fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 23:48

vandaag was ik lekker met mijn bijrijdpony angel aan het rijden,angel is 100 % verkeersmak en erg fijn te rijden.
we waren ongeveer een half uur onderweg toen ik op een stuk een tractor zag aankomen,gelukkig waren er hele brede bermen dus ik ben toen helemaal aan de kant gaan rijden met angel.
de boer die op de tractor zat vond het blijkbaar niet nodig om langzamer te gaan of uberhaupt aan de kant te gaan wat wel zo netjes is.
dus hij kwam erg dicht langs ons heen waar angel wat nerveus van werd,ik kon niet verder aan de kant omdat er een sloot lag maar helaas dacht hij er anders over toen hij nog dichter langs ons heen kwam.

angel stapte met haar ene voorbeen in de sloot en gleed wat weg,daar schrok ze van.
inmiddels was de boer gewoon naast ons gestopt en liet de motor draaien.
dat was de druppel,angel wou weg bij de enge grote tractor...
half in de sloot draaide ze zich ineens om waardoor ik gelanceerd werd,de teugel brak gewoon omdat ik angel niet wou loslaten...en ikke......ik landde heel fijn royaal in de brandnetels.

heb mijn vinger een beetje gekneusd en 3 blaren,
angel leek wat kreupel te lopen...ik ben toen naar de manege in de buurt gestapt waar zij de teugels even gemaakt hebben en om angel wat rustig te maken.

toen weer rustig naar huis gestapt en daar de eigenaar(die tevens veearts is) even laten kijken.
ze liep met het been waar ze zich mee verstapte in de sloot wat kreupel maar het leek niet heel erg te zijn.
benen even gekoeld en weer terug gezet in de weide,toen liep ze al een heel eind normaal.
morgen kijkt hij er nog een keertje naar of er verdikkingen zijn maar het viel achteraf best mee.

irmadehoop
Berichten: 57
Geregistreerd: 07-07-06
Woonplaats: Nieuwenhoorn

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:57

Wat een boer, deze boer. Bij de meeste gewone automobilisten lijkt het helemaal nooit in hun hoofd op te komen om op hun rem te trappen of rustig aan te doen als ze een paard zien, zoals ik dagelijks ervaar. Van boeren had ik meer verwacht (verstand van dieren ofzo...).

Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:00

irmadehoop schreef:
Wat een boer, deze boer. Bij de meeste gewone automobilisten lijkt het helemaal nooit in hun hoofd op te komen om op hun rem te trappen of rustig aan te doen als ze een paard zien, zoals ik dagelijks ervaar. Van boeren had ik meer verwacht (verstand van dieren ofzo...).


Hier remmen alle auto's automatisch af, of juist extreem langzaam rijden, ook vrachtwagens en trekkers remmen af.. :P En dat voor een 80 km weg :)

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:04

boeren, ik mag ze niet, laatst lag mijn vriendin ook nog in de sloot door een boer :(
volgende x als je de kans krijgt nummerbord onthouden :j
maar veel sterkte nog, die boeren moesten es weten..

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:11

Oooh.. dit verhaal had ik beter niet kunnen lezen.
Ik rij dus ook altijd op de polderweggetjes, waar ook regelmatig tractors rijden, en ik zie dit altijd gebeuren in me gedachtens zeg maar..
Hier ben ik dus altijd zo bang voor!

Gelukkig valt het achteraf wel 'mee'.

Maar ik kan uit je verhaal niet halen,stopte die boer nou omdat hij zag dat het fout ging? Of stopte hij even en reed daarna verder?

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:12

Jee meid is niet niks. Ik hoop dat jij en je paardje er niks aan overhouden.

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:15

M_EL_ISSA schreef:
Oooh.. dit verhaal had ik beter niet kunnen lezen.
Ik rij dus ook altijd op de polderweggetjes, waar ook regelmatig tractors rijden, en ik zie dit altijd gebeuren in me gedachtens zeg maar..
Hier ben ik dus altijd zo bang voor!

Gelukkig valt het achteraf wel 'mee'.

Maar ik kan uit je verhaal niet halen,stopte die boer nou omdat hij zag dat het fout ging? Of stopte hij even en reed daarna verder?



dat vroeg ik me ook af, hoop dat het het eerste is anders vind ik het een not zorgzaame boer :n

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:17

Zo een had ik er laatst ook.

Ik was bezig om eentje verkeersmak te maken, aan de hand. Voorzorgsmaatregelen genomen, hoofdstel om, hengstenketting met longeerlijn, zweepje. Paardje luisterde kéurig! Ik begon mijzelf al af te vragen waarom ik zo neurotisch aan het doen was, met een hoofdstel en hengstenketting. Tot er een tractor aan komt rijden, met een kar er achter, dat op een hobbelweg. Dat maakt een herrie, alsof er een aardbeving aan komt! :wow: Ik zoek snel naar plekken waar ik een paadje ofzo in kan slaan, zodat het paard verder van de weg af is en de impact wat minder groot is. Ik zwaaide verwoed met mijn armen er riep of hij alsjeblieft even iets zachter kon gaan, tot ik een paadje had bereikt. Gerend met paard aan de hand, paard stond nog geen 4cm in het paadje of de tractor kwam voorbij razen, hij is geen kilometer zachter gaan rijden. Paard totáál over de zeik, dus maar weer de terugweg ingezet. Komt die sukkel weer terug! :( Ik gillen, armbewegingen maken richting een paadje verderop. Precies hetzelfde liedje |o . Ik heb keihard gerend, paardje ging gelukkig braaf mee. Ik sta 10sec in dat paadje en hij komt wéér langs. -:(- en geen kilometer zachter rijden hoor.. :n

Ik was bóós, niet normaal. Dit was overigens ook de eerste keer dat ik zo'n aso boer heb meegemaakt, je zou als boer toch wel moeten weten hoe dieren in elkaar zitten. :(

Dit was op een "verlaten" boerenweggetje. Aan het begin van het weggetje staan een aantal huizen, daarna volgt een fietspad met een pad waar auto's kunnen rijden, maar de weg is zó slecht dat je er eigenlijk nooit auto's tegen komt die harder dan 30 rijden. :n

_Bitje_

Berichten: 12032
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Leeuwarden!!

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:19

ik had laatst ook, kwam er een tractor voorbij en vroeg me wat ik op de weg deed want hij wou er langs ,
ik zeg ik rijd, rijd in de berm en u kunt er rustig langs met een beetje wenden ..
nou nee hoor hij deed geen moeite om in de berm te gaan en reed lekker dicht bij me langs
en achteraf ook nog toeteren!! ik stak mooi mijn lange vinger op..
k*t boer :)

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:24

Het zijn niet alleen boeren hoor :n Ook gewoon mensen die... geen respect hebben voor andere weggebruikers :n
Had er vorige week eentje, ik zie achter me een auto aankomen, maar remde niet af.
Ik liep niet in de berm, maar aan de zijkant van het polderweggetje.
Dus ik dacht, ik blijf hier aan de zijkant rijden, en ga pas de berm in zodra hij afremt.
Nou.. deze meneer in zijn rode gezinsauto ging echt niet remmen :n
Hij kwam voorbij gesjeesd op een polderweggetje, en om het remmen te vermijden, reed hij gewoon met zijn banden de berm in.
En weg wastie... klootzak.. Dat doe je niet eens als je een fiets voorbij rijdt :n
Dan rem je op zijn minst ook even af, en om nou zo hard te gaan op een polderweggetje vind ik zoiezo vreemd :n
Er hoeft maar een konijntje langs te rennen en je ligt in de sloot, en dan nog maar om het konijntje te zwijgen..

Nou vind ik eerlijk gezegd dat een paard hier wel tegen moet kunnen, en mijn vz paardje reageerde er ook niet echt op.
Máár je doet het gewoon niet als autobestuurder :n Wat is het nou voor moeite? Even afremmen en in je spiegel kijken of alles goed gaat?

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 00:25

_Bitje_ schreef:
boeren, ik mag ze niet, laatst lag mijn vriendin ook nog in de sloot door een boer :(
volgende x als je de kans krijgt nummerbord onthouden :j
maar veel sterkte nog, die boeren moesten es weten..


Het nummerbord van de trekker?

Overigens heeft een boer ook niet standaard vee, denk aan akkerbouwers/bollenboeren etc.

Hier geen probleem met boeren met trekker en een paard wat daar van schrikt. Als het erg smal is blijf ik rustig, dus niet zwaaiend met armen en dravens, met paard en al midden op de weg rijden tot we bij een geschikte uitwijkplaats zijn. Over ons heengaan zullen ze niet doen en je voorkomt dat je zelf op in een benauwde/beknellende situatie komt.

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:17

M_EL_ISSA schreef:
Oooh.. dit verhaal had ik beter niet kunnen lezen.
Ik rij dus ook altijd op de polderweggetjes, waar ook regelmatig tractors rijden, en ik zie dit altijd gebeuren in me gedachtens zeg maar..
Hier ben ik dus altijd zo bang voor!

Gelukkig valt het achteraf wel 'mee'.

Maar ik kan uit je verhaal niet halen,stopte die boer nou omdat hij zag dat het fout ging? Of stopte hij even en reed daarna verder?


hij stopte en toen ik opstond en angel haar benen controleerde reed hij gewoon weer weg...

een andere automobiliste die erachter reed is helemaal achteruit teruggereden en heeft gewacht tot ik weer op weg ging,zij heeft nog gevraagd of het goed ging en of we allebei in orde waren...

overigens ben ik vlak daarna weer een boer tegengekomen die wel netjes langzamer ging en aan de kant ging.
maar heb even zwaar de pest aan die ene boer...

mijn vinger is weer in orde maar wel pijnlijke blaren en erg veel spierpijn in mijn rug en armen en beetje in mijn benen.

angel is gelukkig in orde,ze liep gisteren even wat voorzichtig en lichtjes kreupel maar dat is weer goed.

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:24

Ik was middenop de weg gaan staan , dan moet hij wel stoppen.

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:25

ja maar van een afstand kan ik niet weten of hij aan de kant gaat of niet dus ik hou de eer voor mezelf en ga wel aan de kant,dan weet ik in elk geval dat ik het wel goed heb gedaan..
want als hij toch wel van plan was om aan de kant te gaan dan was ik de aso geweest

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:31

Ja, maar ik doe altijd, eerst midden op de weg blijve rijden , tot dat hij afgeremd heeft, en dan kan je allebei iets aan de kant;)

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:38

Ik blijf met mijn paard ook vrij lang gewoon midden op de weg rijden.. Zo moet het verkeer wel afremmen en daarna ga ik pas aan de kant.. Eigenlijk ook best asso, maar ik ben van mening wel het meest veiligst.

Heb ook ooit een klein ongelukje gehad op de weg. Was lekker met mijn paardje het bos in geweest en moet ongeveer 200 m over een landweggetje voor ik weer thuis ben vanaf het bos. Komt er een auto aan rijden. Mijn paard is verkeersmak dus ik braaf een heel stuk in de berm, maar die auto kwam zo hard aanrijden en ging met zijn wielen iets over de grasklinkers die aan de tussen de berm en weg liggen en wat een raar geluid maakt. Door de snelheid van de auto en het rare geluid schrok mijn paard en sprong op zij, tegen de auto aan. Erg geschrokken natuurlijk maar paard had niets, auto reedt gewoon door, maar moet toch echt een flinke deuk in zijn auto hebben gehad.
Eigen schuld zou ik zeggen.

Gelukkig hebben we hier wel boeren met verstand van dieren en is het vaak de gewone automobilist die niet weten hoe ze een paard moeten passeren.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:38

inowa schreef:
vandaag was ik lekker met mijn bijrijdpony angel aan het rijden,angel is 100 % verkeersmak en erg fijn te rijden.


Niet dus. Uit je verhaal blijkt dat je paard absoluut niet verkeersmak is. Je stond in de berm en je paard verdroeg geen stationair draaiende stilstaande tractor?! Zo´n combinatie heeft niets in het openbare verkeer te zoeken.
En meidjes die hier voorstellen maar "midden op de weg te gaan staan" dát werkt ongetwijfeld mee aan meer begrip bij de gemiddelde agrarier, die tijdens zijn werk gestoord wordt door dit soort incompetente recreanten.

Shiirr
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-09-09
Woonplaats: In zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:40

Jeetje wat een stomme boer!
Sommige mensen rijden altijd heeel langzaam erlangs dan heb ik altijd weer zoiets je mag ook wel iets meer doorrijden. En sommige gaan gewoon langs ze alsof ze denken dat er niet loopt.
Hoop dat het snel goed komt met jou en Angel!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:44

Shiirr schreef:
Jeetje wat een stomme boer!
Sommige mensen rijden altijd heeel langzaam erlangs dan heb ik altijd weer zoiets je mag ook wel iets meer doorrijden. En sommige gaan gewoon langs ze alsof ze denken dat er niet loopt.
Hoop dat het snel goed komt met jou en Angel!


Ja vervelend dat de hele wereld zich niet exact aanpast aan jouw behoeftes.... 8)7

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:44

Als wij de weg naar het bos rijden scheuren ze je ook aan alle kanten voorbij.
Levensgevaarlijk, maar afremmen ho maar.


Citaat:
Zo´n combinatie heeft niets in het openbare verkeer te zoeken


Dit vind ik altijd zo´n achterlijke opmkerking.
Ieder paard moet het toch ook leren, dus je zult ooit met paarden de weg op moeten die het nog niet kennen.

Kim14

Berichten: 921
Geregistreerd: 30-04-07
Woonplaats: In een gat in Gelderland.

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:49

Bah, hier scheuren ze ook altijd zo hard langs me heen.

Pony een x op hol geslagen door een vrachtwagen die de melk ophaalt. Dat was echt de druppel.

Heb sindsdien altijd een reflecterend jasje aan, en als het iets schemert ook nog een reflecterende deken. Dan remt alles voor me af.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:55

Kuggur schreef:
inowa schreef:
vandaag was ik lekker met mijn bijrijdpony angel aan het rijden,angel is 100 % verkeersmak en erg fijn te rijden.


Niet dus. Uit je verhaal blijkt dat je paard absoluut niet verkeersmak is. Je stond in de berm en je paard verdroeg geen stationair draaiende stilstaande tractor?! Zo´n combinatie heeft niets in het openbare verkeer te zoeken.
En meidjes die hier voorstellen maar "midden op de weg te gaan staan" dát werkt ongetwijfeld mee aan meer begrip bij de gemiddelde agrarier, die tijdens zijn werk gestoord wordt door dit soort incompetente recreanten.


Dan is geen een paard verkeersmak. Paarden kunnen altijd schrikken, hoe mak ze ook zijn. Paard is nou eenmaal een vluchtdier.
En ts zei ook dat hij normaal niet van trekkers schrok, maar ja als hij niet aan de kant gaat en paardje was al ff over de zeik doordaat hij in het water terecht gekomen was, dus a kan best voorstellen dat paard dan helemaal schrikt.

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 11:57

Kuggur schreef:
inowa schreef:
vandaag was ik lekker met mijn bijrijdpony angel aan het rijden,angel is 100 % verkeersmak en erg fijn te rijden.


Niet dus. Uit je verhaal blijkt dat je paard absoluut niet verkeersmak is. Je stond in de berm en je paard verdroeg geen stationair draaiende stilstaande tractor?! Zo´n combinatie heeft niets in het openbare verkeer te zoeken.
En meidjes die hier voorstellen maar "midden op de weg te gaan staan" dát werkt ongetwijfeld mee aan meer begrip bij de gemiddelde agrarier, die tijdens zijn werk gestoord wordt door dit soort incompetente recreanten.


heb werkelijk nog nooit problemen met haar gehad in het verkeer,ze is altijd superbraaf geweest,ook bij de eigenaren nooit een pas verkeerd gezet in het verkeer.ze is ook nooit bang geweest van tractoren en dergelijken dingen,die passeerd ze normaal gewoon heel rustig en zonder problemen.

maar als je bij wijze van de sloot in gepushed word omdat ie de hele weg in beslag neemt en stukje berm waar ik reed terwijl hij zelf ook prima opzij had kunnen gaan dan vind ik dat toch wel erg aso,

en in eerste instantie was er niks aan de hand en was ze rustig maar toen hij nog verder opzij kwam en de pony de sloot in stapte toen ging het mis,toen werd het allemaal teveel...

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:01

Ik heb zoiets ook mee gemaakt
Ik was met een vriendin op buitenrit
D'r was een jongen (die hele familie staat bekent als niet helemaal lekker) vond het nodig om nog een extra gas te geven.
En een lol dat ie had toen de pony van me vriendin ervandoor ging.
We waren gelukkig vlak bij huis dus snel naar huis gegaan en het hele verhaal gedaan
Vlak voordat we een paadje in sloegen heb ik nog allemaal nare dingen naar die gast geschreeuwd (die was vlak bij gestopt in een akker omdat hij graan op moest halen)
Wat waren wij boos, de volgende dag ook nog

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: fijne buitenrit eindigd erg pijnlijk door tractor....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:35

Daar heb ik ook altijd schrik van. Mn paard is ook 100% verkeersmak, al heeft hij het niet zo op trekkers enzo, meestal als ik zoiets zie afkomen, draaf ik even door (als het een klein wegje is midden op de weg, dan ziet hij meestal wel dat ik plaats ga maken) en ga op een akker staan, tot hij voorbij is. Hier vertraagd het verkeer meestal, als ik het niet vertrouw op de een of andere manier, doe ik even teken of ze wat kunnen vertragen, heb heb ooit met een quad gehad. Kwam achter mij aan rijden en paard werd er heel zenuwachtig van, bestuurder is netjes gestopt en had gelukkig wel het verstand om de motor af te leggen, hij bood nog vriendelijk aan of hij moest wachten tot ik de straat uit was, heb het paard richting quad gekeerd aan de wegberm en toen is hij zachtjes doorgereden, ging perfect en apprecieer het dan ook heel erg als ze even kunnen inschatten wat ze moeten gaan doen. Elk paard kan schrikken hoe mak ze ook zijn en mag er niet aan denken dat ik een ongeluk veroorzaak omdat niet oplet omdat hij toch verkeersmak is. Gelukkig zijn jullie beiden ok. En waarschijnlijk was er ook niets aan de hand geweest als hij niet gestopt was ter hoogte van jullie. Ik zou hem er toch even op aangesproken hebben, al is het maar de tip als hij merkt een volgende keer dat er iets mis kan gaan, hij beter even de motor aflegt, mss wilde hij gewoon goed doen, met even te stoppen, maar had hij niet door dat de motor ook af kon even. Al is het wel vaag dat hij bleef jullie kant opkomen, als pony zou ik ook denken wegwezen nu, is een heel normale reactie, ook voor een verkeersmak paard. Ik snap wel dat sommige mensen die niks met paarden hebben dan ook niet weten hoe reageren (denk maar aan de vrolijkerds die terugzwaaien als je teken doet om te vertragen :)) maar handig is het niet iig.