Een les ter voorbereiding...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karlijn_xx
Berichten: 172
Geregistreerd: 02-08-08

Een les ter voorbereiding...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-09 20:41

Vandaag heb ik mijn eerste les gehad ter voorbereiding van mijn Z2 debuut!

Eerst moet ik even een stukje voorgeschiedenis vertellen:
Zsa Zsa (Zaatje) is een gecompliceerd paard. Ik kocht hem als zesjarig kreng, een Jazz.
Hij kende stap, draf en galop, hij had een slechte rem en het gas was amper bevestigd.
Binnen een jaar heb ik hem naar het Z1+14 gereden.
Na een tijdje bleek het een paard met zeer veel potentieel te zijn, terwijl ik hem in de eerste instantie heb gekocht om hem weer door te verkopen.
Op dit moment lopen we voor het eerst in tijden tegen een probleem aan.
Hij doet het al een tijd, maar het is nooit echt serieus geweest.
Als ik een oefening rij, doet hij opeens totaal iets anders.
Vaak gebeurt het omdat er bijvoorbeeld een tractor langsrijdt, waardoor hij zijn lichaam compleet naar de tractor toe draait, zelfs als ik een andere richting uit rij.
Het raarste vind ik nog wel dat hij de speciaalste oefeningen eruit rolt terwijl hij dit doet.
Vandaag was ik aan het wijken, wat hij relatief simpel vind, en opeens sprong hij aan in de galop en liet hij een geweldig appuyement zien, terwijl we hier nog veel moeite mee hebben!
Ik kon hem helaas niet belonen voor het goede appuyement, omdat mijn aanwijzingen voor draf waren.

Vandaag had ik dus mijn eerste les ter voorbereiding van het Z2.
Het gehele Z1 heb ik met een gewoon trenshoofdstel gereden, omdat hij niet meer nodig had.
Vandaag heb ik voor het eerst met een S&T gereden.
Hij was heel erg braaf, maar had duidelijk toch wel moeite met het hele idee van twee bitten in zijn mond.

Volgende week hebben we nog één wedstrijd in het Z1 waarbij ik echt wil knallen, omdat hierna een wedstrijdstop ingelast wordt.
Ik wil eerst het probleem van het focussen oplossen voor ik mijn debuut in het Z2 rij!