je let even niet op..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loezz

Berichten: 568
Geregistreerd: 10-06-08

je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:16

Vandaag was het zo'n dagje dat ik me weer eens ging concentreren op al mijn paardjes, aangezien ik momenteel bijna altijd op de manege ben inclusief slapen!

Ik wou dus mijn jaarling uit de wei halen, supervriendelijk beest, normaal gezien heel mak.. Ik ga naar de draad, ( de onderste had ik al opzij gedaan ) de bovenste doe ik los en wat gebeurd er?!
NIETS.. dat dus ze wou echt geen stap vooruit zetten, ze wou dus niet uit de wei.. Ik weet niet wat er gebeurd is of waarom, maar ze leek niet echt bang..
Het was eerder iets van een vandaag-blijf-ik-lekker-hier-dagje!

Heb echt alles geprobeerd hé, eerst zachtjes, met wat eten, dan strenger. Dit was nog met de draad in de hand, dan had ik deze opzij gesmeten en zo verder gedaan. Dan was ik zo druk bezig dat zonder ik het eerst door had, Jumbo mijn oude ruin op het gemakje de weide uitstapte :+ ! Ik van JUMBO NEE , moest ik eerst mijn veulen lossen, draadje dicht. Dan achter jumbo gelopen, die eerst op het gemak aan het stappen was op straat. Ik ben bijna bij hem, ga voor hem staan, draait die zich om en draaft hij terug! Dit omdat dat veulen dus gek aan het worden was en aan het bokken, continu galopperen.. Draaft hij het weggetje in langs de beek, dat liep gelukkig dood dat weet ik wel, heb ik hem kunnen nemen en terug gezet. Waarna ze allebei terug zijn gegaloppeert.. Veulentje weer genomen, uiteindelijk toch eruit gekregen.. pasje per pasje ..

Hier een nog een foto, had toevallig mijn kodak op zak :o
Man ik bedoel , kijk haar gezichtje eens, ze wou gewoon niet hé!

Afbeelding

lalala00
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:39

Heeft mijn verzorgpaard ook. Heb geen idee waarom maar in de wei verzet hij geen stap als je zij halster omdoet. Terwijl de andere paarden er ook uit moeten en dus wel mee lopen. Hij staat je gewoon vrolijk aan te kijken met zijn oortjes naar voor en is helemaal niet bang. En net zo als jij eerst zacht en dan strenger, en na een hele tijd loopt hij 5 passen en staat weer stil :+ Hij staat dan net zo als jou jaarling.

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:42

hihi wat een gedoe ook met die paarden he! Maar ik zou haar wel even een keertje streng aanpakken.. Want als ze eenmaal doorhebben dat ze stil kunnen gaan staan dan blijven ze het doen.. Mijne heeft dat vorig jaar ook gedaan en ik kan je zeggen, als het eenmaal zo ver is dat ze alleen maar achteruit gaan lopen dan heb je er flink de pest in! :)

Loezz

Berichten: 568
Geregistreerd: 10-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:06

_Claire schreef:
hihi wat een gedoe ook met die paarden he! Maar ik zou haar wel even een keertje streng aanpakken.. Want als ze eenmaal doorhebben dat ze stil kunnen gaan staan dan blijven ze het doen.. Mijne heeft dat vorig jaar ook gedaan en ik kan je zeggen, als het eenmaal zo ver is dat ze alleen maar achteruit gaan lopen dan heb je er flink de pest in! :)


Wel ja, op een gegeven moment dacht ik van, straks moet ik hier met de zweep ofzo langs van achteren... Maar ik was dan ook helemaal alleen! En hja ik had de draad op de grond gegooit, maar dan nog kan ik niet tegelijkertijd haar goed vasthouden en erachter proberen :) , morgen ga ik zien of ze opnieuw zo doet, anders laat ik de hulp inschieten van mama! :D

Ineke2

Berichten: 33164
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:11

Een langer touw meenemen van een meter of 4. Zelf met je rug naar het paard blijven staan en als hij gaat stilstaan, het achterste deel van het touw richting zijn kont zwaaien. Werkt dat niet? Dan hem er mee raken terwijl je hem naar achter zwaait. Maar niet zoals je nu voor de foto bent gaan staan... Voor hem staan en zelf naar hem omdraaien werkt niet, paardlief is altijd sterker dan jij, dus je moet slimmer zijn.

xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:44

Mijn verzorgpaard doet dat ook. Gewoon echt 5 meter voor het hek blijven staan, en dan probeer je alles maar hij blijft dan gewoon staan. Maar bij hem helpt het als ik een zweepje meeneem naar t land hoef hem vaak alleen maar mee te nemen en dan weet hji gewoon dat ie moet doorlopen.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:48

Die foto is wel erg leuk. Paard op de achtergrond kijkt een stuk blijer

ilh_

Berichten: 50
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: 's Gravenmoer

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:14

haha, grappig, :)
gebeurt bij ons op de manege ook,

wij mochten alle paarden in de wei zetten, en uit de wei halen.
pak ik Sedan, om op te rijden,
en hij keek me aan: - ik blijf lekker in de wei staan en je krijgt me er toch niet uit-
probleem ik moest op hem rijden :P

komt donut achter sedan staan, en die huppelt mij zo voorbij de wei uit, XD
gelukkig stond er iemand achter me om donut op te vangen,
want larnaca stond al in de pose van, ik ga lekker achter donut aan. :P

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:08

Haha die had er duidelijk geen zin in! Daar heb ik gelukkig nooit zon last van kan wel vervelend zijn als ze dat vaker gaat doen :=

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:37

Hahah wat lief dat koppie, zo deed me lease paardje ook wel is :+:

_Question

Berichten: 2392
Geregistreerd: 13-04-06

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:08

Haha helaas die had er echt geen zin in, gelukkig is het uiteindelijk toch nog gelukt. Slaat je hart wel even 5x over he als er paarden los lopen ..

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: je let even niet op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:37

Doet mijn verzorgpony ook. gewoon streng zijn. zijn ze helemaal gek geworden! haha