Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:37

Tommie wilde voorheen ook de trailer niet in. Wel op de klep, maar niet verder. Ik kwam erachter dat hij bang is om zijn hoofd te stoten. Kan haas niet bij onze trailer, want hij is extra hoog en Tommie is maar 1.52M.

Maar dat maakt niet uit, Tommie had dat zo in zijn hoofd.
Nu leg ik mijn vest over zijn hoofd. Hij kan dan wel beneden en voor zich wat zien, maar niet naar boven. Een beetje een vreemd zonneklep haha. Hij loopt er zo in en is superrustig.

Maar het ligt er idd net aan waar het probleem ligt, hoe je het moet oplossen. Tijd nemen is zeker iets wat je goed doet!

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:41

Bedankt voor de tip :) Vos lijkt absoluut niet bang om z'n hoofd te stoten, wanneer zijn voorbenen bijna in de trailer staan gaat zijn neus omlaag om te snuffelen. Hij kan denk ik niet eens bij de bovenkant van de trailer met z'n 1,35 meter en korte, brede halsje :o Het punt is denk ik meer dat hij geen contact met de grond wil verliezen, hij staat dan steeds met zijn voorvoeten op het randje van de klep en de trailer en met zijn achtervoeten nog op de grond, ik had geen idee dat hij zich zo lang kon maken maar dat kan hij dus :+ En wanneer hij het dan bij nader inzien toch een beetje griezelig vindt stuift hij weer naar achter, want met hoe meer voeten op het erf hoe beter }:0 In ieder geval ben ik blij dat het de tweede keer al beter ging, en binnenkort oefenen we verder :)

MandyR

Berichten: 2746
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Toftlund - Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:48

hestejente schreef:
Het punt is denk ik meer dat hij geen contact met de grond wil verliezen,

Misschien een vreemd idee hoor en het vergt ook wel wat werk maar, wat als je nu een flinke laag aarde of zand of grint of wat dan ook voor de trailer en op de klep neergooi? Zodat het verschil in ondergrond niet zo (zichtbaar) duidelijk is.

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:50

Heb je de mogelijkheid om in een bak/paddock te oefen met het lopen over zeiltjes, lakens e.d.? Dan kun je dat eerst oefenen en daarna doe je hetzelfde, maar dan tussen 2 hindernissen door.
Dan 'maak' je de trailer een beetje na en went hij aan de situatie.

Anoniem

Re: Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:29

HJ, dat was ik nog wel vergeten te vertellen over mijn paard. Door de winter heen heb ik wel met hem geoefend op het lopen over vreemde materialen. Het begon met een dekje, toen en deken, een stuk hout, een eind zeil en een plak rubber; langzaam maar zeker werd hij steeds minder twijfelachtig en misschien heeft hem dat wel geholpen, aan een kant om niet miepig te zijn en daarbij ook dat hij toch mee moet blijven lopen.

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:18

Ja, dat is een goed idee van jullie! Het kost al de grootste moeite om 'm door een plas te laten lopen, en van de week heb ik 'm blootgesteld aan het fenomeen fietstunneltje. Uiteindelijk gaat hij dan wel mee, maar niet voordat hij een paar keer is teruggedeinsd en de boel heeft ondergescheten. Voor morgen hád ik nog niks gepland met 'm maar nu wel: ik ga op zoek naar enge materialen en daar gaat hij overheen moeten.
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-08-09 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:21

Oew, fietstunnel is wel heel wat, je weet als paard natuurlijk niet of je dat wel gaat overleven :).
Mijn Sam was soms best slim, het dekje bijvoorbeeld stapte hij na een paar keer in een grote stap overheen en vond zichzelf dan best goed, ik mijn zin, want hij overkant dekje bereikt en hij blij, want niet aangeraakt :D. Probeer dan maar eens niet te lachen :)).

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:33

Goed, we gaan dus beginnen met iets van ruimere afmetingen dan een dekje :Y)

Hihi, hij maakte zich wel een beetje zorgen hoor: hee, we gaan naar beneden, hoort dat zo? :? Ja, dat hoort zo. Er ligt wat op de grond!!!!! Ja, dat hoort ook zo (een of ander rooster) Ik hoor ineens een heleboel paarden lopen!!!!!!!!!! Ja, dat hoort ook zo. Dat heet nou een echo.

Anoniem

Re: Angsthaas vos is op de trailer geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:50

Jemig, je hebt hem wel meteen een moeilijke gegeven. Met mijn vorige paard heb ik dat onder het zadel wel eens gedaan, dat duurde ook even en hij wist zeker dat het echt niet kon, maar het kon wel :D.

Koper

Berichten: 30321
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:53

Het was ook niet helemaal gepland :+ Het kan inderdaad best wel :j Als je maar overtuigd genoeg bent wil hij uiteindelijk wel mee... al was het maar omdat ik volhardender ben dan hij.