Ik heb iets vreselijks gedaan

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjonTampon

Berichten: 842
Geregistreerd: 01-10-08
Woonplaats: Lottum

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:35

Nounou... Echt vreselijk.
Ik ben ook een keer over zo'n balk gesprongen maar toen vloog ik er zelf vanaf. Gevolg: dikke vochtbult op mijn heup. Ik had het dus beter kunnen laten dan jou!

K_W_P_N_

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Ergens in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:37

Jullie vinden dat ik heel erg overdrijf, dat mogen jullie vinden, vind ik niet erg:)
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en ik vind het vanuit mijn ogen een onverantwoordelijke actie. Ik ben heel zuinig met mijn paard dit zal ik dus ook nooit meer doen. Ik wilde het aan jullie laten weten, voelde me gewoon gemeen tegenover mijn paard.

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:40

K_W_P_N_ schreef:
Jullie vinden dat ik heel erg overdrijf, dat mogen jullie vinden, vind ik niet erg:)
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en ik vind het vanuit mijn ogen een onverantwoordelijke actie. Ik ben heel zuinig met mijn paard dit zal ik dus ook nooit meer doen. Ik wilde het aan jullie laten weten, voelde me gewoon gemeen tegenover mijn paard.


dat kan, maar dit is bokt en je weet dat je zulke reacties kunt krijgen...
Man, je doet net alsof je iemand vermoord hebt :)

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:40

Nibbit schreef:
herfstvakantie zeker :+

Toch alleen maar beter dat ze zo zuinig is op haar paard?

Rennie89
Berichten: 37312
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:43

ik vind het wel lief :j

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:45

Super dat je zo zuinig bent op je paard +:)+
Ik zou je er idd niet meer schuldig over voelen, je paard is het allang vergeten..

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:46

Jeetje wat overdreven :+
Als het echt 30 cm was, dan moet je wel echt een heel onhandig paard hebben, wil hij erover vallen. En waarschijnlijk is dat dan omdat hij de 'hindernis' niet zag :+ In de cross (waar trouwens niet dagelijks paarden hun benen breken) moeten ze heel wat hoger springen, kijk maar in mijn profiel! Dat kan ook vrijwel ieder paard, het is meestal de ruiter die niet durft.
Wel goed dat je zuinig op je paard bent verder, maar overdrijven is ook een vak!

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 17:01

K_W_P_N_ schreef:
Jullie vinden dat ik heel erg overdrijf, dat mogen jullie vinden, vind ik niet erg:)
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en ik vind het vanuit mijn ogen een onverantwoordelijke actie. Ik ben heel zuinig met mijn paard dit zal ik dus ook nooit meer doen. Ik wilde het aan jullie laten weten, voelde me gewoon gemeen tegenover mijn paard.

waarom doe je het dan..

je weet van tevoren toch ook dat het onverantwoordelijk is 8)7

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:55

volgende keer weet je gewoon beter al ben je nu wel heel erg streng voor jezelf want 30cm is zo hoog nou ook weer niet :)

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:01

K_W_P_N_ schreef:
Jullie vinden dat ik heel erg overdrijf, dat mogen jullie vinden, vind ik niet erg:)
Ik heb nog nooit zoiets gedaan en ik vind het vanuit mijn ogen een onverantwoordelijke actie. Ik ben heel zuinig met mijn paard dit zal ik dus ook nooit meer doen. Ik wilde het aan jullie laten weten, voelde me gewoon gemeen tegenover mijn paard.


Een hindernisje van 30 cm is nou niet echt een onverantwoordelijke actie. Als het nou een hek van 1.30m was ofzo...

Kom op, stel je niet zo aan en maak gewoon lekker lol. Je paard is niet van glas ;)

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:02

Dat je het onverantwoordelijk vindt is ook het probleem niet.
Hoe je het in je topic verwoordt, dat is overdreven. Het is niet erg dat je niet trots bent op je actie, daar leer je van. Het is ook goed dat je er over nadenkt. Maar je slaat er een beetje in door ;) Dat is wat hier bedoeld wordt.

Barvrouwke
Berichten: 3707
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:03

Jongens wat zijn jullie enorm banketstaaf. Eindelijk eens iemand die zich wel verantwoord voelt en weet dat ie met een levend beest omgaat, t'is ook nooit goed op bokt. Sommige mensen kunnen zich na zo een gebeurtenis echt enorm rot voelen en nog maanden of zelfs jaren nadien hetzelfde voelen wanneer ze eraan terugdenken.
Meid, geef je pony een dikke knuffel morgen en het is gelukkig allemaal goed gekomen. Goed, dat je zo zuinig op je paard bent.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:11

Wat ik probeer uit te leggen is dat de TS er niet om aangevallen wordt dat ze haar verantwoordelijkheid neemt. Het gaat om de manier waarop. Het staat niet in verhouding met wat er gebeurd is. Daar gaat het om. Natuurlijk is het goed dat ze zuinig is op haar paard, daar zul je niemand over horen. Ik zeg ook niet dat ze zich niet rot mag voelen, maar een beetje relativeren kan geef kwaad denk ik...

Leonyr

Berichten: 2558
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:40

Van fouten leer je :)

[ Ps, ik zie de ernst in deze situatie wel hoor, alleen helpt het volgens mij niet als ik ga zeggen dat ik je verschrikkelijk dom vind, dat helpt niets :) ]

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:44

Ik dacht dat je je paard had vermoord... :o

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:47

Hij is echt niet van suiker hoor, maar het is ook niet slim.

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:50

Ts ik kan je heel goed begrijpen :(:) en waarschijnlijk zou ik mij de halve dag ook zo voelen,maar dan denk ik; pff paardje heeft niks *Gelukkig!* dit doe ik nooooit meer zo (dus je leert ervan)
En verder zou ik mezelf blij prijzen met zo'n geweldig paard en die gauw na de rit een hele grote wortel geven en dan denken pff wat'n dag,dit nooit meer maar verder wel fijn gereden.

Het is allemaal okay dus wees blij en blijf jezelf niet verwijten

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:50

Wat staan er banketstaaf reacties bij zeg..
Gelukkig maar dat er niks is gebeurd! erg lief ben je voor je paard :j

em_papillon

Berichten: 2366
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:53

TS geeft niks hoor... laat maar l*llen allemaal :) Ik heb me een keer een week lang verdrietig en schuldig gevoeld omdat ik een keer haast had na de les en mijn paardje ff snel met stro had drooggewreven en niet uitgebreid zoals ik normaal doe.. de volgende week had ie een snotneus en ik was helemaal boos op me zelf omdat ik hem verkouden had laten worden :+

Verder heb ik ook een keer over een boomstammetje gesprongen.. ging allemaal prima maar voelde me toch schuldig met het idee in mijn hoofd wat er allemaal kon gebeuren.. hihi.
Maar ach.. dat was vroeger.. nu weet ik beter :)

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 21:03

Ik zou me ook schuldig voelen...ook al is het nergens voor nodig. Paardje vergeeft het je. Alleen maar goed dat je ervan leert toch. En dat je zuinig bent op je paard.

vuurberg

Berichten: 27
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: Bippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:17

Nou, niet zo streng zijn! Hier wonen wij in het bos, kan je wel zeggen. Als mijn vrouw gaat rijden, komt ze ook wel eens een boomstammetje tegen. De paarden weten zich eigenlijk altijd goed te redden. Het is aan jou om te zorgen dat je paard handig wordt en dan ben je zelf ook wat zekerder in dit soort spontane springmomenten. Geniet ervan!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:22

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd. TS heeft duidelijk alleen maar het beste voor met haar paard en dan vind ik als mod bepaalde reacties niet op zijn plaats. Paard is inderdaad niet van suiker, maar hou het wel een beetje gezellig!

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:28

_Evelien schreef:
Wat staan er banketstaaf reacties bij zeg..
Gelukkig maar dat er niks is gebeurd! erg lief ben je voor je paard :j


Idd, maar
ik zou ook gelijk een schuldgevoel hebben hoor :o!

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:55

Fouten maken we allemaal. Heel goed dat je erg bent geschrokken. ten eerste omdat je deze fout dan niet nog eens zult maken, maar waarschijnlijk ook andere fouten kunt vermijden. Je hebt hierdoor geleerd niet zomaar iets te doen dat in je opkomt, maar eerst na te denken over wat de gevolgen kunnen zijn. Dat is goed en heel belangrijk.
Dus nu tijd om jezelf deze fout te vergeven en als leerschool te benutten in de toekomst!

enssa
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Ik heb iets vreselijks gedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 11:48

Ik ben het de rest eens. Snap best dat je geschrokken bent, maar er is gelukkkig niks gebeurd. Een goed leermomentje toch?