Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneTilburg
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Tilburg

Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:51

Afgelopen woensdag was ik 's morgens op stal om mijn paard te gaan rijden. Ik had haar los op de poetsplaats staan, en op de poetsplaats er naast stond een ander paard, ook los. De poetsplaatsen zijn van elkaar gescheiden door een muur. Mijn paard is echt een superlieve en brave meid van 17, maar het is wel een echte merrie. Ze denkt dat ze de koningin van stal is en miept en gilt er graag op los.
Ik zag dat ze met dat andere paard stond te neuzen (een hele lieve ruin) en ze was ook al weer aan het gillen en met haar voorbeen aan het slaan, op zich normaal gedrag voor haar als ze neust. Ik zet haar dus een stuk achteruit zodat ze niet meer bij dat andere paard kan staan en haal haar vliegendeken er af. Terwijl ik achter haar langs loop om de deken op het rek te leggen doet ze stiekem weer een paar pasjes naar voren en neust weer met dat paard. Ik zie het gebeuren, loop achter haar langs om aan de andere kant te komen zodat ik haar terug kan zetten, en in een flits zie ik het gewoon gebeuren. Terwijl ik er achter sta komt die kont omhoog en ze haalt met beide achterbenen uit, en dat was dus raak. Op mijn rechter bovenbeen.
Door de klap vloog ik achter tegen de muur aan en ik werd even helemaal niet goed. Wat deed dat pijn zeg! Ik dacht meteen dat het gebroken was, dat ik nu naar het ziekenhuis moest om geopereerd te worden (leuk met mijn ziekenhuisfobie...) dus daardoor raakte ik ook helemaal in paniek.
Mijn stalgenootje die met haar ruin bezig was kwam gelukkig meteen aan en heeft me geholpen om op een krukje te gaan zitten en ze heeft mijn paard op stal gezet. De staleigenaar is met me mee geweest naar het ziekenhuis en daar bleek het (na drie uur wachten!) wel mee te vallen, geen breuk, maar een hele flinke kneuzing. Het hoefijzer staat in het blauw/rood/groen/geel op mijn been en het is dik, maar het gaat wel weer over. Mijn been is ontzettend stijf en ik moet een berg pijnstillers slikken om de pijn niet zo te voelen en juist een beetje te gaan bewegen, en de rest van de tijd met mijn been omhoog zitten.
Allemaal heel vervelend, maar ik heb eigenlijk nog zo veel geluk gehad: 1. ze sloeg met twee benen maar raakte me maar met een, 2. ik stond er vlak achter waardoor de klap nog niet op zijn hardst was, en 3. ze raakte me op mijn bovenbeen (met spieren en vet) en niet bv in mijn buik, of op mijn onderbeen of knie die meteen gebroken zou zijn.

Kortom: een hoop ellende door een eigenlijk erg domme fout van mezelf. Ik had er echt niet achterlangs moeten lopen op het moment dat ze stond te neuzen. En dat wil ik dus ook echt even tegen jullie zeggen: blijf opletten! Je wordt zo makkelijk met je eigen paard dat je zo vertrouwt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje....

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:53

gelukkig is het nog vrij goed afgelopen, maar zet je paard voortaan vast en zorg dat die niet bij het andere paard kan komen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:56

Jeetje, je hebt inderdaad geluk gehad en achteraf had je natuurlijk het anders moeten doen maar dat is altijd gemakkelijk praten. Een tweede keer zal het je niet gebeuren.
Wel had je paard moeten weten dat je met haar bezig was en dus op je moeten letten. Flink op d'r donder geven zou terecht zijn geweest maar dat was nu dus onmogelijk. Voortaan dus maar vastzetten of haar leren dat ze niet mag neuzen als je bezig bent. Maar ik denk dat dat lastiger is.

Nibbit

Berichten: 10422
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:56

Ik heb het ook gehad, op mn bovenbeen bij mn heup. Er zit nog steeds een deuk, van het bindweefsel wat beschadigd is en blijkbaar niet terug komt.
Ik had net als jou ook het geluk dat ik dichtbij stond en dat het niet in mn buik was.
Het is idd heeel pijnlijk....maar probeer wel wat te bewegen anders wordt je echt stijf ;)

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:57

je hebt echt geluk gehad, lijkt me heel pijnlijk. :\

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:59

Een goede les voor de volgende keer, maar natuurlijk wel heel erg vervelend. Gelukkig is er niets ernstigs aan de hand! Ik heb een keer een trap gehad van een pony tegen mijn bovenbeen, werd ook een enorme plek in allerlei kleuren, zo donker dat het bijna zwart leek! Er zit nog steeds een deuk in mijn spieren op die plek, hoewel het al 13 jaar geleden is! Hopelijk knap je snel op!

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:04

Het is wel balen van die trap maar hopenlijk heb je er wat van geleerd. Paarden die los naast elkaar staan moet je altijd in de gaten houden, hoe braaf ze ook in de omgang zijn.
Verder zou ik, als ik jou was, het paard in het vervolg vast zetten op de poetsplaats als er een ander paard naast staat zodat ze niet met de neus bij elkaar kunnen komen.

SanneTilburg
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 13:06

Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad een hele wijze les geweest. Ik laat mijn paard meestal gewoon los staan en ben soms nogal nonchalant, maar dan zie je wat er van kan komen. Ik zet haar voortaan iig zeker vast als er een ander paard naast staat.
Ik schrik wel een beetje van jullie verhalen van nog steeds een deuk in je been...

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:07

Door schade en schande wordt men wijzer. :D
Gelukkig ga je haar nu in het vervolg vast zetten.

IngridB
Berichten: 2376
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: Terheijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:20

auwwwwwwww #)

Maar je hebt wel een aandenken aan je paardje hé! :D ( grapje)

Een wijze les voor de volgende keer! kan iedereen gebeuren hoor.

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:32

Dit is wel even een wake- up call!! Ik heb er ook een handje van om mijn paarden los te laten staan :o
En meestal staan mijn merrie's ook bij mijn ruin te neuzen, en ik denk daar verder niet echt bij na...
omdat het meestal wel goed gaat :P Als ik dit zo lees moet toch ook beter opletten, ongelukje zit in een klein hoekje.
En wat betreft die deuken.. ik heb zo'n 30 jaar geleden een trap tegen mijn scheenbeen gekregen van een pony ik heb inderdaad daar nog steeds een deuk en 2 blauwachtige plekken die niet weg gaan. (die plekken waren toendertijd open heeft erg lang geduurd voordat genezen was)
Heel veel sterkte.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:34

ach ja....merries...sterkte met je been!

Row_Mantic

Berichten: 25
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:09

Sterkte zeg!
Dit is niet echt bepaald leuk te noemen. :n

O__O
Berichten: 24
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:29

Sterkte! je hebt iniedergeval wel altijd een beetje van je paard bij je zo.

orient11

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Malden

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:17

je hebt wel echt geluk gehad!

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:19

Auw!
Hier nog iemand met een deuk(je) in zijn bovenbeen. :D

Intervarno

Berichten: 1610
Geregistreerd: 13-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:21

Inderdaad, gelukkig goed afgelopen. Ik had een paar maanden geleden ook zoiets, maar dan op mijn pols, die was dus helaas wel gebroken en moest geopereerd worden (ik heb trouwens ook een ontzettende ziekenhuisfobie := ) Maar inderdaad, je leert er wel van hoor! Ik kijk voortaan ook wel uit!

Nibbit

Berichten: 10422
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:22

We kunnen wel een HK topic maken voor alle gedeukte mensen :') :=

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:23

Nibbit schreef:
We kunnen wel een HK topic maken voor alle gedeukte mensen :') :=

Hihi!

Intervarno

Berichten: 1610
Geregistreerd: 13-01-05

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:28

Ja, inderdaad := Mijn arm is dan niet gedeukt, maar juist dik vanwege al dat rvs dat eronder zit, maar dat telt ook wel mee :j

BigOne
Berichten: 38367
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:04

ook ruinen kunnen er wat van hoor, had ooit twee schatten van pony"s, gaf ik de een een stukje appel maar vergat even dat nummer twee voernijd had, ze stonden gewoon in het land en nummer twee pakt het stukje appel, draait zich razendsnel om en terwijl ik weg wil lopen haalt hij uit richting de andere pony,helaas ik stond in de weg en werd vol op mijn bovenbeen geraakt, net aan de zijkant boven mijn knie.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-09-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Berichten: 11748
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:46

Oef ja dat doet pijn he. Ik ken het.
Anderhalf jaar geleden liep ik met een ander paard achter mijn paard aan (die had mijn bijrijdster vast) en mijn paard stopt ineens, dus ik geef hem een klopje op zijn bil van joh loop even door (normaal geeft hij daar niks om) en nu schrok hij zo dat hij vol met 2 benen uithaalde en mij dus op beide benen raakte (wel perfect gemikt) Dus ik ook 2 meter naar achter gevlogen, midden in een modderplas (in januari dus ijskoud). Uiteindelijk met de ambulance opgehaald want mijn benen waren zo pijnlijk en verkrampt dat ik niet meer op kon staan. Ze hadden me wel op een stoel gekregen, toen kon ik daar niet meer uit komen. Dus de ambulance broeders me daaruit getild en op de brancard gelegd, jeetje wat was dat pijnlijk toen ik mijn benen weer moest strekken.
Foto's gemaakt in het ziekenhuis, gelukkig niks gebroken, beide benen waren echt op een halve cm boven mijn knie geraakt, dus had zoooooveel mazzel anders waren beide knieen gewoon finaal verbrijzeld.
Maar goed toen een tijd 1 been in het verband gehad tegen het zwellen en voor steun, was echt een drama met naar de wc gaan, want ik kon ze niet meer buigen hahaha, gelukkig hadden wij beneden een verhoogd toilet, daar kon ik mezelf op laten vallen en met hulp weer af komen.
Maar goed nu anderhalf jaar verder zijn mijn benen nog steeds niet goed, heb fysio gehad, mijn spieren bleken afgescheurd te zijn en verkeerd aangegroeid met veel litteken weefsel. Dus bij de fysio hebben ze dat litteken weefsel weer losgemaakt (echt pijnlijk niet normaal meer, je voelde het gewoon scheuren) en zo gemasseerd dat de boel wat soepeler bleef. Nu heb ik nog steeds regelmatig pijn en als ik mijn benen stoot doet het de dag erna nog pijn, terwijl normaal je even auw zegt en weer doorloopt. Ze worden nooit meer goed helaas, maar ik kan er wel mee leven, tja af en toe doet het goed pijn en in de winter zijn ze binnen no time stijf als ik buiten ben. Maar ja we lopen gewoon door.

Dus hou wel je been in de gaten, bij mij hadden ze dus in het ziekenhuis niet door dat het erger beschadigd was als ze dachten en daar heb ik nu nog consequenties van.
Goed rustig aan doen en voorzichtig in warm water bewegen.

SanneTilburg
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 18:31

Jezus, als ik die verhalen van jullie lees valt het bij mij echt reuze mee. Inmiddels is mijn been weer bijna normaal, doet nog wel een beetje pijn maar ik kan 'm al weer goed gebruiken. Alleen dat charmante hoefijzer in mijn been.... (wordt geen bikini met dit warme weer)

Chefke
Berichten: 873
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Wartena

Re: Trap van mijn eigen paard gehad. Auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 18:39

Tsja, ik heb het ook een keer gehad. Ik liet mijn merrie neuzen aan haar afgespeende veulen. Ik sotnd bij het hek, Ze draaid haar om en kreeg een klap in me onderbuik. Mocht een maand niet fietsen en niet tillen.
Vorig jaar Hadden we een welsh Atje die me op een haartje gemist heeft bij mn hoofd, als je het over geluk hebt :o

Foedji
Berichten: 58
Geregistreerd: 21-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:38

Paar weken terug nog....mijn meissie der paard stond vast aan deur...

We hadden visite van een bijrijdster maar waarschijnlijk vond het paard de bijrijdster niet leuk en prompt stond hij op de voet van me meissie! Auw!

savonds toch maar naar ziekenhuis gegaan om een breuk uit te sluiten! gelukkig alleen gekneusd!