Alles leek zo goed te gaan... :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 06:03

[MD] Ovariectomie, iemand ervaring?

Dit topic poste ik een aantal maanden geleden, met daarin nog een recente update dat alles helemaal super ging! +:)+
Helaas was het gister weer mis...

Weer ging die vreselijke telefoon af, Candy was weer niet goed. Ze lag de hele tijd op de grond en zodra ze stond wilde ze weer liggen. Wel was ze verder rustig, dus het was geen teken van zware koliek (in de vorm van gas en/of verstopping o.i.d.). Toch na een tijdje de DA gebeld, zeker omdat ze de laatste tijd steeds vaker was gaan liggen (vanaf afgelopen weekend). Telkens na inspanning (rijden, longeren). Toen de staleigenaar haar gisteren wéér zag liggen, midden in de storm was er duidelijk iets niet goed!
Afijn, de DA is gekomen, heeft haar onderzocht, maar dat was allemaal goed (darmkanaal). Toch had mijn lieve meid duidelijk erge pijn, dus toch een spuit pijnstilling erin. We moesten dan een tijdje later even kijken hoe het ging. En helaas had de spuit helemaal niets geholpen! Toen ze een paar keer gestrekt ging liggen en er meer dood dan levend bij lag, weer de DA gebeld, die dus drie uur later weer kwam, weer hetzelfde onderzoek, en weer was alles goed...
Toen maar contact opgenomen met Emmeloord wat we het beste konden doen. Een pony in deze omstandigheden vervoeren leek me ook niet de meest ideale oplossing, en dat waren beide artsen het met mij eens. Ze kon amper staan of ze lag alweer. Vooral na het opvoelen was het erg, toen werd ze erg onrustig, draaide telkens rondjes, staan, liggen, kijken naar haar buik en weer gestrekt. En och, wat had mijn arme meisje een pijn. En wat sta je er dan machteloos bij. |(
Besloten dat ze op stal zou blijven, toen ik wegging, lag ze wel, maar rustig. Vannacht moest er bij haar gekeken worden, en nu ga ik er zo weer heen. Vanmiddag komt de DA opnieuw. Mocht de toestand verslechterd/hetzelfde zijn moet ze meteen terug naar Emmeloord.

Ik ben er echt zo ziek van. Alles was weer goed, we konden alles weer, pony was hartstikke blij dat ze weer lekker naar buiten kon... En wat is er nu mis?? ;( Ik hoop dat ik zo aan kom en een hartstikke blij, vrolijk, en niet zieke pony in haar stal tegenkom... Maar ik ben er bang voor. ;(

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 06:53

Oeh dat klinkt niet goed
Hoe was de situatie vannacht?

Hopelijk knapt ze toch weer op...

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:51

Wat een waardeloos nieuws zeg :n >, heb je vorige topic over haar gevolgd.Ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Arme pony, hopelijk loopt het allemaal goed af en staat ze, als je straks heen gaat, kwiek om zich heen te kijken. We zullen duimen :(:) , wie weet helpt het. Heel veel sterkte.

Roxynoalover

Berichten: 224
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Uden

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:53

heel veel sterkte !

bloempje08
Berichten: 245
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: ergens waar het gezellig is

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:57

heel veel sterkte

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:23

Oh wat vervelend meid! Heel erg veel sterkte :(:)

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:39

tsjee ik heb alles doorgelezen wat ongelooflijk poedersuiker zeg heel veel sterkte

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 14:45

Aukelizzy schreef:
Wat een waardeloos nieuws zeg :n >, heb je vorige topic over haar gevolgd.Ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Arme pony, hopelijk loopt het allemaal goed af en staat ze, als je straks heen gaat, kwiek om zich heen te kijken. We zullen duimen :(:) , wie weet helpt het. Heel veel sterkte.
:j

Ik was zo blij! :D Ik had het echt niet verwacht. Hoe ze er gisteren bij lag dacht ik echt dat het wel eens het einde kon wezen. Maar vanochtend deed ik de stal open en ik zie een ontzettend vrolijke pony staan. :D Wat een blijheid toen ik haar zag STAAN! :#
Ze was lekker wakker en gewoon blij om mensen te zien. Wel was haar buik nog wat onrustig en dat was ze 's nachts ook toen er gecheckt werd (toen stond ze overigens ook al!!).

De dierenarts is geweest en die vindt haar nu goed, dus we hoeven niet naar de kliniek! We moeten dit weekend even afwachten en als het dan weer verslechterd komt hij natuurlijk weer.

Ik geef haar nu een week vakantie, en daarna wil ik misschien toch nog een keer een echo laten maken. Ben namelijk wel benieuwd hoe het er nu van binnen uitziet! Want die pijn dat ze gisteren had, was echt niet normaal.... En als ze telkens gaat liggen als ze inspanning verricht heeft, zegt toch dat er iets niet goed zit. Helaas....

Maar voor nu dus in ieder geval goed nieuws! :)

xnien_
Berichten: 1645
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:51

ik vindt het super zielig van je pony maar ik lees nu dat andere stuk en ik ben blij dat het weer goed gaat :D

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:50

Gelukkig zeg, hopelijk blijft het nu gewoon goed gaan. :D

xKimh
Berichten: 51
Geregistreerd: 21-03-09

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:54

Wat een goed nieuws zeg! Ik duim dat het zo blijft!

Fantast

Berichten: 1487
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Bolsward

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:57

Monica,

Gelukkig gaat het weer beter met Can, ik blijf nog even voor jullie duimen!

Meisje73
Berichten: 54
Geregistreerd: 24-04-07

Re: Alles leek zo goed te gaan... :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:13

Wat een goed nieuws alleen zou je niet willen weten wat steeds de oorzaak is van het probleem? Ik zou toch gaan voor een uitgebreid onderzoek in een kliniek.

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:34

Jawel, dat wil ik wel, maar ik ga geen onnodige stress veroorzaken. :) Daarom heeft ze nu eerst een week vakantie, ook om te kijken hoe het gaat en of ze dan ook nog zoveel ligt. En daarna willen we beslissen of we opnieuw een echo laten maken.

Het gaat nu nog steeds erg goed met haar. :) Is lekker vrolijk en ze vindt het getuttel ook allemaal erg leuk! :j