Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:38

Nu nog een spannend weekje en dan feestje bouwen!

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:44

wat fijn dat ze zich nu weer beter voelt:D,
mijn paard had vorig jaar ook koliek , gelukkig niet zo ernstig als de joune maar weet hoe het is om je paardje met pijn te zien staan . succes en hoop dat ze snel weer de oude is!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:49

Gelukkig dat je paardje de operatie goed doorstaan heeft!
Een van mijn paarden heeft vorig jaar ook een koliekoperatie gehad en is daar helemaal goed van hersteld en heeft er niets aan over gehouden. De tweede dag was ze eigenlijk op het slechts maar dat was volgens de arts altijd zo.
Sterkte met je paard, hopelijk hersteld ze goed!

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:51

mijn paardje heeft ook koliek operatie ondergaan, ook voor gaskoliek......alles goed gegaan, alleen na 3 maanden kreeg ze het weer en toen moest ik haar laten gaan.
let wel, ze was 28! hoop dat het voor jou paardje beter uitpakt! heel veel sterkte, zijn zware operaties!
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 11-07-09 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:51

Ooooooooohhh wat zal Trophy zich opgelucht voelen nu het gas weg is... gelukkig!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:56

De da heeft net weer gebeld. Het gaat heel goed. Ze heeft wel nog een iets te rustige buik, maar dat komt om dat haar darmen zo'n klap hebben gehad. Dat komt wel weer op gang en houden ze noulettend in de gaten.
Ik ben helemaal gerustgesteld.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:02

Oh ik vind dit zulke enge berichten hè...
Ben vorig jaar ook bijna 1 van mijn paarden kwijtgeraakt aan koliek en afgelopen donderdag kreeg een andere hier koliek maar dat is gelukkig met een sisser afgelopen... Kreeg al weer allemaal nachtmerries in beeld, verschrikkelijk.

Fijn dat de operatie goed gegaan is, hopelijk is je paard er gauw weer boven op.
:(:)

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:22

Poeh wat een eng verhaal. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen hopelijk hersteld ze nu weer snel!! :(:)

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:30

Wat fijn dat het nu beter gaat.
Hoop voor je dat het helemaal goed gaat komen!!

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:40

Als je idd een keer hebt meegemaakt dat je paard koliek heeft dan laat dat beeld je nooit meer los. Ik ben blij voor je dat het goed is afgelopen.

janou3
Berichten: 106
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: niekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:03

Lees net je topic, en dacht idd direct: hup opladen en naar de kliniek.
Goed dat je toch naar de kliniek bent gegaan! En super dat de operatie geslaagd is!
Weet precies wat je doorgemaakt hebt.
Mijn merrie heeft als drie jarige hele erge koliek gehad. ze had een slag in de darm, darmwand onsteking en buikvliesontsteking.
De da wou eerst ook niet doorsturen naar de kliniek, maar op aandringen van mij heeft hij het toch gedaan.
Daar zeiden ze direct dat we zeker niet later hadden moeten komen.
Een operatie was niet mogelijk omdat ze daar te slecht voor was, en dan bij de narcose waarschijnlijk al zou overlijden.
De da van de kliniek hield mij steeds voor dat ze het niet zou redden, dus daar hield ik ook al ernstig rekening mee...
Uiteindelijk heeft ze daar 1,5 week gestaan, en na 6 dagen heeft ze voor het eerst weer gemest. De slag is zelf weer terug gedraaid door de parravine.
Na een lange herstelperiode is ze weer helemaal opgeknapt! Ik had toen niet durven hopen dat ze nu nog zou leven, maar gelukkig staat ze er nog!

Heel veel beterschap voor je paardje!

Jeska_

Berichten: 106
Geregistreerd: 28-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 11:10

je zal wel heel wat meegemaakt hebben, de hele nacht door naar je paardje toe :=
maar gelukkig is het goed afgelopen en sterkte ! *D

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 20:12

janou3 schreef:
Lees net je topic, en dacht idd direct: hup opladen en naar de kliniek.
Goed dat je toch naar de kliniek bent gegaan! En super dat de operatie geslaagd is!
Weet precies wat je doorgemaakt hebt.
Mijn merrie heeft als drie jarige hele erge koliek gehad. ze had een slag in de darm, darmwand onsteking en buikvliesontsteking.
De da wou eerst ook niet doorsturen naar de kliniek, maar op aandringen van mij heeft hij het toch gedaan.
Daar zeiden ze direct dat we zeker niet later hadden moeten komen.
Een operatie was niet mogelijk omdat ze daar te slecht voor was, en dan bij de narcose waarschijnlijk al zou overlijden.
De da van de kliniek hield mij steeds voor dat ze het niet zou redden, dus daar hield ik ook al ernstig rekening mee...
Uiteindelijk heeft ze daar 1,5 week gestaan, en na 6 dagen heeft ze voor het eerst weer gemest. De slag is zelf weer terug gedraaid door de parravine.
Na een lange herstelperiode is ze weer helemaal opgeknapt! Ik had toen niet durven hopen dat ze nu nog zou leven, maar gelukkig staat ze er nog!

Heel veel beterschap voor je paardje!


Ik wil haar ook alle tijd geven om te herstellen. Ben veel te blij dat ze het gered heeft. Mag ik vragen hoelang jouw paard heeft moeten herstellen? Die van jou is dan wel niet geopereerd, maar toch.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:29

Hey al vast super dat je er tijdig bij was.
Je moet toch wel rekenen dat het herstellen enkele maanden in beslag kan nemen. Eerst moet de wonde van de ingreep herstellen en zal je in vele kleine portie moeten voederen en zo geleidelijk terug opbouwen.

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:07

Geen probleem, als het maar goed komt, dat is veel belangrijker.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:00

Ohh! wat goed zeg! ik heb met spanning zitten lezen!

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:06

fijn dat het beter gaat! :)

mocht ze het nog eens hebben, moet je eens proberen om haar in de bak gewoon los, op te jagen dat ze lekker hard rent en gek doet. als paard hier (luchtzuiger) koliek heeft, doen we dat ook, dan gaan ze scheten laten en poepen ;)

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:51

Ze hebben net van de kliniek gebeld dat Trophy koorts heeft. Ik hoop maar dat het een tijdelijke terugval is en probeer me niet te druk te maken, maar ik ben wel weer geschrokken.
De wond zag er goed uit.
Vanmiddag gaan mijn ouders "op bezoek". Ik moet helaas werken, maar ga woensdag kijken.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:34

Eerste week is altijd een beetje kritiek nog. Je hebt kans op ontstekingen, hoefbevangenheid en de darmen moeten weer op gang komen en de ontlasting moet weer dikker worden. Overigens mag je 3 maanden niks doen met een paard wat geopereerd is qua werk. Ook mag hij de 1e weken ook niet in de wei/paddock Hoe lang precies weet ik niet meer, maar dat zullen ze je ongetwijfeld zeggen.

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:47

Sterkte en houd ons op de hoogte. We hopen dat het goed gaat komen met je paardje.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:16

Mijn paard kreeg ook koorts op de 2e dag maar met antibiotica ging het gelukkig snel over.
Ze is een dag of 10 in de kliniek gebleven en daarna 8 weken boxrust gehad ivm de genezing van de wond. Door lopen kan er een wondbreuk ontstaan, daarom mogen ze niet in de wei e.d. Maar het is per kliniek verschillend wat ze adviseren. Mijn paard is supergenezen en heeft er niks aan overgehouden en je ziet er ook niks meer van.
Sterkte nog!

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 08:32

aisie schreef:
Mijn paard kreeg ook koorts op de 2e dag maar met antibiotica ging het gelukkig snel over.
Ze is een dag of 10 in de kliniek gebleven en daarna 8 weken boxrust gehad ivm de genezing van de wond. Door lopen kan er een wondbreuk ontstaan, daarom mogen ze niet in de wei e.d. Maar het is per kliniek verschillend wat ze adviseren. Mijn paard is supergenezen en heeft er niks aan overgehouden en je ziet er ook niks meer van.
Sterkte nog!


Trophy heeft ook een sterkere antibiotica gekregen. Ze waren nogal verbaasd over de koorts, aangezien ze ontzettend goed aan het genezen was. Ze wilde gisteren door de koorts ook niet eten.
Ik verwacht dat de dierenarts straks nog wel even zal bellen.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:50

Hopen dat ze snel beter wordt! Sterkte&beterschap!

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Re: Mijn paard heeft sinds gisteren zware koliek, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:05

Poeh, dan denk je dat je alles gehad hebt dan komt even nog koorts om de hoek kijken. Sterkte en hou je taai!

janou3
Berichten: 106
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: niekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:10

lizzy: mijn merrie heeft toen in aug koliek gehad en is eind aug terug gekomen van de kliniek.
al met al heeft het wel een dik half jaar geduurd voordat ze weer de oude was... dus kwam mede door de buikvliesontsteking en darmwandontsteking. dit wou niet goed weg gaan.
dus dat kwam niet alleen van de koliek.
ik heb geen idee hoeveel tijd het kost na een operatie eigenlijks...

ik hoop dat het goed gaat met de koorts, en dat het een tijdelijke terug val is!
blijf voor je duimen, en je verhaal volgen!!!