En zo gaat je droom in vlammen op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manonn_

Berichten: 380
Geregistreerd: 14-10-07

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:48

Wat erg! Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles goed komt!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 20:58

Ben ik weer. Nog even en dan hebben we bij ons in huis internet.

We hebben deze dagen veel rondgereden en geinformeerd, en nu blijkt dat we wel een schuur uit hout mogen opbouwen. De verzekering heeft ook zo ongeveer gezegd dat die bijna of helemaal het bedrag uitkeren waarvoor we verzekerd zijn.
Oftewel de schuur word weer in hout opgebouwd. Wel met een andere indeling en iets andere constructie, maar weer een beetje zoals het was.

Verder komt eind deze maand een nieuwe merrie. Een vrouw wilde haar kwijt. 15jr oud is ze, hannoveraner papier van Alabaster en ingeschreven als fokmerrie van het oldenburger stamboek. Ze heeft eens haar griffelbeen gebroken en loopt wat stijf met een been maar verder voor fokkerij en recreatie kan ze nog goed gebruikt worden.

Gister is de betreffende pensionklant weg gegaan. Wat een drama. De merrie (net 1 jr oud) werd opgehaald door de verhuurder van de stal waar ze heen zou gaan.

Eerst hebben wij met z'n allen de andere paarden vast gehouden en wat doet die vrouw, zet de trailer half in de opening. Oftewel wij stonden daar de paarden vast te houden tot het paard er in ging.

Alleen hebben ze het paard op de wei gezet en niks meer mee gedaan, dus die werkte natuurlijk niet mee. Uiteindelijk is het zover gelopen dat de eigenaresse aan de kant met een oud paard stond te kijken en andere mensen het konden gaan oplossen.

Het paardje was helemaal in paniek en liet zich een paar keer vallen, en wat doet die vrouw, gaat ze vol dat paardje slaan. Tevens stond ook mijn haflinger ruin er bij, dus die helemaal over de zeik, en alle andere paarden deden mee. En de eigenaresse ondertussen rustig aan de kant staan en nog roepen kan iemand dit paard vast houden ik kan het niet meer aan......paard stond als de rust zelve te grazen.

Toen kwamen ze met het idee om er lopend heen te gaan, maar het paardje ging niet eens van de wei af. Dus alle paarden van de wei afgehaald, en verderop gewacht tot ze vanzelf zou komen. Alleen hadden we een paar paarden met alleen touwtjes vast, had op dat moment niet genoeg halsters, en ze deden behoorlijk druk, dus we hebben het wel moeilijk gehad ze bij ons te houden.

Eindelijk was dan de merrie van het land en is haar man en een vriendin op een oud paard met geleend zadel etc.. en ik op de haflinger merrie (Daar hing de merrie erg aan) zonder zadel en met halster mee gereden, en iemand anders met de fiets nog mee.

Daar paard neer gezet op de wei en de anderen even in stal om wat te gaan drinken. Wat doet de haflinger merrie, knalt tegen de deur, gaat de hele wand naar de zeikant, breekt zo de deur open. Gelukkig had ik haar snel weer, en we hebben wat gedronken en zijn snel weer weg gegaan.

Wat er allemaal voor commentaar gegeven is zal ik hier maar niet los laten, maar ik heb me echt ongelooflijk kwaad gemaakt. Maar heb alleen maar gedacht, even volhouden nog dan is ze weg. En heb ook gelijk gezecht dat er geen stal meer verhuurd word, dus dat is mooi opgeruimd zeg maar.

Op het moment lijkt het weer vooruit te gaan. De paarden heb ik gister op het grote land gezet en geeft ook weer wat rust.

Dino: Ik ben al wezen shoppen bij divoza, en de 26e komen ze zadels passen. Eerst maar voor Bartus en verder kijk ik op internet of ik de oude zadels weer te pakken kan krijgen.

Ga er weer vandoor en jullie horen later van me!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:47

Pfff, vergde dus ook nog even bloed, zweet en tranen. Maar goed, je moet maar zo denken, dat heb je ook weer achter de rug.

Wel fijn bericht van de verzekering !

Heb je enig idee hoelang die her opbouw gaat duren ? Kunnen jullie zolang in het huidige huis blijven ?

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D , haha, ik dacht dat je juist wilde inkrimpen qua paarden :D :P

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:29

Wil je zeggen dat na alle ellende van een afgebrand huis je ook nog stress had met een pensionklant. Die kan nooit genoeg betaald hebben dat ze die stress die je er mee had vergoed. Dus dat zal wel een opluchting zijn dat die weg is.

Oh wat lijkt me dat spannend allemaal nieuwe zadels passen. Dat wordt dus lekker proefzitten.

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:27

gefelicteerd met de aanwinst .fijn dat ondanks alle tegenslagen het toch weer positiever gaat worden in alles

Mariskatw
Berichten: 1246
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:36

ik stuur je even een PB.

RamonaJJ

Berichten: 137
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:03

Stertke :(:)

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:40

Even een korte update. Duurde een tijd aangezien we nog steeds geen internet-telefoon aansluiting hebben. Leuke duitse tel. maatschappijen :(

De boerderij word weer opgebouwd zoals wij dat willen. Volgende week maandag beginnen ze met opruimen en daarna word er een grote zandplaat gelegd en word er gebouwd.
Met dank aan monumentenzorg die druk op de verzekering heeft gelegd, krijgen we genoeg geld om het helemaal in oude staat te herstellen.
De aannemer heeft zelfs beloofd dat eind oktober alles klaar is. Hij zei dat ook al moet hij 100man op 1 hoek zetten, het is optijd klaar.

In ieder geval zitten we als het goed is met kerst weer in ons eigen huis, wat natuurlijk heel fijn is. Ik had op veel langer gerekend. En m'n paardjes staan, dan wel een maandje later als normaal, optijd weer lekker in de stal.

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:39

Jeetje balen van je internet-telefoon aansluiting.

Ik ben benieuwd hoe ze nou aan het bouwen zijn, kan je foto's maken?

En fijn dat je met kerst in je eigen huis zit schiet wel op eigenlijk.

EveliNero

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:56

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg!! Fijn dat er een beetje vaart achter de verbouwing zit. Hopelijk kan z.s.m je nieuwe 'oude' boerderij bewonen!

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:58

Ik kwam je topic net tegen. Dit is de schrik van ieder mens.
Gelukkig gaat alles weer de goede kant op!!

Mocht je nog spullen nodig hebben voor je paarden dan wil graag mijn paardeninboedel voor je uitpluizen zodat je voor de winter weer helemaal gesetteld bent met je paardjes.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:06

Wat fijn dat jullie het weer zo mogen bouwen als jullie willen

Arra
Berichten: 669
Geregistreerd: 02-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:12

Jeetje dat is schrikken maar wel fijn dat jullie hulp kregen ,veel sterkte.

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:14

net het hele verhaal gelezen, maar jeetje wat een pech :(:) Gelukkig waren jullie niet thuis inderdaad. Hopelijk komt er een fijn nieuw huis voor in de plaats, maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk.

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:18

Jeetje, zoiets is ook altijd mijn angst, tegen een brand kun je zelf niks doen, en je staat er zo machteloos bij...
Ik hoop dit nooit mee te hoeven maken! Heel erg veel sterkte, en hopen dat de bouw wat wil vlotten en jullie snel weer terug naar huis kunnen! Gelukkig is er verder niemand gewond geraakt!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:24

Ik meld me weer hier. Afgelopen keer is de krant hier geweest en heeft een intervieuw met mijn vader afgenomen.

http://www.oz-online.de/index.php?id=542&did=18372

Het komt er zeg maar op neer dat het dus weer opgebouwd gaat worden in oude staat, met oude stenen en dakpannen etc...
Ik zal binnenkort foto's plaatsen. We hebben eindelijk sinds een paar dagen telefoon en internet thuis. Wat een opluchting, hoef ik niet steeds meer andere mensen lastig te vallen.

Ga als het lukt vanmiddag foto's maken hoe het er nu uitziet en dan plaats ik ze hier.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:22

Gelukkig is alles nog vrij snel geregeld en kan er begonnen worden met het opruimen en het weer opnieuw opbouwen.
Wat fijn ook dat het weer opgebouwd mag worden naar wat je graag wilt.

Heel veel sterkte nog de komende tijd!

Rosmoov

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Veen

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:18

wat een heftig verhaal zeg !

mn nicht dr huis is pas ook tot de grond toe afgebrand....net nieuw gebouwd het huis....gelukkig zijn ze er zelf uitgekomen ...de hond ook...alleen het konijn was ontsnapt en de vissen hebben het niet overleefd...die lagen zelfs bovenop het fornuis...ze hadden ook totaal niks meer..zelfs geen kleren ...echt erg moet er niet aan denken dit mee te maken ....gelukkig zijn er geen gewonde gevallen...hoop dat jullie er snel bovenop komen !

Mirique
Berichten: 36
Geregistreerd: 01-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:02

wat een pech, echt een nachtmerrie
hoop voor je dat er toch nog een erg leuke toekomst te wachten staat voor jullie!

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:06

Pfff, wat een schrik, en wat een geluk dat iedereen op tijd eruit was.. Heel veel sterkte!!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 17:22

Meld me ook nog even tussendoor.
Morgen gaan we een weekje op vakantie naar de eiffel. Even alles vergeten.

Helaas gaat het met de bouw erg langzaam op het moment. Vergunningen die wel mondeling zijn toegezegd maar nog steeds niet schriftelijk binnen zijn (en dan kunnen ze dus nog niet veel). Mensen die in huis bezig zijn, die werkelijk over een klein dingetje 2 dagen kunnen doen. Of een deel van het dak isoleren en de rest niet. En dan snel het plastic eroverheen, van je ziet het niet. _-:(

Een buurman (achterbuurman, onze tuinen grenzen deels aan elkaar), die zonder ook maar iets te zeggen iemand van het kadaster stuurt omdat wij met onze oude tuin een halve meter op zijn grond zaten. Dan loopt er zomaar dus iemand rond. Die ook nog eens verwacht dat wij de rekening daarvan gaan betalen. Even duidelijk gemaakt dat dit dus mooi niet gaat gebeuren daar wij niet de opdrachtgevers zijn. En buurman vergeet dat hij op ander deel van de tuin ruim 1,5 m op onze grond zit. Die willen wij dus ook terug nu }:) . Stomme L*L! :(

EWE stroom die z'n afspraken niet nakomt waardoor werklui steeds zonder stroom zaten en langer over dingen moesten doen. Nu staat er een aggregaat en na heel erg schelden komen ze dan toch maandag een bouwstroomkast plaatsen.

We zijn nu met een bijgebouwtje bezig te bouwen om daar zolang 5 stallen in te maken, en voor de andere paarden containers zolang neer te zetten. Dus mocht iemand nog een verhuur adres weten voor 2 containers (komt neer op 4stallen), dan zijn tips welkom. Ik wil ze niet kopen omdat we ons geld beter kunnen gebruiken en ik er later niks meer aan heb.





Dit stukje heb ik gekopieerd van een ander topic. Wil toch even melden hoe het er voor staat.
Gaan morgen op vakantie omdat ik er erg doorheen zit op het moment.
Moet nog steeds foto's plaatsen, dit ga ik dan ook echt doen als we weer terug zijn :o

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:27

Veel plezier in de eiffel. Het is daar echt heel mooi en rustig.
geniet ze

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:49

kan je kopen van een gebruikte romneyloods aanraden
snel op te zetten ,niet extreem duur en ruim van binnen

en vooral belangrijk ,kan los op bodem gezet worden (bielzen)
is dus geen vast gebouw ;) ivm bouwvergunningen

en na die tijd ,zijn ze ook goed weer te slijten ;)

Ninthe

Berichten: 1164
Geregistreerd: 22-08-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:11

Wow, heftig zeg :oo Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar slechts het hoofdbericht..

Dit is niet een fijne afsluiter voor je vakantie, vreselijk dit zeg .. heel veel succes en sterkte!

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:59

ik ken het
heb het ook meegemaakt
pony's stonden gelukkig buiten
en de rest was zo buiten
maar wel sterkte