Ik heb iets vreselijks gedaan

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_W_P_N_

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Ergens in Brabant

Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:01

Vandaag heb ik iets vreselijks gedaan ;(

Ik wou vandaag een buitenrit gaan maken in de polder, aangezien ik in de polder woon is het ideaal.
Dus ik eerst mijn paard uitvoerig geborsteld en opgezadeld.
Ik ging naar een dijk waar het een goede ondergrond is en geen auto's op mochten rijden, dus al met al een goede buitenrit. Maar.. in het midden van de dijk stond een balk van ongeveer 30 cm hoog deze zat vast aan twee palen, ik dacht ik spring er even overheen, dat ging prima en mijn paard vond het geweldig dus toen ik omdraaide dacht ik we gaan nog een keer, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Net voor het balkje weigerde hij even en sprong er toen met moeite toch over heen. Ik schrok toen zo ontzettend erg, ik ben gelijk afgestapt en gekeken of mijn paard geen pijn had of eventuele schrammen. er was gelukkig niets te zien of te voelen. Maar wat bezielde ik toch? het kon ook anders aflopen.. hij kon struikelen en zijn been breken hij kon ook met een been achter de balk blijven haken.
Ik ben toen wel heel rustig naar huis gereden maar met een ontzettend slecht schuldig gevoel. Ik doe het nooit meer van mijn leven. Mijn paard vertrouwde me en probeerde te doen wat ik vroeg, terwijl er erge consequenties aan vast kunnen zitten.
Ik heb wat van mijn paard gevraagd dat ik nooit heb mogen vragen.
Ik wil hierbij mijn grootste verontschuldigingen aanbieden aan mijn paard, ookal kan hij dit niet lezen(ik heb het hem wel al 100 keer gezegd), iedereen mag weten wat voor vreselijks ik mijn paard heb aangedaan.

GamblersCup
Berichten: 13431
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:04

Mijn mening? Ik vind je een behoorlijk drama queen! 8-)

Tuurlijk moet je voorzichtig zijn en leer je voor de volgende keer. Maar je hoeft het ook niet te overdrijven hoor, paard is het allang best nu ie weer thuis staat te vreten ;)

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:05

nou nou, niet zo streng zijn voor jezelf,
zo dramatisch is het toch ook weer niet?
zoveel mensen springen met het paard over balkjes die voor zandpaden zitten bijvoorbeeld, of over een boomstam,
zoveel kan er niet mis gaan, als hij niet wil springen stapt hij er nog met gemak overheen!

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:05

voel je niet té schuldig. wees blij dat het goed is afgelopen! je hebt er van geleerd, en dat is het belangrijkste.

als je weet dat je paard zo'n sprongetje aankan is het ook nog niet eens het einde van de wereld hoor. kijk naar ruiters in een cross, de paarden daar kunnen ook makkelijk hun benen breken bij elke hindernis. en al die paarden zijn ooit voor eht eerst over zo'n sprong heen geweest.

wees dus gewoon blij dat het goed is af gelopen, en de volgende keer denk je wel 3 keer na voordat je zoiets doet ;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:06

Nou nou overdrijven is ook een vak.
Het is niet slim omdat de paal vast zat, maar het is goed afgelopen en je hebt er van geleerd, dus dan is het oke toch?
Je paard weet niet wat er allemaal had kunnen gebeuren en zal je dit dus ook niet kwalijk nemen...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20041
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:07

Ach, valt allemaal wel mee hoor. Wel eens gezien waar ruiters in de cross overheen gaan?

Een paard kan z'n been ook breken als 'ie uitglijd in de wei. Sh*t happens. Probeer gewoon de risico's goed af te wegen tegen de meerwaarde.

Wat voor balk was het trouwens? Want van die dingen met kettingen eraan, die je in het bos vaak ziet kun je imo toch makkelijk springen.
(Als je me nu een onverantwoorde penny vind ga lekker m'n profiel lezen zou ik zeggen.)

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:07

Nou, niet zo aanstellen he. Kan gebeuren, je kunt ook denken, als hij gewoon gesprongen had was ook niks gebeurt.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:07

Laat me raden TS, jij zit op de theaterschool :+

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:08

ja inderdaad zo erg is het niet hoor meissie
als je nou voer zo,n cross parcours heen ging en het paard brak z,n benen dan kan ik me voorstellen dat je je schulig voeld maar voor een zo,n sprongetje nee hoor helemaal niet erg

__Naomii__

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: In het kleine Belgenlandje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:08

Zo streng moet je ook niet zijn voor jezelf.
Zoals de andere al zeiden, je paardje is dat al lang vergeten.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:10

Miss_Malfoy schreef:
Ach, valt allemaal wel mee hoor. Wel eens gezien waar ruiters in de cross overheen gaan?

Een paard kan z'n been ook breken als 'ie uitglijd in de wei. Sh*t happens. Probeer gewoon de risico's goed af te wegen tegen de meerwaarde.

Wat voor balk was het trouwens? Want van die dingen met kettingen eraan, die je in het bos vaak ziet kun je imo toch makkelijk springen.
(Als je me nu een onverantwoorde penny vind ga lekker m'n profiel lezen zou ik zeggen.)



whahaha geweldig jou profiel hahaha kun je die oook voor mij maken hahaha
dan wel helmaal rose en ik wil er ook mu little pony paardjes op hahaha

Wig_love
Berichten: 1198
Geregistreerd: 14-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:11

Sorry, ik vin dat je het wel erg overdrijf. er is niks gebeurt.
een paard gaat ook vaak zat uit stilstand over een hindernis heen.!
t is goed afgelopen dus wees bly.!

Niwla

Berichten: 4123
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:12

Hahaha ik dacht "Ohoh, die heeft iemand vermoord ofzo." :') Maak je niet druk TS, je paard weet het waarschijnlijk al niet eens meer.

Chefke
Berichten: 873
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Wartena

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:13

Ik heb het vandaag ook gedaan! Ik vond het wel leuk eigenlijk :) Maar ik denk dat je enorm overdrijft. Zo'n sprongetje stappen ze nog over.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:14

Ik vind het erg goed dat je het beseft en gelukkig is het goed afgelopen! Een leermoment...

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:15

jeetje meid! net of je 1000 mensen hebt vermoord!!
wees niet zo streng voor jezelf, natuurlijk was het niet slim
maar je paardje is het al lang weer vergeten na zijn hapje eten!
wees de volgende x even wat meer op je hoede voordat je iets
doet en dan zal er ook niks meer gebeuren..
en 30 cm>? daar kan een worm nog wel overheen springen :D
Maak je niet dik!
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 21-10-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:15

gunst, overdrijven is ook een kunst, he? jullie zijn allebei nog heel, niks gebeurd, en je doet het niet nog een keer. punt uit. ;)

-dacht bij het lezen van de titel minstens dat je iemand beroofd had en daar nu berouw van had ofzo-.

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:18

Ik dacht dat je wat had gestolen ofzo. :')
Het was misschien niet zo slim maar je hebt er toch van geleerd?

Yessy

Berichten: 23046
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:19

Pff ik dacht buitenrit, vaste hindernis, paard is vast dood of erger... maar nee hij sprong met moeite 30 cm... kom op zeg dat kunnen ze achterstevoren nog...

Yavanna

Berichten: 2681
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:22

HIHIHIHIHIHIH, brrrr, dank je wel vrouw voor de excuses...morgen bijt ik je als wederdienst wel even in je bil....

angell81
Berichten: 362
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:23

Ik dacht ook aan iets heel ernstigs.
Maar meid je hebt er toch van geleerd, zal me er verder niet zo druk over maken.
Paard is het allang weer vergeten.

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:24

Yavanna schreef:
HIHIHIHIHIHIH, brrrr, dank je wel vrouw voor de excuses...morgen bijt ik je als wederdienst wel even in je bil....

HAHAHAHAAHAHHA

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:25

Yavanna schreef:
HIHIHIHIHIHIH, brrrr, dank je wel vrouw voor de excuses...morgen bijt ik je als wederdienst wel even in je bil....


_O- TS: niet zo overdrijven!!

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:26

Ik dacht je bent in de modder beland ofzo(wat mij wel is over komen :( ) of iets heeeeel ergs!
Maar dat is niet zo erg :P ik sprong er ook altijd over heen hoor :D
Dat is hartstikke leuk :P
Vooral als de mensen van wie het paard is het zelf ook doen en er een vriendin mee is van wie het paardje is :P

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:27

Niet zo streng voor jezelf
Dan moet je blij zijn dat je mijn paard niet hebt
Die banjert zo alle hindernispalen omver als ik niet goed oplet (met als gevolg paard gaat d'r zowat dwars doorheen en ik lig er bijna naast)
Maar verder heeft ze d'r plezier in