de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:52

Ik kan me voorstellen dat dat meisje geschrokken is. Ik hoop dat je je les geleerd hebt. Persoonlijk snap ik niet dat de eigenaar twee 14 jarige meiden (ik neem aan dat het meisje niet veel ouder dan jou is) op ponies, die een tijd stil hebben gestaan, zonder begeleiding buiten laat rijden.

Ik hoop dat je beseft dat het voor jou en voor het meisje gevaarlijk was. Maar vergeet ook niet dat je zo ook andermans ponies in gevaar kan brengen!!! Wat als je de sloot was ingeschoten en de pony iets oploopt aan bijv. zijn benen? Wie betaald dat?

Ik vind het eigenlijk helemaal geen grappig verhaal en snap in de verste verte niet dat je hier de slappe lach om kreeg. Ik snap dat je nog jong bent en ik snap dat je ook eens wilt crossen, maar doe het wel verantwoord. En wat vind de eigenaar van de ponies er eigenlijk van?

CoonArt

Berichten: 23300
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:56

Zonder de leestekens en zo snap ik eigenlijk niet zoveel van dat verhaal van de TS...? Wát ging er nou mis? :o? :o?

Froexiie

Berichten: 1153
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Fryslân!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:47

geesjelove schreef:
dus wij zouden eigenlijk niet meer galoperen maar ik wilde tog nog even ik had perongeluk niks gezegd dat ik zou gaan galoperen, want dat paard waar dat meisje op reed is aan een kant blind daarom was hij afhankelijk van de ruin waar ik op reed.


Sorry? Sinds wanneer is een paard met 1 blind oog afhankelijk van het andere rijpaard? :evaw:

geesjelove schreef:
maar nu staat hij bij ons op stal met pensioen. maar ik had nooit verwacht dat die zo hard kon al zo oud en maar 1 oog.


Dat oog heeft er niets mee te maken hoe hard het paard kan gaan hoor? :?
Verder; onverantwoordelijk, zomaar gaan galopperen als je samen bent...

ikduss

Berichten: 87
Geregistreerd: 27-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:33

Dit vind ik dus echt heel erg. Ookal gaat jou paard weg en kan die andere het niet zien, ze kunnen het aanvoelen. Als ik dat meisje was zou ik echt super boos zijn geworden. Sorry hoor, maar hier kan ik niet om lachen. Stel er was iets ernstigs gebeurt met dat meisje dat nooit meer goed zou komen, heb je er je hele leven spijt van. Zo'n risico moet je gewoon niet lopen. Je had beter af kunnen spreken, of samen galoperen, of gewoon niet.

en als je niet zulke reacties wil moet je het niet op bokt zetten. Je weet best dat je reacties krijgt zeg je. Dan kun je zoiets verwachten...
Alsjeblieft doe dit nooit meer.

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 23:02

IK WIL DAT IEDEREEN DIT LEEST WIE TEGEN DEZE TOPIC. IS ik ben wel 14 maar ervaren ruiter, en er word heel veel met die ponnies gedaan en als we wisten dat het mis ging konden we ze op de volte sturen, ze waren echt niet op hol geslagen ofzo hoor en ik weet wel wat je moet doen met crossende ponnies en dat wist dat meisje ook maar we hadden nog een heel stuk voor ons, ik ken heel veel meisjes wie vaak crossen nou zo was dit ook een beetje alleen onverwachts want later renden de paarden naast elkaar en deden we net of we cowboys waren, en de paarden gingen op het laatst ook steeds langzamer galloperen en later draven nou dan is er toch niks aan de hand, ik hoor heel veel meisjes praten over crossen is cool enzovoort nou zo was dit ook dit was ook heel cool zoals ik onderin mijn topic had gezet ik wil pedro niet missen want ik maak de gekste dingen met hem mee ik doe alles met hem en alles vind hij goed en hij rekent overal op en over die dat hij een week niet buiten heeft geweest we hadden hem eerst in de bak sochtends wat later in de wei en bij dat andere paard precies het zelfde. we gingen eerst nog in de bak toen was hij ook lief hij was allleen blij dat hij even buiten mocht rijden en leefde zich uit en dat andere paard precies het zelfde ze waren blij en de ruiters op hun ook, alleen ik nu niet meer door iedereen met een negatieve reactie. de eigenaar weet hoe we rijden en weet hoe we doen en vertrouwt ons. nog een belangrijk ding over dat nederlands ik heb een dialect dus ben niet gewend om abn te praten en al die andere dingen. en mensen zijn geen dingen want iemand zei ook puberding ik zat er om te lachen maar het is eigenlijk heel stom.
IndianLady schreef:
geesjelove schreef:
kijk het is ook wel zo het was best gevaarlijk maar iedereen crost wel eens een paard leeft hem graag uit
en nu ben ik hierover uit gepraat



Dat kan wel zo zijn, maar dan nog moet je altijd denken aan je medemens. Dat heet beschaving.

Anthea, ik lig er ook niet wakker van, maar het leeest vele malen prettiger voor ons als TS gewoon normaal Nederlands typt ;)
En ja niet iedereen kan dat, maar gezien haar spelling wel goed is neem ik aan dat ze ook gehoord heeft van Hoofdletters en punten. .

Onali

Berichten: 18487
Geregistreerd: 16-03-06

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:07

Ook al spreek je met dialect, dan kan je nog wel ABN typen hoor :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:14

haha dat soort situaties ken ik. Ik was toen met een vriendin aan het buiten rijden, gingen we in galop. Haar pony ineens vet scheuren, die van mij erachteraan en raar dat ze deden. En ik kon echt niks meer, helemaal slap van het lachen :)) Was gelukkig in de duinen/strand dus was een veilige omgeving :)

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 01:08

:\ Sorry, vind het maar een raar verhaal en geloof er eerlijk gezegd weinig van.....

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 03:18

Moderatoropmerking:
Zoals ook al door andere Bokkers in dit topic is opgemerkt, is het bijzonder irritant en slecht leesbaar, die lange lappen tekst waar nauwelijks hoofdletters, punten of komma's worden gebruikt. Voor degenen die niet snappen dat daar een punt van wordt gemaakt; lees de Bokt-regels, daarin staat duidelijk dat het de bedoeling is dat je zo goed mogelijk Nederlands typt. Het is overigens niet de bedoeling dat er vanaf deze moderator-opmerking wordt verder gegaan op zin of onzin van juist gebruik van de Nederlandse taal: graag ontopic én duidelijk leesbaar verder.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:34

Je zegt dat het andere meisje help begon te schreeuwen. lijkt me niet zo gepast om daar om te gaan lachen....volgens mij vond zij het een stuk minder grappig. met een keer crossen is niks mis. Doe ik ook weleens. Maar dan spreek ik duidelijk met degene die meerijd af waar we beginnen en waar we stoppen.

xJasmijn

Berichten: 2360
Geregistreerd: 14-02-09
Woonplaats: leende.

Re: de slappe lach op een een paard wie in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:41

Heeeel herkenbaar:P mijn vriendin en ik doen dat ook altijdt;) dan weten ze dat ze mogen gaan en gaan ze een wedstrijdtje doen....:P en gda krijg ik de slappe lach dat ik ze niet meer tegen kan huoden en dan ja....

Liesjeloef

Berichten: 1882
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Breda

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:18

Als je 14 bent en een ervaren ruiter spreek je zoiets af, waar,wanneer en waar je stopt, en je verteld het aan degene die meerijd! Lijkt me een kleine moeite, en als je echt ervaren bent, weet je dat paarden ineens anders zouden kunnen reageren als hun maatje weg is..

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:19

Spelling even daargelaten jongens, ik vind het nog steeds gevaarlijk en ik hoop dat Geesjelove zich realiseert dat omdat het nu goed ging ze het niet vaker zo moet doen... Het blijven dieren, en die kunnen gewoon zomaar in de stress schieten om iets wat een mens misschien niet eens opvalt!

Dan kan me je spelling geen bal schelen maar wees alsjeblieft in het vervolg voorzichtiger, anders verdien je het niet om alleen of met een ander, minder ervaren persoon het bos in te gaan te paard. Daar komen gewoon ongelukken van. Dus ik hoop echt HEEL ERG dat je je dat realiseert - zo niet, neem dan alsjeblieft de tijd wat volwassener te worden. 14 is nog heel jong!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 19:47

Hoi,

je kunt dan wel een ervaren ruiter zijn, maar je bent 14. En op je 14e zie je meestal nog niet zo goed de consequenties van je acties.

En daarbij, het zijn niet jouw ponies!!!! Het is wel andersmans eigendom waar jij voor verantwoordelijk bent! Ik snap persoonlijk niet dat de eigenaar een meidje van 14 zo buiten laat crossen!

En probeer toch eens wat netter te typen! Dit heeft niets met dialect te maken. Je gebruikt gewoon geen leesteken, je probeert het niet eens! Mag je je werkstukken en verslagen dan ook in jouw 'dialect' inleveren?????

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:42

geesjelove schreef:
IK WIL DAT IEDEREEN DIT LEEST WIE TEGEN DEZE TOPIC. IS ik ben wel 14 maar ervaren ruiter,

Als je een beetje ervaren bent dan denk ik wel dat je het verstand hebt om niet zomaar weg te galoperen, zonder dat het andere paard ook maar iets door heeft. Aan dat tempo en met een halfblind paard konden jullie wel gevallen zijn, 1 onregelmatigheid in de weg en je ligt zo overkop, kan op het moment mss wel grappig geweest zijn, maar als dit bij mij op stal gebeurt was of met een van mijn paarden, dan had je dat in ieder geval geweten. Zo iemand noem ik geen ervaren ruiter, je brengt jezelf, je paard, en mederuiter in gevaar. Tja is maar wat je ervaren noemt...

Eilinora

Berichten: 11929
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:24

vind het zowiezo best gevaarlijk om naar buiten te gaan met een paard die fris is..
en om dan ook niet even te melden dat je gaat galoperen tegen iemand op een halfblind paard.

vind het erg gevaarlijk en dan ook niet om te lachen

geesjelove

Berichten: 37
Geregistreerd: 15-08-09

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:25

ja man dat weet ik nou wel

M3lisss

Berichten: 2526
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Betuwe

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:32

als je geen commentaar kunt ontvangen moet je geen topic plaatsen.

Buiten dat je manier van schrijven ronduit triest is, zelfs voor een 14 jarige, hoop ik dat de eigenaar van die pony's snel inziet dat het niet verantwoord is om een 14 jarige zo veel vrijheid te geven.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:50

Ben het geheel met Meliss eens. Neem jezelf alsjeblieft niet zo serieus en accepteer dat je pas 14 bent en, ondanks dat ik uit ervaring weet (ben zelf ook 14 geweest) dat 14-jarigen denken alles te weten, gewoon even bedenken dat dat niet zo is.

Daarmee voorkom je een hoop ongelukken.

Overigens siert het een mens enorm als ze in staat zijn kritiek te ontvangen en er iets mee te doen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:58

Ik denk dat er hier een boel goede tips zijn gegeven en dat kritiek ook heel opbouwend kan zijn. Dus op zich kan dit een heel leerzame discussie zijn, maar hou de manier van reageren even in de gaten (zoals bijv. de oneliner).

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 12:53

Whahah! Ge-weldig!!

Hebben wij laatst gedaan bij t emstegat. Om je dood te lachen! :o :+ En die pony`s vinden het dna ook geweldig! Maar wat is er nou mis met hard galloperen?

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:22

sabina1998 schreef:
Whahah! Ge-weldig!!

Hebben wij laatst gedaan bij t emstegat. Om je dood te lachen! :o :+ En die pony`s vinden het dna ook geweldig! Maar wat is er nou mis met hard galloperen?


Vertel me alsjeblieft dat je een grapje maakt? Of misschien was de TS haar post niet goed genoeg te lezen en heb je het gewoon niet begrepen. :+

SaBiNa_S

Berichten: 3738
Geregistreerd: 03-12-08

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:40

Nee , ik maak geen grapje(A)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: de slappe lach op een een paard dat in volle galop zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:42

Gelukkig!
Ik werd al bang dat er niks uit iedereen zijn commentaar was gekomen. ;)

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:03

sabina1998 schreef:
Whahah! Ge-weldig!!

Hebben wij laatst gedaan bij t emstegat. Om je dood te lachen! :o :+ En die pony`s vinden het dna ook geweldig! Maar wat is er nou mis met hard galloperen?


Niks :+ Maar wel als je de ander van te voren niet even waarschuwt ;)