Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannoa

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:31

Ik heb net je verhaal gelezen en ik wil je heel veel sterkte wensen
prachtige foto's zijn het geworden, daar zal je nog met veel plezier naar kijken en van genieten!
Ik vind het heel moedig van je dat je deze beslissing genomen hebt. Dit is dierenliefde :(:)

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 20:59

Dankjewel dat jullie ook allemaal zo begripvol reageren. Eerst voelde het echt als verraad, om zo haar leven door ons te laten beeindigen. Maar het is wel eerlijker en ze heeft er zelf ook wel vrede mee, ze is zo heerlijk rustig. Het is vol op genieten met haar! Hou zoveel van dat beestje. Wel merk ik dat mijn vader er nog heel veel moeite mee heeft, die zou haar het liefste mee naar huis nemen en net zolang bij zich te houden als mogelijk.. Maar ook hij begint de harde waarheid in te zien. Wel kan ik tot nu toe iedereen adviseren, die zijn paard wil laten cremeren, eens een keer contact op te nemen met het dierencrematorium in Rotterdam. Ik heb al zoveel steun al gehad van die mensen, zo begripvol. met zoveel respect naar Lasagna toe!

Het word hard, ik wil haar ook helemaal nog niet missen en het is ook nog vol op huilen elke keer. Vooral het 's morgens opstaan met de gedachte dat ze er volgende week niet meer is. Nooit meer haar gehinnik kan horen, als ik thuis hard fluit als ik de poort uitloop, en dat ze me herkent, of die lieve kusjes.

Ik zei dat dat het heel jammer is dat je geurtjes niet kunt bewaren. Die unieke geur van haar. Ik heb stiekem al shirts van me onder haar deken liggen, gewoon om nog iets van haar geur bij me te hebben straks als ze er niet meer is ;(

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:06

Hee amanda,,

Pff wat krijg ik tranen in mijn ogen zeg van het berichtje dat je net hebt geschreven, maar niet alleen van dit bericht ook vanwege het feit dat lasagna ingeslapen zal worden. Natuurlijk ken ik haar bijna niet maar ik weet wel dat het een geweldige pony was en nog steeds is! Ze zal altijd een speciaal plekje bij jullie hebben!

Ik wens je nog een paar dagen toe waarin je heeeeel veel kan genieten van je pony, en voor vrijdag maar ook deze laatste paar dagen heel veel sterkte.

Dikke knuffel voor jou en ook aan je ouders sterkte..

joosie

Berichten: 635
Geregistreerd: 25-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:11

Hey Amanda ik wil je nog heel veel sterkte wensen de komende dagen :(:)
Wat is het allemaal zo plotseling, maar je heb de juiste keuze gemaakt.
Geniet nog even van haar :(:)

CoonArt

Berichten: 23299
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:50

Doet me een beetje denken aan dit gedicht van Remco Ekkers:

Twee paarden

Twee paarden stonden tegenover elkaar.
Het was lente en zomer tegelijk.

Tegenover en naast elkaar
lente en zomer tegelijk.
Twee paarden met het hoofd
tegen de hals van de ander.

Verloren in de warmte
van het andere lijf
kijkend naar de horizon.

Zo staan en het gras vergeten.

Of deze, ook heel prachtig:

Als de dood in zicht is
En het verleden achter de rug
Dan is het heden
Net als een kleine mug

Als de dood er aan komt
En het verleden word herdenkt
Dan ben ik blij
Dat mij de dood word geschenkt

Als de dood er eindelijk is
En het verleden is heel sterk
Dan moet ik zorgen
Dat ik mijn dood verwerk

Als ik uiteindelijk dood ben
En het verleden is voorbij
Dan denk jij mijn schat
Waarom bleef je niet bij mij.

HEEL VEEL STERKTE VRIJDAG, Het zal misschien zwaar worden maar we zijn van Bokt altijd in de buurt voor een troostend woord!

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:25

mijn paard heeft ook een tumor gehad. zo groot als 3 vuisten bij elkaar. ( kan he slecht uitleggen ).
deze zat bij haar eierstokken.
ook moest ze een staande operatie.
de kans van overleven was klein.
de kans op complicaties was groot en de kans dat helemaal goed zou komen was iniminie.

ik was erg eigenwijs en heb haar laten opereren. ben 2000 euro.. ruim kwijt.
ze heeft alles overleeft en hebben hem helemaal weg kunnen halen.
bijna geen complicaties en is zo goed als goed gekomen.

alleen nu heeft ze alweer iets.
wat het is is nog niet bekent.

als ik jou was zou ik niet verder gaan met dat paard.
dat paard leeft op zijn pijn. krijgt wel pijnstillers maar ook die werken uiteindelijk niet meer. dan word die er imum voor.

ik denk dat de kosten en de kansen die je hebt niet rieel zijn voor wat je er aan over houd.

ik denk dat je toch moet kiezen voor de dood..
al is dat nog zo erg.
maar is wel eerlijker tegenover het paard

Charaz

Berichten: 24331
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:00

Wilmatj ik denk dat de kosten niet het probleem zijn voor Amanda, zover ik haar ken is ze helemaal gek met Lasagna, maar soms is het gewoon einde verhaal en kan je ook met operatie's het paard geen paardwaardig leven meer geven.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:14

Amanda_T schreef:
Ik zei dat dat het heel jammer is dat je geurtjes niet kunt bewaren. Die unieke geur van haar. Ik heb stiekem al shirts van me onder haar deken liggen, gewoon om nog iets van haar geur bij me te hebben straks als ze er niet meer is ;(



Van die diepvrieszakjes kopen die je kan openen en sluiten..met zo'n plastick ritjes(geen idee hoe dat heet)

Vul er een paard met haar manen of een plukje vacht.

Heel veel sterkte ermee.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 00:00

Slecht nieuws, ben net thuis van het crematorium.

Vanmiddag om kwart over 5 is ze gaan liggen heeft ze de strijd opgegeven. Dierenarts werd gebeld en ze is om iets over half 7 ingeslapen. Ook is ze vanavond naar het crematorium gebracht en word ze op dit moment gecremeerd.

Op dit moment kan ik even niet meer zeggen dan dit, ik ben het er erg moeilijk mee, maar het geeft me rust dat ze eindelijk haar rust gevonden heeft....

Rust zacht lieve Lasagna......Ik hou van je.. Jij bent nu een sterretje boven in de hemel..
30 maart 1986 - 30 september 2009

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 00:38

Wat erg dat ze er niet meer is, wens je heel veel sterkte.

sannoa

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: stadskanaal

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:44

ze heeft een respectabele leeftijd bereikt voor een paard, en ze heeft het fantastisch bij je gehad.
Je hebt alles gedaan, het is goed zo
sterkte..

Manon_V

Berichten: 1660
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: Breda

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:09

Wat is dit even heel erg schrikken zeg... Maar toch fijn dat Lasagna zelf de rust heeft kunnen vinden.

Heel veel stekte.

karinFTbing

Berichten: 1708
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Breda

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:17

Dat is inderdaad even schrikken..
Hopelijk heb je nog wat geur van haar kunnen bewaren.
Veel sterkte

CoonArt

Berichten: 23299
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:44

Sjeeeeeezus wat erg!!!! Tóch nog!!!! Lasagna wist vast dat haar tijd gekomen was, en is in vrede heengegaan...

Ben er even stil van zeg! |( |(

Mijn PB-box staat altijd open hoor voor een troostend woordje! Superveel sterkte toegewenst!!!!! Heb je de as in een mooie urn gedaan of hoe gaat dat?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 09:21

Hier even een update...

Gisteren had ik een lange dag op het werk, heb de hele dag flink gehaast, om toch zo vroeg mogelijk op tijd te zijn. Ik kreeg een telefoontje van mijn moeder rond 9.00 u dat het goed ging met d;r, ze was heel vrolijk, maar ze at wat moeilijk. Dus ik heb gezegd dat ze alles, maar dan ook echt alles, wat ze heel lekker vond, gewoon samen in een bak moest doen, zodat ze dat misschien wel zou eten. Vervolgens niks meer gehoord, tot een uur of half4, Lasagna liep nog meer wankel als eerst en ze zakte af en toe door de achterbenen.. Dit deed ze van de week ook, maar volgens mijn moeder was het erger als eerst, maar heb gezegd dat ze de dierenarts maar moest bellen als het nodig was.

17.15, ik rij op de A16, bijna bij Moerdijk, telefoon, Lasagna was in de wei gaan liggen en ze was het aan het opgeven. Ik ben met 160 naar huis gereden. En toen ik het erf op reed met mijn auto, toen zag ze me niet eens, hinnikte ze omdat ze me herkende. Ik ben naar d'r toe gerend en bij d'r gebleven. Zelfs toen ik op wilde staan, probeerde ze overeind te komen en me achterna te komen. Maar we hebben haar bewust laten liggen. Dierenarts gebeld, die was er met 20min en het crematorium.

Ze is in alle rust ingeslapen met alle mensen bij haar, waar ze zoveel van hield. Met mijn hoofd in haar handen. En ze is toen neergelegd, zoals ze als veulentje ter wereld is gekomen. Van het crematorium hebben ze haar opgehaald. Ik ben zelf nog meegeweest, heb op het crematorium toen ze al in de oven lag, ook nog een keer afscheid van d'r genomen. En heb zelf de oven aangezet.

De reden dat ik mee ben geweest, zelf aan heb gezet etc, is omdat ze altijd op me kon vertrouwen en ik op haar. En dit is gewoon wat ze gewild heeft...

Inmiddels na een nachtje slapen voelt het alsof er een deel van mij, met haar mee is gegaan, voel me leeg, heb verdriet. Gisteravond kwam ik het erf op, riep automatisch 'Bollie', en dan krijg de pas weer door dat ze er echt niet is, omdat ze niet terug hinnikt...

Er is een grote leegte bij ons allemaal, mijn vader moeder en ik, gingen wel 6x op een dag bij haar langs, ook al was het maar om eventjes te kijken, ook toen ze nog gezond was. En als we gingen werken even langs stal, als we thuiskwamen even langs stal, en dat valt nu weg, en dat is heel erg moeilijk...

@HD, het as mogen we vrijdag op komen halen, in een afsluitbare ton. Daarna gaan we kijken wat we precies ermee willen doen. Een deel word uitgestrooid, er gaat iets in een ketting voor mij, zodat ze nooit alleen hoeft te zijn en we voor altijd samen zijn. En we willen ergens een gedenkhoekje voor haar maken (en daar iets uitstrooien/urn begraven), met kaarsen, mooie foto's van haar, boompje en plantjes erbij :)

Bedankt voor jullie lieve berichtjes..

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:29

Jeetje Amanda. Ik zit hier met een brok in mijn keel zeg. ;(
Ze wilde dus gewoon zelf gaan. Wat een verhaal.
Heel veel sterkte ermee hoor!!!! :(:)

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:49

Amanda, de tranen lopen spontaan over men wangen, jeetje jeetje toch.
Het doet me weeral beseffen dat we iedere moment optimaal moeten benutten met onze dierbare vrienden, pfffffffffff ik vind u zo moedig, zo oprecht.
Ik kan u enkel mijn medeleven beytuigen , haal alle steun uit de goede herinneringen , je hebt de juiste beslissing genomen en je Bollie een waardige rust gegeven.

veel sterkte

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:56

Wat sneu.... heel veel sterkte!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:03

Wat een indrukwekkend verhaal... heel veel sterkte met het verlies van je maatje :(:)

CoonArt

Berichten: 23299
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:12

Zal nu wel zwaar zijn als je steeds het zadel/hoofdstel/halster en zo van haar ziet... gaan je gedachten weer terug naar je mooie paardje! ;(

Pien_1

Berichten: 1295
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Pien zit op haar nest. Fatima in haar bunker.

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 11:49

Wat indrukwekkend om te lezen, het is goed zo voor Lasagna.
Heel veel sterkte!

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:06

heel veel sterkte!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 12:56

Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties! Het geeft me op het moment ook wel rust, de dierenarts zei ook al, nu weet je zeker dat je niks gedaan hebt, wat je niet had hoeven doen. Ook omdat het ophalen voor het crematorium etc in alle rust is gegaan, met heel veel respect, heb ik ook goed afscheid kunnen nemen en is het "goed" afgesloten..

Vrijdag mogen we haar as ophalen, dus dan komt ze weer terug naar huis...

Needje

Berichten: 19208
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:26

Onwijs veel sterkte!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Verbrijzeld schouderblad en een tumor...Waarom....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 18:34

Dankjewel!