Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:22

Wat we gisteren toch mee hebben gemaakt...

Bij onze verzorg haflingertjes werd zaterdag ochtend een nieuw haflinger hengst veulentje gebracht.
Het veulen kwam helemaal uit winterswijk naar Groningen dus zo'n 2 uur rijden met de auto.

Mensen komen aan, veulen bij ons neer gezet en toen zijn we met zijn alle nog wat gaan drinken.
Na wat gedronken te hebben gingen de mensen die het veulen brachten weer terug naar huis.

Wij moesten ook weer weg want we zouden nog naar de haflinger keuring, we moesten met een paar haflingers van andere mensen lopen.
We hadden een beetje haast, dus snel de honden roepen.
Kyra de rhodesian ridgeback kwam meteen aan lopen maar Wisky de beagel niet.
Het hek van de wei stond open en wij roepen maar geen beagel te vinden.
Hij luistert wel vaker niet en omdat we een beetje haast hadden zijn we weggegaan. (de honden blijven dan gewoon buiten)

Na ongeveer 2 uur gaat de telefoon. Het waren de mensen uit Winterswijk die net het veulen naar ons toe hadden gebracht.
Of we niet wat kwijt waren..... Ze hadden namelijk een hond gevonden in hun trailer... :D

Ja hoor wat bleek nu.. Wisky was de trailer in gelopen en niemand had het gemerkt. De mensen hadden dus de trailer dicht gedaan en waren naar huis gereden.
Thuis wilden ze de trailer schoon maken en toen ze de deur van de trailer open deden zat er een Beagel in.
Wisky heeft dus 2 uur in de trailer gezeten. Het is ook echt weer wat voor die hond, die andere hond zou dat nooit over komen.

Maar goed nu zat de hond dus helemaal in Winterswijk en als je die op wil halen ben je al snel weer een dag verder. Gelukkig woonden er ook een paar kennisen in die buurt dus wij die bellen. Bleek dat die net vandaag naar Gronigen zouden komen op familie bezoek.
Dat kwam dus even mooi uit konden ze de hond meteen mee nemen.

Dus vanmiddag kwam er een auto aan rijden en wie zat daar mooi achter in uit het raampje te kijken.. Wisky onze wereldreiziger haha :D Ik heb echt compleet in een deuk gelegen wat een hond!!! :+

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:24

_O- Hoe verzint ie het !
Wel fijn dat hij weer terug is !

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:26

Slimme hond :P
Die wilde ook eens wat anders zien van de wereld :+

Pashon
Berichten: 5991
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Georgsdorf (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:27

haha geweldig verhaal, je zal raar opgekeken hebben.
Vind het wel onverantwoord dat je de honden gewoon buiten laat als je weggaat en ze komen niet, maar dat is een ander verhaal

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:37

_O- geweldig!
Wat een beest.
Die mensen uit Winterswijk zullen ook wel raar opgekeken hebben

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:39

Die vind ik wel heel stoer! Wel fijn dat je hem gelijk weer terug hebt haha.
Hij zal wel lekker slapen nu van zijn avontuur _O-

polbo

Berichten: 939
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:41

Hoezo is dat onverantwoord? De honden lopen altijd buiten. Bijna altijd dan als het vies weer is gaan ze wel mee naar binnen.
Dat Wisky niet komt gebeurt wel vaker die luistert niet zo goed of die ligt ergens te slapen en dan hoort die ons ook niet.
Wij waren ook nog niet echt ongerust ofzo. De honden kunnen het hele erf over en dus meestal is die wel ergens.
Als we die middag terug waren gekomen en Wisky was er nog steeds niet dan waren we ongerust geweest, maar toen hadden die mensen al gebeld dat ze de hond hadden.
Zo onverantwoord is het dus niet...... er is nog nooit wat gebeurt.. tot gisteren dan :P

Je die mensen uit Winterswijk die moesten ook wel lachen. Hun kinderen vonden het heel erg leuk een hondje voor 1 dag. Het jongste meisje moest zelf huilen toen ze Wisky weer op kwamen halen om me te nemen naar huis.

Wisky zelf vond het volgens mij allemaal wel best dat hondje maakt zich niet zo snel druk.

Breezke

Berichten: 945
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:41

hihi wat een slim hondje :P

Alja

Berichten: 25637
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:30

whahha geweldig!
gelukkig is hij weer thuis :D

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:32

haha geweldig! Ik dacht dit word wel weer zoon verhaal dat iemand serius zijn hond heeft ingeruild :')

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:37

Hahah gelukkig zeg gelukkig is ie gewoon weer thuis!

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:41

_O- Wat een heerlijk verhaal! En gelukkig dat hij nu ook alweer terug is!

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:50

Heerlijk die beesten! Hopelijk heeft hij zich een beetje vermaakt in de tailer dat hele eind.

Zo hebben wij tegenwoordig een jong katje op stal;
Die is ergens op een boerderij bij een meneer van delaval achter in de auto gestapt en bij onze stalhouder weer uitgestapt.
Hij zou wel navragen, maar kennelijk miste niemand het kleintje, nu woont 'ie bij de paarden.

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:53

:D

Ik vraag mensen die langskomen altijd om even te controleren of er geen kat in de auto zit bij het wegrijden!

Ikima

Berichten: 3342
Geregistreerd: 01-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:54

Slim hondje, die vond dat het thuis te druk werd met een veulen.
Dat Beagle's weglopers zijn is bekend maar van een Beagel heb ik nooit gehoord. :D

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:55

Grappig verhaal. Echt iets voor een beagle :j
Vind het niet onverantwoord trouwens hoor dat je je honden gewoon buiten hebt. Erfhonden zijn dat nou eenmaal gewend, dit kan gewoon gebeuren.

sambagirl

Berichten: 1381
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:55

Wij waren een kat kwijt, chauffeur reed net bij ons weg met wagen volgeladen met hooi..... wij hem bellen, heb je de kat bij je?

Hij heuh???? Is die bij een tankstation aan de A13 gestopt, samen met een andere chauffeur op kattenjacht, ja hoor....mevrouw helemaal in de stress tussen het hooi! Heeft die een broodkrat geregeld, kat in de slaapcabine gejonast, krat er over heen en wij konden een extra ritje vanuit Brabant naar de A13 doen om de kat weer terug te halen! Ze is wel een week van slag geweest :D

TessaVB
Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:55

hahahaha, leuk verhaal.
toen ik de titel las, dacht ik ook echt dat het zo was. :')

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:56

Onze stalhoudster heeft ook een keer een verstekeling in de trailer meegenomen naar huis. Ze was een paard weg gaan brengen en kwam met een kater thuis. De eigenaar van de kater heette toevallig "Willem".
Dus wij hebben de hele dag lopen zingen "de kat van Ome Willem is op reis geweest...." :))

De eigenaar is hem de dag daarop op komen halen.

De stalkat is ook een keertje in de kabine van de vrachtwagen geklauterd die vlas kwam brengen. Gelukkig kwam de chauffeur er aan het eind van de oprit achter, maar het zal wel vaker gebeuren dat katten of honden ergens inkruipen en mee worden genomen, zonder dat het de bedoeling is.

Fijn dat je hond iig terecht is

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:59

hahaha super slim van je hond

fijn dat je hond er weer is

veel plezier met je hond:)

ozzieozzie

Berichten: 758
Geregistreerd: 24-01-06
Woonplaats: australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:00

haha wat grappig, heb zelf 2 beagle's en kan het me goed voorstellen dat hij de trailer in is gegaan. Gelukkig is hij nu weer thuis

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:01

:D Wat een actie! Hij zal het zelf wel leuk gevonden hebben, al die heisa om hem ;)

miss_nadine

Berichten: 1416
Geregistreerd: 29-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:03

Haha wat grappig! Gelukkig dat hij weer thuis is :D . Wij hadden vroeger ook een beagle en die wist zich ook altijd goed te verstoppen in auto's. Dan was je haar aan het uitlaten en opeens geen snoopy meer.. Vaak hoorde we mensen dan al roepen hoe komt die hond in de auto haha.
Lekker eigenwijze beestjes :9 .

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:09

Haha grappig verhaal!!

Ik heb wel eens gegroomd bij mensen en die hond van hun vond het niet leuk om thuis te blijven. Dus ze hebben geregeld gehad dat ze op concours kwamen en de hond uit de vrachtwagen kwam zetten :+

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Dan is je hond ingeruild voor een veulen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:11

haha, ik las de titel en ik dacht "nou, die is ook lekker begaan met dr dieren zeg, dr hond inruilen"
Dit is ook echt wat voor mn kat, zodra er een auto openstaat, springt hij erin, doodeng vind ik dat..heb alle buren al gewaarschuwd hun vrachtwagen etc te checken bij het wegrijden, of alles dicht te houden :P