ik ben het helemaal zat!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 16:32

heeey!
het is eerder een verslag van een paar maanden. Het is dus al een tijdje bezig. Maar nu mijn verhaal.

Ik sta nu een halfjaar op de stal waar ik nu sta, en ben het helemaal zat. ik krijg overal de schuld van zoals: de koeien hadden geen water omdat ik zogenaamd de kraan had uitgedraaid. had ik niet gedaan. ik kreeg daar de schuld van omdat ik mijn paard vaan afspuit.
Laatst ook ik had de dressuurbordjes in het weiland gezet, om er gewoon mee te rijden. De volgende dag ik zou in het weiland gaan rijden. En ik loop de zadelkamer binnen om mijn halster te pakken, zie ik die bordjes daar staan die ik de vorige dag had neergezet met een dikke ketting en slot eromheen. Ik had echt zoiets van zeg het dan gewoon.

En er loopt ook altijd zo'n vrouw daar rond. En die weet alles beter en heeft overal commetaar op. zoals een keer ik kwam net terug van een buitenrit en had mijn paard afgezadelt en op de poetsplaats gezet en eten gegeven. en ik was in de zadelkamer en ik loop weer naar buiten zie ik mijn paard letterlijk stikken! Ze was met haar hoofd onder het touw doorgegaan en raakte in paniek. dat was zo eng. Ik stond helemaal te shaken. En toen heeft iemand anders het touw doorgesneden. die gebeurtenis staat voor mijn hele leven op mijn netvlies geschreven en zie het nog steeds voor me. En die vrouw zei dus dat het mijn schuld was dat ze stikte omdat het touw te lang was. Dat touw was helemaal niet te lang.

En een keer ik ging op ponykamp. En we gingen haar inladen op de trailer en het regende. De klep was dus een beetje glad. dus zij loopt die klep op en glijd uit. Dus dat kleine plankje was gebroken. mijn vader had gezegt dat hij het zou maken maar dat hoefde niet. en nu mag ik de trailer niet meer gebruiken. Ik vind het nergens op slaan want mijn vader heeft aangeboden het te maken, en nu zit er een slot op de trailer.

ik kan zo nog wel meer dingen op gaan noemen. Ik ben der echt helemaal klaar mee en wil naar een andere stal. heb er wel 1 op het oog waar ik alles ter beschikking heb. bhet is alleen wel veel duurder denk ik.

Bedankt voor het lezen.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:12

Dat zijn niet zulke leuke dingen.
Als ik jou was zou ik er even over praten! Dat is het beste! Gewoon vertellen waar je mee zit!

PandorJ
Berichten: 260
Geregistreerd: 24-12-06

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:21

Tjee das wel vervelend voor je!
Kijken of praten helpt , en ja zo niet zou ik ook een andere stal gaan zoeken! :j

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 17:28

bedankt voor de reactie's.
ik denk dat ik een andere stal ga zoeken want ik vind het daar ook 1 ranzige bende. en metname vooral de schuur met stallen.

brenda1982
Berichten: 850
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: In of om het huis en stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:34

x,,kelly,,x schreef:
ik denk dat ik een andere stal ga zoeken want ik vind het daar ook 1 ranzige bende. en metname vooral de schuur met stallen.


dit is misschien niet erg tactisch neergezet van jou, stel dat er iemand van je pensionstal dit leest?? daar ben je als staleigenaar niet echt blij mee, ook al is het wellicht de waarheid.

Ik denk dat je het beste een andere pensionstal kan zoeken, de gemoederen lopen straks zo hoog op dat ze je de stal kunnen weigeren. Succes

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:39

pff ik kan me om zulke dingen ook gaan opvreten.
wat een gedoe allemaal..
als ik jou was zou ik er ook gewoon niet meer heen gaan.
gewoon lekker een stekkie vinden waar t beter gaat .
eventueel wel even uitleggen dan waarom je daar weg gaat.
en verder er lak aan hebben.
succes

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:49

Ja kan niet echt oordelen ! maar als jij vind dat jij naar een andere stal moet dat het beter is zou ik daar inderdaat weg gaan! Wand paardrijden en naar je paard gaan moet een pleziertje zijn! En gezellig! en zo te horen is dat het daar op stal niet!

Meisje73
Berichten: 54
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:11

jeetje vervelend zeg. Als ik er zo naar kijk is het bij jullie al zo hoog opgelopen dat het moment van praten ook eigenlijk al is geweest. Misschien is een andere pensionstalling dan inderdaad beter. Het belangrijkste van een hobby is om er plezier in te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jij het nog leuk vind om naar je paard te gaan.
Goed ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurt en wil er ook niemand mee veroordelen. Probeer bij je nieuwe persionstalling alles duidelijk te houden en te overleggen zodat je niet weer in dit soort zaken kan verzanden.
Succes ermee

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 19:21

merlemeis schreef:
jeetje vervelend zeg. Als ik er zo naar kijk is het bij jullie al zo hoog opgelopen dat het moment van praten ook eigenlijk al is geweest. Misschien is een andere pensionstalling dan inderdaad beter. Het belangrijkste van een hobby is om er plezier in te hebben. Ik kan me niet voorstellen dat jij het nog leuk vind om naar je paard te gaan.
Goed ik weet natuurlijk niet wat er is gebeurt en wil er ook niemand mee veroordelen. Probeer bij je nieuwe persionstalling alles duidelijk te houden en te overleggen zodat je niet weer in dit soort zaken kan verzanden.
Succes ermee



jaa indd. ik ga nu ook met tegenzin heen. met een paar andere meiden kan ik wel heel goed omgaan enzo en rijd ervaak samen mee. En 2 van hun zijn zusjes, en de kleinste kan haar pony niet meer uit het land halen omdat die van mij dan vervelend is. Ze gaat dan strappen enzo maar mij paard is ook anderhalf x zo groot als die pony en die durft dus niks terug te doen. Op een gegeven moment moesten hun met een zweep het land in om mijn paard aan de kant te houden. ik vond dat echt niet normaal toen ze dat zeiden. Ze hadden het ook gewoon tegen mij kunnen zeggen. dan kon ik er misschien wat aan doen. maar waarom het gelijk zo moet snap ik ook niet. en het is wel mijn paard die ze naja slaan kan ik het dnek ik niet noemen maar tikjes geven wel.

en die staleigenaar van die stal waar ik heen wil kan ik heel goed. ze is namenlijk mijn instrutrice en wil altijd met alles helpen en kan het goed met haar vinden.

nynke1995

Berichten: 1205
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: Fryslân

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:52

Als ik jou was zou ik ook naar een andere stal gaan lijkt me echt niet leuk daar, bij ons is het eigenlijk altijd gezellig en doen ook bbq´s en buitenritten, wedstrijden enzo altijd supergezellig :D

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 09:17

nynke1995 schreef:
Als ik jou was zou ik ook naar een andere stal gaan lijkt me echt niet leuk daar, bij ons is het eigenlijk altijd gezellig en doen ook bbq´s en buitenritten, wedstrijden enzo altijd supergezellig :D


dat klinkt indd gezellig!

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: ik ben het helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:22

Het is wel vervelend allemaal maar ik krijg ook af en toe het idee dat je het voor een deel zelf in de hand werkt. Bijvoorbeeld met die dressuurbordjes. Jij zegt wel dat ze het moesten melden dat het niet mocht maar jij kon het ook vragen,... dan was het meteen duidelijk en geen frustraties.
En van kranen dichtdraaien, dat kan altijd eens gebeuren. Zeg sorry en dat je er op zult letten.
In een pensionstal werkt het van 2 kanten uit!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 09:55

reininglover schreef:
Het is wel vervelend allemaal maar ik krijg ook af en toe het idee dat je het voor een deel zelf in de hand werkt. Bijvoorbeeld met die dressuurbordjes. Jij zegt wel dat ze het moesten melden dat het niet mocht maar jij kon het ook vragen,... dan was het meteen duidelijk en geen frustraties.
En van kranen dichtdraaien, dat kan altijd eens gebeuren. Zeg sorry en dat je er op zult letten.
In een pensionstal werkt het van 2 kanten uit!



andere zetten die bordjes ook neer en dan blijven ze gewoon staan.
en ik let er altijd op dat de kraan open is. heb hem nog nooit dichtgedraaid.