Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:06

Me zus dacht vandaag lekker te gaan buitenrijden, uiteindelijk duurde het ritje maar 5 minuten. Lekker aan het instappen en het spoor oversteken en net na het spoort valt ze. Op beide voorbenen op de knie grote schaafwonden en nog een paar kleinere. Ook op de achterbenen een paar kleine schaafwonden en op de neus. De dierenarts kwam met spoed omdat schaafwonden voor veel infecties kunnen zorgen. Uiteindelijk werd het schoongemaakt en de haren eromheen weggeschoren. Ook heb ze een spuit gehad met antibiotica enzo.

We moeten nu zelf twee keer per dag een spuitbus op de wonden sprayen tegen vuil en vliegen. En twee keer per dag antibiotica en pijnstillers geven aan haar. Ook moeten we elke dag temperaturen want de temperatuur mag absoluut niet boven de 38 graden zijn en zodra haar voor benen dik worden moeten we ook gelijk weer bellen en komt de DA weer.

De DA was nog helemaal weg van der haha. Hij vond er zo rustig blijven enzo. Vroeg ook nog naar der papieren maar helaas heeft ze die niet. Aangezien hij haar een goede fokmerrie vind :P

Mag nu zoiezo een week niet rijden aangezien ze alleen maar rust moet hebben. Ze staat wel gewoon in de kudde aangezien ze helemaal gek word toen we haar alleen zetten. Al met al een leuke buitenrit hahaha.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

Hoe krijgt je paard het voor elkaar om in stap neer te vallen vraag ik me dan af?

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

tja de eerste 5 min zullen best gezellig en leuk zijn geweest maar hoe kon ze zo ineens vallen ???
bij ons als je over het spoor heen gaat van die rot steentje en met ijzers kun je dan uitglijden (ook met blote voetjes trouwens hoor) ik denk dat dit ik jou geval was

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:11

Ja dat vraag ik mij ook af
Viel ze echt of zakte ze zomaar inelkaar?

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:13

Jeanine84 schreef:
Hoe krijgt je paard het voor elkaar om in stap neer te vallen vraag ik me dan af?

Gewoon lomp zijn en zich dan verstappen over een klein steentje. Ze heb geen ijzers of iets dus is echt ook gewoon een deel lomp zijn jammer genoeg:P Ze viel gewoon, lag toen op haar voorbenen en probeerde nog verder te lopen die tut.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:18

dat zal er wel komisch uit hebben gezien lijkt me trouwens wel pijnlijk om zo te lo[pen

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 20:20

wopkelover schreef:
dat zal er wel komisch uit hebben gezien lijkt me trouwens wel pijnlijk om zo te lo[pen

haha ja idd. Maar ook al valt ze ze probeerd altijd verder te lopen hoe dan ook. Eigenwijs :Y)

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:22

hahah okee hoop dat het snel weer helemaal goed komt met je paardje
en even over de dierenarts moet je zeggen jij mag gerust een veulentje van mijn paard hoor maar dan wel 10 jaar gratis dierenarts vool al mn beestjes hahaha

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:26

haflinger zeker? :D succes ermee!

horsii

Berichten: 7665
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:29

jep het is een haf , denk dat ze over een steentje gevallen is .
Er liggen namelijk nogal veel steentjes , vlakbij een grindpad ligt de weg dus.

Cindy6
Berichten: 527
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Vianen

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:13

ojee hoop dat ze snel genezen is

horsii

Berichten: 7665
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Buitenrit eindigd in dierenarts bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:35

Zal vast wel:D.