Verzorgpaardje kwijt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:28

Ik moet het even van me af schrijven...
Ik kreeg net een mailtje van de eigenaresse van mijn verzorgpaard. Ze wil dat ik stop....
Helemaal uit het niets. Het ging juist zo goed!
Lucky en ik vonden elkaar lief, we vertrouwden elkaar, en verzorgen, rijden, ging allemaal prima.
Ik heb het al zo moeilijk en nu ben ik mijn enige echte vriendje ook kwijt...
Ik snap het niet meer....

;( ;( ;(
Laatst bijgewerkt door MiSsY_Me op 20-08-09 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Re: Vzpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:30

ik zou de eigenaar vragen om uitleg..tuurlijk is het niet leuk maar er zal toch wel een reden voor zijn?

Helma_AmberJarig

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Vzpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:30

Jeetje meid, dat is balen.
Stond er niet bij waarom ze wil dat je stopt? Ik vind het wel laf dat ze het via een mail laat weten en je niet even aanspreekt of je opbelt.
Als ze geen reden heeft gegeven dan zou ik toch nog even bellen om te vragen waarom.

Heel veel sterkte...

Lynske78

Berichten: 1095
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:30

Het is natuurlijk haar goed recht want het is haar paard maar ze is je wel een uitleg verschuldigd hoor.

nolanlover
Berichten: 812
Geregistreerd: 26-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:31

ow, das echt balen, ik zou zeker om uitleg vragen.
wel vaag dat ze dat zo in een keer tegen je zegt.

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:31

Balen zeg.. sterkte ermee.. ik zou ook idd gewoon om uitleg vragen..

KIMMM___

Berichten: 108
Geregistreerd: 15-06-09

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:32

ik snap wat je voelt joh ;(
mijn verzorgpony word ineens verkocht ..

dus .. sterkte !

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:33

Heb haar ook teruggemaild waarom...Tuurlijk is het haar recht, maar het komt keihard aan zo uit het niets...

Springruit06
Berichten: 2894
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:48

Sjee dat is echt balen! Raar dat ze het je niet gewoon verteld, maar via een mail, zonder de reden erbij te vermelden.. ben benieuwd.

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:52

Eigenaresse vond dat de "klik" er niet was...Terwijl de communicatie tussen mij en haar, EN tussen mij en Lucky toch echt prima verliep....Dus is er toch iets wat haar al een hele tijd dwars zat en ze mij niet verteld heeft. Ze zei nl dat ze er al een tijdje over nadacht...Maar ik snap niet waarom....Ik deed zo mijn best voor dat paardje...

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:56

Jeetje dat is raar zeg.
Vind het ook niet netjes dat ze het je via de mail moet zeggen.
Ze had ook even netjes een afspraak met je kunnen maken.
Kan niet op zo'n manier het beeindigen.
Zou zeker wel nog eventjes vragen wat haar nu echt dwars zit.

En hoelang verzorgde je Lucky dan al.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 22:57

Wel jammer voor je, maar het moet natuurlijk wel van beide kanten komen. Deed je hem al lang? En heb je nooit iets gemerkt dat het niet zo lekker liep ofzo? Als het zo uit het niets komt komt het wel hard aan natuurlijk!

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:02

Dat is wel heel jammer.
Ook een beetje raar dat ze het op deze manier doet. Misschien kan je nog eens een gesprek met haar aangaan en dan aangeven dat jij juist dacht dat het goed liep tussen alle partijen?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:02

Jammer voor je. Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is. Zeker als jij wel vond dat de klik er was. Vervelend dat het zo gelopen is. Sterkte en hopelijk vind je snel weer een leuk paardje

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:22

Sinds eind mei. Nog niet zo superlang, maar Lucky was vanaf het begin al echt mijn vriendje..
Nee, nooit iets gemerkt, het liep juist goed!
Daarom is het juist vreemd...Maar ik heb wel het idee dat ze mij gewoon niet de waarheid vertelt of wil vertellen....Maar neem echt geen genoegen met zo'n vaag mailtje..

Nouja, ik zal morgenvroeg mijn spullen ophalen op stal en hem nog een dikke knuffel geven...

irmalouise

Berichten: 1959
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vianen

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:02

Kun je niet een keertje naar stal gaan als je zeker weet dat de eigenaar er is, en haar er dan op aanspreken.
En vind ook wel dat je heel snel moet vertrekken zeg.
Belachelijk, echt onbeschoft.
Dat is het nadeel van mail/sms tegenwoordig, iedereen maakt het zich gemakkelijk om niet oog in oog te staan met de persoon die ze iets moeilijks moeten vertellen.

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:00

Ik heb vanochtend mijn spullen opgehaald. Hier hoorde ik van de meiden op stal dat de eigenaresse elke keer vanalles over mij ging vragen aan hun, hoe ik het deed en blabla. Natuurlijk zeiden die meiden "goed" want het ging ook super. Lucky was voordat ik er was strontvervelend, happen, schoppen enweetikwat. Bij mij was hij toch echt rustiger en liever geworden. Maar toch zei de eigenaresse tegen de meiden dat als ze een andere verzorgster kon vinden, ze mij weg zou sturen. Nu wil ik niet arrogant overkomen, maar zo'n goede verzorgster als mij vind ze waarschijnlijk niet weer.
Want ten eerste kunnen niet veel meiden Lucky aan, het is best een eenkennig, sterk en eigenwijs paard. En ten tweede deed ik alles voor Lucky. Dekjes e.d kopen, snoepjes, gewoon elke keer uitmesten, ook als ik er geen zin in had, omdat er weer een 3dubbele stapel in de box lag (Kom ik dinsdag, is zij maandag geweest maar uitmesten ho maar...) rijden, en zo niet, ALTIJD aandacht geven, poetsen, tutten enalles. In het kort, alles wat de eigenaresse mij vroeg om te doen met het paardje, deed ik. En nog was het niet goed genoeg. Oja, en de eigenaresse klaagde ook dat ik alleen maar zei dat hij naar de hoefsmid moest e.d. Nou, dat is toch LOGISCH, een verzorgster is toch ook om eventuele problemen te signaleren en door te geven? Als hij naar de hoefsmid moet, ja, dan geef ik dat door, als hij half vergaat van de vliegen en de vliegenspray op is, geef ik dat door, als hij een hoefzweer heeft, natuurlijk zeg ik dat dan! (Daar zei zij trouwens van "o, gaat wel weer over". Hoe bedoel je kan me niet schelen.....)

Ik ben allang blij dat ik nu toch weet dat het niet aan mij ligt, ik ben gelukkig niet degene met een groot probleem.
Vanaf het begin zei ze zelf tegen mij dat ze een verzorgster voor langere tijd zocht. Ze legde nog de nadruk op dat ik wel langer beschikbaar moest zijn. Nou, prima. En nu dit...

Maargoed, ze weet heel goed dat ze er toch echt een verzorgster bij moet hebben. Ze heeft een eigen bedrijf, en een baby, dus dat red ze niet alleen. En ze weet ook heel goed dat het moeilijk is om voor de winter een verzorgster te vinden, en helemaal met zo'n paard als Luck.

Maargoed, weer even wat van me afgeschreven...Heb Luck net nog een dikke afscheidsknuffel gegeven.. Eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met Lucky dan met mezelf. Nu krijgt Lucky straks weer een ander, die het misschien een week met hem volhoudt, of de eigenaresse vind haar niet goed genoeg...
Zucht...

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:04

Meid wat naar :(:)

Trek het je maar niet teveel aan, het ligt aan de eigenaar niet aan jou.

Ik heb zelf ook wat paarden verzorgd en het gaat vaak mis. Vaak door de eigenaren, het is meestal echt een rotwereld in de verzorgpaarden...

Rl_PrincEsS

Berichten: 1162
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:05

Een vervelend verhaal. Jammer dat zei niet eerlijk verteld wat haar dwars zit.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:30

He bah , wat vervelend zeg.

Ze zou juist blij moeten zijn met z'n toegewijde verzorgster.

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:43

Wat naar zeg!
En erg apart dat ze geen goede reden geeft. Wat je vertelde klinkt niet verkeerd. Misschien moet je weg omdat ze vind dat je een betere klik met het paard hebt dan zijzelf en dat ze jaloers is. Alsnog vind ik het erg dom, en meid, zoals ik het hoor ligt het niet aan jou.

Alleen vind ik het een apart stukje over die hoefzweer. Je moet inderdaad aangeven als er iets is, maar hoe wist je zeker dat het een hoefzweer was? (is maar een vraagje hoor ! :o)

Veel succes met het vinden van een nieuw paardje!

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 18:27

ikduss schreef:
Wat naar zeg!
En erg apart dat ze geen goede reden geeft. Wat je vertelde klinkt niet verkeerd. Misschien moet je weg omdat ze vind dat je een betere klik met het paard hebt dan zijzelf en dat ze jaloers is. Alsnog vind ik het erg dom, en meid, zoals ik het hoor ligt het niet aan jou.

Alleen vind ik het een apart stukje over die hoefzweer. Je moet inderdaad aangeven als er iets is, maar hoe wist je zeker dat het een hoefzweer was? (is maar een vraagje hoor ! :o)

Veel succes met het vinden van een nieuw paardje!


De hoefsmid merkte de hoefzweer op. Ik was toen op stal en de eigenaresse zelf (natuurlijk) niet....

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:43

ooh dan is het idd vervelend!
Sorry had er overheen gelezen!! :o

m_aar_tjee
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-08-09

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 20:48

Jeetje, ik weet precies hoe je je voelt.
Alleen ik heb uitleg gekregen, eigenaar had geen tijd meer en had haar pony verkocht, zomaar, zonder iets te zeggen.
Misschien zou je met haar kunnen praten en vragen of ze het misschien nog een tijdje aan wilt kijken.
Moet je alleen doen als jij dat zelf wilt natuurlijk.

KimPower

Berichten: 177
Geregistreerd: 17-07-09

Re: Verzorgpaardje kwijt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 22:20

Raar verhaal. Jammer voor jou, en het paardje, maar er zijn er nog meer op de wereld. :):