Landbouwdag Opmeer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:46

Het was een erg leuke en drukke dag. Voorgaande keren was het volgens mij veel minder druk. En het weer heeft erg meegezeten, in Lutjewinkel en Hoorn had het geregend maar in Opmeer dreven de wolken voorbij.

Uit de Doornroosjeshow van Manege Warnaar
Afbeelding

Maaike (=Neonlight)
Afbeelding

De eigenaar van de pony's zelf
Afbeelding

Afbeelding

Een aantal kampioenen
Afbeelding

De Friese Quadrille, voor mij het hoogtepunt van de dag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Debb

Berichten: 5359
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:38

Leuke foto's! We deden alleen niet doornroosje met Warnaar, maar sneeuwwitje ;) :D

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 20:28

Hahaha, ik kwam er daar al achter dat ik de sprookjes niet echt ken en ze hebben me even alles voorgefluisterd. Maar blijkbaar was het me nog niet helemaal duidelijk. Ik haal ze dus door elkaar :o?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:13

Dendro, leuke foto's van onze pony's! :D Ook een hele knappe foto van de kampioenen, om ze allemaal op het juiste moment te knippen op 1 foto. :j
Oudje Michael heeft het toch maar weer knap gedaan in het damesnummer. :D

Friese quadrille heb ik niet gezien, maar ziet er wel heel mooi uit. Toch knap om zo dicht naast elkaar te rijden.

XXleonieXX

Berichten: 311
Geregistreerd: 06-08-06

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:25

leuke foto's !

ik heb die friese quadrille niet gezien. Ik kwam later, wel jammer ziet er mooi uit!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 23:38

De Quadrille was bijna de afsluiter. Ze treden vaker op en als je dat ziet staan moet je zeker gaan kijken. Een mannetje naast me zat helemaal te stuiteren op de tribune, zo mooi vond hij het. Maar ik ook, ze rijden echt op het randje. Soms moeten ze even extra gas geven om een gaatje te dichten maar met die oude sjezen zo vlak langs elkaar en ook door elkaar heen. Op de foto's draven ze dus allemaal. Sommige bijna op de plaats en andere moeten er flink aan trekken in de molenwiek (laatste foto).
Echt prachtig, had ze eerder al op het Loo gezien.
Neon, die 3 op de foto was wel toeval. Ik knipte allen Jan? Kennis maar kwam er thuis achter dat bij toeval de andere kampioenen er ook op stonden.
Michael deed het inderdaad goed. Ik vond zelf het tweespan iets minder. Eentje liep net iets verder in het tuig dan de ander. Maar ik weet ook niet hoe de beoordeling gaat. Kijk eigenlijk alleen naar de uitstraling en het gemak van bewegen.
Collega was er ook en had nog nooit hackneys gezien maar vond ze erg leuk.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:31

Jan Kennis is het inderdaad. :j Hij is in 1995 en 1997 met Michael nog Nederland Kampioen geworden, in het tandem en in het tweespan.
Ons span liep inderdaad niet zoals het kan, maar de plaatsing.....tja. Blijkbaar mogen ze hangen in het tweespan (de 2de plaats) of een hele wedstrijd galopperen (3de plaats). Inmiddels weet ik ook niet meer hoe de beoordeling gaat. Zoals wij het momenteel zien (en ook een jurylid zei die in Opmeer toeschouwer was) beoordelen ze de naam van de rijder.
Dat ze niet helemaal gelijk liepen is mij niet opgevallen. Ja, in de wendingen, maar in de rechte lijnen bij de jury liepen ze wel op gelijke hoogte. Op het laatst viel het front van de merrie weg (laatste rechte baan voor de jury langs), en dan steekt ze haar neus naar voren, en komt ze ook voor Michael. Maar toen waren de eerste 5 al opgesteld en waren hun de enigen die nog rondreden.

Quadrille zal ik eens in de gaten gaan houden als die ergens op het programma staan. Wij waren toen al weg, geloof dat wij om 16 uur richting huis gegaan zijn.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 07:38

Die je moet je echt eens zien.
Ik zat precies in de hoek waar ze inderdaad wenden. Dat klopt. Heb trouwens niet op 2 en 3 gelet. Vond nr 1 wel heel mooi. Hij heeft dus ook met jullie Michael gereden?
Jullie reden trouwens net weg toen ik de weg wilde oversteken terug naar het terrein toe. Zondag rustdag gehad? Of alles staan poetsen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78543
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:48

Jan Kennis heeft een aantal jaar geen goed tweespan gehad, en toen heeft hij met Michael en Play Boy gereden, wat ons span dus was. Hij is er heel vaak reservekampioen mee geweest, en 2 keer kampioen. Play Boy heeft hij ook nog in het enkelspan gereden, Michael nooit. Daarna had hij weer een goed tweespan wat jammerlijk is verongelukt in de wei. Van 1 van deze hengsten is onze merrie weer een nakomeling (en dat kleine hengstje dus ook ;) ).
Zondag was was-en poetsdag, maar als je gisteren bedoelt? Toen was het enigszins rustdag. Tuigen poetsen we al als we klaar zijn, dus dat hoeft gelukkig niet meer gedaan te worden. Alleen de vrachtwagen moest wel helemaal uitgesopt worden, want daar zijn ze nu in het kamperen op het EK Young Riders-Junioren. :+ Hebben we maandagavond nog gedaan, vandaar dat we ook redelijk op tijd wegreden.

Rian_Luna

Berichten: 388
Geregistreerd: 04-05-07
Woonplaats: Spanbroek

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:20

leuke foto's!
ik heb me verstopt op de foto van de sneeuwwitje show (de eerste

PeertjeRijsa

Berichten: 1946
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:40

Het was inderdaad erg druk, heb gehoord dat er normaal tussen de 12 en 13000 bezoekers waren, maar nu rond de 18000!!
Ik reed zelf ook mee.... met sneeuwwitje!!
Als jager en als prins (op het schimmeltje :D)
Maar leuke foto's! :D

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 22:58

Zal eens kijken want dan heb ik nog een foto van je. Moet hem alleen nog uploaden.

PeertjeRijsa

Berichten: 1946
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:58

Okey! Toppie, ben benieuwd! :D

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 07:19

Het zijn geen goede foto's (niet scherp en het hek staat er net nog op) maar wel leuk om te zien hoe goed het ging. Mooie pony.

Afbeelding

Afbeelding

PeertjeRijsa

Berichten: 1946
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:24

Dankje wel voor de foto's ! :D
En het compliment :j

Ann_e

Berichten: 1510
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:54

Dat van die friezen ziet er idd heel gaaf uit zeg! :D
Leuke dag gehad zo te zien ;)

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:55

Zo'n friezen quadrille heb ik ook gezien op het concours hippique in hoofddorp in juni dit jaar ( weet niet of dat dezelfde zijn geweest?) Zo gaaf om dat te zien, ik zat ook te stuiteren op de tribune! hihih...
Erg mooie foto's verder!:)

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 17:03

Ik denk dat het wel dezelfde zijn. Ik zag ze eerder bij een paardendag op Het Loo.

uRaLiNDe
Berichten: 114
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:42

Super foto's zeg!!! ik heb 2 paarden klaar gemaakt voor de qaudrille,, zware training hebben de paardjes vanaf februari 2 maal per week training( dit is elke keer een uur rijden om er te komen) het vergt tijd,, maar het resultaat mag er zijn! in hoofddorp waren de zelfden indd als in opmeer!!
Weten jullie nog meer links met foto's

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Landbouwdag Opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 23:05

Uralinde, ik rij zelf in een carrousel met appaloospaarden en pony's (onder de man en aangespannen door elkaar). We trainen maar 1x per maand en eigenlijk is dat veel te weinig. Heb er dus echt bewondering voor hij zij dit aan het lopen hebben. Dat kost heel veel tijd, maar het samen iets neerzetten levert ook veel voldoening op. Geef je mijn complimenten aan ze door en ik hoop ze nog vaker te zijn. Zal ze promoten.