Vandaag even beren trots om mn mannetje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlexandraM
Berichten: 4677
Geregistreerd: 08-11-05

Vandaag even beren trots om mn mannetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 15:56

Vandaag lekker lang bij de paarden geweest, had totaal geen zin ofja... ik heb altijd wel zin naar de paarden te gaan maar wat rotstuk fietsen staat me erg tegen. Eenmaal daar is het goed tot ik trug naar huis moet wat 10x vervelender is dan de heenweg...

alé zo was ik vandaag dus bezig, eerst kleine maxi gepakt want die was me al de hele tijd na aant lopen.
beetje poetsen en weer wit maken...
Erna longeer spullen gepakt (gewoon zweep en lijn) en hem wat gelongeerd, wat voor een shetje die nouwelijks gelongeerd word vrij goed gaat.

Nina had helaas een beetje slechte dag door de vliegen en heb dr dan maar vandaag met rust gelaten.Het lukte gewoon niet, mn arme mishandelde meisje, man wat heeft ze het slecht gehad toen...

Norman gepakt gelongeerd en jeedje wat ben ik trots op mn mannetje!!!! Hij luisterde werkelijk PERFECT op mn stem... Toen zonder zweep geprobeert want dan wil hij vaak toch niet echt gaan... niet dat ik hem aanraak met de zweep hoor :D das niet nodig en sowieso kom ik dr vaak niet aan omdat de afstand te groot is...
Zweep dus op de grond en ik door (verschillende hoogtes met mn hand + stem en het ging super) veel overgangen geoefent en hij luisterde zo direct en perfect.. Ik snapte het bijna niet. :)

Ik was echt bere trots op mn norman die heel dominant is en toch liever niet direct luisterd of eronderuit probeert te komen.

Nouja ben gewoon even een trotse "mama" :D zeker voor een paardje die de laatste jaren mocht doen waar HIJ zin in heeft, onwijs dominant is en zeer zeker naar de eigenaar soms wat te ver gaat!!!

Het was iig een heel goede dag vandaag! en heb hem erna dan ook lekker lang gepoetst met hem bezig geweest en bij hem gezeten... wat lekkers gegeven aan alle diertjes en naar huis gegaan... Ja ik kom dr nog wel met hem :D

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 01:31

Leuk dat het longeren zo goed is gegaan :j.

Houden zo +:)+

piey

Berichten: 67
Geregistreerd: 01-09-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 02:15

Leuk om te lezen dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan het longeren. ;)
Ik vind longeren niet zo'n leuke bezigheid, maar als ik goed contact heb aan de lijn en een ontspannen, over de rug gaand paard, dan heb ik er haast net zo'n fijn gevoel over als dat ik aan het rijden ben. :)ddd