Kennis maken met Bowen therapie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Kennis maken met Bowen therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 20:46

Vijf is ie nu en een groot sterk paard geworden. Maar er bleef steeds een ding waar ik niet gerust op was. Af en toe knikte hij door zijn knieen, meestal alleen door links of rechts. De mensen die ik om raad vroeg waren unaniem: "het was nog een jong paard en dat groeit er nog wel uit als hij wat sterker wordt.
Maar dat deed het dus niet.
Ook was hij soms bij het poetsen heel gevoelig op zijn rug en croupe. Gek genoeg vond hij een rosborstel niet erg maar juist de langharige "zachte" borstel wel. Dus heb ik maar zo'n hele dure oyster borstel van paardenhaar gekocht. Daar kon hij wel goed mee om. Maar toch gek....
Van de week was voor mij de maat vol, HIj draafde niet maar maakte een soort skiende beweging waarbij hij zijn knieen te veel naar buiten draaide. Daarbij knikte hij dan ook nog eens geregeld door beide knieen.

Nee, ik ben niet naar de veearts gehold, eerst maar eens gewoon wat rust, misschien had hij wel te veel lopen keten met zijn maat en daarbij zijn rug bezeerd.
Mijn instructiemens geeft ook bowentherapie aan paarden, honden en mensen. Bovendien is ze dus instructrice en paardentandarts dus vanalles in een pakketje. Handig hoor..
Zij bood aan Ocho eens te behandelen en dat is nu dus gebeurt.

Bowen therapie maakt gebruik van hele zachte kleine handelingen op bepaalde drukpunten en meridianen. Voor mij is dat een beetje vaag, maar is ben er ook niet vies van. Door deze therapie wordt het zelfhelende vermogen van het lichaam gestimuleerd en kunnen er allerlei klachten behandeld worden.

Het was erg leuk om te zien, Ocho keek steeds om naar wat dat mens nu toch met hem aan het doen was. Hij werd statisch geladen waardoor zijn manen en maantop omhoog gingen staan en sommige plaatsen op zijn lijf gingen de haren juist heel strak en glad liggen. Aangezien Ocho een appaloosa is met nogal vreemde kleuren gaf het een heel mooi effect. Soms werden zijn schouders donkerder en soms stond het witte haar op zijn kont rechtop.
Hij ging ook steeds meer staan doezelen. Op een gegeven moment stond zijn hele lijf in slaapstand maar hij wilde zijn hoofd eigenlijk niet laten zakken. Hij kon het niet tegen houden en even later waren ook zijn oogjes dicht en hing zijn onderlip lekker te bungelen. Ook zijn andere onderdeel wat kan bungelen paste niet meer in zijn broek.
Het was zo lief om te zien hoe hij stukje bij beetje helemaal ontspannen raakte.
Uiteindelijk werd er ook een fijn patroon van adertjes zichtbaar op zijn benen en schouders. Dat waren de lymphe klieren die nodig zijn voor het af voeren van afvalstoffen.
Toen hij weer de weide in mocht liep hij alsof hij dronken was en heel langzaam.

Ik weet natuurlijk nog niet of het scheelt, maar die kleine zachte beweginkjes hadden dus een zeer zichtbaar en duidelijk effect. Zijn hele uitstraling werd anders.
We blijven dit nog een paar keer herhalen, kijken wat we kunnen bereiken

lijntje87

Berichten: 1551
Geregistreerd: 17-11-05
Woonplaats: amsterdam

Re: Kennis maken met Bowen therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:44

heel apart en intressant.
opzich dat dronken loopje deed mijn merrie ook na de fysio behandeling. maar zoals jij de behandeling beschrijft.. apart.
hopelijk werkt het voor je!