Eerste keer in buitenbak

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Eerste keer in buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:15

Nou het is zomer en zoals algemeen geweten is het dan niet te houden in de binnenbak. Beauty heeft immers nog nooit in de buitenbak gereden dus wilde ik niets forceren, aangezien mijn vertrouwen - ondanks 5 jaar rij-ervaring - nog helemaal niet op peil is. Vandaag kwam het er dan eindelijk van. Ik had met mijn vader afgesproken dat we enkele rondjes aan de hand met mij erop zouden stappen in de buitenbak en dan weer de stal in. Heb eerst een halfuurtje ingereden in de binnenbak (ze stond redelijk fris dus nogal risicovol om meteen de buitenbak in te vliegen) Daarna mijn vader geroepen en naar de buitenbak gegaan. Na enkele meters aan de hand liet hij ons los en ging weg, en guess what, ze liep perfect verder =D Paar rondjes gestapt en daarna gedraafd. Ondanks de overvloed aan dazen en vliegen en het feit dat ze constant voorwaarts wilde, liep ze heel goed. Ze kwam soms zelfs in de hand (wat ze bijna nooit doet in de binnenbak), schrok van niets en kwam mooi in de buiging. Wat mij betreft een superdag en dat was wel enkele wortels waard *D

Sammetje_

Berichten: 2065
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: ♥ Op een heel mooi plekje ♥

Re: Eerste keer in buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:18

Wat leuk! Maar kun je niet oefenen met longeren of losgooien in de bak? Of gaat dat al wel goed?

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:25

Princesje schreef:
Wat leuk! Maar kun je niet oefenen met longeren of losgooien in de bak? Of gaat dat al wel goed?


Longeren mag niet in de buitenbak, bovendien is de omheining zo'n 30cm hoog dus losgooien is ook niet mogelijk :)