De grote dag van de kampioenschappen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
my_angel

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: VeyriƩ (France)

De grote dag van de kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:09

Mijn zoon heeft ADHD en is dus niet altijd bij de les. Met als gevolg dat er altijd zijn die zich beter voelen en of voorgetrokken worden op hem. Dus toen er ingeschreven kon worden voor de wedstrijden en de departementskampioenschappen voor ponyruiters was de pony die hij altijd op wedstrijden rijd al 3x vergeven. Ik er flink de pee in maar goed besloten dat hij dan maar die pony zou rijden die niemand wil rijden omdat ze zo graag stil staat voor de hindernis. De clubeigenaar heeft gemerkt dat ik het flink zat begon te worden (er zijn nog wat dingetjes gebeurt) en heeft mij de pony geleend zodat als ik mijn paard kwam rijden hij op die pony kon oefenen. Merci Jean-Pol!!!! Op het laatst was er nog een meisje dat zich op Hirondelle inschreef (zo eentje die zich vele malen beter voelt). Dit ter inleiding.

Goed nu het verslag van de dag:

Na een nacht niet slapen door mamma (ik dus) was het zover 06.00 uur de wekker loopt af ... na het normale ochtendritueel en controle of alles in de auto zat vertrekken wij. Eerst naar Melissa die ik mee zou nemen zodat haar moeder nog een uurtje voor zichzelf had, Wat ben je vroeg ... uhhh ja ik zit zo al genoeg in de stress ik wil mij niet moeten haasten. Op de club aangekomen Moest Graeme van mij direct het halster halen zodat hij zijn pony voor kon bereiden. 09.30 uur het parcours ging open voor verkenning. Het parcours zou de hele dag het zelfde blijven dus iedereen kon te gelijk verkennen. Voor de paarden was er trouwens wel gelegenheid om later, in verband met de hoogtes, nog eens te verkennen.
Bij het losrijden van zijn pony ging het bijna mis hij vergat eerst in te stappen. Ik zei namelijk dat hij meteen voorwaarts moest rijden ... Maar goed hij heeft zijn pony meteen aan het werk gezet en nog even het andere meisje een sprongetje laten maken en richting piste.

Hij starte als derde van de 9 ruitertjes. Club 3 (50 cm) Pony's Kampioenschappen van het departement de TARN. Bij de jury kreeg hij nog even een lesje hoe zich voor te stellen. En daar ging hij !!!! Ik had die pony tijdens een oefen parcours enkel in draf en af en toe een galopsprong zien gaan maar hij ging vol galop op de hindernis af en de volgende de pony heeft ook nog wel gedraafd maar heel veel gegalopeerd. En niet 1x de neiging gehad om te stoppen wouh !!!! Hij had een perfect parcous gereden!!! Foutloos!!!!
Tussenstand 1ste! Nog 6 ruitertjes te gaan waarvan de meeste zich ver boven hem uit verheven voelen.
De laatste gaat de piste in hij staat nog steeds 1ste ... er gaat een balk af!!!!!!!!!!
Graeme is kampioen , en heel erg blij!!!!!!! *\o/* *\o/* En mamma die is zo mogelijk nog blijer!!!! (Terwijl ze dit zit te typen heeft ze een glimlach van oor tot oor op haar gezicht!)

Hier het filmpje: (De kwaliteit is belabberd, mamma vergeet soms te filmen maar ja ze is zo trots dat ze het even MOET tonen)

http://www.youtube.com/watch?v=BhuP8LIwXWQ

Maar de dag is nog niet voorbij!

Nu is het even mamma's beurt met haar jonge paardje doet ze vandaag mee op de 60 en de 80 cm. Bij de 60 cm neemt ze ook nog even een parcours mee met haar vroegere wedstrijd paard gewoon omdat hij het leuk vond. Maar hij is 23 jaar dus gewoon een laag parcours voor de lol.
Mamma start op de 60 cm als 2de en als 5de (Er zijn 5 deelnemers).
Niops laat zich deze keer heel makkelijk rijden, terug nemen tussen de hindernissen, en het loopt lekker ook al lukt het nog niet om het hele parcours in galop te doen, maar dat komt wel. Foutloos!
Ik geeft Niops door aan mijn bijrijdstertje die er 1 balkje met hem afgooit en ik doe het volgende parcours met het andere paard. Foutloos. Er word gezegd dat ik in de piste moet blijven en ik ben 1ste en 2de, Niops en ik hebben gewonnen.

Dan is het weer de beurt aan Graeme Club 2 (60 cm) Pony's Kampioenschappen van het departement de TARN. Die maar net op tijd bij zijn pony is, hij was nog aan het feest vieren :D
Hindernis 4 hij komt niet goed uit de concentratie is weg de pony weigert. Graeme is weer bij de les maar helaas de 4 punten heeft hij aan zijn broek hangen.
Uiteindelijk wordt hij toch nog 4de van de 9 deelnemertjes.

Dan is er even niks te doen voordat mamma weer aan de beurt is 80 cm en 11 deelnemers!
2 balkjes maar opzich een fijn parcourtje!! Nog even en wij ruilen de 60 cm in voor de 90 cm!

Graeme is zo blij dat hij graag 's middags nog 1x wil rijden op de onderlingenwedstrijdjes! De trotse moeder zegt geen nee. Daar valt hij ook in de prijzen 5de van de 20!!!

Mamma zadelt Niops nog een keertje parcourtje 70/80 cm met als afsluiter een triple bare van 1 meter hoog en 1 meter diep ...... 1 balkje later bleek dat die hindernis in de schaduw stond tja jammer.

Al met al een dag om met plezier naar terug te kijken.

Groetjes Martina, de aller trotste mamma van de hele wereld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De grote dag van de kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:56

Nou hartstikke gefeliciteerd hoor met jezelf en met je zoontje, hartstikke leuk dat hij gewonnen heeft.

Kan niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel, maar andere voelen zich wel altijd beter als jou zoontje volgens jou en hij wordt wel altijd erg benadeeld volgens jou zeg... Hij rijdt nu eenmaal manege-paarden en als hij een paard rijdt waar veel anderen op willen en diegene zijn hem voor, dan heeft hij toch echt weg, ADHD of niet... Als je graag wil dat hij steeds hetzelfde paard kan rijden, dan zul je toch iets anders moeten verzinnen. Maar misschien zie ik dat verkeerd ofzo...

HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Re: De grote dag van de kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:58

Gaan met die banaan! haha

bloempje08
Berichten: 245
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: ergens waar het gezellig is

Re: De grote dag van de kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:27

gefeliciteerd met jou en je zoon

my_angel

Berichten: 225
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: VeyriƩ (France)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 16:13

secricible schreef:
Kan niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel, maar andere voelen zich wel altijd beter als jou zoontje volgens jou en hij wordt wel altijd erg benadeeld volgens jou zeg... Hij rijdt nu eenmaal manege-paarden en als hij een paard rijdt waar veel anderen op willen en diegene zijn hem voor, dan heeft hij toch echt weg, ADHD of niet... Als je graag wil dat hij steeds hetzelfde paard kan rijden, dan zul je toch iets anders moeten verzinnen. Maar misschien zie ik dat verkeerd ofzo...


Ik ben het met je eens als er niet toen hij wou beginnen met wedstrijdrijden andere regels gehanteerd werden. Toen hij wilde beginnen met wedstrijden mocht hij mee indien er plaats zou zijn, dat wilde zeggen als 1 van de vaste ruiters niet mee zou gaan of naar de paarden over zou stappen. Prima en logische regel!
Maar nu is hij 1 van de vaste wedstrijd ruiters en nu gelde die regel in eens niet. Omdat .... ik kan het niet hard maken dus ik laat het daar bij maar regels zijn regels. Sorry maar daar kan ik niet tegen!
Ik ben trouwens gelukkig niet de enige die het zegt.

Het is trouwens de bedoeling dat hij op een dag de gene is die mijn paard uitbrengt op wedstrijden. Maar op dit moment gaat dat nog niet. Hij kan er nu de basis gangen mee rijden maar springen is hij met Niops nog niet aan toe. Dan is het probleem opgelost.

Ik vind het trouwens wel fijn dat je zegt wat je denkt ook al is het misschien niet wat ik zou willen horen, het houd mij aan het denken.

@HRE Gaan met die banaan! haha ...

Daar zit een verhaaltje achter:
De donderdag voor de wedstrijd mocht hij nog even op de pony oefenen. Na een paar rondjes ging die pony in de hoek staan en wilde niet meer vooruit. Zij was hem aan het testen! Dus ik heb hem gezegd nu pak je teugels en de manen in 1 hand en je zweep in je andere hand, je geeft been gaat zij niet dan geef je nog een keer been en gelijk een flinke tik op haar kont (even voor de duidelijkheid ik ben geen voorstander van slaan met de zweep maar soms is het de enige oplossing). Zo gezegd, zo gedaan bij die tik geeft de pony toch een bok weg, slik, maar zij ging vooruit waarop ik zei en nu gaan met die banaan en dat ben ik blijven herhalen elke keer dat hij op de sprong afging. Vandaar dat ik het aan het begin ook roep.

@bloempje08 Thanks ik ben zo trots op hem.