topic. Dat heeft niks te maken met het feit dat je niet gelooft in dit soort "zweverig gedoe", maar wel met de manier waarop je je mening formuleert. Je zegt weliswaar niet dat je TS beschuldigt, maar je insinueert er wel iets mee en dat vind ik niet netjes.

Dat mensen zeggen dat ze heus wel sceptisch zijn, maar toch een reading hebben laten doen, vind ik niet vreemd. Ik denk dat menig persoon zich afvraagt of het wel "echt" is voordat ze aan zoiets (veel) geld gaan uitgeven. Menig persoon gelooft hier niet in eerste instantie in, maar soms eisen desperate times, desperate measures en probeer je maar iets uit. Dat is soms beter dan je kat bijvoorbeeld niet kunnen vinden en alsmaar denken: had ik maar, had ik maar.

Ik zou het op prijs stellen als mensen die hier online durven te plaatsen dat ze een reading hebben laten doen, die waarschijnlijk veel emotie heeft losgemaakt, niet bang hoeven te zijn dat ze uitgemaakt worden voor goed- en bijgelovig als de pest en belachelijk worden gemaakt. Het deert jou niks dat zij dat doen, nergens word je gedwongen een reading af te nemen. Bokt is ook niet per definitie een discussieforum, soms is het alleen maar om like-minded mensen te vinden, te pronken met je mooie veulen of advies te vragen.

Daarnaast komen je berichten op mij niet over als discussie-starters, eerder als gewoon een lompe mening die je even kwijt moet. Wat had je nou eigenlijk verwacht na je bericht dat zo'n tolk hier wel slim aan doet door een klant een dergelijk topic te laten openen? Dat TS dan ineens zou zeggen: Yo, je hebt me nou op heterdaad betrapt? Dat mensen die van mening veranderen en dus iets uitproberen (ookal zijn ze eigenlijk sceptisch), maar denken: Ah nee, ik was altijd sceptisch, dat moet ik nu ook wel blijven anders pikt BigBen mijn persoonlijkheidsinconsistentie er wel tussenuit? Kom op zeg, laat mensen gewoon in hun waarde en als jij je niet comfortabel voelt bij een topic waarin ervaringen met zo'n reading worden gedeeld (want met die intentie is het topic volgens mij ook geopend, anders had TS wel gevraagd om een discussie) dan kan je besluiten te stoppen met lezen. Soms kom ik ook per ongeluk in een topic waar iets beschreven staat wat ik echt heel erg stom vind, maar als mensen daar enthousiast over zijn, dan ga ik hun lol niet verpesten door eens even lekker mijn ongezouten mening te geven.

Het spijt me dat ik even door tier. Ik vind het echt ontzettend poedersuiker als mensen niet gewoon elkaar in hun waarde kunnen laten. Zeker als niemand er last van heeft. Prima dat het je ding niet is zo'n reading. Voetbal is ook niet mijn ding. Ik ga toch ook niet elke zondag op een voetbal veld staan schreeuwen: Mensen, wat zijn jullie in vredesnaam als een stel honden achter een bal aan het rennen, ga wat nuttigs doen met je tijd?! Ik ga er gewoon niet heen, kijk er niet naar, bemoei me er niet mee, verpest andermans lol niet.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:58

BigBen schreef:
Trouwens, als ik een zogenaamde reader was deed ik het precies op dezelfde manier.
Je laat een klantje een enthousiast verhaal vertellen op Bokt,
je doet wat terughoudendend over het verslag (alleen via PB),
en lap, je hebt weer 50 nieuwe klanten bij.

Veel goedkoper dan adverteren met Google Adwords.
En tussen haakjes, als je zo'n Google advertentie voor een reading zag, zou je er dan in geloven ?
Neen ?
En toch is het net hetzelfde.

Ik beschuldig helemaal niemand.
Ik zeg alleen, als ik een reader was op zoek naar klanten,
deed ik het precies op deze manier.


Met hoe je het zegt insinueer je wel degelijk bepaalde dingen...
"Je laat een klantje een enthousiast verhaal vertellen op Bokt,
je doet wat terughoudendend over het verslag (alleen via PB)"
En dan moet je niet doen alsof je naam gewoon HAAS is....

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 21:59

AlphaDaemon...je was me net voor..met insinueren..haha...

Maar jij slaat de spijker volledig op zijn kop...ben het eens met je hele betoog!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:05

Amen Alphadamon!

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:10

Wat interessant Duijfje !!
Bedankt voor het delen!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:14

Ja zeker Duijfje. Erg interessant om te lezen en bedankt dat je het zo openbaar online hebt willen zetten. Mag ik vragen welke dingen voor jou erg naar voren sprongen? Dingen die je echt direct herkende in je paarden, dingen die je nu het gedrag van je paard beter doen begrijpen?

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:25

En nu mis ik de vind ik leuk knop *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:26

Leuk om twee volledige consults te lezen!
Ik ben ook heel benieuwd naar welk percentage 100% klopt met de werkelijkheid, welk deel je niet direct herkent maar wel zou kunnen kloppen, en welk deed je echt niet herkent.
Het zou leuk zijn om eens een consult te lezen waarin met drie kleuren is aangegeven hoeveel er wel klopt/eventueel zou kunnen/niet klopt. Op zich vind ik de bovenstaande verslagen mooi, maar ook een beetje teleurstellend in de detaillering. Heel veel antwoorden gaan namelijk door op de informatie die al in de vragen staat. Als je vraagt 'Waarom heeft hij toch zoveel last van zijn oren?' dan is het logisch dat je te horen krijgt dat hij last heeft van zijn oren, en dan klopt die uitspraak dus 100%. Net zoals de vraag hoe hij het vindt om in NL te staan na de verhuizing uit Portugal. Dan krijg je logisch gezien altijd antwoorden dat het daar droger is en warmer en dat hij hier het gras sappiger vindt en de winters kouder en natter. Ook dat klopt dan helemaal met wat je als eigenaar bij het paard ziet, maar al die informatie zat al in de vraag.

Dus ook al heb ik zelf telepathisch contact gehad, deze voorbeelden zouden mij als scepticus absoluut niet overtuigen. Het zou mooi zijn als iemand een paard indient met inderdaad alleen naam, geslacht en naam van de eigenaar en alle vragen neutraal zou houden: 'wat kan pietje vertellen over zijn jeugd?' 'wat voor probleem heeft hij met zijn hoofd?', 'wie is zijn beste vriend?'.
Alleen dan kun je namelijk enigzins testen of die ander werkelijk afgaat op wat het paard zelf zegt of dat er wordt voortgeborduurd op je vraag.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:51

Net mijn reading gehad, kan vrijwel alles plaatsen. Erg leuk om te lezen!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:07

Mijn merrie was atacties. Heb ik niet verteld aan de tolk en was toentertijd niet terug te vinden op internet. Ik heb alleen gevraagd of mijn paard ergens pijn had. Ik kreeg van de tolk te horen dat haar lichaam uit drie delen bestaat die ze niet bij elkaar kan houden. De tolk beschreef precies een beeld hoe mijn paard vaak stond. Voorhoeven naar links, achterhoeven naar rechts met een vreemde knik in haar rug. Tolk gaf zelf aan dat het wel een overdreven beeld zou zijn want het is niet natuurlijk voor een paard om zo te staan. Ik heb na de reading een foto gestuurd om te laten zien dat mijn paard toch echt het juiste beeld had doorgegeven.
Mijn paard had regelmatig spierpijn en ik masseerde haar wel eens met Osmonds witte olie. Mijn paard gaf aan dat ik haar wel vaker met 'het spul waar ik zo lekker warm van word' mocht insmeren.
Beide gegevens waren niet te herleiden uit de vragen die ik gesteld had.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 23:11

Graag gedaan.

AlphaDaemon;
Wat ik naar voren vond komen bij het eerste verslag;
Was toch wel dat zij ook aankaart dat het een slim paard is, dat merk je in het werk heel erg.

Herkenning:
Paard is erg gereserveerd in het begin als hij mensen ontmoet. Hij kan erg exploderen bij te veel spanning, inderdaad in energie voorwaarts.
Dat ze over de dekens begon vond ik erg grappig. Dat was in die periode ook zo. Hij kwam altijd kijken wat ik nou aan het doen was met de dekens in de stallen. (Paard B doet dat bijvoorbeeld niet)
De manier waarop hij op aanraking reageert kan ik zien dat hij echt geniet, klinkt echt penny achtig. Maar het is (ondanks hengst zijnde) echt een vrijdoos. Maar hij kende die aanraking niet, was in het begin erg huiverig maar nu heel anders. Wilt ook echt aandacht en tuttelen. (Paard B heeft dit veel minder)

Hij heeft wel gedekt, maar is erg netjes met andere paarden. Ook merries.

Vrijheidsdressuur doe ik zelf niet echt.

"onder de gevoelige laag die snel voor stress zorgt zit ook een vrolijke jongen die graag aandacht wil van 'zijn' mens/en"

Is een zin waarin ik A heel erg kan vinden. Ik omschrijf hem ook altijd als een blij ei. Hij focust zich ook heel erg op mij als hij op de poetsplaats staat, ook met meerdere mensen eromheen. Plant zichzelf echt helemaal tegen de muur om mij te kunnen volgen.

Ook het vervolg 'Dit is nog in ontwikkeling, hij is aan het "ontdooien/groeien/ontwikkelen" kan ik A in vinden.

Toen hij er net was was hij echt stokstijf, geen contact mogelijk, bang om iets verkeerd te doen. Stilstaan maar hartslag in de toren. In de korte tijd dat ik hem nu heb is hij echt al mega veranderd.

Dat zij over het Solarium begon vond ik ook wel grappig. Had ik niks over gezegd en stond ook niet op een foto, hij kende dat dus niet. Maar ik had daar helemaal niet aan gedacht. De eerste keer was echt : hell no! Ging die poetsplaats niet op of kromp in elkaar. Maar daarna echt op rust relax eronder.

Beter begrijpen:
Ook vond ik grappig dat zij over vervoer. Ik wilde daar wat over vragen. Maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik niet te voorspelbaar antwoord wilde krijgen.
Maar hij was voordat ik dit had gedaan. Niet te genieten op transport. Als in echt stijgeren/ bokken/ schrapen/ bijna tot liggen aan toe. Ondanks ik altijd echt heel rustig en voorzichtig rij. Maakte niet uit of er iemand wel of niet naast stond

Na de reading ben ik nog een paar keer op pad geweest met hem en tot nu toe is hij echt heel netjes, staat keurig stil en eet zijn hooi. Daar viel echt mijn mond wel van open eerlijk gezegd.

Zal het hierdoor komen? Ik weet het niet, ik vond het wel heel bijzonder!

Het echt in de genen zitten van willen werken vind ik ook treffend trouwens. Hij pikt echt de minste signalen op, maar ja ik ben niet de topruiter als die erop gezeten had. Dus dat zorgde inderdaad wel voor wat vraagtekens.

Bij paard B vond ik de reading een stuk lastiger te plaatsen, omdat die op een hele andere manier omschreven is.

Paard A en B zijn heel anders kwa karakter. Paard B is erg in zichzelf en laat bijna niks merken aan de omgeving, tenzij hij explodeert. Terwijl paard A (ondertussen) echt een open boek is.

Ik herken dat hij heel snel reageert op hartslag of mijn hormoonhuishouding. Hij reageerde daar een tijdje ook heel explosief op.

Naar aanleiding van deze reading ben ik bewuster los met hem gaan zitten. Gewoon in de longeercirkel om te kijken wat er gebeurde. De eerste paar keer ging hij telkens ineen hoekje staan en kwam daar ook niet uit. Ik bleef hem dan aankijken om te kijken of ik reactie kreeg. Gewoon kijken wat hij deed.
Op gegeven moment wende ik mijn blik af en toen ik omhoog keek stond hij prompt voor mijn neus. Oren naar voren en een grote zucht.

Daarna heb ik het wel vaker gedaan. Als hij dan in de ton stond tijdens het mesten. Ging ik er (verhoging buiten de ton) bij staan. Dan kwam hij bij mij staan en vond het dan wel goed als ik hem aanraakte. In het begin liep hij weg.

Af en toe legt hij ook even zijn hooft op mijn schouder en haalt dan diep adem, heel bijzonder. Vaak ben ik dan in gesprek met iemand of wacht ik ergens op.

Onhandig op sociaal gebied herken ik wel. Hij is echt de definitie van lompheid.

Ook bij hem merk ik dat ik steeds meer reactie uit kan lokken, maar dat heeft bij hem echt veel meer tijd nodig.

Zo een beetje goed verwoord? (Voordat ik weer hele boekdelen ga schrijven :') )


Xyzutu2

Ik herken eigenlijk alle delen wel van wat er verteld werd.
Ik vond het jammer dat paard B niet in detail "wilde?" gaan over zijn verleden, daar was ik heel nieuwsgierig naar.

Maar of mijn paard oer aan voelt van binnen? Ja oke... maar voor nu kan ik daar vrij weinig mee.

Op de vraag waarom heeft hij z'n last van zijn oren. Ik vroeg hoe dat zou komen, zij kwam met de praam. Die vraag had ik al eens aan anderen gevraagd, die hadden een heel ander antwoord gegeven. (In de trant van : hij kent het niet dat je het halster over de oren heen haalt ipv los maakt.) Maar het zat dieper voor mijn gevoel, daarom had ik het gevraagd. Hij spoot namelijk naar de achterkant van de poetsplaats de eerste periode met omdoen van hoofdstel. Tot bijna omhoog komen en lip/ogen wit wegtrekken optrekken aan toe.

Het paard stond toen nog niet zo lang in Nederland, dus zou niet weten hoe het hier is. Op de stal waar hij vandaan kwam kwam hij helemaal niet buiten, alleen als veulen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:05

Maar intelligent/mensgericht is ook wel heel typisch Spaans paard. Dekens/solarium/trailer niet kennen ook best typisch voor een import. Ik vind het nog steeds twijfelachtig dus. Wel fijn dat je er zelf een positief gevoel bij had! En heel erg bedankt voor het plaatsen!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:31

Ja ik vond het grappig om een keer gedaan te hebben. Dit zijn 2 verslagen van de 4. Vond het wel allemaal verschillend eigenlijk.

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:49

wat leuk en interessant Duijfje dat je dit met ons deelt. Vind het echt fijn om te lezen en dan ook jou mening dr over.

Mn paard heeft een allergische huidreactie en we vinden maar niet waarop.
Mischien moet ik toch ook maar eens zoiets als dit proberen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:00

Wasmiddel? Gras? Die komen heel vaak voor.

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Weten wat je paard van jou vindt? Het kan! Heel bijzonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:15

wasmiddel heb ik al uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat.

Gras bedoel je dan de pollen? Ze heeft ind een pollenallergie maar haar huid heeft in de winter een hele heftige reactie gehad dus dat is voor dr huid helaas ook uitgesloten.