Kadootje gekregen.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:08

Ik moet het even kwijt, ben zo blij!

Een week geleden kwam er een paard bij ons op stal (mijn vriendin en ik wonen op het erf zelf, maar de stallen zijn niet van ons)een 7 jarige KWPN merrie, duits gefokt.
Was meteen weg van haar. Een Ontzettend mooi, maar oh zo'n Gevoelig paardje.
Lang geleden dat ik van die kriebels voelde, nadat ik gestopt was in de friezen 2 jaar geleden.

Toen ik voor het eerst zag dat ze gereden werd, schrok ik. De ruiter die haar reed was zo ontzettend bot, het enige wat hij deed was wijken, en als ze een pas verkeerd zette een keer heel hard stompen. EN maar schreeuwen toen hij erop zat. En toen hij afstapte zij hij poeslief, ik start in januari Z met haar. :+
Merrie helemaal in paniek. Hij kreeg haar zelf ook niet gevangen in de wei (vind je het heel gek)
Kennis gemaakt met de eigenaren, erg aardige mensen! Ze rijdt haar zelf niet omdat ze 2 jaar geleden een operatie heeft gehad en nog steeds met de wonden kampt. Zij een springruiter is, en de merrie toch meer dressuurmatig aangelegd is. Ze heeft haar op dit moment alleen voor het vertroetelen, zit niet om geld verlegen en koopt alles voor haar. Hoezo verwend paard? :Y)

Mijn schoonzusje is 18 geworden, gaat studeren, maar wil wel blijven rijden. Haar pony staat te koop, en wilde later op zoek gaan naar een paard. Toch heb ik ze overgehaald om naar haar te komen kijken. Klikte meteen. Rijden ging super nadat alle spanning van de harde hand van de vaste ruiter eruitgereden was. Wat ons opviel is dat ze vrouwen ontzettend vertrouwd en hier aan hangt, en ze in blinde paniek schiet als er een man voorbij gehuppeld komt. Toch besloten om er over na te denken, er moet tenslotte eerst nog een pony verkocht worden.

De dag erna hoorde ik s'ochtends vroeg een hoop lawaai, geschreeuw en getrappel.
Ik keek met een slaperig hoofd naar buiten en zag dat de ruiter het paard, zijn scooter en het zadel in zijn hand had en naar de overkant van de straat wilde lopen om in een andere bak te rijden.
Uiteraard was dit eng, en de merrie was wat onzeker. Voor ze het wist had ze een ontzettend harde lel te pakken van zijn voet in haar buik. Halstertouw brak af en paard rende terug naar stal.
Ik heb hierna de eigenaresse gebeld
Die heeft de man verboden om haar te rijden, en mij gevraagd of ik haar niet wilde bijrijden.
TUURLIJK WILDE IK DAT!
Ben met mijn eigen (wat moeilijk) jong paard bezig, maar aangezien deze merrie wat verder is vond ik het een goed idee om haar te rijden om toch wat op niveau te blijven en zekerder te worden op mijn eigen paard. Heb haar 3 dagen gereden en het enige was ze deed was wijken. Op de volte, van hand veranderen, gebroken lijnen. Omdat ze hier alleen op werd getraind (gestompt). Haar opgepakt vanaf de basis, ging super. De eigenaresse stond gewoon te huilen toen ze ons samen rustig bezig zag en zag dat haar paard weer vertrouwen kreeg, totdat....

De 'kliek' op onze stal hadden het vanaf het begin al niet zo op de nieuwe mensen van de merrie
Om een lang verhaal kort te maken. Gisteren kwam ik thuis van het werk en werd ik gelijk gebeld door de eigenaresse dat ze de stal moet verlaten. Door een vage reden, die niet gegrond was. Uiteindelijk is de echte reden geweest dat de andere stalleden hebben geklaagd. (dit is echt omdat ze er geen nieuwe bij willen hebben)
Uiteindelijk heeft de staleigenaar haar verteld dat ze weg moest. Ik moest zelf weg om te gaan rijden (ons paard staat ergens anders) dus kon haar niet helpen om het paard terug te brengen.
Ik heb afscheid genomen en gezegd dat we nog contact houden, en dat ik het echt oprecht jammer vond dat ze weg moet, omdat ik haar met veel plezier reedt.
Ze ging op haar hurken zitten en zei, weet je wat. Kom haar maar halen. Ik betaal alles, stal, entingen hoefsmid, je startkaart, echt alles.. Als ze maar bij jullie komt. Want daar is ze het beste.

:oo

:D

Ik stond met mijn oren te klapperen... Het paard wat ik zo leuk vond...
KRIJGEN WE GEWOON!!

Vanavond gaan mijn vriendin en mijn schoonouders even babbelen met de eigenaren en dan komt ze dus naar ons.

Sorry moest het even kwijt! Ben zo ontzettend blij.
Wedstrijdkaart wordt aangevraagd, training gaat beginnen en dan kijken hoever we komen!

riviera2

Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:19

Jemig wat een verhaal zeg!! maar waar komt ze nu te staan dan? bij je andere paard? komen er foto's?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:22

Dat vraagt om foto's!
Gaaf zeg, gefeliciteerd.

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:23

Wat een verhaal zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :D
Echt super. Komt ze nu alsnog bij jullie op het erf te staan, of bij jou eigen paard?

LadyLaura
Berichten: 137
Geregistreerd: 12-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:24

Wat leuk voor je zeg!
Wel ellendig voor de vrouw dat ze op deze manier haar paard weg moet doen. Maar als jij het paard een goede toekomst kan bieden. :o
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto..

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:25

Gefeliciteerd geniet er maar lekker van!

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:26

Wat een ontzettend mooi gebaar van de eigenaar en een geweldig cadeau voor jou :D

Larissa0304
Berichten: 132
Geregistreerd: 05-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:27

Jeetje wat een verhaal!! Heeel Heel Heel veel plezier en suc6 ermee:D

Mallodie
Berichten: 1108
Geregistreerd: 14-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:30

Wauw!! Van een geschenk gesproken :D
Ik vraag me ook af waar het paard nu eigelijk komt te staan; bij jouw paard of toch op die 'leuke' manege.

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:30

wauw succes met dr heb je foto? :D

ben benieuwd, echt penny verhaal :)) :P

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:34

Dankjewel allemaal!
Wij wonen op een erf met die 'leuke mensen' op stal, maar ons eigen paard en pony's staan een eind verderop in ons eigen weiland met onze eigen stalletjes. Daar komt ze te staan. Lekker rustig, waar ze niet steeds achterna en in elkaar wordt gebutst door de andere paarden. Maar lekker in haar eigen weitje.
Ik heb nog geen foto's van haar. Maak ik zo snel mogelijk!
Ze is heel donkerbruin, 1 wit voetje voor, 1 wit voetje achter en een chique druipkol.
Afstamming zal ik ook eens goed naar gaan kijken.

Claudienee

Berichten: 2926
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:36

Klinkt goed :j Hopen dat ze daar lekker paard kan zijn en jullie met zijn tweetjes een mooie reis tegemoet aan zonder gepluk en getrek :)

Enne, we wachten geduldig op de foto's ;)

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:39

Dat zijn nog eens leuke berichten!! Succes!!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:40

Ooh wat gaaf echt zo'n pennyverhaal :o
Sorry, maar zoiets lees je eigenlijk alleen maar daar (tenminste in de tijd dat ik hem nog las), maar wat geweldig
Wat een geweldige aardige vrouw ook
Ik zou haar eeuwig dankbaar zijn
Ik wacht ook op foto's :)

joplin_1

Berichten: 421
Geregistreerd: 20-09-07
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:43

Wauw wat een verhaal ik krijg er gewoon kippevel van en wat ontzettend dapper van de eigenaresse om toch voor het beste voor haar paard te kiezen echt ze verdient een pluim hoor. Heel veel succes met de aanwinst en geniet er maar lekker van.

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:48


Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 19:50

Ja, het is echt een schat van een vrouw. Ik ben haar echt eeuwig dankbaar.
Ze Wil alleen het beste voor haar paard, ze vind het erg moeilijk, maar is erg blij dat ze bij ons terecht kan.
Zo blijft ze nog wel een beetje van haar zei ze. Nou en of ze dat mag!!!
Ik zit al een hele dag met een bonkend hart....
Pfff... wat een sprookje hè?

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:50

Zo wat gaaf, geniet ervan en ga ervoor, en heel veel succes toegewenst.

Blij dat deze merrie van die rotruiter af is en nu normaal en eerlijk behandeld wordt.

babbii_lief
Berichten: 1153
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: zeeland (noord-branband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:51

proficiat met dit hele mooie kado
wat een super gebaar van die vrouw
maar je hebt haar echt gekregen het is niet een verzorg paard wat bij jou komt te staan waar je alles mee mag doen
zo lees ik het dan maar even goed geweldig

Maydine

Berichten: 4472
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: De Achterhoek

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:53

Net wat je zegt: Wat een sprookje!
Super voor je! Heel veel plezier met je mooie cadeautje!
Maar dat gaat vast lukken ;)

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:54

Wat gaaf zeg!
Nou, geniet er maar lekker van dan, maar dat lukt vast wel. :D

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:57

Woepie dat is nog eens een verhaal...!!!
Maar mooi uitgepakt voor jou dan zeg...!!! Veel plezier met haar!!! :) :) :)

Anoniem

Re: Kadootje gekregen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:00

Superleuk! Gefeliciteerd! :D
ben toch wel een klein beetje jaloers hoor, hihi

Maaikietje
Berichten: 833
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 20:01


girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:14

vind het heel leuk voor je hoor maar ligt het nou aan mij ??? of begrijp ik iets niet goed? ik zie niet in dat dit paard echt van jou is terwijl zij alles betaald en als het ooit tot een uitspraak voor de rechter ofzo zou moeten komen (je weet t niet, geloof niet dat je de mensen echt goed kent?!) denk ik dat je niet erg sterk staat.... hoop in ieder geval dat je niet teleurgesteld word
Laatst bijgewerkt door girlyggirl op 03-09-09 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt