Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:40

Nou het is me het dagje wel zeg.

Eerst even een situatie schets.
We hebben op stal landjes. En als je het pad op loopt heb je links 6 landjes. En rechts hebben we 3 landjes waar tussen een pad zit. Dit zijn speciale hengstenlandjes.

Mijn paarden (Marissa D-pony, Znoesje paard & Bizar Znoesje haar veulen) staan op het laatste landje links.
Ik laat ze dan altijd met zijn drietjes los op het pad. En loop er achteraan met een ander paard om die ook meteen op het vak te zetten.
Gaat eigenlijk altijd goed. Tot vandaag.

Znoesje ging al bij het eerste pad rechts. (De eerste 2 paden zijn breed. Daar kan je als paard makkelijk over dwars tussen de landjes staan.) Waardoor natuurlijk Bizar en ook Marissa gezellig mee gingen. Nu kwamen ze snel weer terug en liepen ze verder. Dus ik heb het andere paard in zijn vak gezet. Gaat Znoesje na het laatste landje rechts het paadje op. Maar dat is een heel smal paadje waar je dus niet kan keren. Bizar er natuurlijk achteraan. O jee paniek. Want hoe komen we terug.
Znoesje stond aan het eind van dat paadje, waar dus de sloot zit. Ze kijkt om en denk nou ik ga maar naar de overkant. En ze stapt zo de sloot in. Echt zonder blikken of blozen stapt ze heel relax de sloot in.

Dom paard. Ik hulp geroepen. Of eigenlijk gebeld. Dus de stal eigenaar kwam kijken wat er aan de hand was. Wij naar de over kant van de sloot want daar staat geen schrikdraad langs de slootkant. En bij de hengsten landjes staat er ook schrikdraad bij de sloot.
Halster om en trekken maar. Nou die muts heeft het 3x geprobeerd. Waarna ze dacht 'ja dit gaat niet hoor, gaa maar hulp halen' Ze gaf het gewoon op en ging heel relax gras eten en rustig liggen.

Uiteindelijk hebben we haar met de tractor uit de sloot getrokken.
De schade lijkt mee te vallen. Ze heeft wat schaafplekjes op haar rechter voorbeen. En een klein plekje boven haar oog.
Ze is natuurlijk wel kreupel. Maar moet zeggen dat ik dat ook nog nooit anders heb mee gemaakt.
Het is overigens niet zo dat er bij ons om de haverklap paarden in de sloot liggen hoor!!

MilouNigel

Berichten: 854
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:44

Dat zal wel schrikken zijn geweest!! Hoop dat het paard er verder niks aan over houdt :(:)

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:45

Jeetje wat een doos is het zeg!!
Gelukkig heeft ze er niet veel aan over gehouden is de kreupelheid snel over :(:)

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:46

heh schrikken !!!! hopen dat ze snel weer rad is !
Wat een muts zeg :D !

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:47

Wat een maffe actie van dat paard!
Wees blij dat die andere er niet achteraan is gedoken, dan had je nogal een probleem gehad...

Hopen dat ze snel weer goed loopt!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:47

nou jaaaaaa laura! Wat is dit nou weer voor raar paard??? :P Hah alekker voorbeeld voor bizar! Hij heeft dus ook een bizarre mama :+

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:49

Rimrock is dus niet de enige die water bezoekt bij warme dagen ;)

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:12

Wat een doos...
Maar een ding scheelt!
Straks als Floss gaat crossen hoeft ze niet bang te zijn dat Znoes het water niet in gaat!!!!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:21

MilouNigel schreef:
Dat zal wel schrikken zijn geweest!! Hoop dat het paard er verder niks aan over houdt :(:)


Zo zeg ik ben me echt wezeloos geschrokken. Wat een actie niet!

EstherMe schreef:
Jeetje wat een doos is het zeg!!
Gelukkig heeft ze er niet veel aan over gehouden is de kreupelheid snel over :(:)


Doos is nog lief uitgedrukt. Het is een domme koe zeg!!

marjolein88 schreef:
heh schrikken !!!! hopen dat ze snel weer rad is !
Wat een muts zeg :D !


We hopen inderdaad dat ze snel weer rad is. Tenslotte hebben we 14 augustus de nationale keuring!

melsh schreef:
Wat een maffe actie van dat paard!
Wees blij dat die andere er niet achteraan is gedoken, dan had je nogal een probleem gehad...

Hopen dat ze snel weer goed loopt!


Zo zeg was zo blij dat haar veulen niet achter haar aan ging.

SuperSmurf schreef:
nou jaaaaaa laura! Wat is dit nou weer voor raar paard??? :P Hah alekker voorbeeld voor bizar! Hij heeft dus ook een bizarre mama :+


Gelukkig ded vandaag goed voorbeeld niet goed volgen!!

EstherMe schreef:
Rimrock is dus niet de enige die water bezoekt bij warme dagen ;)


Maar Znoes doet het tenminste niet als iemand er op zit he!!

saden schreef:
Wat een doos...
Maar een ding scheelt!
Straks als Floss gaat crossen hoeft ze niet bang te zijn dat Znoes het water niet in gaat!!!!


Dat is dan wel het enige voordeel ja!!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:45

Die Znoes is me er eentje! :)) Hopelijk is ze alleen wat stijf en loopt ze snel weer goed!

ponyparadijs schreef:
Zo zeg was zo blij dat haar veulen niet achter haar aan ging.

Nou, inderdaad. := Toen ik daar vlak bij jou werkte was er één merrie met veulen die zichzelf en haar veulen consequent op stal zette bij de eerste druppel regen. :') Die moesten daarvoor ook over een sloot(je) springen. Ik heb er met verbazing naar staan te kijken, maar dat veulen sprong doodleuk achter de moeder aan!

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:40

Oh Laura wat zal dat schrikken zijn geweest zeg!
Als ze het water in moeten, zijn ze er met geen stok in te krijgen, en Znoes loopt er zomaar in 8)7
Wat een badmuts!
Bleef Bizar rustig staan kijken, of wilde hij er achteraan springen? En Marissa? Bleef die ook gewoon staan?
Ik hoop voor je dat ze snel weer rad is.
Op de keuring zal ze vast wel mooi blinken want modderbadjes zijn goed voor de huid, toch?

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:52

goeroe schreef:
Die Znoes is me er eentje! :)) Hopelijk is ze alleen wat stijf en loopt ze snel weer goed!

ponyparadijs schreef:
Zo zeg was zo blij dat haar veulen niet achter haar aan ging.

Nou, inderdaad. := Toen ik daar vlak bij jou werkte was er één merrie met veulen die zichzelf en haar veulen consequent op stal zette bij de eerste druppel regen. :') Die moesten daarvoor ook over een sloot(je) springen. Ik heb er met verbazing naar staan te kijken, maar dat veulen sprong doodleuk achter de moeder aan!

_O- Wat een mop zeg!! :')

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:01

agee schreef:
Oh Laura wat zal dat schrikken zijn geweest zeg!
Als ze het water in moeten, zijn ze er met geen stok in te krijgen, en Znoes loopt er zomaar in 8)7
Wat een badmuts!
Bleef Bizar rustig staan kijken, of wilde hij er achteraan springen? En Marissa? Bleef die ook gewoon staan?
Ik hoop voor je dat ze snel weer rad is.
Op de keuring zal ze vast wel mooi blinken want modderbadjes zijn goed voor de huid, toch?


In eerste instantie was Bizar samen met Marissa vreselijk aan het heen en weer rennen. En waren ze toch wel wat onrustig. Maar op een gegeven moment werd hij rustiger. En stond hij samen met Marissa lekker te grazen. Af en toe hinnikte hij en dan ging hij weer verder grazen. Hij was wel blij dat zijn mama weer terug was hoor!!

En verder is Znoesje eigenlijk vrij makkelijk het water in te krijgen. Heeft wel wat aandringen nodig hoor.Maar ze doet het wel!

EstherMe

Berichten: 2207
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:08

Je had dus wat minder aan moeten dringen? :')

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:32

EstherMe schreef:
Je had dus wat minder aan moeten dringen? :')


Vandaag heb ik niet eens aangedrongen hahaha!!

vla_flipje
Berichten: 32
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:28

gelukkig is het goed afgelopen.die van mij is ook niet bang voor water die loop zo de zee in.hoe dieper hoe leuker hij het vind alleen ik vind het niet altijd zo grappig. :+

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Mijn paard is absoluut niet bang voor water!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 14:53

Vandaag even de schade opgenomen. En natuurlijk heeft ze een dik been. Maar ze lijkt wat minder slecht te lopen dan gisteren! Hopelijk is het allemaal na het weekend zo'n beetje weg getrokken.

pitbullgup

Berichten: 1816
Geregistreerd: 20-08-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:01

wat een muts zeg... en mooi nog ff de kantje van de sloot afgrazen hahahah....
maar gelukkig heeft ze er niet veel me geleden :D