Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fjus
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-08-09

Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 16:54

Hallo bokkers,
Ik heb vandaag echt zoiets maffioos meegemaakt! Ik verzorg al geruime tijd een edeldier, een kruising draver/shire.
Ben er enorm trots op want het is echt een dier waarvoor je jezelf helemaal moet wegcijferen. Hij vereist enorm veel aandacht maar dan heb je ook echt een band. Dat edeldier: Goldstrike, en ik hebben (hadden) een ijzersterke band. Niks breekt ons, ik heb me jaren voor hem in het zweet gewerkt. Hij stond op mijn stageplek tijdens mn opleiding en ik heb daar echt een rotperiode doorgemaakt. Alleen Goldstrike gaf me enige afleiding, al was hij de makkelijkste niet. Hij kon niet in stal staan want die ramde hij aan gort. Hij kon niet in de wei staan want dan knalde hij gewoonweg door het stroomdraad heen. Ik heb er jaren met hem getrained, en tegenwoordig kan hij in een paddock staan mits de afrastering hoog genoeg is ;)

Afijn, we hebben een band vermeldde ik al. We kunnen echt alles samen, tijdenlang liet hij alleen mij toe op zijn rug had ik het idee. Het was niet dat hij me toehinnikte, maar als ik op zijn rug klom voelde ik dat hij al zijn levenskracht gebruikte om mij veilig rond te dragen. Ik verzorg hem nu al erg lang, zijn eigenaar is een oude man die er nooit iets mee doet, maar het edeldier houdt voor mij. Vandaag veranderde alles mijn droom spatte uiteen!! Ik had altijd het idee dat Goldy en ik zo'n band hadden dat niemand daar tussen kon komen.. ik had het mis |(

Ik kom gisteren net terug van enkele weekjes vakantie, en natuurlijk spring ik meteen op mijn fiets om naar Goldstrike gaan. Lekker raggen over de dijk, zijpaadje in, vanuit daar doorsnellen naar het weitje van mijn rosbeest. En wat ik daar aantref!!!! Ik geloof mijn ogen niet!!
Een meisje, ik schat een jaar of 14/15 zit bovenop MIJN Goldstrike. Ik was nog op een best grote afstand, dus schreeuwen had geen zin. Ik besloot heel even te blijven staan en te kijken wat ze met mijn paard van plan was. Ze galoppeerde door de weide met haar handen in het haar van Goldy, ze stopte hem, liet hem draven en daarna weer galloperen. Het leek net een film! Ik moet eerlijk toegeven dat als dit niet op MIJN paard was geweest, ik het een enorm gaaf gezicht had gevonden. Maar dat iemand ongevraagd de band tussen mij en mijn paard kapot aan rijten was.. dat raakte me diep. Goldstrike had een ander.

Ik ben naar het meisje toegesneld op mijn fiets, en heb haar gevraagd wat zij dacht te doen op de rug van mijn paard. (Misschien banketstaaf, maar ik vermeldde even niet dat Gold eigenlijk een andere baas had, maar ik de fulltime verzorger was) Goldstrike voelt ook als van mij. Mijn lichaam trilde echt helemaal van woede, maar ook van verdriet, omdat Goldstrike een ander op zijn rug had laten zitten en sterker nog, naar een anders bevelen had geluisterd. Het voelde als een soort diep verraad. Het argument van het meisje was dat er al geruime tijd niemand bij de wei van Goldstrike was gezien, en zij had gedacht dat ze er misschien een leuk vakantie-verzorgpaard aan had. Dit was een van de eerste keren dat ze erop was geklommen, en daarvoor had ze enkel een borstel over zijn vacht gehaald. Het meisje klonk wel oprecht en aardig, gewoon een echte paardengek. Ik kon het haar niet heel erg kwalijk nemen, vroeger had ik misschien precies hetzelfde gedaan. Ik stuurde haar wel weg en zei dat ik hoopte dat ze een ander (legaal) verzorgros zou vinden.

Eenmaal thuis heb ik me erg rot gevoeld. Ik had al die tijd het idee dat Goldstrike en ik zo'n twee-eenheid waren dat het gewoon niet te breken was. Dat niemand er ooit tussen zou komen. En nu had Goldstrike een ander vriendinnetje, mijn droom van het paard wat maar voor EEN enkel iemand gaat was gebroken. Dat doet gewoon zo'n pijn. Ik vind het de laatste dagen dus ook helemaal niet meer zo leuk om naar Goldstrike te gaan. Ik heb een eed afgelegd hem te verzorgen, maar iedere keer dat ik er kom merk ik dat hij naar dat andere meisje smacht. Ik weet echt niet wat ik verder moet, ik voel me echt gebroken! Paarden zouden troost bieden, zoals vroeger tijdens die ene rotperiode, maar nu zit ik er hier met een kater van!!

Ik baal ontzettend, zijn er meer mensen die dit herkennen? Of weet iemand wat ik kan doen zodat de band weer als vroeger wordt, wij met zijn tweeen tegen de rest van de wereld..?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:58

Ben je naar de eigenaar gegaan? :) Want ik zou echt flink pissig zijn als er zomaar iemand op mijn paard zou zitten! Snap ook goed dat jij het was, ook al is het je verzorgpaard!
Ik vind het zelf juist heel mooi om te zien als mijn pony ook banden op kan bouwen met anderen, zodat ik weet dat als ik er niet ben maar iemand anders: het ook goed komt.
Mijn bijrijdsters hebben een goede band met hem, maar ook mijn vriend en mijn vader. Ik geniet daar enorm van om ernaar te kijken hoe liefdevol ze met hem om gaan en zijn reactie erop.
Ik gun mijn pony een goede band met meerdere mensen :j Want door hem alleen voor mijzelf te houden is voor mij niet praktisch: als ik ziek word moet er toch iemand anders even voor zorgen.
Ik houd wel de goede band met hem, want ik ben en blijf toch zijn baasje. Dat veranderd echt niet doordat meerdere mensen het heel goed met hem kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 12-08-09 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

R0oszs
Berichten: 2762
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:59

ik vind het een beetje dom srry
net alsof Goldstrike niemand anders lief mag vinden
en het is niet jouw eigen paard maar van iemand anders

Caroline1985

Berichten: 1876
Geregistreerd: 31-07-06
Woonplaats: Thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:03

Paard smachte naar dat andere meisje?

Ik weet niet wat je moet doen. Sorry! Misschien kun je met de eigenaar praten?

cp112

Berichten: 14744
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:04

Misschien moet je het van een andere kant bekijken. Toen jij met Goldstrike begon was jij de enige die erop kon rijden, Je hebt zo'n band met hem en bent zo met hem vooruit gegaan dat hij weer is gaan vertrouwen in de mens, in het 1e geval jou maar uiteindelijk is hij dus ook vooruitgegaan en laat nu dus ook anderen toe. Dat is toch alleen maar mooi? Moet er niet aan denken om een paard te hebben/verzorgen waar alleen ik op zou kunnen rijden, wat als jij dat niet meer kan? Dan is er dus ook niemand anders voor hem terwijl hij dat waarschijnlijk wel leuk vind.

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:06

Afhankelijk van het type paard zou ik ofwel dolblij zijn dat 'ie zo braaf is, ofwel dolblij dat 'ie een goede bui had en het meisje het heeft overleefd :+

Fjus
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:07

bedankt voor de snelle reacties! cp112 misschien zit er wel iets in wat je zegt, ik moet niet te egoistisch worden wat Goldstrike betreft. Hij heeft ook zo zijn behoeftes denk ik.. dat moet ik accepteren. Maar het voelt alsnog wat rot. Als er nog andere mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, dan hoor ik dat graag!

ps Over mijn profiel, hoe kun je de leeftijd wijzigen, heb ik perongelijk verkeerd gedaan :P

Fjus
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 17:09

oja ik moet nog naar de eigenaar gaan, ik spreek hem bijna nooit en eerlijk gezegd denk ik dat hij er ook geen boodschap aan heeft. Zoals ik al ik mijn verhaal vermeldde ziet hij Gold eigenlijk nooit..

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:11

tsja... ik weet het niet. Ik zou inderdaad echt heel verdrietig en boos zijn en al helemaal om het feit dat ze het zomaar doet zonder iemands toestemming. (frustratie borrelt op) ik vind dat je dat zowieso niet kunt maken.
toch is het gewoon zo dat paarden niet heel erg op mensen gesteld zijn. Ze hebben paardenvriendjes die veel belangrijker zijn.
Ik denk dus dat je het je verbeeld dat hij 'smacht' naar het andere meisje. Dat doen paarden nou eenmaal niet. ja ze smachten naar eten.

Hij vind mensen lief en vast leuk om voor mensen te werken en met name met jou want jou kent hij.
tip: zet je er overheen vraag aan de eigenaar of hij in de gaten houd dat er niet zomaar iemand opklimt en ga zelf weer lekker aan de slag! :D

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:11

Moderatoropmerking:
Kunnen jullie iets volwassener zijn dan meteen te roepen dat iemand Penny is? Als je dat denkt, TeM dan of stuur een mod een pm.

Bellissima_

Berichten: 1643
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:12

Waarom mag je paard een ander nie tleuk vinden? :=

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:14

Hmmm ik vind het nogal apart allemaal, het is toch juist positief dat Goldstrike ook anderen op zijn rug laat?
Stel dat jij hem niet meer zou kunnen rijden, wat dan? Maar welke idioot gaat er nou weer op een paard zitten
en zomaar rijden, zonder toestemming of iets?! :?

Bij die zin 'hij smachtte naar dat andere meisje' moest ik wel even lachen, sorry :') .
Het is inderdaad ergens ook wel typisch een penny verhaaltje, maar who knows...

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:19

[quote="Fjus"]oja ik moet nog naar de eigenaar gaan, ik spreek hem bijna nooit en eerlijk gezegd denk ik dat hij er ook geen boodschap aan heeft. Zoals ik al ik mijn verhaal vermeldde ziet hij Gold eigenlijk nooit..


vraag of je hem mag hebben?Als die toch nooit komt, waarom niet. Heb je een foto? ben wel benieuwd hoe zo een mix dr uitziet!

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:24

Nou het kan dus inderdaad niet dat ze zomaar op een vreemd paard is gaan zitten! Ik was er echt linearecta heengegaan en had haar echt van m'n paard gesleurd als dat bij de mijne gebeurd was! Want dit kan écht niet!

Ten tweede misschien moet je het zó zien. Het is dat hij eerst niemand in zijn buurt accepteerde maar dánkzij jou danzij jouw aandacht en 't feit dat hij door jou mensen weer is gaan vertrouwen is het door jou dat hij nu ook andere mensen in zijn buurt accepteert. Dit hoeft niet meteen te beteken dat hij opeens een band heeft met iemand anders! dat is kwatsch. Daarbij een paard verlangt echt niet naar een mens hoor zo redeneert een paard gewoon niet. Maar het is wellicht dus dankzij jou dat hij wel andere mensen in zijn buurt accepteert, juist dankzij de goede band die jij met je paard hebt. Nu moet ik wel zeggen dat dat dan waarschijnlijk alleen voor jóu als een band voelt want zoals ik al eerder zei dat hebben paarden gewoon weg niet. Ze zijn geen mensen die een echte band met iemand hebben. Maar ja natuurlijk weten ze wel wie hun 'baas' is en wie hun verzorgt etc. en die goed voor hun is en dan merk je dat wel.

Maargoed, ben gewoon blij dat hij andere mensen in z'n buurt accepteert, het komt waarschijnlijk gewoon door jouw aandacht etc dus ben niet zo jaloers, dat is namelijk nergens voor nodig ;) Ik zou wel even een oogje in het zeil houden of dat meisje nog terugkomt, want dat kan ronduit niet dat ze zomaar naar een vreemd paard toe gaat en als je dat nog niet gedaan hebt, maak haar dat dan ook meteen duidelijk.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:38

Als iemand op een van mijn paarden ongevraagd zou gaan rijden, dan sleurde ik die persoon aan de haren van mijn paard af. En haar of hem even goed de les lezen....

Aan de andere kant, is het voor jou ook een groot compliment dat je paard nu zoveel vertrouwen in de mens heeft gekregen. Dat hij inmiddels ook andere mensen accepteerd..
Maar eerlijk is eerlijk als dit mij zou overkomen zou ik het positieve hierin ook niet zien. :o

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn paard heeft nu ook opeens een band met een ander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 17:49

Je kunt een man niet te lang zonder aandacht laten..;)

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:00

Als iemand zomaar ongevraagd op mijn pony reed had ik hem/haar er per direct afgehaalt en had het verboden om ooit nog ongevraagd aan mn pony te zitten. (ze mogen best op mn pony rijden hoor als ik denk dat diegene voldoende ervaring heeft, maar absoluut niet ongevraagd!!)
Verder vind ik dat je er bezitterig overkomt op je paard (je verhaal komt erop neer dat je paard niet gek mag zijn van een ander?) als je zo ook reageerd bij je vrienden/vriendinnen denk ik dat ze het snel voor gezien houden met je bezitterige vriendschap.
Zie het idd zo, dat JIJ ervoor gezorgt hebt dat hij het nu wel accepteerd!! daar mag je blij en trots op zijn dat je het zo ver hebt kunnen brengen met hem!!

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:04

Sorry hoor, maar ik vind dat je een beetje zielig aan het doen bent!
Het is niet JOU paard, dus je hebt geen recht van spreken vind ik.
Dat meisje had niet op dat paard mogen gaan zitten zonder het te vragen, dat is nou eenmaal zo.
Maar om nou te zeggen dat je het als verraad ziet en dat hij liever dat andere meisje wil dan jou.
Jeetje zeg, het gaat om een dier dat het misschien wel heel fijn vind dat er iemand hem aandacht geeft.
Jij bent op vakantie, dus eigenlijk had er helemaal niemand bij hem in de buurt
mogen komen van jou omdat JIJ hem verzorgd en niemand anders eraan mag komen!
Kom op zeg, beetje zielig vind ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Berichten: 1140
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:17

Denk dat je een beetje in een fantasie leefde! Tuurlijk kan je een band hebben met een paard maar dat je je helemaal bedrogen voelt enzo. Maar ook dat je voelt dat hij naar een ander verlangt vind ik wel beetje dom hoor. Wat ik niet normaal vind is dat het meisje maar gewoon op een paard gaan rijden en verzorgen maar goed.

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:23

Pff wat een vreselijke mensen zitten hier. Sorry. Maar ik snap de TS volkomen.
Het IS niet leuk dat als jij zo'n gigantische band met je paard hebt dat dan ineens iemand die doorbreekt en hoe 'dom' het ook lijkt dat merk je zeker wel als die iemand anders 'leuker' vind dus noem het niet 'dom' of 'zielig' want dat slaat nergens op. Het is gewoon absoluut geen leuk gevoel als je zoveel hebt doorgemaakt en dan ineens zit er iemand anders op je paard en zijn ze zo close.

Dus komop jongens word even volwassen en leer je in te leven i.p.v zo verdomd kinderachtig te reageren terwijl iemand z'n ei kwijt moet. Typisch bokt weer.

Fjus
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:24

Bedankt voor alle vlugge reacties! IngridB, het is ook niet zo dat ik Goldstrike op een of andere manier wil toe-eigenen ofzo, het gaat mij puur om de speciale band tussen ons. Misschien ben ik wel iets te emotioneel van stapel gelopen.. Wat ik in iedergeval nu ga doen is weer flink aandacht aan onze relatie schenken, ik denk eraan misschien te beginnen met wat vrijheidswerk ofzo, wieweet doet dat onze band goed ;)

Oja, even over de eigenaar van het paard, hij vind het gewoon leuk een paard te hebben. Af en toe rijdt hij er eens langs, de kosten qua hoefsmid en dergelijke zijn eigenlijk allemaal voor mij. Alleen het is zijn stukje grond, bovendien betaald hij het hooi wat we bijvoeren. De biks doe ik dan weer. Zo is het eigenlijk een wisselwerking, alleen hij is de rechtmatige eigenaar van Goldstrike.

jacqueline44
Berichten: 16
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:27

tja, het kan echt niet, wat nou als ie een nietbare blessure heeft?hou het maar op goed bedoelde en uit de handgelopen aandacht..
Maar jij gaat ook niet vrijuit: je leeft idd een beetje in een fantasie: paarden zijn kudde dieren, dus zullen ze altijd contact willen.. Soms met jou, en anders me n ander.. Geniet gewoon van alles en gun hem ook zijn fun.. Jij hebt toch ook meerdere vrienden/vriendinnen, etc??

Coentjuh

Berichten: 9860
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:29

Meid, ik begrijp 110% wat je bedoelt. Ben het ook compleet eens met LisaLuna. Dit is niet leuk :(:)

Dat meisje had dit niet mogen doen natuurlijk. Maarja Penny's he.

:(:) Succes ermee!

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:09

Fjus schreef:
Bedankt voor alle vlugge reacties! IngridB, het is ook niet zo dat ik Goldstrike op een of andere manier wil toe-eigenen ofzo, het gaat mij puur om de speciale band tussen ons. Misschien ben ik wel iets te emotioneel van stapel gelopen.. Wat ik in iedergeval nu ga doen is weer flink aandacht aan onze relatie schenken, ik denk eraan misschien te beginnen met wat vrijheidswerk ofzo, wieweet doet dat onze band goed ;)

Oja, even over de eigenaar van het paard, hij vind het gewoon leuk een paard te hebben. Af en toe rijdt hij er eens langs, de kosten qua hoefsmid en dergelijke zijn eigenlijk allemaal voor mij. Alleen het is zijn stukje grond, bovendien betaald hij het hooi wat we bijvoeren. De biks doe ik dan weer. Zo is het eigenlijk een wisselwerking, alleen hij is de rechtmatige eigenaar van Goldstrike.

Vind het ook wel heel rot voor je, maar hoe je het schrijft, dat komt op mij over als een
meisje dat het paard puur en alleen voor zichzelf wil hebben en niemand die eraan mag komen.
Dat meisje had absoluut niet erop mogen gaan zitten hoor, dat staat vast, maar je hebt het wel erg emotioneel opgeschreven en vandaar dat ik zo reageer hierop.
Maar nu je schrijft dat je zelf biks enzo betaald en de hoefsmid voor jou rekening neemt, dat maakt het toch wel wat meer jou 'eigen' paard. Dan snap ik het ook wel dat je je zwaar ... voelde hierdoor.
Maar het is de manier hoe jij het hebt opgeschreven.

Ga lekker aan de slag met je paard en bouw samen een super band op!