[VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13295
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:33

herr_balou schreef:
Marilu schreef:
Die mist heb ik niet gemist :D
Prachtige foto's ! En weer zo'n leuk filmpje !
Het is hier al zo dikwijls gezegd, ook door mij ;) , maar wat heb je daar een paard uit de duizend !!!

Niets ten nadele van Latino - het is een geweldig paard - maar ik denk dat het vooral aan Captain ligt. Haar manier van omgaan met hem haalt het beste uit hem en dat zou ze waarschijnlijk bij heel veel andere paarden ook kunnen. Dat anderen zoiets niet uit hun paard kunnen halen zegt vrijwel nooit iets over het paard - uitzonderingen daargelaten, wel over de eigenaar.


Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Marilu
Berichten: 1250
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:43

Ja, het is gewoon een erg goeie combinatie, volgens mij, Captain en Latino.
Ik denk dat persoonlijkheden van paarden en die van hun mens in veel gevallen niet goed bij mekaar passen, maar in het geval van deze twee passen ze zeker voor de volle 100% bij mekaar.

hannelot
Berichten: 1008
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 19:48

Wauw, mooi die foto’s! Echt ook een leuk filmpje weer! Gefeliciteerd met de Rohan challenge! Doe je dat via Equilab?

herr_balou
Berichten: 1465
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:10

Marilu schreef:
Ja, het is gewoon een erg goeie combinatie, volgens mij, Captain en Latino.
Ik denk dat persoonlijkheden van paarden en die van hun mens in veel gevallen niet goed bij mekaar passen, maar in het geval van deze twee passen ze zeker voor de volle 100% bij mekaar.

Nee, het heeft vrijwel niets te maken met de combinatie. Ik heb met een aantal paardjes waar ik eigenlijk niets voor voelde - soms zelfs weerstand - toch een bijzondere band op kunnen bouwen in zeer korte tijd. Alleen maar door het feit dat ik bereid was om te proberen zoveel als mogelijk rekening te houden met hun behoeftes. Captain kijkt en luistert "gewoon" heel goed naar Latino en dat geeft een geweldig mooi resultaat.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:12

herr_balou schreef:
Marilu schreef:
Ja, het is gewoon een erg goeie combinatie, volgens mij, Captain en Latino.
Ik denk dat persoonlijkheden van paarden en die van hun mens in veel gevallen niet goed bij mekaar passen, maar in het geval van deze twee passen ze zeker voor de volle 100% bij mekaar.

Nee, het heeft vrijwel niets te maken met de combinatie. Ik heb met een aantal paardjes waar ik eigenlijk niets voor voelde - soms zelfs weerstand - toch een bijzondere band op kunnen bouwen in zeer korte tijd. Alleen maar door het feit dat ik bereid was om te proberen zoveel als mogelijk rekening te houden met hun behoeftes. Captain kijkt en luistert "gewoon" heel goed naar Latino en dat geeft een geweldig mooi resultaat.

Nu bagatelliseer je een stuk opvoeding waar juist de meeste mensen zo faliekant de mist mee in gaan dat het gevaarlijk is!

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:32

Het is een combinatie van een fijn paard zijn, de klik hebben, juiste opvoeding geven, veel tijd in het paard stoppen dat geeft ook band. Ik heb drie fijne paarden gehad, Polie was de moeilijkste en heetste/ meest nerveus. Maar al bij de keuringen werden de paarden geroemd om hun fijne karakter. Ik heb nooit verknipte paarden gekocht. Dat is ook die speld in de hooiberg vinden.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 09:15

Ach wat lief allemaal! :* :o
Ik denk dat het een combinatie is, Latino is echt ontzettend bijzonder. Het feit dat hij zó op mij gericht is, heb ik nog nooit zo in een paard gezien. Het is net een grote hond.

Ik ging met Menno precies zo om, maar hij was heel flegmatiek en introvert, dus daar heb ik in 15 jaar tijd nooit zulk resultaat uit gekregen als nu met Latino.

Dus een combinatie van beide gok ik? En ik gun dit iedereen, om inderdaad een paard te vinden wat gewoon perfect bij je past. <3

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:41

pien_2010 schreef:
Het is een combinatie van een fijn paard zijn, de klik hebben, juiste opvoeding geven, veel tijd in het paard stoppen dat geeft ook band. Ik heb drie fijne paarden gehad, Polie was de moeilijkste en heetste/ meest nerveus. Maar al bij de keuringen werden de paarden geroemd om hun fijne karakter. Ik heb nooit verknipte paarden gekocht. Dat is ook die speld in de hooiberg vinden.

Nee Pien, dat is het oog van de meester die het paard vet maakt.

Maar wat vooral het punt is, naast die correcte opvoeding, is het onderzoek en de ruimte die je een bepaalde persoonlijkheid kunt geven.


Captain schreef:
Ach wat lief allemaal! :* :o
Ik denk dat het een combinatie is, Latino is echt ontzettend bijzonder. Het feit dat hij zó op mij gericht is, heb ik nog nooit zo in een paard gezien. Het is net een grote hond.

Ik ging met Menno precies zo om, maar hij was heel flegmatiek en introvert, dus daar heb ik in 15 jaar tijd nooit zulk resultaat uit gekregen als nu met Latino.

Dus een combinatie van beide gok ik? En ik gun dit iedereen, om inderdaad een paard te vinden wat gewoon perfect bij je past. <3

En dan is het punt: welke perfect past bij wie? Durf je echt voor je eigen gevoel te gaan, zoals jij dat deed, maar zoals sommigen daar op de ene of andere manier totaal de mist mee in gaan. Wat heb je dan gemist? Wat heb je ergens in het proces nog niet geleerd (of juist afgeleerd/weg gedrukt)?

Marilu
Berichten: 1250
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:10

Ik ben wel blij dat Captain zelf aangeeft, dat Latino een bijzonder paard is en dat ze met Menno nooit hetzelfde niveau van samenhorigheid heeft kunnen bereiken.
Ik zal zeker nooit de capaciteiten van Captain minimaliseren, verre van, want ik schat haar kwaliteiten hoog in, maar ik merk toch ook echt wel aan alle foto's, filmpjes en de commentaren van Captain zélf, dat Latino toch echt wel een speciaal en bijzonder mensgericht paard is. Waarmee ik niet wil zeggen, dat gelijk wie hetzelfde kan bereiken met hem. Daarom zeg ik ook dat het gewoon een perfecte match is. Niet alleen dankzij Captain, maar ook dankzij Latino zelf. Ze zitten 'gewoon' perfect op dezelfde golflengte.

VogeltjeM

Berichten: 3760
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:44

Sommige paarden zijn extraverter en mensgerichter dan andere. Maar de juiste methode (clickeren :D ) maakt deze eigenschappen in je paard ook nog veel sterker. Daarom zeker alle lof voor Captain, heel inspirerend :)

herr_balou
Berichten: 1465
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 09:00

Captain schreef:
Ach wat lief allemaal! :* :o
Ik denk dat het een combinatie is, Latino is echt ontzettend bijzonder. Het feit dat hij zó op mij gericht is, heb ik nog nooit zo in een paard gezien. Het is net een grote hond.

Ik ging met Menno precies zo om, maar hij was heel flegmatiek en introvert, dus daar heb ik in 15 jaar tijd nooit zulk resultaat uit gekregen als nu met Latino.

Dus een combinatie van beide gok ik? En ik gun dit iedereen, om inderdaad een paard te vinden wat gewoon perfect bij je past. <3

Een erg groot verschil: Menno was niet jouw paard. Je mocht veel met hem maar er waren beperkingen.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-23 19:27

herr_balou schreef:
Een erg groot verschil: Menno was niet jouw paard. Je mocht veel met hem maar er waren beperkingen.


Dát is wel een goed punt inderdaad! Dat maakt echt wel een verschil. :j

Tijd voor de wekelijkse update? :D

Ik had vorige week vrijdag mijn eerste rijles met de trailer. Ging eigenlijk heel erg goed, ik had het moeilijker verwacht zeg maar. :') Afgelopen woensdag ook geslaagd. :D Er stonden 4 werkmannen te kijken, en zeiden tegen mijn instructeur (de instructeur staat tijdens het bochtje achteruit buiten de auto) "oh hij gaat wel slagen". Dus mijn instructeur: "Het is een zij!" en al die mannen zo verbaasd. _O-

Afbeelding

Daarna moest ik natuurlijk ook even weer oefenen met de trailer! :j De laatste keer dat Latino op de trailer heeft gestaan was na de operatie, dus het was geen leuke herinnering voor hem. Tevens was dit een tweepaards, en hij heeft toen in een 1,5 paards gestaan, dus ook weer even anders. Hij is niet bang maar hij wil gewoon niet. En hij heeft zichzelf geleerd dat als hij gewoon links langs de trailer springt ik niets meer kan doen. Maar goed, prima dan spring je er maar via de zijkant in, zoek het maar uit. :j Na een minuut of 5 liep hij dan ook weer gewoon weer heel fijn zelf de trailer op. _O_


We moeten nog even oefenen met dat hij netjes blijft staan zodat ik de stang achter hem kan sluiten maar ik ben al blij dat het zo snel weer ging dus dat komt wel. :D
Ook nog even op de vrachtwagen gestaan. Dat vond hij wel wat. :))
Afbeelding

Verder hebben we lekker gereden deze week <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hebben we vanochtend met een stalgenoot lekker een stapritje gemaakt buiten. Echt genieten. <3 <3

Afbeelding

De Rohan Challenge Vlog is ook af!


En dat was het wel weer. :D 6 oktober komt een vriendin mee en gaan we hem in het geheel dekkende tuig steken! 8-) Ik hoop dat het past, want hij heeft zo'n fijn hoofd..
Ik ben nog op zoek naar iemand die wil helpen met de foto's want ik wil graag een steigerfoto ohz maar ik wil hem de hulp ohz nog niet aanleren. Dus, mocht iemand zin hebben.. :)) 6 oktober in Lunteren!

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 19:51

Alles bekeken.
Reactie:
1. Latino is nu echt kleintje af. Hij krijgt ook een echte nek en overal bespiering, hele mooie hengst;
2. Filmpje trailer laden doe je goed, gewoon rustig blijven en dan gaat hij echt wel. Mooi om te zien;
3. Genoten van jullie Rohan challenge en inderdaad een prachtige medaille! En stiekem genieten om mee te galopperen met jullie . Jullie zijn een leuk span.
4. Het koeien shot vind ik echt geweldig.

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:07

Hahaha mooie stinkerd, er zo links langs lopen, doet die van mij ook, maar uiteindelijk mooi geduldig erin. Wel heel mooi dat jeje rijbewijs hebt gehaald, gefeliciteerd!

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 20:29

Gefeliciteerd met je rijbewijs

Dachten die werkkerrels dat je een man was om je fantastische sturen?
Groter compliment kun je niet krijgen :)

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 21:31

5. Proficiat met je rijbewijs. Oeps, vergeten.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 13:43

Dank jullie wel! :):)

Alja schreef:
Gefeliciteerd met je rijbewijs

Dachten die werkkerrels dat je een man was om je fantastische sturen?
Groter compliment kun je niet krijgen :)


Jup, strak het hoekje om. _O-

Een hele lieve bokker komt ons helpen 6 oktober, en we gaan a.s. zaterdag alvast even oefenen. Super leuk! :D

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 19:49

Zo, lekker weekje gehad! <3
Gisteren had ik weer les, ging super fijn. Hij pakt het allemaal zo snel op!

Ook even aan mijn instructrice gevraagd of ze de hulp wilde geven voor het steigeren. Ik heb zó gelachen. _O- Hij stond haar zo dom aan te kijken. En zij maar squaten. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk deed hij hem toch, en gelijk er af gesprongen! *\o/*

Vandaag ook afgesproken met de bokker die volgende week komt helpen. En alsof hij er even een nachtje over moest slapen, steigerde hij gelijk fantastisch! Zo vreselijk trots! <3

Afbeelding

Morgen lekker een stukje wandelen, en dan aftellen naar volgende week vrijdag! :):)

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:34

Leuk hoor de update captain. Stoere steiger foto van jullie!!

Ellen_ov

Berichten: 1328
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:41

Dat is wel heel tof, hij steigert ook ‘mooi’/goed

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:57

Die tweede foto; pootje op rust _O-

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 15:22

Zijn we weer! :D

Afgelopen vrijdag de fotoshoot gehad, en hij deed het echt fantastisch! Ik vond het volledig dekkende tuig niet zo bijzonder mooi op hem, omdat hij een heel fijn hoofdje heeft zag je haast geen paard meer. _O- Dus we hebben mét en zonder dekkend tuig geschoten. :))
Het boeide hem allemaal vrij weinig. _O- Aan het begin toen ik er net op zat had hij wel zoiets van"HUH?" Maar na een paar meter stappen en wat koekjes was het allemaal OK. :))

_O_
Afbeelding

En dé foto die ik wilde.. _O_ Jammer dat de kwaliteit zo omlaag gaat. -O-
Afbeelding

Gisteren was hij lekker vrij, en vandaag zijn we heerlijk op buitenrit geweest. <3 Wat een toppaard is het toch ook. <3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:35

Mooie foto's. Ook de gewone van het buitenrijden.

Zertab

Berichten: 12342
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:47

Die steigerende foto is zo gaaf <3

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Latino, mijn eerste paard die ik kocht van een foto..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:34

Ik vind de bovenste foto indrukwekkend met die dreigende lucht. Gaaf!

De andere is voor mijn smaak te bewerkt, dat hebben jullie juist niet nodig.