Pff en dan is ook mijn paard ziek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 13:30

De stal waar ik nu sta is aan het opbouwen, er komen dus overal nieuwe paarden vandaan en dat brengt de nodige virusjes met zich mee. Erg vervelend, ik probeerde mijn paard Kaspar dan ook zo veel mogelijk te behoeden van het ziek worden. De twee veulens hadden klassieke droesverschijnselen (bult, koorts, en binnen 2 à 3 dagen snotteren). De oudere paarden hadden echter geen bulten maar wel flinke koorts en ook snel snotteren (3 paarden hebben dit gehad). Ik zat er eigenlijk dus al wel op te wachten dat ik Kaspar ook snotterend van het land af zou halen. Dit bleef echter uit, maar ik haalde hem wel een stuk lomer van het land af. Hangend koppie.. langzaam lopend en hij lette eigenlijk niet echt op zijn omgeving. En z'n hinnikje.. :(:) Tja ik heb hem nu een jaar dus ik kan nu toch wel zien wanneer hij anders dan anders is. Gelijk temperatuur opgemeten en ja hoor, 39 graden. Hij at wel goed dus iedere dag maar even in de gaten houden. De dagen erop zakte het niet af maar bleef het stijgen, en op de vijfde dag 40 graden heb ik er toch maar een dierenarts bijgehaald. Kaspar snotterde niet, en eigenlijk ging hij qua doen en laten alleen maar vooruit. Z'n hinnik had weer meer kracht, hij is wakker en alert :? beetje raadselachtig.. maar de 40 graden koorts had ie nog steeds. De dierenarts raadde aan hem op stal te laten omdat regen en harde wind op dit moment erg slecht voor hem zijn, ook met Metacam beginnen. En hier zit gelijk het dilemma, want mijn paard kan écht níét alleen op stal. 's Avonds en 's nachts staat hij niet alleen, overdag dus wel. Het arme schaap.. toch zet ik hem overdag een paar uur buiten met een wind- en waterdichte regendeken om, alleen als het niet regent uiteraard. Buiten eet hij namelijk gras, binnen laat hij het kuilgras liggen. Keuze moest gemaakt worden.. maar nu wel maar hopen dat z'n koorts gaat zakken, want gisteren had het z'n piek bereikt, met 40,2 graden koorts.. begin me nu toch wel zorgen te maken.. 'gelukkig' is hij nu wel met snotteren begonnen, kleine beetjes..
Misschien tevergeefs maar mocht iemand nog tips hebben....

Afbeelding
Alleen op stal..

Afbeelding
*Rondje lopen verder* Baas, wat moet ik doen?

Afbeelding
*Weer twee rondjes verder* Kijken of er toch niet iemand aankomt..
Jullie begrijpen wel dat ik het echt niet leuk vind om hem zo op stal te zien staan. Wel heb ik begrepen dat hij na een tijdje wel stil gaat staan, suffen.. en niet de hele tijd door blijft gaan. Hopelijk zakt z'n koorts snel, dan kan hij weer fulltime naar buiten.

*zucht* Dit moest ik gewoon even kwijt )=

Viet

Berichten: 10901
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: kropswolde, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:38

Jeetje heel veel beterschap! :(:)

Altijd onwijs vervelend om je paard zo te zien en jezelf zo machteloos te voelen. Hopelijk komt er snel verbetering in!

Plaisir

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:39

Achgossie arme Kas toch! Heel veel beterschap met hem :(:)

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:08

Veel beterschap, arme kas :(:)

Tat_jana

Berichten: 6090
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Koog aan de zaan

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:46

beter schap met kas ;( echt vervelend dit joh ;(

stubeck

Berichten: 426
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Volendam

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:27

ik moet kasje van zn vriendje van harte beterschap wensen

bjorn_borg

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-03-07

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:29

beterschap, ik hoop dat het snel beter met hem gaat...

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:36

Hey meis wat ontzettend klote zeg heel erg veel beterschap voor je paard(wat is hij trouwens mooi!!) en een dikke knuffel,

Noor

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:41

Iedereen ontzettend bedankt, doet me toch goed :) paarden pff wat zijn het toch zorgenkindjes.
@ Noor: dankje :) hij is vooral van goud van karakter, lief dier :)

Ik kom net bij 'm vandaan, gelukkig beter nieuws. De eerste keer tempen vandaag kwam ie op 40,4, ik heel boos op de thermometer haha dus weer opnieuw gemeten, toen was ie 40,1, alweer 0,1 lager dan gisteren. Metacam gegeven en voor de zekerheid nog even gemeten; 39,87!!! *\o/* Dus ik hoop heel erg dat deze trend voort zet. Ook at hij vandaag een half uurtje na de metacam weer paar hapjes kuil dus ook erg goed.
Daarbij staat hij nu niet meer alleen, een paard van een stalgenoot wilde niet naar buiten (keerde telkens om en wilde niet naar de wei toe?) dus die staat 'm nu gezelschap te houden :)

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:10

He wat vervelend als alle paarden ziek worden en de jouwe ook nog eens ziek word. Hopelijk zakt zn koorts snel nog meer en is hij straks weer helemaal beter!

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Pff en dan is ook mijn paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 19:30

Vandaag toch minder goed nieuws en toch weer koorts van net boven de 40, word er toch wel flink moedeloos van, vooral omdat ie gewoon helemaal niet ziek aandoet. Alleen beetje snotteren.. nja hopelijk begint het binnenkort toch echt te zakken, anders toch weer dierenarts erbij.