TREC Wieringen impressie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 13:13

Afgelopen weekend werdt in Wieringen weer een TREC wedstrijd gehouden +:)+ Jeddah en ik hebben zelf meegegaan, dus we hebben niet overal foto's van kunnen maken, maar hier toch wel wat om je een indruk te geven.
De wedstrijd werd gehouden vanaf de super mooie, zeer gastvrije lokatie de Cormeijhoeve

Op zaterdag was de POR, de orientatie rit. De paarden moeten dan geduldig aangebonden staan terwijl de ruiters in de kantine de kaart overtekenen.
Afbeelding

Op die dag moesten we dus zo'n 25 kilometer rijden, met onze kaarten en in geval van hoger nivo ook het kompas. We kwamen langs een onwijs gaaf stuk, langs de dijk, heerlijk over het water uitkijkend! Deze foto heb gemaakt van Jeddah's rug ;)
Afbeelding

De volgende dag was de MA (snelheids proef waarbij je zo langzaam mogelijk moet galoperen en zo snel mogelijk moet stappen over 150 meter)
Ben je er klaar voor Jeddah?
Afbeelding

Gevolgd door de PTV, wat het hindernis parcours is. Ik kon niet alle hindernissen op de foto krijgen omdat het terrein daar veels te groot voor was, maar binnenkort zullen er ook foto's komen op de site van Jolanda Scheepen.

De eerste, en gelijk voor de meeste, de moeilijkste hindernis was de waterbak:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze werd gevolgd door de poort, de brug, het rechts opstijgen, en de barrel race. Daarna waren de laaghangende takken aan de beurt. Deze "takken" hangen 30 cm boven de schofthoogte van je paard/pony.
Afbeelding

Na de takken moest je door de smalle corridor, in stap het minste punten, in galop de meeste, maar valt je paard uit de gang krijg je strafpunten!
Afbeelding

Daarna achterwaarts tussen balkjes door en op naar de slalom! Ook daar, ga je in galop, heb je de meeste punten, maar val je uit de gand, straf punten!! Dus, speel je het op "safe"? Of waag je een gokje? ;)
Deze slalom was extra moeilijk gemaakt doordat de organisatie er mooie, vrolijke, maar wapperende vlaggetjes aan gehangen had :D
Afbeelding

Afbeelding

Na de slalom weer paard rustig maken en naar de trailer rijden, daar afstijgen, je paard in de trailer laden (was een mooi brede 2 paards zonder schotten), even laten staan en weer uitladen:
Afbeelding

Na het laden liep je naar de volgende "hindernis" best een lastige, al zeg ik het zelf, want er lagen 2 circles van stenen op de grond, een binneste en een buitenste, je paard moest in de binnenste gezet worden en dara blijven staan terwijl jij, zenuwachtig, buiten de buitenste moest gaan staan!! :oo Een aantal paarden vonden dat niet nodig ;) Maar onvoorstelbaar ook weer hoe goed opgevoed sommige zijn en dat super deden! +:)+

Daarna opstijgen, en huppa! Over de boomstam!
Afbeelding

Om door te gaan naar de labyrinth waar je weer de rust moest vinden om zonder de zijkanten aan te raken je paard er door heen moest laten stappen.
Afbeelding

Phoe! Dan nog even naar een op en afsprong galoperen en je was klaar! :):)

Tot de volgende keer dan weer!
Afbeelding

Berith

Berichten: 369
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:15

Geweldige foto's (leuk om mijn eigen toppers als eerste te zien :D )

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:21

Zalige foto's zeg!!!!!!
Wat hebben jullie genoten volgens mij!!!!

:D

Wendy15

Berichten: 11103
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:23

Leuke impressie! :D Mooi verhaaltje er ook bij en ook duidelijk voor mensen die het eens willen proberen :D
Wij deden voor het eerste mee, en echt ik kan het iedereen aanraden! Het is echt heel leuk om zo met je paard te 'spelen' :D En ook onderling is de sfeer erg goed :j

Hahahaha die laatste foto is mijn pony! :D Geniale foto :)) Zou je mij die misschien op groot formaat kunnen mailen? :o :D En heb je misschien nog meer foto's waar mijn kleine haarbal opstaat? :))

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:23

Ik wil ook!!!! :D Moet nog even wachten tot ik mijn paard weer terug heb en kan oefenen! Hopelijk doe ik volgend jaar een keertje mee! Van dit soort foto's krijg ik echt kriebels! :D

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:24

Ziet er ECHT heel gaaf uit :j

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:39

Je hebt jezelf weer overtroffen! Leuke foto's Jeddah! Heb je er nog meer gemaakt?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:51

Leuke impressie Jeddah! Lekker wapperweer en vrolijke foto's. Wat is TREC toch LEUK! :D

Dennis

Berichten: 31481
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:00

Ziet er erg leuk uit! Ieder jaar worden hun hindernissen mooier. Had helaas geen tijd om even te komen kijken, het is bij mij bijna om de hoek.

2 jaar terug heb ik de zondag mee gedaan, was toen voor het eerst dat er iemand met een shet Trec gereden had met een shet in NL ;).

SusanW
Berichten: 1911
Geregistreerd: 17-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:04

Mooi fotoverslag Jeddah! Top! Leuk parcours ook, zo met die vlaggetjes in de slalom en die corridor en labyrinth met pvcbuizen +:)+ Dat geeft weer mogelijkheden en inspiratie voor onze oefendagjes :+

PBT

Berichten: 80
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:24

Alweer een leuk verslag. Super Jeddah.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 15:37

leukleuk! mooie uitleg! maar waar zijn de vlekken op jeddah nou gebleven? hihihi

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 16:38

Leuk verslag en mooie foto's, gaaf!!

yenopi

Berichten: 920
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Ees (drenthe)

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:35

Prachtig verslag weer , en leuk om Jusi ook even te zien in actie !!!

FjordenWen

Berichten: 123
Geregistreerd: 27-10-06

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:52

Mooi verslagje! Parcours ziet er erg leuk uit. Vooral de vlaggetjes :D

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:15

Gave impressie Jeddah, leuk parcours ook!!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: TREC Wieringen impressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:53

Thanks allemaal! Maar niets aan mij te danken eigenlijk want ik heb alleen maar geklikt wat ik zag en daar hebben de deelnemers, organisatie, TREC club en vrijwilligers voor gezorgd!! :j

Dodgejr
Berichten: 430
Geregistreerd: 19-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:31

Hele leuke impressie Jeddah, wat is dat TREC toch leuk....en de eerste foto, die 2 ken ik :D