En zo gaat je droom in vlammen op!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 21:12

Overigens denken ze dat het door een technische fout komt. In de schuur en verder weten ze niks.

Alle herrinneringen foto s films alles is weg, en dat doet nog het meest pijn. Ook aan de verzekering opgeven en als je dat dan gaat opnoemen, dan trek je het haast niet meer.

Van de verzekering moeten we alles op gaan schrijven.
Hij vroeg eerst nog wat we er nog uit hadden kunnen halen, dan kon dat wel van het bedrag afgehaald worden. Toen is mijn vader die vent bijna aangevlogen. L"L We zijn als het goed is verzekerd voor wat we kwijt zijn en niet wat we nog hebben.
Dus toen leek het hem beter dat wij een lijst maakten.

Verzekeringen, echt een grote zorg dit.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:24

oh wat erg, dit is echt iets wat je nooit hoopt mee te maken.
ik kan je geen tips geven maar wilde je toch even sterkte wensen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:41

Oef, die foto bij dat artikel... Gelukkig dat de paarden en je fam ongedeerd zijn! Veel sterkte komende tijd!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:04

:(:) Wat vreselijk voor jullie allemaal! Als er iets is wat we kunnen doen voor jullie, geef je maar een gil!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:16

wat erg. Het lijkt me afschuwelijk om alles door brand te moeten verliezen. Gelukkig dat je familie en de beestjes ongedeerd zijn gebleven.
Sterkte de komende tijd.
(en wat een eikel van de verzekering zeg)

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:07

heel veel sterkte de komende tijd.
gelukkig dat er geen doden zijn.

en ik weet wat het is meid.
mijn huis is in 2007 afgebrand .
google maar eens : brand monumentale woonboerderij heeswijk dinther .
dat is gelukkig al LANG geleden en woon nu weer terug in het zelfde huis.
maar zeker als je er midden in zit is het de grootste elende die er bestaat

ik duim voor je

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:13

jeetje wat erg! het lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken, ik wens jullie allemaal heel erg veel sterkte toe :(:)

NoGo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:18

Wat een verschrikking dat is de nachtmerrie van elk mens.
Ik wens jullie heel veel sterkte.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:22

Wat vreselijk!
Jaren geleden hebben wij ook brand gehad, het is iets wat me altijd bij zal blijven. Van de sirene van de brandweerauto krijg ik nog altijd kippenvel.

Larachel

Berichten: 332
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:25

Jeetje wat verschrikkelijk, gelukkig is iedereen ongedeerd.
Ik wens jou en je famillie heel veel sterkte de komende tijd :(:)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:29

moest van de week meerdere keren aan je denken. Helaas heb ik je adres niet;-(. dus stuur ik je in gedachte maar een bloemetje. Hou je taai

Macho_C

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-03-07
Woonplaats: Sas Vegas,

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:55

jeeetje sterkte !


Ja met de verzekering gaat 'meestal ' lang duren .. maar zodra je zelf een dag te laat bent met je verzekering te betalen dan komen ze wel ff langs hoor ...

Sterkte hopelijk komt alles goed!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:34

Meld me even. Er is zo ongelooflijk veel gebeurt de laatste 2weken. Van mensen die er wat geld uit proberen te slaan, tot nog meer ongelukken. Echt hoeveel pech kan een mens hebben.

Eerst brand je huis en boerderij af. 2Dagen later rijd manlief met de paardentrailer tegen een brug. De paardentrailer kunnen we afschrijven en krijgen een flinke claim van het bedrijf waar de brug stond.
Dan verliest hij de volgende dag zijn mobiel van nog geen 2weken oud.
2Dagen later komt er iemand aan de deur, ik heb tegen je auto aangezeten.
En dan heb je nieuwe fietsen gekocht, valt er een op de autobaan van de auto af. Kan nog wel gerepareerd worden, en mobiel hebben we weer gevonden, maar echt, wanneer houd dit op.Ook zijn we een van onze katten nu al ruim een week kwijt. Na de brand heb ik hem nog een paar keer gezien en is een paar keer bij ons komen eten, maar verder niks meer van hem gezien.

Dan komt er een bij je die je de schuld geeft en dat de brand mijn verantwoording is. En dat haar spullen zijn verbrand is mijn schuld en ik moet maar goed uitkijken voor haar verzekering want ik kan een fikse rekening verwachten.
Ook mensen die naar je toe komen als je naar de overblijfselen van je thuis staat te kijken, dat ze zich zo slecht voelen, en ze zijn zo ziek.

Ik heb daar helemaal geen behoefte aan!!!
Sinds gister ben ik voor het eerst na de brand weer bij de paarden geweest (uiteraard had ik mensen die voor ze zorgden in die tijd). Ik kon het voor die tijd echt niet hebben, het deed allemaal te veel pijn en had er afstand van genomen omdat we niet weten of we het nog op kunnen bouwen en of ik ze allemaal wel kan houden.
Over dat laatste is wel wat meer zekerheid gekomen en ben vandaag dus gaan shoppen bij Divoza. Ga vanaf morgen met een van de paarden beginnen te beleren en probeer daar weer wat afleiding in te vinden.

Gelukkig zijn er ook heel erg veel mensen, de meerderheid gelukkig, die zo behulpzaam zijn en meeleven. Dat doet echt goed. En daar houd ik me ook aan vast, maar pfff wat waren deze weken zwaar. Wilde echt mijn bed niet uit en het is dat ik moest vanwege dochterlief, maar ben blij dat deze twee weken voorbij zijn.

We zijn nu in huis wat aan het opruimen er uit halen wat nog gaat en de rest gaat in een container. Ook moeilijk omdat je dan veel herinneringen tegenkomt. Vaak zei ik over anderen, ach het is maar steen, maar het is in het echt zo anders.

Sorry als dit zeikerig overkomt. Ik ben natuurlijk heel dankbaar dat we er allemaal nog zijn. Moet even mn ei kwijt. Iedereen bedankt voor de hulp en lieve berichtjes! Dat doet echt enorm goed!

Gelukkig krijgen we de 16e deze maand weer internet en telefoon aansluiting. Ze hebben er haast achter gezet anders had het 6weken kunnen duren. Dus dat valt nog mee.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:32

SeBart het is echt vreselijk wat jullie is overkomen, en de andere mensen moeten niet zeuren vind ik

bonnefooi

Berichten: 491
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: schone brabant

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:35

Jeetje wat een pech kan een mens hebben.
Ik hoop voor jullie dat het nu allemaal positief gaat worden en heel veel sterkte nog de komende tijd.

bammbamm

Berichten: 152
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: DUITSLAND

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:47

Fijn om weer wat van jullie te horen!
Zoveel pech in een paar weken tijd gaat je niet in de koude kleren zitten,en ik hoop dat het geluk jullie weer snel toe lacht.
Hopelijk komt de kat ook weer zo snel mogelijk terug, en even doorbijten nog!
meid ik wens jullie héél véél sterkte en je weet bakkie staat klaar hé
Geniet van de mooie dingen, iefke, je familie en je beestjes.
En heel veel succes met het beleren van je paardje.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:54

Meis, je komt helemaal niet zeikerig over, het is niets niets wat er gebeurd is! Wel fijn weer even wat van je te horen. Weet je al wat van de verzekering?

Sterkte!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:01

Jeetje wat een drama voor jullie zeg.. Ik hoop dat het verder allemaal mee gaat vallen en jullie snel weer je eigen plekje hebben.

adecuada

Berichten: 1899
Geregistreerd: 19-08-06

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:12

Jeetje het zit niet allemaal echt mee voor je!
Hoop dat het snel allemaal beter zal worden voor jullie.

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:20

Zeurderig overkomen, het zal je maar gebeuren en hier kan je toch je hart luchten, zonder iemand letterlijk aan te hoeven kijken en de mensen om je heen verkeren in dezelfde situatie als jij dus kan goed begrijpen, dat je daar je verhaal niet gaat vertellen want die hebben dezelfde ellende als jij aan hun hoofd. Je zal vast wel willen, dat je verder was in de toekomst om dan terug te kunnen kijken op ipv er nog midden in te zitten.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:40

Snap niet dat mensen bij wiens huis is afgebrand daar nog moeten gaan claimen. Je begrijpt de wereld niet. Leve het duitse verzekeringssysteem. Wat voor brug is het dan dat je trailer daar zoveel schade kan veroorzaken. Maar dat is gewoon toch verzekeringswerk. Was die brug te laag en stond dat niet goed aangegeven? Moeilijk om lekker onbezorgd met je paardjes aan de slag te gaan zo. Maar wanneer je begint met een jonkie en ziet hoeveel plezier die heeft in leren dan vergeet je het andere snel. Dus concentreer je maar lekker hierop. En succes bij divoza ;-))

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:50

Och,, wat erg dat je echt alles kwijt bent! Je oet maar denken aan alles wat je nog hebt hè! sterkte!

SeBart

Berichten: 1537
Geregistreerd: 16-08-06

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:42

Zit nog even snel achter de comp. bij vriendin.

Die brug was bij vd Valk waar manlief werkt. Staat allemaal goed aangegeven, maar ja hij rijd er iedere dag onder door met de auto, en was er met zijn hoofd al niet bij. Dus hij heeft nooit meer daar aan gedacht. Is zo'n soort loopbrug. Het houtwerk aan de onderkant is kapot, en is idd verzekeringswerk, maar wat is dit balen zeg.

De huisraat verzekering is rond. Dat is wel fijn. Maar nu de gebouw verzekering nog. Daar hangt het meeste vanaf. Qua spullen zitten we wel goed, en vernieuwen kun je in de loop van de tijd steeds een beetje doen.

Verder vandaag nog een klap in het gezicht gehad. De schuur mag niet meer uit hout opgebouwd worden. Dat was echt een enorme tegenslag, en een nog grotere bevestiging van wat je eigenlijk kwijt bent. Ik was echt gek op die oude houten schuur met oude balken. Had gehoopt dat we dat zo ongeveer terug zouden kunnen bouwen, maar dat mag niet vanwege brandgevaar.
Dus word de schuur uit staal opgebouwd. Dat mag je dan overigens wel met hout omtimmeren. Lekker logisch of dat niet brandgevaarlijk is. Helaas is het geen andere keus, maar het valt wel heel erg zwaar.

Nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes!!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: En zo gaat je droom in vlammen op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:05

maaike,blij weer wat van je te lezen...

(ben je foonnummer kwijt anders ff pb? )

en ja,mensen doen moeilijk in de grootste rotsituaties,ik heb me ook altijd afgevraagd hoe mensen het in hun hoofd halen,maar goed...verbrande spullen van iemand anders kunnen mss ook wel bij de verzekering erbij?

is dat ook gelijk geregeld,en daarna,auf toutie en tot niet meer ziens...

wel fijn dat er een hoop mensen zijn die jullie zo helpen...ik hoop dat ze snel aan de wederopbouw van jullie huis kunnen beginnen,en dat jullie weer een beetje rust krijgen...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:11

:(:) juist het idee dat alles weer uiteindelijk zo wordt opgebouwd zoals het was geeft je steun. Nou ja met hout erom heen wordt het vast ook mooi. Wordt het exact zo opgebouwd als het was of kun je nog wat aan de indeling veranderen? En ben je al bij divoza geweest?