de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 18:23

Heey allemaal

Ik rijd op een stal/fokkerij op een c-hengst een e-ruin en een b-merrie

Maar van middag reed ik met een meisje buiten, dat meisje op een klein paardje en ik op de e-ruin.
ik had al een tijdje geen tijd voor hem gehad omdat ik ook die andere rijd en stond toen al een tijdje stil.
en die andere ook waar dat meisje op zat dus wij gingen even eerst oefenen voor dressuur en daarna lekker op het land rijden.
toen zouden we even een stukje gallop dat ging redelijk goed ze gingen zo hard. daarna weer stappen en weer een galopje en ze gingen steeds harder en harder toen konden we ze net aan inhouden.
dus wij zouden eigenlijk niet meer galoperen maar ik wilde tog nog even ik had perongeluk niks gezegd dat ik zou gaan galoperen, want dat paard waar dat meisje op reed is aan een kant blind daarom was hij afhankelijk van de ruin waar ik op reed dus ik was al helemaal in de verte in een rustige galop, maar toen kwam dat paard waar dat meisje op zat er achter dat ik weg was met de ruin en hij keerde hem in een keer om en begon vreselijk hard te crossen naar mij toe.
en dat meisje begon te schreeuwen naar mij van help! maar ik zag het te laat dat meisje was al bij mij en de ruin waar ik op zat ging ook steeds hard en harder, en ik moest ook zo hard lachen om dat meisje hoe die schreeuwde, dus ik bleef nog net aan zitten want ik had de slappe lach.
en of dat nog niet genoeg was begon de ruin tegelijkertijd waar ik op zat ook nog te bokken achter elkaar en vollop aan het crossen. naar de sloot toe toen net voor de sloot stopten ze.
ik had gewoon de tranen in mijn ogen van het lachen, achteraf was dat natuurlijk wel een beetje dom want ik had wel dood kunnen zijn, het was echt levens gevaarlijk. maar je weet paarden doen altijd een wedstrijdje wie de leiding kan nemen, en zo ging het als maar door. maar ik ben ook nooit boos ik lach altijd overal om nu ik dit typ lig ik weer in een deuk. pedro de ruin waar ik op reed staat te koop maar ik zou hem eigenlijk niet kunnen missen. ik beleef altijd zoveel met hem en ik hou zo vreselijk veel van hem. met beginners kan hij niet op schieten maar een beetje consuqente ruiter maakt de leukste/gekste/gaafste dingen met hem mee. ik vind het jammer dat ik niet veel tijd voor hem heb.

En die met een oog genaamd kapitein 1 oog (had eerst natuurlijk andere naam) maar wij hebben hem zo genoemd, omdat die naam bij hem past. die was eerst kampioen springer in italie. maar nu staat hij bij ons op stal met pensioen. maar ik had nooit verwacht dat die zo hard kon al zo oud en maar 1 oog.

Groetjes Geesina en hoefjes Pedro
Laatst bijgewerkt door chevax op 27-09-09 12:46, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:25

hahah, hoe je dat ook typt.
wel gevaarlijk idd om niks te zeggen.
maarja dat is les geweest.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:26

Kan je het nog een keer typen maar dan met punten en hoofdletters want ik kom gewoon adem tekort om te lezen.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:28

Lijkt me een fijne stal zeg!!!! Gelukkig voor jullie dat dit niet bij mij op stal is gebeurd!

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 18:34

heey ik heb het probeert punten en hoofdletters maar daar ben ik niet zo'n ster in maar aerdenhout1 waarom ben je blij dat dat niet bij jullie is gebeurd

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:36

Geesjeslove dan probeer je het maar. Dit is gewoon niet te doen om normaal te lezen. Ik neem aan dat je gewoon Nederlands krijgt op school?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:41

geesjelove schreef:
heey ik heb het probeert punten en hoofdletters maar daar ben ik niet zo'n ster in maar aerdenhout1 waarom ben je blij dat dat niet bij jullie is gebeurd


Omdat het gevaarlijk is...?

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:49

haha, heel herkenbaar. Ik heb ook in een weiland geracet met een vriendin. Wij waren zonder hoofdstel en zonder zadel, nog gevaarlijker... maar ik heb danook mijn arm gebroken :P

Doe je wel voorzichtig want voor dat je het weet heb je ook een arm breuk of nog iets veel erger.

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:51

geesjelove schreef:
heey ik heb het probeert punten en hoofdletters maar daar ben ik niet zo'n ster in maar aerdenhout1 waarom ben je blij dat dat niet bij jullie is gebeurd


Je bent 14 :\ Ik mag toch wel hopen dat je dan normale zinnen kan typen met hoofdletters en punten...

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 18:58

zo goed dan

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:58

Zover ik het kan lezen.

Gevaarlijk verhaal hoor van je, weggalloperen en niets zeggen, terwijl je weet dat dat andere paard afhankelijk van jou paard is! Paard van de ander schrikt omdat hij niet weet waar die van jou uithangt, meisje wat erop zit, schrikt ook en scheeuwt, en dan krijg jij de slappe lach om haar? Sorry maar dat vind ik echt Not done! Voor het zelfde geld valt dat meisje eraf, en dan zullen ze toch echt willen weten hoe het gebeurt was en dan ben jij de klos! :\

Ik zou ook blij zijn dat dat niet op mijn stal zou gebeuren als ik een stal zou hebben!

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:00

dat meisje begon op het laatst anders zelf ook heel hard te lachen hoor

en zij draafde ook de andere kant op zodat dat paard niet kon zien dat hij bij de ruin weg ging maar toen zag dat meisje mij galloperen en ze zag dat het een rustige galop was daarom zou zij het ook proberen zo rustig maar ik was al zo ver weg toen ging hij achter pedro aan
Laatst bijgewerkt door geesjelove op 26-09-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kissielover

Berichten: 1740
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:01

Wat een onverantwoordelijk en gevaarlijk verhaal zeg!! :n

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:01

geesjelove schreef:
dat meisje begon op het laatst naders zelf ook heel hard te lachen hoor

Ja maar wat als? ;)

Lees a.u.b je tekst even grondig door en zet de nodige hoofdletters en punten, want het is onleesbaar.

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:07

nou zo genoeg reacties daar gebeurt van alles en die paarden hebben er ervaring mee ze weten heus wel wat ze doen met andere paarden zouden we dit niet doen maar met deze paarden kan dat omdat die te vertrouwen zijn en ddat andere paard ondanks hij blind is AAN EEN KANT

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:09

ik verwijder hem wel als toch niemand het kan lezen

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:10

het is inderdaat erg gevaarlijk.
wees blij dat het goed ging en zie het als een les.
veel succes verder met het verkopen van je paardje. ;)


:( ik snap niet dat er mensen zijn die om hoofdletters en punten gaan lopen zeuren
we zijn hier op bokt niet op school !!!
:(

mooney

Berichten: 7787
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:12

hanny_jelke schreef:
:( ik snap niet dat er mensen zijn die om hoofdletters en punten gaan lopen zeuren
we zijn hier op bokt niet op school !!!
:(

Het staat duidelijk in de bokt regels dat er ABN gesproken dient te worden, hoofdletters en punten staan er niet voor niets.

Over het verhaal heb ik niets te zeggen, heb ik niet gelezen.

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:13

geesjelove schreef:
nou zo genoeg reacties daar gebeurt van alles en die paarden hebben er ervaring mee ze weten heus wel wat ze doen met andere paarden zouden we dit niet doen maar met deze paarden kan dat omdat die te vertrouwen zijn en ddat andere paard ondanks hij blind is AAN EEN KANT

Als je een topic opent hierover kun je zoiets verwachten, en op bokt willen ze graag dat je Algemeen Beschaaft Nederlands schrijft!

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:21

nouja wat iedereen ook zegt ik rijd altijd netjes dressur met hem dan mag crossen ook wel een keer wij beleven vaak zulke avonturen waar we achteraf vreselijk om lachen ik ben nog maar net op bokt ik kom er ook niet zo vaak en ik wist dat anderen er anders over denken dan wij ik had het al eerder gehoord van een meisje wie daar ook paarden rijdt en ook op bokt zit die was bezig met een pony die had ze ook op bokt geweest dat was ook weer niet goed want die was weer te mager en zielig dat ze er dan nu al op reed en ze geloofden niet dat die al 3 nouja wij doen gewoon wat we willen doen en ik trek me niks aan van de reacties van anderen.
kijk het is ook wel zo het was best gevaarlijk maar iedereen crost wel eens een paard leeft hem graag uit
en nu ben ik hierover uit gepraat
Laatst bijgewerkt door geesjelove op 26-09-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:24

Jeetje mensen, de ene heeft toch meer moeite met Nederlands als de andere? Dan hoef je nog niet iemand helemaal de grond in te stampen, jammer hoor, triest!

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:32

Anthea schreef:
Jeetje mensen, de ene heeft toch meer moeite met Nederlands als de andere? Dan hoef je nog niet iemand helemaal de grond in te stampen, jammer hoor, triest!

Doe ik helemaal niet, ik vraag of ze misschien even d'r tekst een beetje leesbaar kan maken voor ons, zodat wij het kunnen begrijpen, dat maakt de situatie duidelijker ;) Heb het netjes even gevraagd,doet ze het niet, daar lig ik niet wakker van hoor :)

Sjolvir

Berichten: 25287
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:35

geesjelove schreef:
nouja wat iedereen ook zegt ik rijd altijd netjes dressur met hem dan mag crossen ook wel een keer wij beleven vaak zulke avonturen waar we achteraf vreselijk om lachen ik ben nog maar net op bokt ik kom er ook niet zo vaak en ik wist dat anderen er anders over denken dan wij ik had het al eerder gehoord van een meisje wie daar ook paarden rijdt en ook op bokt zit die was bezig met een pony die had ze ook op bokt geweest dat was ook weer niet goed want die was weer te mager en zielig dat ze er dan nu al op reed en ze geloofden niet dat die al 3 nouja wij doen gewoon wat we willen doen en ik trek me niks aan van de reacties van anderen.
kijk het is ook wel zo het was best gevaarlijk maar iedereen crost wel eens een paard leeft hem graag uit
en nu ben ik hierover uit gepraat


Ik snap best dat als je jong bent je af en toe eens wat geks doet,
maar realiseer je alsjeblieft wat er had kunnen gebeuren.
En als er iets ergs was gebeurt, dan had je dat de rest van je leven bij je gedragen.
Aangezien jij er voor koos om te gaan scheuren, je mederuiter niet.

Wat het Nederlands betreft, mijn Nederlands is ook niet briljant,
maar die lappen tekst zonder interpunctie, lezen uiterst beroerd.
Je mag best fouten maken, maar als het leesbaarder is krijg je leukere reacties ;)

Krijg ook de indruk uit je laatste post dat je enigzins vrijgevochten niet luisterend puberding bent,
die niet van plan is om goed gemeende adviezen ter harte te nemen.
Ik put dan weer hoop uit het feit, dat je als het goed is.... Vanzelf ouder wordt en dan wijzer wordt......
Ben vandaag in ietwat sarcastische bui, dan reageer ik wat kort door de bocht in dit soort topics.

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 19:36

LittleLisa schreef:
Anthea schreef:
Jeetje mensen, de ene heeft toch meer moeite met Nederlands als de andere? Dan hoef je nog niet iemand helemaal de grond in te stampen, jammer hoor, triest!

Doe ik helemaal niet, ik vraag of ze misschien even d'r tekst een beetje leesbaar kan maken voor ons, zodat wij het kunnen begrijpen, dat maakt de situatie duidelijker ;) Heb het netjes even gevraagd,doet ze het niet, daar lig ik niet wakker van hoor :)

ik had het wel gedaan maar dan is het nog niet goed

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:41

geesjelove schreef:
kijk het is ook wel zo het was best gevaarlijk maar iedereen crost wel eens een paard leeft hem graag uit
en nu ben ik hierover uit gepraat



Dat kan wel zo zijn, maar dan nog moet je altijd denken aan je medemens. Dat heet beschaving.

Anthea, ik lig er ook niet wakker van, maar het leeest vele malen prettiger voor ons als TS gewoon normaal Nederlands typt ;)
En ja niet iedereen kan dat, maar gezien haar spelling wel goed is neem ik aan dat ze ook gehoord heeft van Hoofdletters en punten. .