Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43729
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 06:35

Wat een mooie plek. Niets zo mooi als stilte en rust .ik wens je een fijne dag toe. En fijn datje uitgerist bent.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:55

Prachtig! En de wereld ziet er vaak een stuk beter uit als je uitgerust bent.
Ik heb het zelfs als ik op een luxe vakantieadres aankom en helemaal kapot ben van de reis. Dan wil ik eigenlijk niks liever dan naar huis. Maar dat is de volgende dag weer over.

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:59

Ik ga ook volgen! Ik hoop dat je een geweldige tijd krijgt!

femke_harley

Berichten: 3161
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:40

Ik ga je ook volgen! :D Ik hoop dat je een geweldige tijd gaat hebben! Fijn om te lezen dat je toch al wat meer gewend bent.
Het lijkt me een onwijs gave ervaring!

wortel115

Berichten: 2138
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:12

Weggebokt schreef:
wortel115 schreef:
Fijn dat je je vandaag beter voelt. Ik herken je gevoel van smorgens wakker worden in rust, stilte en vogels. Ik vind het heerlijk zelfs na 7 jaar.

Ja heerlijk, normaal houd ik niet van vroeg wakker worden maar ik streef er na om hier om 7u wakker te zijn. Vooral omdat het ook zo vroeg donker is. Ik wil alles uit de dagen halen


De dagen zijn inderdaad kort nu helaas. Al wordt het in de zomer ook nooit zo lang licht als in Nederland.

Wij hebben een muizen plaag in Victoria. Hopelijk valt dat bij jullie mee.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 11:15

Hier weer een update!
De dag begon dus lekker vroeg, uit mezelf redelijk vroeg wakker geworden. Lekker ontbeten met de mensen hier en hup naar stal. De stal ongeveer 5 min met de auto van huis af!
Alle stallen moesten leeg omdat we vanaf morgen een week in de Gold Coast zijn om de paarden te verkopen, daar ben ik dus mee begonnen. De eigenaren gingen al snel wat anders doen en omdat ik nieuwsgierig ben heb ik een paar keer gevraagd wat ze aan het doen waren maar daar kreeg ik helaas geen duidelijk antwoord op.. Het leek erop dat ze voer aan het voorbereiden waren voor de trip naar de Gold Coast

Afbeelding

In m'n uppie dus 13 stallen leeggehaald, dat is wel een goede work-out haha :+
Ik vond het persoonlijk echt heel jammer dat ze me niet meenamen in het proces wat ze aan het doen waren. Ik snap dat de stallen moeten gebeuren maar ik had graag meer willen leren vandaag. Ik heb geen eens een rondleiding gekregen over het erf...

Ik heb best lang over de stallen gedaan omdat je het stro elke keer 400m verderop moet neerleggen. Dat word gedaan in een Buggy, de buggy heeft de naam Ronny. Dus als ik het over Ronny heb dan heb ik het dus over de buggy :+

Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal klaar met de stallen voelde ik me een beetje ongemakkelijk. De 2 mensen hier zijn zo gewend aan wat hun doen dat alles op de automatische piloot gaat. Dan vlogen ze weer daarheen en dan deden ze weer dit. Ik heb een paar keer gevraagd wat ik kan doen maar ik kreeg daar niet echt een heel duidelijk antwoord op. Ik kreeg vooral taken zoals 'wil je het hek open doen' of 'wil je het halster touw pakken'.
Opgegeven moment hebben ze de jaarlingen naar binnen gehaald en hebben we de dekens opgedaan. Omdat ze morgen mee gaan naar de verkoop zijn ze naar het eten weer naar buiten gegaan.
Ze hebben de koeien verplaatst naar de 'binnen plaats' zodat de jaarlingen op hun land konden staan.
Afbeelding
Afbeelding

En dat was mijn dag... Ik heb me vandaag echt wel een beetje nutteloos gevoeld. Het is vervelend om constant te vragen wat je kunt doen. Omdat dit mensen zijn van echte structuur durf ik ook niet goed mijn eigen initiatief te nemen. Ik vind de communicatie echt lastig gaan helaas. Misschien moeten we nog aan elkaar wennen, misschien is dit gewoon hoe ze zijn.
Ik had zonet ook echt weer even een moment van chips hé.. Wat moet ik hier nu mee. Ik doe echt m'n best om betrokken te zijn maar het komt er gewoon niet echt van. Verder zijn ze echt heel lief hoor, ze zorgen goed voor me en hebben het beste met me voor, alleen op de werkvloer is het een beetje een struggle

Ook voel ik me ook echt genaaid door de organisatie waarmee ik ben. Ik heb bijna 2000,- betaald om te werken met paarden en ik zie ze misschien 2 keer op een dag. Ik snap dat er veel omheen moet gebeuren maar als die jaarlingen straks verkocht zijn heb ik geen enkel paard meer om me heen. Ik heb zo duidelijk aangegeven wat ik wou en daar is gewoon niks van terecht gekomen. Ik heb voordat ik naar Australië ging de organisatie nog gemaild met de vraag of ik daadwerkelijk ga werken met paarden, ja zeiden ze. 'je gaat fysiek aan het werk met paarden'. Maar goed, ze zeiden ook dat ze nog nooit een klacht hebben gehad dus dat is ook al een red flag :+

Misschien morgen een betere dag. Dan gaan we dus naar de Gold Coast om de jaarlingen te verkopen. Daar verblijven we een week. Ik ben benieuwd wat mijn taken daar zijn en of ze me het iets beter uit kunnen leggen allemaal.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 13-05-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:23

Poeh, best een workout inderdaad :Y) misschien kun je het ze vertellen, dat je je een beetje ongemakkelijk voelt en graag wat meer zou willen horen over hoe ze hun bedrijf runnen. Waarschijnlijk zijn zij ook een beetje verlegen / niet gewend aan een jonge griet op het erf.
En je zou een leuk gebaar kunnen maken, een keer lunch maken of een bloemetje meenemen ofzoiets. Dat helpt vaak ook een beetje om het ijs te breken

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-23 11:57

Sintara schreef:
Poeh, best een workout inderdaad :Y) misschien kun je het ze vertellen, dat je je een beetje ongemakkelijk voelt en graag wat meer zou willen horen over hoe ze hun bedrijf runnen. Waarschijnlijk zijn zij ook een beetje verlegen / niet gewend aan een jonge griet op het erf.
En je zou een leuk gebaar kunnen maken, een keer lunch maken of een bloemetje meenemen ofzoiets. Dat helpt vaak ook een beetje om het ijs te breken

Ja dat dacht ik ook maar ze nemen constant nieuwe backpackers aan. Ze hebben zelfs een apart huis voor backpackers (is nu in onderhoud dus ik zit daar niet)
Maar dat kan ik inderdaad doen! Zodra ik tijd heb om de stad in te gaan zal ik eens Hollands voor ze koken

Koper

Berichten: 30355
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 11:58

Klinkt alsof ze nogal op zichzelf zijn in hun doen en laten en ineens een "vreemde" op hun erf hebben. Ik zou het de tijd geven, je best doen met die jaarlingen en daarna, als jullie weer terug zijn, het eens een weekje aankijken of ze ontdooien. En anders het met ze bespreken. Aangeven dat je je graag nuttig wil maken, en of ze je willen uitleggen wat je taken zijn. En dan zeg maar niet op het moment zelf (op stal) maar als je bij voorbeeld 's avonds aan het eten zit ofzo. Dat is een rustig moment, en dan kunnen ze er ook even over nadenken als ze dat willen en dan bij voorbeeld de volgende ochtend je wat te doen geven.

Lijkt me voor jou trouwens lastig om op de tweede dag meteen weer voor een week ergens anders naartoe te gaan. Aan de andere kant zijn die mensen (eigenaren) dan ook niet op hun eigen plek, wie weet zijn ze dan heel anders.

Zertab

Berichten: 12335
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:11

Stipje, straks even lezen :)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:13

Ronnie is cool!! 8-) Beter dan een kruiwagen :Y)
Vervelend dat de communicatie rondom het werk zo stroef verloopt. Hopelijk verbetert dat nog wat.
Wel een prachtige omgeving en leuk om je foto’s te zien hoor!!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 12:17

Prachtig is het daar zeg! Je hebt al tips gekregen wat je zou kunnen doen om de communicatie beter te laten verlopen. Ik zou dat ook proberen inderdaad. Aan tafel tijdens een rustig moment waarop ze de tijd hebben om er over na te denken.

Sellyxx

Berichten: 1221
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 13:19

Koper schreef:
Klinkt alsof ze nogal op zichzelf zijn in hun doen en laten en ineens een "vreemde" op hun erf hebben. Ik zou het de tijd geven, je best doen met die jaarlingen en daarna, als jullie weer terug zijn, het eens een weekje aankijken of ze ontdooien. En anders het met ze bespreken. Aangeven dat je je graag nuttig wil maken, en of ze je willen uitleggen wat je taken zijn. En dan zeg maar niet op het moment zelf (op stal) maar als je bij voorbeeld 's avonds aan het eten zit ofzo. Dat is een rustig moment, en dan kunnen ze er ook even over nadenken als ze dat willen en dan bij voorbeeld de volgende ochtend je wat te doen geven.

Lijkt me voor jou trouwens lastig om op de tweede dag meteen weer voor een week ergens anders naartoe te gaan. Aan de andere kant zijn die mensen (eigenaren) dan ook niet op hun eigen plek, wie weet zijn ze dan heel anders.


Ja of juist niet, als ze gewend zijn aan backpackers op hun erf en er zelfs een apart verblijf voor hebben, dan zijn ze juist gewend aan het komen & gaan en het hebben van 'vreemden' op hun erf, en doen ze vanuit hun gezien misschien ook niet echt hun best om onwijs te 'investeren' in mensen die toch weer verder gaan en waar over een aantal maanden weer een nieuw iemand voor in de plaats komt. Al denk ik ten minste dat je wel recht heb op een goede uitleg, rondleiding. etc. etc. en daarin zou je wellicht juist wat ervaring verwachten van mensen die anderen uitnodigen op hun erf. Het is zo'n valkuil voor mensen die altijd volgens hun vaste structuurtje werken dat ze niet doorhebben dat als je nieuw bent je het fijn vind om meegenomen te worden in het proces en niet vanaf stap 1 alles zoals hun kunt doen, omdat je het simpelweg niet uitgelegd hebt gekregen én omdat je daar niet al x jaar rondloopt. En als je meer betrokken wordt kun je op die manier juist meer voor hun betekenen, en zo kun je het misschien ook wel uitleggen áls je zoiets aangeeft @ts. Kun je daarin ook nog iets onderbouwen vanuit de organisatie waarmee je bent gekomen, of is het, als je eenmaal op je locatie bent, helemaal aan de eigenaren zelf wat ze je wel/niet laten doen en hoe het allemaal gaat?

Ik zat ook nog even te denken, vanuit hun, alhoewel het natuurlijk gissen is, misschien denken ze juist wel dat ze je in het begin niet teveel willen belasten, en daarom juist simpele instructies geven, om rustig te wennen en op te bouwen. Terwijl jij uit jouw nieuwsgierigheid/leergierigheid graag juist al meer wil zien/doen etc. en dat misschien juist nodig hebt. En dan zou je dat prima aan kunnen geven denk ik. Maar je kunt zelf het beste aanvoelen aan onderliggende houding wat er onder ligt, denk ik zo, of het gewoon ' onbewuste gewoonte' is, 'andere aanpak' of 'gebrek aan inlevingsvermogen'/'desinteresse'.

Laatste wat je zegt Koper ben ik het wel mee eens, misschien geeft zo'n week weg wel kans om wat meer te bouwen aan de relatie :) succes!

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:09

Hebben ze nog andere paarden buiten de jaarlingen? Misschien op een weide verderaf? Indien niet kan je misschien aangeven aan de organisatie dat je toch graag verder wil zoeken naar een job waar je kan rijden?

Alleszins wel een prachtige omgeving, en een spannend avontuur

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 14:43

Wat vervelend dat het toch weer een beetje tegen zit. Iedereen maakt in z'n hoofd een voorstelling van hoe het zal zijn, je grote droom waarmaken. En dat maken we in ons hoofd onbewust altijd een beetje mooier dan de realiteit.
Even wennen en schakelen! Is dit de eerste keer dat je (alleen) in het buitenland zit?


Ik vermoed inderdaad ook een beetje dat ze je rustig aan willen laten wennen, dat het standaard is dat je de eerste dagen of een week bv vooral mee kijkt.
Hoe de mentaliteit van Australiërs is weet ik niet maar over het algemeen hebben Nederlanders best een mentaliteit van aanpakken en gassen. Kan dus zijn dat ze dat niet zijn gewend van andere backpackers :)
Het had ze inderdaad wel gesierd als je een rondleiding had gehad! Maar misschien zijn ze gewoon heel erg druk met de voorbereidingen voor morgen en loopt alles anders dan normaal?

Wel vreemd van de organisatie dat je straks mogelijk geen paarden meer hebt.. Had je ook specifiek gevraagd om te kunnen rijden?

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 17:38

Het zou natuurlijk wel jammer zijn dat als de paarden verkocht zijn je niet meer met paarden kan werken. Wat zou je dan gaan moeten doen?
Jammer ook dat je je af en toe ongemakkelijk voelt. Ik zou het toch een kans geven , misschien moeten jullie nog aan elkaar wennen.

Ik zou wel de stichting bellen of schrijven om te vragen of er nog een andere plaats is waar je met paarden kan werken.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 03:04

Nou ik heb de organisatie een bericht gestuurd, vandaag is het nog erger dan gister. Ik krijg geen instructies maar er word wel verwacht dat ik dingen onderneem. Vind dit erg lastig allemaal en ik wil hier graag weg.
Ik doe ook alleen maar m’n best, maar ik kan niet ruiken wat ze willen dat ik doe. Als ik uit mezelf de bezem pak om de stallen aan te vegen dan hoeft dat weer niet.

Er komen geen paarden mee terug van de sale, dus ik ben benieuwd wat m’n werkzaamheden straks zijn..

Jolliegirl

Berichten: 33000
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 04:19

Och meis wat is dit vervelend voor je zeg!
Je hebt geen mogelijkheid om naar een andere locatie verplaatst te worden?

wortel115

Berichten: 2138
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 05:06

Hopelijk kun je na wat overleg ergens anders geplaatst worden. Het lijkt me dat overleg met deze mensen dus niet gelukt is?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 05:14

Heb je wel met de eigenaren over je gevoel en verwachtingen gepraat?
Ik heb het idee dat het probleem vooral bij gebrekkige communicatie tussen beide partijen ligt?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 05:24

Ik heb gisteren geprobeerd om met ze te praten maar dat ging moeizaam want paarden race was op tv. Ik heb gezegd dat ik me af en toe best nutteloos voel omdat ik niet weet wat ik moet doen. Krijg ik terug ‘ You’re not useless’ einde discussie.
Ik voelde de tranen op komen dus ben niet verder gegaan want ik haat huilen bij ‘onbekende’ :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 05:28

Dat kan ik me helemaal voorstellen :(:)
Ik zou het nog één keer proberen tijdens het eten, en als dat geen resultaat geeft aangeven dat je het niet ziet zitten om nog langer te blijven wanneer de omstandigheden en werkzaamheden niet veranderen..
Wat heb je vandaag verder gedaan allemaal?

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-23 07:06

Cayenne schreef:
Dat kan ik me helemaal voorstellen :(:)
Ik zou het nog één keer proberen tijdens het eten, en als dat geen resultaat geeft aangeven dat je het niet ziet zitten om nog langer te blijven wanneer de omstandigheden en werkzaamheden niet veranderen..
Wat heb je vandaag verder gedaan allemaal?

Wel wat meer, zal vanavond even een update schrijven maar heb vooral veel achter ze aangelopen en gedaan wat hun ook deden haha. We gaan rond een uur of 7 naar de Gold Coast!
Ik heb m’n sigaretten ook op en we gaan vandaag niet naar de stad dus zit echt op m’n tanden te bijten :') Hopelijk kan ik ze morgen halen.

Suzanne F.

Berichten: 49413
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 07:16

Het klinkt inderdaad heel anders dan op de website van Oak travel staat aangegeven. Wat jammer. Ik weet ook niet of je overgeplaatst kan worden.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werken met paarden in Australië, morgen beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 07:21

Als ze weinig uitleggen en niet aangeven dat je te weinig doet of dingen fout doet, is doen wat zij doen misschien wel wat ze verwachten?

Vervelend dat de sigaretten op zijn. Ook geen pub of servo in de buurt waar je even heen kunt rijden?