Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:44

Ik ben alweer erg geschrokken. Vandalen hebben alweer mijn pony vastgebonden! Deze keer aan het poortje. De poort is dus ook ontzet. Ze zijn er doorheen gekropen, hebben een touwtje (van t stro) gepakt, hebben de pony héél kort aan het poortje vastgebonden en zo laten staan. Zijn halster was alweer van zijn neus afgerukt!!
Ik wil aangifte doen bij de politie, maar mijn man zegt dat het toch geen nut heeft omdat je er niet achter komt wie het gedaan heeft.
Nu heb ik het poortje "dichtgebonden' zodat er niemand meer tussendoor kan, maar ik vraag me af wat stap 2 is als ze eenmaal de lol van mishandeling inzien.
Ik ga dus vanmiddag de halstertjes gewoon verwijderen, lijkt me het beste niet?
Ook komt er prikkeldraad op de poorten en extra schrikdraad.

aatjuh12

Berichten: 839
Geregistreerd: 06-10-08

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:46

prikkeldraad op de poorten? in principe kan het ze afschrikken.. maar is dat niet dezelfde plek als waar ze je pony hebben vastgezet? als hij dan in paniek raakt zit hij straks in het prikkeldraad!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:47

Zo dat is niet niks nee :n Wat een debielen zeg....
Is je stal afgelegen? Verder geen toezicht?
Ik zou wel aangifte doen of iig de wijkagent inlichten, dan gaan ze wel surveilleren....

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:48

Dat is wel een hele erge rotstreek! :(

Is het misschien een optie om zo'n veiligheidshalster om te doen, mocht je echt een halster om willen hebben. Daar zit klittenband in zodat in nood het halster 'scheurt'. En misschien een (nep) camera ophangen.

Prikkeldraad waar de pony bij kan lijkt me ook niet erg verstandig, straks komt hij daar vast in te zitten.

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:48

aatjuh12 schreef:
prikkeldraad op de poorten? in principe kan het ze afschrikken.. maar is dat niet dezelfde plek als waar ze je pony hebben vastgezet? als hij dan in paniek raakt zit hij straks in het prikkeldraad!

Nee dat kan niet.
Het is een vierkantpoortje met een houtenkruis erin. De pony kan er dus niet doorheen of wat dan ook. Het prikkeldraad doe ik aan de buitenkant. Krijg je hooguit stukjes prikkeldraad te zien aan de binnenkant van de weide van een 25-30 cm.

DorisM

Berichten: 150
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:48

Jeetje lekker is dat! waarom zet je daar niet een camera neer? als ze je paard inderdaad weer daar vastbinden is het natuurlijk helemaal vreselijk..

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:49

martina1 schreef:
Dat is wel een hele erge rotstreek! :(

Is het misschien een optie om zo'n veiligheidshalster om te doen, mocht je echt een halster om willen hebben. Daar zit klittenband in zodat in nood het halster 'scheurt'. En misschien een (nep) camera ophangen.

Prikkeldraad waar de pony bij kan lijkt me ook niet erg verstandig, straks komt hij daar vast in te zitten.

Hebben ze die ook in maat Shetlander een veiligheidshalster?? Ze laat zich goed aanraken hoor, dus ik vraag me af of een halster wel nodig is. Ik heb hem omgedaan om haar te laten wennen aan een halster, ze is nu inmiddels een jaarling.
Ik kan ook nog een waarschuwingsbordje ophangen en zal mensen die ik ken van de hond uitlaten vragen of ze een extra oogje erop willen houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:51

In het asiel zitten ook zat leuke extra waakse herders }>

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:51

DorisM schreef:
Jeetje lekker is dat! waarom zet je daar niet een camera neer? als ze je paard inderdaad weer daar vastbinden is het natuurlijk helemaal vreselijk..

Nou dat is nog het ergste, mijn andere paard staat er natuurlijk ook bij, als ze die vastzetten dan is het bal! Die breekt te tent af!

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:52

Juliette86 schreef:
In het asiel zitten ook zat leuke extra waakse herders }>

Whahaha, waarschijnlijk zijn het kinderen, weet je het wel zeker }>

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:52

Is de stal bij je huis of dat niet ?

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:53

Zijn ze helemaal gek geworden?!

Prikkeldraad bij je pony lijkt me inderdaad ook niet verstandig. En indd een camera is wel een goed idee..

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:53

Aangeifte doen!!
Camera ophangen, welke het ook echt opneemt op band.
En probeer geen halsters oid bij de wei/stal achter te laten. Dat maakt het de ''daders'' alleen maar makkelijker.

delfa

Berichten: 969
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:53

ooh! wat een poedersuiker mensen echt waar.
stelletje klootzakken!
hopelijk kom je d'r achter wie het gedaan hebben, en krijgen ze levenslang ;)

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:54

Bojangles schreef:
Is de stal bij je huis of dat niet ?

Nee deze weide is 200 meter bij me vandaan. de zogezegde 'zomerweide'. van oktober tot maart staat ze bij mij achter.

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:54

Stroomlintje spannen op de gedeeltes waar ze er door kruipen.
Gaat dat wel?

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:54

Ik hoop voor je dat het kinderen zijn.
Het eerste wat ik dacht is: zal iemand zijn die g**lt op paarden.
Zeker weten dat je paardje niet aangerand is ofzo?

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:55

Ik snap het ook niet :n, Sanne is zo'n schatje!!! Ik heb nog nooit een lievere Shet ontmoet! Ze loopt altijd met me mee, houdt van knuffelen en vind mensen gewoon echt gezellig.

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 13:55

Iris82 schreef:
Ik hoop voor je dat het kinderen zijn.
Het eerste wat ik dacht is: zal iemand zijn die g**lt op paarden.
Zeker weten dat je paardje niet aangerand is ofzo?

Poeh, hoe weet ik dat?
Zo ja, dan hoop ik dat ze goed mikt met trappen, right in the balls!

jacqueline44
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:57

Hoi hoi,
Ik vroeg me ook bovenstaande af.. Heb je m goed gechecked? Zijn er meer in de omgeving?Melding maken bij politie heeft wel degelijk zin, bijvoorbeeld om dit soort dingen in kaart te brengen, wellicht zijn er meerdere paardjes met het zelfde lot, waar jij niets van weet en zij ook niet van jou... Mijn advies=melden en zelf je oren en ogen goed open houden..

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:01

zeker aangifte doen.
en misschien de plaatselijke krant inlichten.
Het is nu komkommertijd dus die zijn blij met het verhaal en als de daders weten dat er op gelet wordt schrikken ze hopelijk wel af.
Wat een naar idee zeg, dat er mensen zomaar bij je paardjes komen, bah!

1Boefje

Berichten: 3968
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 14:02

jacqueline44 schreef:
Hoi hoi,
Ik vroeg me ook bovenstaande af.. Heb je m goed gechecked? Zijn er meer in de omgeving?Melding maken bij politie heeft wel degelijk zin, bijvoorbeeld om dit soort dingen in kaart te brengen, wellicht zijn er meerdere paardjes met het zelfde lot, waar jij niets van weet en zij ook niet van jou... Mijn advies=melden en zelf je oren en ogen goed open houden..

Vooraan het pad staan rechts 4 Shets, groengaas er voor en schrikdraad. Aan de linkerkant staat een merrie met een veulen, maar ook daar kunnen ze onder het schrikdraad kruipen als ze kwaad willen.
Nu wil ik absoluut niks met die man te maken hebben en heb dus ook geen goesting het hem te melden.
Na de Shets en de merrie met veulen komt rechts mijn weide met halverwege de stal (aan de omheining gegrenst) links is mais. Als je dus bij het poortje na de stal gaat staan ziet praktisch niemand je als je niet wilt omdat je goed overzicht hebt op alles.
Als je dan de weide inkruipt en je pakt de pony, dan ziet niemand van de bewoonde wereld jouw pony staan.
Lijkt me stug overigens dat niemand het gezien heeft want eens per uur loopt er wel íemand daar om de hond uit te laten.
Ik ga dus een briefje ophangen met het verhaal dat er vandalen bezig zijn geweest en of ze dingen willen melden indien ze iets zien of gezien hebben.

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:04

Je zou de DA een uitstrijkje kunnen laten maken. Spermacellen zijn onder de microscoop wel goed te zien. Goed opletten dat ze geen wondjes heeft aan de achterkant.

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:49

Ik weet niet of ik de halsters wel af zou doen.
De rede hiervoor is, stel dat ze het echt leuk vinden om ze vast te binden en ze hebben geen halster om, wat gaan ze dan verzinnen om ze toch vast te binden? misschien wel aan de staart of touw om de nek ofzo (te strak) nee zolang het blijft bij vastbinden van je pony, zou ik het gewoon zo laten. Natuurlijk WEL aangifte doen en eventueel een stroomdraad spannen!! want als het kan moet zoiets natuurlijk wel voorkomen worden.
Succes ermee en hoop dat het snel ophoud!!

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Alweer mijn pony vastgebonden achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:59

jeetje zeg. ik hoop dat je er snel achterkomt wie het is en dat het maar snel over mag zijn