Gewoon blij met mn 3 jarige

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Gewoon blij met mn 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:07

Vanmorgen hebben we onze Bente weer gereden op het veldje een stukje verderop in het bos. Aan de hand ernaartoe, omdat er een politiehonden terrein naast ligt ( gescheiden door bos, dus wel honden horen, niets zien) eerst even goed gelongeerd. Daarna erop en madam ( voor de 3e keer daar ) had het gas er lekker op staan. Na een minuutje of 5 werd ze wat rustiger, en konden we wat stuur oefeningen gaan doen. Na een 20 minuutjes gereden te hebben kwamen we op t idee haar door het bos, en een stukje over de weg uit te stappen.
Dus aan de longeerlijn, eigenaar ernaast, ik erop. Een hele ronde gemaakt. Langs een zwembad met speeltoestellen en gillende kinderen, door hele smalle paadjes, door hele brede paden, Toen kwamen we bij een nieuwe parkeerplaats aan, afgezet met boomstammen. Als aanstaand crosspaard moet je het natuurlijk meteen goed leren. Dus over heleboel boomstammen gestapt, hoog laag. Achter baasje aan, alleen. Toen kwamen we op de weg. Allereerst een auto heel kort erachterop.. Geen probleem. Vervolgens via het fietspad met fietsers van voren en achteren. Doet ze al JAREN..
Daarna nog stukje het bos ingestapt door een toegangspoortje, en door de straat langs de camping terug. Af en toe stopte ze om te kijken, en liep vervolgens weer verder alsof ze al jaren onder het zadel is.
Toen we de kudde Ijslanders gepasseerd waren en het enge schaap, heb ik de laatste pad naar huis alleen gestapt. Op de friezen met de dolle 5 minuten die een mega sprint al bokkend door de wei trok, werd gereageerd met een drafpasje. "Terug" en ze zat weer in stap.
Op stal heeft ze nog wat extra brokjes gehad. En een HELE Dikke knuffel :P

Wat een fijn dier is ze toch, en dan te bedenken dat ze 2 mnd geleden nog maar net iemand op dr rug zat.

Dat wou ik graag ff met Bokt delen :P Ze is eik voor de handel, maar ik zal t niet erg vinden als ze nog HEEL lang blijft :) :+:

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Gewoon blij met mn 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:09

Heerlijk is dat dan als ze zo doen!!! Wat zal jij genoten hebben!!

O__O
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Gewoon blij met mn 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:32

Leuk om zo iets te lezen, geweldig!

Kitano

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-08

Re: Gewoon blij met mn 3 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:34

hahahaha ik weet wat je voelt, ik heb ook zon heerlijke 3 jarige, geniet er nog maar van!