paardjes kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 07:18

ja vandaag ga ik paardjes kijken, ben toch beetje gespannen, wie weet zit de leuke er wel tussen.
Als ik er eenmaal ben zal het wel over zijn, maar nu ben ik toch benieuwd hoe ze erbij staan, wie de eigenaar is, en welke paardjes er staan, kies ik niet prompt de foute of zeker weten de juiste.

Wie kent dat gevoel? Eerste gevoel is toch de beste?

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 07:28

Praat me er niet van! Ik kan me nog de dag voor ik zou gaan kijken zo voorstellen. De autorit naar de andere kant van Nederland was nog het ergste! Maar het gevoel als je het juiste paard voor je hebt.. tja niet iedereen heeft het. Ik had het wel, terwijl de pony die ik voor m'n neus had de hele bak aan het rondrennen was, nog hengst was en erg druk. In de twee maanden daarna heb ik af en toe wel getwijfeld, maar nu een jaar later is het een super mak schaap en had ik me geen betere pony voor kunnen stellen.

Heel erg veel plezier, hopelijk zit er wat voor je tussen :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:18

He spannend! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Over het algemeen denk ik niet dat het eerste gevoel altijd het beste is, maar er moet natuurlijk wel een klik zijn. Verliefd worden, heb ik weleens gehoord. Heeeeel veel plezier en succes vandaag, laat je ons even weten hoe het was?

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 09:22

Ja, dat ken ik wel.
We waren met school voor een praktijkles op een manege en daar zag ik Silence staan.
Ik was meteen verliefd, maar goed hij was nou eenmaal manegepony daar.
Op de terugweg hoorde ik van de docent dat in principe alles te koop stond omdat de eigenaar met pensioen ging.
Een week later ben ik terug gegaan met mam om te kijken of er iets bij zat voor mij.
En wat was ik zenuwachtig zeg.....en ik wist dan nog wel waar ik heen ging.
Dus moet je nagaan hoe zenuwachtig jij moet zijn ;)
Uiteindelijk een lijstje gemaakt met een stuk of 5 - 6 paardjes, maar toch elke keer terug naar Silence.
Tja, dat was wel duidelijk toen....

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:20

Ik wist 't ook meteen :j Ik wist wat ik zocht qua maat, bouw en karakter en toen ik opsteeg en een paar meter gereden had op wat nu mijn paard is wist ik het. En inmiddels ben ik ook verliefd op hoe hij eruitziet (want toen ik 'm voor het eerst zag moest ik wel even slikken, bijna de lelijkste was dus het paard waar het om ging... overbouwd, gigantisch zware hals en heel charmant in een dikke wintervacht :Y) ) Ik heb niet verder gekeken, meteen bij het eerste paard was het raak. Overigens kwamen bij mij de échte zenuwen pas bij de keuring... die waren ook meteen weg toen mijn paard mijn paraplu (het regende) probeerde op te eten :D :P

Heel veel plezier vandaag!

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 13:22

Ik herken het ook..mijn eerste gevoel was niet de juiste, hij werd afgekeurd..misschien maar beter want nu heb ik wel mijn droompaardje :D Komt wel goed, geniet er maar lekker van!

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 07:25

inmiddels gekeken, gisteren, eerst een uurtje rijden en gemakkelijk gevonden.

3 paardjes uitgezocht, waarvan er 1 erg leuk, die was mijn voorkeur, een 2de die ik op internet zag staan, maar er voor mij niet echt uitsprong en 3de die gewoon erg knap was.

En de 2de sprong er uiteindelijk toch uit, die was grappig, leuk met rijden erg braaf, en kan je nog veel leren. De andere 2 vielen me tegen, omdat die erg loperig waren, en op 1 zat zeker geen rem.

Dus ik ga as weekend weer terug voor de 2de en ben erg benieuwd of ik hem nog steeds leuk vind, het voelt wel goed, vertrouwd en kun je zeker een leuke band mee opbouwen, me dochter gaat dan ook mee, want zij is meestal de poetstut van stal dus moet het met haar ook goed gaan.

Dus dat moet dan wel de doorslag geven, en dan pas kan het balletje rollen zoals keuren, ed.

Heb gelukkig een week om alles even te laten bezinken en nog na te genieten van gisteren.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:28

Wat leuk om te horen! Klinkt goed allemaal. Alles laten bezinken is inderdaad belangrijk :j (ben gisteren op een stoeterij geweest en mijn hoofd loopt nu ook over). Ik hoop dat het paardje as weekend nog steeds zo leuk is!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:39

Dat hoop ik ook :j Grappig dat juist paard twee er zo uit sprong, ik had de klik ook pas echt toen ik eenmaal was opgestegen. Wat voor paard is het TS? :)

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:42

Ben je bij een handelstal geweest?

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:50

Ooh dat zalige kriebels-in-de-buik gevoel .. Ik had het ook (een week op voorhand al) toen ik 24 juli naar 'mijn paardje' ging kijken .. Wéken had ik al op internet naar zijn foto's zitten kijken, ik was gelijk verkocht! De 3 uur durende rit was hels, voortdurend plaspauzes moeten houden van de stress :D Maar eenmaal aangekomen, toen hij uit zijn stal werd gehaald was ik metéén verkocht. Heb hem aan het halster mogen wandelen en hem een beetje gekieteld e.d., enorm fijn, ik had er écht een goed gevoel bij. Toen het tijd was om hem terug op stal te zetten, gaf hij me zelfs een kusje :o Echt een snoes ! Jammer genoeg is zijn peesblessure nog niet helemaal hersteld, waardoor hij nog altijd niet in mijn bezit is, maar dit weekend zie ik hem terug en ik kijk er enorm naar uit!

Hopelijk loopt het voor jou ook zo fijn!

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:56

spannend is het he!!
Echt super!

Ik weet nog dat ik voor mijn paard ging kijken (heb pas 1 jaar een paard hoor hahaha ;)).
Ik zocht een volbloed, liefst een engelse maar arabisch vond ik ook super.
Mooi gebouwd, lief, geen hengst en rond de 6 jaar.

En ik kwam thuis met een tinker jaarling, hengst....
Geen dag spijt van gehad :D Was opslag verliefd!

Je weet het wel als het goed is, je word echt verliefd en weet gewoon dat als je dat paard niet neemt, je er spijt van gaat krijgen.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:57

Oooh leuk al die verhalen! Ik zit hier helemaal te kwijlen :D

_Chendo_, dat is wel een hele omslag zeg! Gaaf! Ik ga even in je profiel spieken, hihi.

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:56

ow wat lijkt me dat een heerlijk gevoel!
Leuk hoor, paardjes kijken :D

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:20

hestejente schreef:
Dat hoop ik ook :j Grappig dat juist paard twee er zo uit sprong, ik had de klik ook pas echt toen ik eenmaal was opgestegen. Wat voor paard is het TS? :)


klopt, ik ging voor paard 1, en toen op paard 2 ging het gewoon hartstikke leuk met rijden.

superwoman schreef:
Ben je bij een handelstal geweest?


Niet echt handelstal, stal westfriesedijk, allemaal dravers, ik ging voor een merrie kleur zwart, en het paardje nu is bruin, ruin, en grappig.

TeeGee

Berichten: 15497
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 09:49

PP > VVDD

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 14:32

principal schreef:
Niet echt handelstal, stal westfriesedijk, allemaal dravers, ik ging voor een merrie kleur zwart, en het paardje nu is bruin, ruin, en grappig.

Zorg iig ervoor dat je weet wat je koopt.
Dierenartskosten en stallingskosten zijn hetzelfde voor een goedkoop en duur paard.
Bezuinig dus niet op de aankoop!
Zorg voor iemand die het paard kan beoordelen op bouw of hij bij je past etc - want dat doet een D.A niet. Deze kijkt alleen of hij gezond is.
Ook een ront.keuring raad ik aan - al hoeft deze niet 100% in orde te zijn,je moet wel weten wat je koopt en wat de risico's zijn. Paard kan ook altijd nog z'n been breken ofzo, maar als er al duidelijke signalen zijn voor atrose kun je er nog even over nadenken ;)

Ik heb het ook gehad - zocht een ingereden ruin die ik eigenlijk "gelijk" kon starten in de sport en het liefst geen bruin.
Werd een 2.5 jarige bruine onbeleerde merrie. :D
karakter was super en ik had ook al wat ervaring en genoeg begeleiding. Is dus ook allemaal goed gegaan ;)

ilh_

Berichten: 50
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: 's Gravenmoer

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:18

ik droom ervan dat ik met mijn moeder paardjes ga kijken, en er dan een mag uitzoeken :P
maarja, niet iedereen heeft geld genoeg :(

ik hoop dat je een mooie kiest, en een hele lieve die jou veel liefde geeft (A)

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 07:41

inmiddels geslaagd met paardje 2. Een lieve ruin, die ik zo vaak mag bezoeken als ik wil, heb al de papieren gezien. Nu moet ie alleen nog hier komen.

Vanwege omstandigheden (ziekte) op stal, zal het zeker veel langer duren, waardoor ik een andere stalling ga zoeken. Want 1x in de week een eigen paard opzoeken, is nl een uur heen en uur terug. Vind ik toch te weinig.
En vreselijk erg eigenlijk, |( dus ik ga me goed beraden, maar ga er vanuit dat het gaat lukken.

Ik ben alweer aan het uitkijkennaar as weekend dan ga ik weer tutte met hem.

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Re: paardjes kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:14

Gefeliciteerd dat je geslaagd bent. en natuurlijk willen we foto's zien.