Een momentje met je maatje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Een momentje met je maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:16

Hebben jullie dat ook wel eens,zo'n momentje met je paard?

Was met de jongens aan de slag gegaan,beetje beweging gegeven in de paddock en daarna een stukje wezen wandelen.

Fax was eerst aan de beurt,alles rustig aan omdat hij nog aan het revalideren is.Had de fiets alvast klaargezet en hem eerst wat uit laten razen en daarna mee naast de fiets.Niet helemaal vlekkeloos maar goed,pas de 2e keer en hij was al een tijdje niet zo ver van het erf geweest omdat hij ziek was.
De bocht naar rechts vond hij minder...dat was niet naar huis :+ dus bij het halster gegrepen en hem een stuk meegesleurd :P .Uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld en liep weer braaf mee.Wilde niet al te ver gaan dus aan het einde van de weg weer omgedraaid en toen wilde hij wel in een lekker tempo mee tippelen.Dat was maar goed ook want het ging heuveltje op.
Netjes gevraagd of hij wilde draven,kon ik mooi zijn manen vastgrijpen en mij mee laten voeren :D Hij had er veel zin in,lekker oortjes naar voren en super op de stem reageren.Laatste stukje lekker gestapt en hij ging voldaan de wei in.

Toen Beer...deed verwoede pogingen om mij te negeren in de paddock,helaas voor hem resulteerde dat in veel meer werk dan ik voor hem in gedachte had }> .Wie niet horen wil......
Daarna ook nog even een stukje gewandeld maar wel aan de hand,met hem heb ik nog niet gefietst.Was ook in zijn nopjes en ging ook tevreden de wei weer in.

Na even pauze heb ik besloten om de badkuip even schoon te maken,was alweer een week geleden en is dan fijn als alles weer lekker schoon en fris is :j
Daarna de slang in de kuip om bij te vullen,ze stonden al te wachten en hadden trek in een slokje.

Beer vind stromend wat er eng :roll: maar was er op mijn krukje bij gaan zitten omdat ik anders vergeet de kraan weer optijd dicht te doen.Hij schraapte al zijn moed bij elkaar en kwam naast mij staan om een flinke teug te nemen.Was trots op hem :j al snel wandelde hij weer weg maar Fax niet.

Fax nam een slokje en daarna een flinke teug (fijn als je als snuitdoekje wordt gebruikt :P ) uiteindelijk vond hij het tijd voor siƫsta en kwam dicht bij mij staan.We hebben gezellig tegen elkaar aan gehangen...zijn neus op mijn schouder tegen mijn wang aan.
Heerlijk kriebelen en genieten van zijn zachte neus tegen mijn wang,zachtjes zijn ademhaling voelen als hij uit ademd...warme lucht langs je kin.Verder niemand in de buurt...lekker genieten met z'n 2en. Afbeelding

Moest het wel even onderbreken om de kraan uit te zetten maar hij stond mij zo aan te kijken dat ik maar op mijn plekje ben gaan zitten op mijn krukje en hebben we daarna zeker nog lekker een half uurtje gedoezeld.

Heb jij ook wel eens zo'n momentje en kun je daar ook zo van genieten...

femmiel2
Berichten: 103
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Een momentje met je maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:22

Heerlijk,hetzelfde :D
Als ik niet ga rijden even lekker in de stal gaan zitten en kroelen,en komt ze met haar neusje zo tegen me aanduwen :D
Lekker knusjes :)

Of in de sneeuw spelen,geweldig! :D

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Een momentje met je maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:24

Ja, hier hetzelfde, maar dan met mijn 3 veulies. Stonden ook allemaal lekker te dutten :)

En gisteren met rijden was mijn paard zo lief, en ze deed zo haar best. Na het rijden nog wat los gespeeld, het gevoel wat dat gaf was ook erg speciaal :(:)

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:30

Dat soort momentjes zijn toch onbetaalbaar he...zucht :)

BoefJMouse

Berichten: 331
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Houten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:44

Heerlijk, quality time met je paardje.

Zie ze nu alleen in het weekend, woon namelijk net op mezelf in Utrecht ivm met studie straks.

Ik word altijd verwelkomt met luid gehinnik, heerlijk.
Van de week even m'n hengst van bijna 3 uit het weiland gevist,
hup, muziekje erbij, het bos in.
Vrolijk dat ie was, heel de tijd een neus in m'n nek :+:

We genieten allebei ook erg van samen voetballen in de paddock, een heerlijk enthousiaste hengst die dan achter de bal aangaat
en je dan vervolgens een dikke knuffel komt geven :)

Trainen met een merrie, die vol van aandacht is, oortjes erop en gaan. Echt fijn!
Of buitenritjes, m'n merrie gaat dan spontaan blije knor-geluidjes maken, als we richting het meer gaan. Zo schattig.

maar het mooiste is als je gaat halen, als het regent.
2 blije, natte neuzen in je nek.

Onbetaalbaar zulke momentjes :+:

Neptunus
Berichten: 933
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:05

prachtig zulke momenten !!!
dat is echt genieten !!!
heerlijk tutten met je paard , en echt samen zijn.
zo kan ik er erg van genieten als we gaan trainen en ze heeft er echt zin in.
de eerste paar maanden vond ze dat longeren maar iets stoms en ging alleen maar rennen maar als we nu naar de bak lopen om te gaan longeren gaan de oortjes al naar voor
of de heerlijke knuffel momenten , dat ze tegen me aan komt hangen en heerlijk komt kroelen.
maar ik geniet ook zeker van haar streken , als ze haar ondeugende hoofdje opzet :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Een momentje met je maatje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 10:09

Geweldig is dat he, DAAROM heb je toch paarden; voor die mooie momenten samen. Of dat nou samen een oefening goed uitvoeren is, kroelen, wandelen, poetsen, gekke streken...
Zalig :)